Automat x manuál pro expediční použití

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Dalinov
Příspěvky: 40
Registrován: 10 říj 2012 20:13

Automat x manuál pro expediční použití

#1 Příspěvek od Dalinov » 12 bře 2013 07:42

Zdravím, především expediční jezdce :)
zamýšlím se nad otázkou, jestli je pro expediční auto(Def nebo Disco) vhodnější manuální nebo automatická převodovka. Mám takovou představu, že pokud se někde v pustině něco pokazí v manuálu, tak je tu určitá šance že převodovku otevřu, "kladivem" tam nakopu nějaký kvalt, a na ten nějak odskáču do civilizace. Pokud se ale pokazí automat, mám dojem že je nadobro konec. Má někdo v tomto zkušenost, či podnětný názor? Díky, D.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#2 Příspěvek od MOPADŽI » 12 bře 2013 08:18

Dobré téma.
Já jsem pro automat, ale na výlety jezdím s manuálem.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Dalinov
Příspěvky: 40
Registrován: 10 říj 2012 20:13

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#3 Příspěvek od Dalinov » 12 bře 2013 08:33

zkus rozvést proč jsi pro automat?

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#4 Příspěvek od Miloš II » 12 bře 2013 08:42

Taky bych se automatu nebál zase na druhou stranu oddělat lze i manual. viz tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 15&t=20199" onclick="window.open(this.href);return false; a o utopené aut. převodoffce se může rozepsat Ruda D3
Hlavní je mít auto v cajku. Asi bych odělil "expediční" ježdění a "hard" s autem co má skoro 3tuny skákat přes pařezy atd. a pak vyrazit ...najet 30tisíc/km a čekat že to vše vydrží je asi naivní
Pak jen to o penězích nebo plným dvorku dárců orgánů. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Dalinov
Příspěvky: 40
Registrován: 10 říj 2012 20:13

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#5 Příspěvek od Dalinov » 12 bře 2013 08:44

Jasně, oddělat lze cokoliv, jde mi právě o možnoust nouzové opravy, když už je to někde v pustině oddělané.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#6 Příspěvek od visby » 12 bře 2013 08:45

s manualom je vacsia sranda, ale to je asi jediny dovod...

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#7 Příspěvek od Miloš II » 12 bře 2013 08:56

No psát že je lepší jezdit tak aby se to nastalo asi nemá cenu...... co sebou vozit asi taky ne...... drátem a kladivem,,,,,tak to bys musel asi jezdit Trabantem http://afrika.transtrabant.cz/velka-cesta/" onclick="window.open(this.href);return false; jinak mám dobrou zkušenost s DHL do dvou dnu na Island kardan.
Jinak so se týče pohodlnosti tak Disco ..Def je pro "tvrďáky" jsou ve větším kontaktu s přírodou".... déšť, voda, prach, zima, horko atd..))) MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Dalinov
Příspěvky: 40
Registrován: 10 říj 2012 20:13

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#8 Příspěvek od Dalinov » 12 bře 2013 09:07

popravdě, zrovna Island plánuju. Ale DHL se asi nedostane do vnitrozemí, a mě když to tam klekne, se zas nedostanu na okružní cestu, abych od DHL vyzvedl díly:)

Ale rád se nechám poučit - co všechno brát ssebou? U automata náhradní převodovku? :)

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#9 Příspěvek od visby » 12 bře 2013 10:44

Dalinov píše:Ale rád se nechám poučit - co všechno brát ssebou? U automata náhradní převodovku? :)
vsetko co vies jednoducho v poli vymenit a velmi tazko bez toho odides;-)

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#10 Příspěvek od halo » 12 bře 2013 11:00

Zatial sa sice nemam co ozyvat pretoze mam s automatom najazdene malo ale musim povedat ze automat v LR je fakt dobry oproti inym znackam. Za tu chvilku co auto mam (cca 3000km) sa mi uz ale stal aj problem. Zrejme slaba baterka sposobila chybu v RJ automatu. Malo by sice stacit par startov a chyba by sa mala sama vymazat. U mna sa to ale nestalo. Pomohla az diagnostika (vymazanie chyby). Takze moja rada - ak zoberies automat tak by som pribalil do auta urcite aj diagnostiku. A aj keby sa nieco naozaj posralo tak prevodovka si zaradi jednu rychlost - 3 a s tym vies doist az domov.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#11 Příspěvek od visby » 12 bře 2013 12:19

diagnostika je pre td5ku uplny zaklad, usetrila mi odtah z murmanska;-)

Dalinov
Příspěvky: 40
Registrován: 10 říj 2012 20:13

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#12 Příspěvek od Dalinov » 12 bře 2013 12:59

jaký typ diagnostiky máš? Já zkoušel do Defa TD5 připojit nějakou lacinou z Aukra, řídící jednotku to našlo, ale nedokázalo se to spojit tak aby to četlo data z motoru...

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#13 Příspěvek od eliott » 12 bře 2013 22:38

Automat vydrží víc než manuál, ale správně tady padlo, že je především potřeba mít auto v pořádku, v případě automatu především utěsněný vstup kick-down bowdenu (u starších automatů). Na dlouhé tratě je dobré auto vybavit chladičem oleje, nejčastější příčinou selhání je vysoká teplota.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Luboš M.
Příspěvky: 3307
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#14 Příspěvek od Luboš M. » 12 bře 2013 22:55

Automat ano, ale 6 a více stupňů, jinak mi nesedí odsupňování. V naftové DII je to utrpení. :hmm:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#15 Příspěvek od eliott » 12 bře 2013 23:02

Čím více stupňů, tím větší pravděpodobnost poruchy, nový Evoque má 9 :mrgreen:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#16 Příspěvek od MOPADŽI » 13 bře 2013 10:58

Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.

A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#17 Příspěvek od visby » 13 bře 2013 12:20

MOPADŽI píše:Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
nemas s tym nejaku skusenost?;-)

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#18 Příspěvek od lukes » 13 bře 2013 12:55

MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.

A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr? ;)
...take it easy....

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2854
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#19 Příspěvek od Mirko » 13 bře 2013 13:09

Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
Do starých Rangů se zprvu dávali 3-stupňový Chrysler Torqueflite a jsou vyhlášené jako velmi poruchové. 4-stupňové ZF-ko, které se dávalo poté až do konce P38 je naopak "držák".

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#20 Příspěvek od MOPADŽI » 13 bře 2013 13:24

lukes píše:
MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.

A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr? ;)
To je offroad cestování :inlove
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Odpovědět