zamýšlím se nad otázkou, jestli je pro expediční auto(Def nebo Disco) vhodnější manuální nebo automatická převodovka. Mám takovou představu, že pokud se někde v pustině něco pokazí v manuálu, tak je tu určitá šance že převodovku otevřu, "kladivem" tam nakopu nějaký kvalt, a na ten nějak odskáču do civilizace. Pokud se ale pokazí automat, mám dojem že je nadobro konec. Má někdo v tomto zkušenost, či podnětný názor? Díky, D.
Automat x manuál pro expediční použití
Moderátor: Acon
Automat x manuál pro expediční použití
Zdravím, především expediční jezdce
zamýšlím se nad otázkou, jestli je pro expediční auto(Def nebo Disco) vhodnější manuální nebo automatická převodovka. Mám takovou představu, že pokud se někde v pustině něco pokazí v manuálu, tak je tu určitá šance že převodovku otevřu, "kladivem" tam nakopu nějaký kvalt, a na ten nějak odskáču do civilizace. Pokud se ale pokazí automat, mám dojem že je nadobro konec. Má někdo v tomto zkušenost, či podnětný názor? Díky, D.
zamýšlím se nad otázkou, jestli je pro expediční auto(Def nebo Disco) vhodnější manuální nebo automatická převodovka. Mám takovou představu, že pokud se někde v pustině něco pokazí v manuálu, tak je tu určitá šance že převodovku otevřu, "kladivem" tam nakopu nějaký kvalt, a na ten nějak odskáču do civilizace. Pokud se ale pokazí automat, mám dojem že je nadobro konec. Má někdo v tomto zkušenost, či podnětný názor? Díky, D.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4308
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Dobré téma.
Já jsem pro automat, ale na výlety jezdím s manuálem.
Já jsem pro automat, ale na výlety jezdím s manuálem.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: Automat x manuál pro expediční použití
zkus rozvést proč jsi pro automat?
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Taky bych se automatu nebál zase na druhou stranu oddělat lze i manual. viz tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 15&t=20199" onclick="window.open(this.href);return false; a o utopené aut. převodoffce se může rozepsat Ruda D3
Hlavní je mít auto v cajku. Asi bych odělil "expediční" ježdění a "hard" s autem co má skoro 3tuny skákat přes pařezy atd. a pak vyrazit ...najet 30tisíc/km a čekat že to vše vydrží je asi naivní
Pak jen to o penězích nebo plným dvorku dárců orgánů. MIloš II
Hlavní je mít auto v cajku. Asi bych odělil "expediční" ježdění a "hard" s autem co má skoro 3tuny skákat přes pařezy atd. a pak vyrazit ...najet 30tisíc/km a čekat že to vše vydrží je asi naivní
Pak jen to o penězích nebo plným dvorku dárců orgánů. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Jasně, oddělat lze cokoliv, jde mi právě o možnoust nouzové opravy, když už je to někde v pustině oddělané.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
s manualom je vacsia sranda, ale to je asi jediny dovod...
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
No psát že je lepší jezdit tak aby se to nastalo asi nemá cenu...... co sebou vozit asi taky ne...... drátem a kladivem,,,,,tak to bys musel asi jezdit Trabantem http://afrika.transtrabant.cz/velka-cesta/" onclick="window.open(this.href);return false; jinak mám dobrou zkušenost s DHL do dvou dnu na Island kardan.
Jinak so se týče pohodlnosti tak Disco ..Def je pro "tvrďáky" jsou ve větším kontaktu s přírodou".... déšť, voda, prach, zima, horko atd..))) MIloš II
Jinak so se týče pohodlnosti tak Disco ..Def je pro "tvrďáky" jsou ve větším kontaktu s přírodou".... déšť, voda, prach, zima, horko atd..))) MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Automat x manuál pro expediční použití
popravdě, zrovna Island plánuju. Ale DHL se asi nedostane do vnitrozemí, a mě když to tam klekne, se zas nedostanu na okružní cestu, abych od DHL vyzvedl díly:)
Ale rád se nechám poučit - co všechno brát ssebou? U automata náhradní převodovku?
Ale rád se nechám poučit - co všechno brát ssebou? U automata náhradní převodovku?
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
vsetko co vies jednoducho v poli vymenit a velmi tazko bez toho odides;-)Dalinov píše:Ale rád se nechám poučit - co všechno brát ssebou? U automata náhradní převodovku?
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Zatial sa sice nemam co ozyvat pretoze mam s automatom najazdene malo ale musim povedat ze automat v LR je fakt dobry oproti inym znackam. Za tu chvilku co auto mam (cca 3000km) sa mi uz ale stal aj problem. Zrejme slaba baterka sposobila chybu v RJ automatu. Malo by sice stacit par startov a chyba by sa mala sama vymazat. U mna sa to ale nestalo. Pomohla az diagnostika (vymazanie chyby). Takze moja rada - ak zoberies automat tak by som pribalil do auta urcite aj diagnostiku. A aj keby sa nieco naozaj posralo tak prevodovka si zaradi jednu rychlost - 3 a s tym vies doist az domov.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
diagnostika je pre td5ku uplny zaklad, usetrila mi odtah z murmanska;-)
Re: Automat x manuál pro expediční použití
jaký typ diagnostiky máš? Já zkoušel do Defa TD5 připojit nějakou lacinou z Aukra, řídící jednotku to našlo, ale nedokázalo se to spojit tak aby to četlo data z motoru...
- eliott
- Příspěvky: 11545
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Automat vydrží víc než manuál, ale správně tady padlo, že je především potřeba mít auto v pořádku, v případě automatu především utěsněný vstup kick-down bowdenu (u starších automatů). Na dlouhé tratě je dobré auto vybavit chladičem oleje, nejčastější příčinou selhání je vysoká teplota.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
Luboš M.
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Automat ano, ale 6 a více stupňů, jinak mi nesedí odsupňování. V naftové DII je to utrpení. 
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- eliott
- Příspěvky: 11545
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Čím více stupňů, tím větší pravděpodobnost poruchy, nový Evoque má 9 
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4308
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.
A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.
A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
nemas s tym nejaku skusenost?;-)MOPADŽI píše:Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
Re: Automat x manuál pro expediční použití
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr?MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.
A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
...take it easy....
- Mirko
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
Do starých Rangů se zprvu dávali 3-stupňový Chrysler Torqueflite a jsou vyhlášené jako velmi poruchové. 4-stupňové ZF-ko, které se dávalo poté až do konce P38 je naopak "držák".Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4308
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat x manuál pro expediční použití
To je offroad cestovánílukes píše:a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr?MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.
A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu