Automat x manuál pro expediční použití

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#21 Příspěvek od teslo » 13 bře 2013 13:25

lukes píše: a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...?
na to ma asi kazdy iny meter...ja som napr. do dier este neskakal - resp. mozno iba trosku :)

ale k teme...ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat. Z pohladu opravy v polnych podmienkach je ten rozdiel medzi automatom a manualom podla mna zanedbatelny...resp. riziko je akceptovatelne.
Naposledy upravil(a) teslo dne 13 bře 2013 13:28, celkem upraveno 3 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#22 Příspěvek od MOPADŽI » 13 bře 2013 13:25

visby píše:
MOPADŽI píše:Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
nemas s tym nejaku skusenost?;-)
Řekl bych, že ano :whew
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#23 Příspěvek od MOPADŽI » 13 bře 2013 13:29

teslo píše:
lukes píše: a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...?
na to ma asi kazdy iny meter...ja som napr. do dier este neskakal :)

ale k teme...ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat. Z pohladu opravy v polnych podmienkach je ten rozdiel medzi automatom a manualom podla mna zanedbatelny...resp. riziko je akceptovatelne.[/quote]

:tmi :tmi já vím že jsi neskákal.
citace: ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat.
Výhoda, že můžu pohodlněji svačit za jízdy a víc při přesunech ujedu :think :rofl :rofl
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#24 Příspěvek od cyril » 13 bře 2013 13:34

Na Island je podle mě jedno co máš, protože po dálnici na trajekt a zpět zařadíš nejvyšší kvalt a frčíš bez nutnosti řadit.
Pokud nepojedeš pořád v dešti (nám pršelo asi jen 15 hodin za 16 dní), je při pohybu ve vnitrozemí řazení docela zábava. Spíš mi skoro upadly ruce z kroucení volantem, ale to k Islandu také patří. Proto jsme tam jeli Defíkem a ne Discovery 4 či Free 2. V každém případě budu svého Defa (300Tdi) předělávat na automat. Ne kvůli super jízdním vlastnostem automatu v terénu, ale z důvodu spolehlivosti automatických převodovek a samozřejmě jízdnímu komfortu. Starý D1 automat je dle mé zkušenosti spolehlivější než mechanická, ručně řazená převodovka. A správně zde zaznělo. Auto, který chceš mít co nejvíc spolehlivý na nějaký delší výlety, netrap při extrémním offroadu. Na to si tu pořizujeme jiná auta. No a samozřejmě před odjezdem na dovču doporučuji auto řádně zkontrolovat a podezřelé věci vyměnit. To už je ale na jiné vlákno. Takže shrnuto a podtrženo.... Za mě subjektivně říkám.... určitě starej automat. D2 ne. Co se týče vnitrozemí a případného řešení oprav na Islandu, bych neměl strach. Signál mobilu byl nakonec skoro všude (rok 2012) a Defenderů - i těch s islandskou značkou tam jezdí dostatek. Servis a s tím spojená dostupnost náhradních dílů tedy nebude neřešitelný problém.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#25 Příspěvek od teslo » 13 bře 2013 13:57

MOPADŽI píše: citace: ma to sice same nevyhody (vyssia spotreba, vodic to nema tak pod kontrolou, neda sa to roztlacit), ale volil by som automat.
Výhoda, že můžu pohodlněji svačit za jízdy a víc při přesunech ujedu :think :rofl :rofl
A este jedna vyhoda: nebolia ma z toho tak kolena ako z manualu (hlavne lave)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#26 Příspěvek od Miloš II » 13 bře 2013 15:01

lukes píše:
MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.

A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr? ;)

Asi pro názornost rozdělení..... když pojedš s Karlem :dance :dance tak to bude "hard" no a když s Lowem tak to bude "Expedice" tam bych viděl asi tu hranici :mrgreen: MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#27 Příspěvek od lukes » 13 bře 2013 15:56

...tak to jsem v pohodě... :-D
...take it easy....

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#28 Příspěvek od RudaK » 13 bře 2013 20:42

Miloš II píše: Asi pro názornost rozdělení..... :mrgreen: MIloš II
No já viděl skákat na Erg Chebbi v Maroku borce i bez Karla :dance nebo Lowa :chuckle
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#29 Příspěvek od Miloš II » 13 bře 2013 21:00

RudaK píše:
Miloš II píše: Asi pro názornost rozdělení..... :mrgreen: MIloš II
No já viděl skákat na Erg Chebbi v Maroku borce i bez Karla :dance nebo Lowa :chuckle
Si ty skokany pleteš ...moc se díváš na Novu.... http://www.tvspoty.cz/t-mobile-skokani-trener-zadar/" onclick="window.open(this.href);return false; Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#30 Příspěvek od eliott » 13 bře 2013 21:24

:chuckle :chuckle :chuckle
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6528
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#31 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 bře 2013 23:39

Tak ja s automatem nemam zkusenost zadnou. Jen s manualem. Nikdo tady nezminil riziko, ze se posere spojka, coz jaksi u automatu tolik nehrozi. Ja jel treba bez spojky ze zminovaneho islandu (tehdy jeste golfem) a dosat se s autem bez spojky do druheho patra trajektu... :S

K manualu a razeni v defovi, kde mi sla spojka ztuha i podle znalcu (mysleno jeste vice ztuha nez obvykle v defech chodiva), je to pro levou nohu fakt peklo. Preskakat zacpu nejake asijske aglomerace (popojizdeni treba par hodin doslovo po metru), to me fakt braly upony slach nad kolenem. Zminil bych ale mozna jeden z mala kladu manualni prevodovky, totiz, ze jsem presvedcen, ze se s ni da dosahnout nizsi spotreby, coz se nekdy, v odlehlych krajinach muze hodit. Ona je nizsi spotreba kupodivu vyhodna bezohledu na to, kolik ma clovek kanistru nafty na strese, obcas usetreny litr az dva na sto km muzou znamenat dost...
Posledni poznamku mam k tomu, ze jsem jen se kvuli razeni obcas poutal. Kdyz uz teda clovek jede na pohodu a bez skakani nejaky ten vylet a tam precejen do neceho skoci a treba brodi, nebo nejaky usek bere trochu dynamicteji, tak pro presne ! (a rychle) rizeni a razeni, je potreba trefovat presne pedaly a najit vzdy okamzite radici paku a to nemusi byt v letu uplne samozrejmost. Tak jsem obcas vydechl, vmackl se do sedacky, zaseknul pas a pak teprve vyrazil a to v podstate jen proto, aby nasel radici paku na tom miste kde byva obvykle... Na tohle muze byt automat o dost pohodlnejsi, ale zkusenost s nim fakt nemam.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#32 Příspěvek od Benjamin » 13 bře 2013 23:51

Chlapi, tak jste snad i mě přesvědčili.

Já, zarytý příznivce automatu, už jsem měl v posledních dnech nějakou zadumanou krizi a přemýšlel o dárci na přestavbu na manuál z důvodu spotřeby na expedici, přenosu výkonu motoru a možná nějaké té vyšší šance opravitelnosti někde v dáli či vyšší spolehlivosti. Ale koukám, že asi zkusím jiný měnič a dám automatu v Td5 další šanci...

Představa spojkového pedálu mě opravdu odrazuje a děsí, to mi stačí denně se služebákem...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#33 Příspěvek od MadTom » 14 bře 2013 00:07

Moc jsem toho s automatem nenajzedil, a vždycky to na začátku bolelo. Taková vyšlápnutá "spojka" na prvních dvou až třech křižovatkách udělá svoje. Musím ale uznat, že pokud automat je s motorem dobře sladěnej, tak je to jenom kuprospěchu ježdění. Bohužel D2 TD5 v sériovém stavu je zrovna ukázka, jak ne. Tak mám manuál. Narozdíl od Defa, mi ale spojkovej pedál chodí relativně lehce. A co se týče opravy - telefony dneska fungují skoro všude - v Albánii v horách často lépe než v horách u nás. A pak už není problém sehnat odtah někam do dílny. Chce to mí akorát kamaráda na telefonu. To je nejlepší náhradní díl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#34 Příspěvek od Stavros » 14 bře 2013 13:08

Co tak sleduju, tak zatim se resi hlavne opravy automatu,automaticky prevodovky v opravach jasne vedou, do anglie jsem vezl nekolik automatu a zadny manual.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#35 Příspěvek od visby » 14 bře 2013 13:11

Stavros píše:Co tak sleduju, tak zatim se resi hlavne opravy automatu,automaticky prevodovky v opravach jasne vedou, do anglie jsem vezl nekolik automatu a zadny manual.
ja si myslim, ze u automatov je to hlavne zanedbana udrzba a preto odchadzaju. a taktiez aj to, ze manual ti spravia aj u nas;-)

Dalinov
Příspěvky: 40
Registrován: 10 říj 2012 20:13

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#36 Příspěvek od Dalinov » 14 bře 2013 13:31

tak se nám debata pěkně rozjela, ale ještě tu nezaznělo nic moc o možnostech nouzových oprav obou převodovek. Samozřejmě záleží na tom, co konkrétně se pokazí, že. Mimochodem, kolik kvaltů má automat D I. A je zde možnost po otevření převodovky jeden z kvaltů napevno zasadit, zajistit a dojet?

Jinak souhlasím, že auto na expedici není možné ničit prasáckým ježděním v terénu kolem baráku, a i zachovalý vůz je před expedicí nutné podrobit pořádné prohlídce případně opravě. O tom ale otázka tohoto vlákna není.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#37 Příspěvek od MadTom » 14 bře 2013 13:42

Stavrosi, já bych viděl jinej důvod - lidí, co umí opravit manuální převodovku je v republice dost, těch co dělají LR sice méně, ale je to furt jenom převodovka, na jejíž díly je pěkně vidět. Omezením je pouze mít přípravky a správné díly (různé podložky, ...). To že funguje, se dá vykoušet rukou, není potřeba speciální vybavení.
S automatem je to horší, a Ashcroft má testovací stolici, kam může převodovku upnout a otestovat její funkci. A to už není jenom pár přípravků, ale pořádná a drahá mašina. A ta se musí zaplatit, takže toho dělají hodně a tím srazí i cenu (mají na to levnější díly, cena práce už zas tak odlišná není), že je výhodnější to poslat do Anglie, než to zkoušet tady.
Teda to je aspoň můj dojem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#38 Příspěvek od teslo » 14 bře 2013 13:56

Stavros píše:Co tak sleduju, tak zatim se resi hlavne opravy automatu,automaticky prevodovky v opravach jasne vedou, do anglie jsem vezl nekolik automatu a zadny manual.
v mojom okoli sa uz opravovali, alebo menili tri manualne prevodovky a jedna automaticka.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#39 Příspěvek od cyril » 14 bře 2013 15:57

Jak rozhodíme dárce orgánů, zelenou D1 na přestavbu mýho Defa, určitě si ten automat cvičně rozděláme a zrevidujeme. Je potřeba se to konečně trochu naučit a není lepší příležitost, než dělat pokusy na svým vlastním autě. Nikdo ti nestojí za zadkem a máš možnost v klidu odladit případný nedostatky.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

#40 Příspěvek od MOPADŽI » 14 bře 2013 15:59

Dalinov píše:tak se nám debata pěkně rozjela, ale ještě tu nezaznělo nic moc o možnostech nouzových oprav obou převodovek. Samozřejmě záleží na tom, co konkrétně se pokazí, že. Mimochodem, kolik kvaltů má automat D I. A je zde možnost po otevření převodovky jeden z kvaltů napevno zasadit, zajistit a dojet?

Jinak souhlasím, že auto na expedici není možné ničit prasáckým ježděním v terénu kolem baráku, a i zachovalý vůz je před expedicí nutné podrobit pořádné prohlídce případně opravě. O tom ale otázka tohoto vlákna není.
DI má 4 kvalty a je to čistě mechanický automat.
DII už má na aut.převodovku řídící jednotku.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Odpovědět