Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Ssang, díky moc. Stáhnul jsem si ještě rave, takže už pročítám spoustu informací. K té visco spojce v manuálu je:
Two speed reduction on main gearbox output, front
and rear drive permanently engaged via a centre
differential controlled by a Viscous unit giving a 50/50
nominal front and rear torque split.
Takže pokud jedu normálně rovně, obě nápravy se točí stejně rychle, v zatáčce se točí přední náprava rychleji, ale je to tak malý rozdíl, že visco nesepne takže se nic neděje. Jen mi nejde do hlavy, že v převodce (viz http://macassemble.com/lrm/general_over ... %20Box.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) je uvedeno, že síla jde z motoru na redukce, pak přes řetěz na diferenciál a z něj vychází zadní kradan rovnou a přední přes VCU - viskospojku. Pokud spojka sevře jen při větším rozdílu otáček, znamená to, že je přední náprava defakto odpojená. Pokud by přední kola neroztáčel pohyb vozu, tak by stál i přední kardan přední diff a poloosy. Ale jen na chvíli, kdyby se na přední kola daly volnoběžky, tak by se stejně ničemu nepomohlo, protože by visco hned spojila (přední kardan stojí, zadek se točí= velký rozdíl otáček), takže přední kola by roztáčel pohyb vozu a přední kardan atd. zase spojka. Takže z toho vyplývá, že a) volnoběžky jsou tady k ničemu a b) sice se trvale točí 4x4, ale poháněný je zadek a pokud ten proklouzne, tak se k němu připojí předek. Opačně to nejde, nebo ano - kdy by mohl nastat případ, že by mi začly prokluzovat přední kola? Pokud prokluzuje, gel trochu zhoustne a je tendence srovnat rychlosti obou náprav, ale dokud neklouzne zadek, tak předek je roztáčen jen pohybem vozu.
Takže auto je spíš zadokolka s mezinápravovým samosvorem v podobě VCU, ale protože se točí všechny 4 kola i kardany a diffy, tak se říká 4x4??? Jakou svornost dosáhne viskospojka?
Jěště při aktivaci TC (kontroly trakce) někde vpředu tak divně jakoby praskne nebo tak něco, myslím že to samé se děje při aktivaci abs, je to normální? Trošku mě to vyděsilo, ale možná je to u RR P38 normální.
Dík, p
Two speed reduction on main gearbox output, front
and rear drive permanently engaged via a centre
differential controlled by a Viscous unit giving a 50/50
nominal front and rear torque split.
Takže pokud jedu normálně rovně, obě nápravy se točí stejně rychle, v zatáčce se točí přední náprava rychleji, ale je to tak malý rozdíl, že visco nesepne takže se nic neděje. Jen mi nejde do hlavy, že v převodce (viz http://macassemble.com/lrm/general_over ... %20Box.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) je uvedeno, že síla jde z motoru na redukce, pak přes řetěz na diferenciál a z něj vychází zadní kradan rovnou a přední přes VCU - viskospojku. Pokud spojka sevře jen při větším rozdílu otáček, znamená to, že je přední náprava defakto odpojená. Pokud by přední kola neroztáčel pohyb vozu, tak by stál i přední kardan přední diff a poloosy. Ale jen na chvíli, kdyby se na přední kola daly volnoběžky, tak by se stejně ničemu nepomohlo, protože by visco hned spojila (přední kardan stojí, zadek se točí= velký rozdíl otáček), takže přední kola by roztáčel pohyb vozu a přední kardan atd. zase spojka. Takže z toho vyplývá, že a) volnoběžky jsou tady k ničemu a b) sice se trvale točí 4x4, ale poháněný je zadek a pokud ten proklouzne, tak se k němu připojí předek. Opačně to nejde, nebo ano - kdy by mohl nastat případ, že by mi začly prokluzovat přední kola? Pokud prokluzuje, gel trochu zhoustne a je tendence srovnat rychlosti obou náprav, ale dokud neklouzne zadek, tak předek je roztáčen jen pohybem vozu.
Takže auto je spíš zadokolka s mezinápravovým samosvorem v podobě VCU, ale protože se točí všechny 4 kola i kardany a diffy, tak se říká 4x4??? Jakou svornost dosáhne viskospojka?
Jěště při aktivaci TC (kontroly trakce) někde vpředu tak divně jakoby praskne nebo tak něco, myslím že to samé se děje při aktivaci abs, je to normální? Trošku mě to vyděsilo, ale možná je to u RR P38 normální.
Dík, p
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Visko není mezi mezinápravovým diferenciálem a předním kardanem, ale je na diferenciálu (jedna část spojená s klecí difu a druhá s předním výstupem), takže funguje jako samosvor (čím větší je rozdíl otáček předku a zadku, tím větší má spojka tuhost). Stále se snaží udržet cca předek a zadek na 50/50%. Takže je to stálá 4x4 a předek je trvale připojený. Zde z fóra jsou případy, kdy po poruše předního nebo zadního difu bylo auto schopno dojet domů po silnici na poháněnou jen přední nebo zadní nápravu právě díky viskospojce, která dokázala "ubrzdit" mezinápravový dif pro prakticky normální jízdu po asfaltu.
Při aktivaci TC by nemělo nic výrazně praskat, je třeba včas lokalizovat co to je, než něco praskne naposledy.
Při aktivaci TC by nemělo nic výrazně praskat, je třeba včas lokalizovat co to je, než něco praskne naposledy.
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Chápu, ono když je tam malý nebo žádny rozdíl v otáčkách (přední/zadní kardan) tak spojka prokluzuje. Tzn. že při jízdě rovně nebo v zatáčce spojka klouže - takže přední pohonné ústrojí (kard.,diff.,polosy) roztáčí kola, protože směrem k motoru je to odpředu rozpojené. Je mi proto divné, jak by mohli proklouznout přední kola dřív, než proklouznou zadní a spojka sepne..? 

Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Nejsem si jist jestli ti přesně rozumím, ale mám dojem, že to chápeš špatně.
Nejdřív úplně zapomeň na nějakou visco.
Auto má prostě 3 diferáky. Dva na nápravách a jeden mezinápravový. Diferáky na nápravách rozdělují výkon přenášený z kardanky mezi pravé a levé kolo. Mezinápravový diferák rozděluje výkon přenášený z motoru (převodovky) mezi přední a zadní kardan => auto má hnané obě nápravy 50/50.
Tak a teď teprve přichází na řadu visco jako samosvor.
Pokud se poměr převodu na mezinápravovém diferáku výrazně odchýlí od poměru 50/50, tak visco ztuhne a uzamkne mezinápravový dif na daném poměru 50/50.
Takže je to stálá 4x4 a nic se nikde neodpojuje.
Nejdřív úplně zapomeň na nějakou visco.
Auto má prostě 3 diferáky. Dva na nápravách a jeden mezinápravový. Diferáky na nápravách rozdělují výkon přenášený z kardanky mezi pravé a levé kolo. Mezinápravový diferák rozděluje výkon přenášený z motoru (převodovky) mezi přední a zadní kardan => auto má hnané obě nápravy 50/50.
Tak a teď teprve přichází na řadu visco jako samosvor.
Pokud se poměr převodu na mezinápravovém diferáku výrazně odchýlí od poměru 50/50, tak visco ztuhne a uzamkne mezinápravový dif na daném poměru 50/50.
Takže je to stálá 4x4 a nic se nikde neodpojuje.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Nemuzes zapomenout na visco. Pokud jsou otacky stejne, tak je rozpojena, tzn. ze neprenasi silu. Tu prenese az v momente, kdy se zvysi rozdil otacek, s urcitym zpozdenim ( coz je asi jen par vterin). Pak jde sila z motoru na zadni i predni kardan. Ale v momente kdy jsou otacky stejne, tak predni kardan je uvaden do pohybu odvalovanim prednich kol, se kterymi je na pevno spojen. Takze vlastne sila jde z motoru na zadni kardan a kola, ktera defakto roztlacuji nebo roztahuji kola predni. Zrejme, kdyz predni kola najedou na led a zadni jsou v miste s dobrou trakci, tak je mozne, ze proklouznou prvni predni, ale bude to setrvacnosti pohybu kola. Kdyz je visco rozpojena, nemuze prenaset kroutici moment. Snqd jsem to podal jiz vystizne.
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Chci pořídit na zimu tyto pneu (plus pak i na vyjížďky mimo asfalt) - Goodyear Wrangler Duratrac 245/75 R16
viz http://pneu4x4.cz/31x10,5r15%20goodyear ... 0DC%20.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady vypadá, že ve sněhu celkem fungují.. máte někdo zkušenost?
http://www.youtube.com/watch?v=36OC8cF7 ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
Vejdou se na sériového RR p38? Nebo budou drhnout? V jakých situacích? Máte někdo osobní zkušenost ve srovnání s BFG KO T/A ?
viz http://pneu4x4.cz/31x10,5r15%20goodyear ... 0DC%20.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady vypadá, že ve sněhu celkem fungují.. máte někdo zkušenost?
http://www.youtube.com/watch?v=36OC8cF7 ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
Vejdou se na sériového RR p38? Nebo budou drhnout? V jakých situacích? Máte někdo osobní zkušenost ve srovnání s BFG KO T/A ?
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
tady si myslím, že to chápeš špatně. Pokud jsou otáčky stejné (přední a zadní náprava), visco je sice "rozpojená", kroutící moment jde ale přes střední diferenciál.peshi píše:Nemuzes zapomenout na visco. Pokud jsou otacky stejne, tak je rozpojena, tzn. ze neprenasi silu...
Funguje to stejně, jako když si představíš diff na přední nebo zadní nápravě, doplnění o samosvor.
Při aktivaci TC nebo ABS slyšíš cvakání ventilů v ABS / TC modulátoru. Je v motorovém prostoru hned za přepážkou.
To cvakání je užitečné třeba v zimě, kdy se tak dozvíš, že už to klouže.
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Zabírat ti v hlubokým sněhu budou, ale na uklouzané silnici na nich nezabrzdíš...peshi píše:Chci pořídit na zimu tyto pneu (plus pak i na vyjížďky mimo asfalt) - Goodyear Wrangler Duratrac 245/75 R16
viz http://pneu4x4.cz/31x10,5r15%20goodyear ... 0DC%20.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
hrabiko, mrkni na obrázky. Je diferenciál (22) a z něj výchází dozadu zadní výstupní osa (25) pak dále přes přírubu na zadní kardan a směrem dopředu je právě visco spojka (č.4 druhý obrázek) opět přes přírubu na přední kardan. Z prvního obrázku je to asi nejlépe patrné.
K TC je to asi píš takový zvuk jako když se uvolní pružina nebo nějaký tlak, tak to bude asi ok.
Benjamin, máš osobní zkušenost, nebo proč si to myslíš? Špunty jsou prořezané a měly by mít snad měkčí zimní směs..?
Spíš mi jde o ten rozměr kola budou v průměru cca o 3,5-4cm větší, tak jestli nebudou dřít..
Díky

K TC je to asi píš takový zvuk jako když se uvolní pružina nebo nějaký tlak, tak to bude asi ok.
Benjamin, máš osobní zkušenost, nebo proč si to myslíš? Špunty jsou prořezané a měly by mít snad měkčí zimní směs..?

Díky
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Motor přenáší sílu na všechny kola stejně ,protože mají stejný odpor. Protože se točí stejnou rychlostí. V zatáčce se zadní a přední náprava točí jinou rychlostí a vzniká tření . Tento rozdíl je tak malý a trvá krátce, že nezačne zahřívat olej ve viskospojce a umožni prokluz. V terénu jsou rozdíly větší a olej se začne zahřívat visko je svorné.
Ono je to s vozy 4x4 ošemetné rozdělil bych to na několik skupin
Jedno kolo na kluzkém povrchu pokud nemá mezinpravu nebo elektronického pomocníka tak končím v podstatě mám jednokolku 0:100 (většina moderních SUV)
Dvě kola na kluzkém povrchu tady zavřu mezinápravu nebo mám visko Tak mám z auto dvojkolu už mě jde výkon 50:50 mezi nápravy
Pokud mám tři kola na kluzkém povrchu musím mít auto osazeno mezinápravou a jednou nápravovou uzávěrkou
No a pro 4 prokluzující kola potřebuji ještě jednu uzávěrku.
Ono je to s vozy 4x4 ošemetné rozdělil bych to na několik skupin
Jedno kolo na kluzkém povrchu pokud nemá mezinpravu nebo elektronického pomocníka tak končím v podstatě mám jednokolku 0:100 (většina moderních SUV)
Dvě kola na kluzkém povrchu tady zavřu mezinápravu nebo mám visko Tak mám z auto dvojkolu už mě jde výkon 50:50 mezi nápravy
Pokud mám tři kola na kluzkém povrchu musím mít auto osazeno mezinápravou a jednou nápravovou uzávěrkou
No a pro 4 prokluzující kola potřebuji ještě jednu uzávěrku.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
O rozměru u P38 neporadím, ale určitě tu budou někde na fóru max. rozměry, co se vejdou na sériové auto. Jinak jakákoli MT guma stojí v zimě zaprd. Neříkám, že na tom zima nejde přežít, ale je to fakt občas o pusu. S tím má zkušenost asi většina offroaďáků. Ne nadarmo tu má skoro každý dvě (někdo i tři - ještě třeba AT) sady gum - MT a zimák. Já mám BFG KM2 a na sněhu jsem se na nich tedy vůbec necítil, když jsem to párkrát zkusil. Něco o tom je třeba tuším i tady: http://offroadforum.cz/viewtopic.php?p=1225797#p1225797" onclick="window.open(this.href);return false; nebo i na LR fóru o tom bylo řečeno hodně...pohledej...peshi píše: Benjamin, máš osobní zkušenost, nebo proč si to myslíš? Špunty jsou prořezané a měly by mít snad měkčí zimní směs..?Spíš mi jde o ten rozměr kola budou v průměru cca o 3,5-4cm větší, tak jestli nebudou dřít..
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
este nevies do coho si vliezol, ale po case pochopis ze ten pocit z jazdy a hlavne absencia potreby cesty stoji za vsetky tie peniaze co do toho vrazis a ver ze to bude dostpeshi píše:Ahoj,
jsem novým a (zatím) šťastným majitelem Range Roveru z roku 2001 se vznětovým motor 2.5 a manuální převodovkou. Vozidlo bylo dovezené někdy koncem loňského roku z IT. Celkově si myslím, že je velmi zachovalé. Mám jako nováček pár otázek, za jakékoliv postřehy budu vděčný.
Nikde jsem nenašel, jak je to s 4x4. Myslel jsem, že mezi nápravami je samosvor, ale údajně je tam visco. Je to tedy trvale 4x4? Jak je distribuce kroutícího momentu 50/50? Jak funguje visco, případně jakou má svornost, jak se o ni starat a jak ji spravne pouzivat aby se nedoku**ila?
Mám klasicky vůli v řízení. Lze nějak dotáhnout převodku nebo je třeba koupit novou?
Vím, že jsou Range dost náchylné na elktroniku. Kdyz myji auto wapkou, jsou nějaká místa, kterým se mám raději vyhnout? Je dobré omývat měchy od bordelu, aby se neprodřely?
Jak se chovat a udržovat vzduchový podvozek? Při delším stání nechat v poloze nejnižší (Access) normální (Standard) nebo naopak nejvyšší (High). Normálně parkuji na standart. Podvozek funguje jak má, vždy se dofoukne během pár vteřin. Je v režimu high i nějaká změna v tvrdosti odpružení nebo jde pouze o světlou výšku? Jde mi o to, jestli např na polňačce nebo na hodně rozbité cestě mám přepínat na high nebo je to stejné a můžu jet na standart aniž by auto trpělo.
Odlepená stropnice - mám se pokoušet ji opravit sám nebo je dobré to někomu svěřit? Případně komu? Jsem z Prahy, ale není problém někam dojet.
Svítí mi airbag a knížka, ale to je asi otázka diagnostiky, vím, žedělá Elliot, je případně někdo podobný v okolí Prahy (myslím tím i na servis)?
Mám originál kola LR 18palcu, jake byste doporučili pneu na zimu? Na kolik je vhodné foukat na klasické ježdění po silnici (naložený/prázdný) a na kolik terén/sníh?
Co se týče motoru mám 2001čku, takže s egr ventilem, kombinovanou spotřebu kolem 9,5-10. Je to normální spotřeba? Mám zaslepovat EGR? Myslím si, že motor jede pěkně, nečoudí, nekouří, jen z hadice z turba trochu prolíná olej, je to normální jev, nebo je třeba to nějak řešit? Turbo nepíská, zátah je asi v pořádku.
Jaké mám pořídit tažné? Originál nebo je lepší nějaký jiný výrobce?
Přivítám jakékoliv doporučení na údržbu a jiné postřehy na co si dát pozor, aby s autem bylo co nejmíň problémů. Jinak je to perfektní svezení, jen na dálnici tohle auto moc není:))
Díky!
p
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Když už jsem se do toho namočil, tak pokračuji. (Kdybych ale kecal blbosti, tak mě prosím opravte
)
Hřídel, o které si psal, že jde na zadní kola, totiž jde tímto koncem přes diff směrem dopředu: Tady v tom manuálu, ze kterého jsi použil obrázky to jde vidět na jiných obrázcích: Do visco spojky jdou tedy dva vstupy, které jsou při jejich rozdílu otáček spojkou srovnávané. Snad jsem se do toho nezamotal a je to srozumitelné

Hřídel, o které si psal, že jde na zadní kola, totiž jde tímto koncem přes diff směrem dopředu: Tady v tom manuálu, ze kterého jsi použil obrázky to jde vidět na jiných obrázcích: Do visco spojky jdou tedy dva vstupy, které jsou při jejich rozdílu otáček spojkou srovnávané. Snad jsem se do toho nezamotal a je to srozumitelné

Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Díky, už to vidím. Takže spojka není mezi diferenciálem a předním kardanem, ale defakto mezi předním a zadním kardanem ( protože osa prochází skrz až ke středu visco a výstup z diff směrem dopředu je napevno s obalem visco tzn. na pevno s předním kardanem). Takže je to opravdu fulltime 4x4. Sry za mistifikace a díky za objasnění. Jinak včera jsem vyzkoušel, že vše funguje jak má. TC funguje na předních i zadních kolech správně a točí se mi všechny 4 kola, na straně řidiče se točili stejně rychle přední/zadní.
Lehký offroad mě celkem chytnul, trošku pokukuju po LC 100 (viz http://auto.bazos.cz/inzerat/26950969/T ... uzivni.php" onclick="window.open(this.href);return false; ). Další auto chci určitě se silnějším motorem a s úzavěrkou minimálně mezi nápravami a vzadu. U Range celkem oceňuji výškově stavitelný podvozek. U Toyky je jěště možnost nastavit tvrdost, což mi přijde celkem podstatné. Range má styl, Toyota zase spolehlivost. Hlavně cena je třikrát vyšší, ale i tak, asi půjde p38 na inzerát a už začínám šetřit. Co Vy si myslíte o p38 vs TLC HDJ 100?
Lehký offroad mě celkem chytnul, trošku pokukuju po LC 100 (viz http://auto.bazos.cz/inzerat/26950969/T ... uzivni.php" onclick="window.open(this.href);return false; ). Další auto chci určitě se silnějším motorem a s úzavěrkou minimálně mezi nápravami a vzadu. U Range celkem oceňuji výškově stavitelný podvozek. U Toyky je jěště možnost nastavit tvrdost, což mi přijde celkem podstatné. Range má styl, Toyota zase spolehlivost. Hlavně cena je třikrát vyšší, ale i tak, asi půjde p38 na inzerát a už začínám šetřit. Co Vy si myslíte o p38 vs TLC HDJ 100?
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Ještě se zkus zeptat na Mustangforumu, co si myslí o Skylinech... 

Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Nemyslim si, ze by na tom bylo neco spatneho. Nebo je nejaka nevrazivost mezi ruznymi typy suv/offroad? Koho jineho se zeptat nez majitelu techto vozu? Nevim, treba je toyota v terenu horsi, rad si prectu jakykoliv nazor. Diky
- ssang
- Příspěvky: 921
- Registrován: 06 zář 2009 00:42
- tel.: 733149044
- auto: jen vzpomínky na LR
- Bydliště: nad Prahou i v Praze
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Pokud mohu poradit, tak se snaž mít na obou nápravách kola se stejným obvodem. P38 ani Fríčko nemají pochopení pro rozdílné obvody kol na přední a zadní nápravě
.

Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
- reissinger
- Příspěvky: 29
- Registrován: 06 led 2012 18:43
- tel.: 777008501
- auto: Disco I, P38
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Ja jezdim celorocne na GENERAL GRABBER AT 2 111 S a jsem docel spokojenej.Maji dobrej dojezd a jelikož jezdim dvakrat týnde pres Stražný na Šumavě tak je užiju.Ale co pise Benjamin o MT a AT je naprostá pravda,takže jestli jezdiš ostřeji,tak si určitě kup zimaky.Mohu to jen doporučit.
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
Dik, ja mam letni i zimaky na 18tkach. Chtěl jsem si právě pořídit pneu do terénu a na hory do hlubšího sněhu.. Pořád se mi jeví nejlíp ty duratorcy.. Pořídil jsem tyto kola - orig 16tky na facelift p38 - https://www.google.cz/search?q=RRC11282 ... =979&dpr=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám bohužel jen tři, kdybyste někdo mohl jedno postrádat, tak ho koupím..díky:) Kolo bude o necelé 2cm blíž k podběhu a auto o necelé 2cm výš. Snad to nebude ničemu vadit.
Nevíte někdo, čím by mohlo být, že mi nechodí výhřev sedaček? Čudlíky svítí, ale nehřeje ani jedna, ani sedák ani opěrák. Kde by mohla být chybka?
Kdo v okolí Prahy by mi diagnostikou změnil jazyk a zdiagnostikoval klimu kvůli knížce?
Mám bohužel jen tři, kdybyste někdo mohl jedno postrádat, tak ho koupím..díky:) Kolo bude o necelé 2cm blíž k podběhu a auto o necelé 2cm výš. Snad to nebude ničemu vadit.
Nevíte někdo, čím by mohlo být, že mi nechodí výhřev sedaček? Čudlíky svítí, ale nehřeje ani jedna, ani sedák ani opěrák. Kde by mohla být chybka?
Kdo v okolí Prahy by mi diagnostikou změnil jazyk a zdiagnostikoval klimu kvůli knížce?
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů
U těch sedaček praskají hřejivé dráty, takže budou někde přerušené pod potahem. Lze to pracně opravit, anebo sundat potah, vyhodit ty dráty a dat tam "normální" aftermarket vyhřívání např. Waeco, které se už nezlomí.