FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Invi
Příspěvky: 34
Registrován: 12 čer 2012 08:53
auto: Free I TD4 2006

FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#1 Příspěvek od Invi » 04 říj 2013 14:49

Zdar chlapci! Mám dotaz: Dají se nějak elegantně předělat zadní brzdy u free 1 z bubnů na kotouče? Ačkoli jsem si už zvykl na to jak freečko brzdí mám pořád pocit, že mít vzadu kotouče by bylo pro jízdu lepší. Jde to? Už to někdo dělal? Nebo je to slepá ulička?

astero
Příspěvky: 209
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#2 Příspěvek od astero » 04 říj 2013 15:01

Bubny sú v ťažšom teréne odolnejšie, ani bahno im tak nevadí. Navyše čo v prípade, keď sa z nejakeho dôvodu bude v technickom stave vŕtať poisťovací vyšetrovatel?

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#3 Příspěvek od macejky1 » 04 říj 2013 21:21

Napis Tagrovy ten to uz ma za sebou a doreseny. Myslim ze daval dopredu ventilovany kotouce z facelifta a dozadu ty o otochu mensi plny ze starsiho modelu. Tohle celkem nebyl problem jen resil nejak dost slozite rucni brzdu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Invi
Příspěvky: 34
Registrován: 12 čer 2012 08:53
auto: Free I TD4 2006

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#4 Příspěvek od Invi » 08 říj 2013 12:18

Aha, tak to mu napíšu. Díky :) Hihi, coby říkal pojišťovák. Nic. Když to projde na STK tak může pojišťovák v klidu prodloužit pojistku na další období.

astero
Příspěvky: 209
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#5 Příspěvek od astero » 08 říj 2013 14:33

A prečo chceš meniť tie brzdy? Kotúče majú inú účinnosť, čo na to povie regulátor účinku zadných bŕzd? Čo problémy s ručnou? Jak zmeriaš a nastavíš brzdný pomer náprav? Čo až náhodou spôsobí tvoj vehykl búračku (dúfam že nie, ale istotu nikdy nemáš) a zružíš kamión naložený osmičkovými audinami? To si poisťovňa zaplatí expertízu, znalec Ti prelezie auto a na základe "neodborného zásahu do konštrukcie vozidla" ti nepokryjú ani prd a škodu platíš sám.
Do iných partií vozu kľudne vŕtaj, ale riadenie a brzdy sú sväté.

Uživatelský avatar
Invi
Příspěvky: 34
Registrován: 12 čer 2012 08:53
auto: Free I TD4 2006

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#6 Příspěvek od Invi » 08 říj 2013 18:24

Přestavba vozidla - štempel, STK - pokud to bude OK tak si pojišťovna může zaplatit třeba deset expertiz a bude jí to prd platné. No ale to je na co se ptám. Pokud to bude technicky a papírově takový opruz, že u toho strávím mládí a bude to stát víc jak nové freečko tak na to samosebou hodím bobek. Jinak vycházím z toho, že existují auta co mají vzadu disky (třeba ty audiny na tom zrušeném kamionu :) ) takže nějaké řešení ručky nebo rozdělovač síly určitě řešení má.

astero
Příspěvky: 209
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#7 Příspěvek od astero » 08 říj 2013 21:13

No práve, tá prestavba, aby to bolo legálne, by musela prejsť schválením cez hafo byrokratov na štátnej správe. Tam je potreba certifikáty, ktoré importér doloží od výrobcu. Ten pri vývoji vykoná typovú skúšku a má na ňu vydaný certifikát. Je na to kvantum technických noriem a stojí to majland. Kecajú do toho rôzne evrópske orgány, asociácie výrobcov a podobná pakáž. Táto cesta je neprielomná.
Keby toto prešlo STK tak si koledujú o prúser, tam by mali posudzovať typovú zhodu a pri expertíze, na stk nehľadia.
Iná vec by bola, keby sa free robil aj s kotúčami v zadu..
Ono záleží, jak to auto užívaš, ak jazdíš terén tak tam je to jedno, ale ak prebehneš nejaký km po ceste kde sú aj iné autá, tak na to kašli.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#8 Příspěvek od fugín » 08 říj 2013 23:19

Popravdě řečeno mě Invi uniká smysl tvého úmyslu. Kromě vyšší účinnosti brzd má tvůj nápad samé zápory. Osadit zadek kotoučema by snad nebyl až takový technický problém. Ale zlegalizovaní by bylo asi martirium. Nehledě na dost problematické řešení ručky,muselo by se to úplně celý totálně předělat. Shrnuto podtrženo vynaložené úsilí a investice rozhodně dalece převýší výsledek takové úpravy. Tisíce Free po světě jezdilo s bubnama a myslím že nějaký ten rok ještě jezdit budou. Asi bych si spočítal kompletní náklady na tenhle projekt a zřejmě bych ušetřené peníze a čas investoval radši do jiných důležitějších oprav a vylepšení.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
Invi
Příspěvky: 34
Registrován: 12 čer 2012 08:53
auto: Free I TD4 2006

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#9 Příspěvek od Invi » 09 říj 2013 08:03

fugín píše:Popravdě řečeno mě Invi uniká smysl tvého úmyslu. Kromě vyšší účinnosti brzd má tvůj nápad samé zápory. Osadit zadek kotoučema by snad nebyl až takový technický problém. Ale zlegalizovaní by bylo asi martirium. Nehledě na dost problematické řešení ručky,muselo by se to úplně celý totálně předělat. Shrnuto podtrženo vynaložené úsilí a investice rozhodně dalece převýší výsledek takové úpravy. Tisíce Free po světě jezdilo s bubnama a myslím že nějaký ten rok ještě jezdit budou. Asi bych si spočítal kompletní náklady na tenhle projekt a zřejmě bych ušetřené peníze a čas investoval radši do jiných důležitějších oprav a vylepšení.
No, a právě proto hledám někoho kdo to už dělal, jestli to někdo dělal, a zhodnocení jestli to má cenu nebo ne. Pokud to bude stát jak jetý landík, sežere stoh lejster a zabere rok běhání po úřadech tak je další postup jasný... Apriori mi jde o účinnost brzd. Ne, že by tak jak jsou auto neubrzdily, ale i když je mám vyštelované jak se patří a donutit ABS pracovat na suché silnici není problém, furt mám pocit, že by mohly brzdit líp. Hlavně náběh mi přijde takový nemastný, neslaný. Tady by mohly kotouče vzadu pomoct. Nebo má někdo lepší nápad?

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#10 Příspěvek od Tim » 09 říj 2013 12:23

Někdo tu někde psal, že tam leje jinou brzdovku a je to prý lepší. Co je na tom pravdy nevím. Mě brzdy stačí jak jsou :wink:
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#11 Příspěvek od Zizal » 09 říj 2013 20:43

Vymenu zadnich bubnu za kotouce jsem kdysi delal na Golfu - diky tomu ze VW je velka skladacka to nebyl problem po technicke strance. Uprime kdyby to nebylo i soucasti obnoveni brzdove soustavy tak by to nestalo za to.
Ale je tu par veci plynoucich z principu. Nezapomen ze maximalni brzdna sila je limitovana brzdama a schopnosti pneumatik prenest brzdny ucinek na asfalt. Takze pokud se stavajicima brzdama zablokujes kola, nebo spustis ABS i na sucham asfaltu, tak zmena brzd bude stejne limitovana tim ze ABS ti brzdny ucinek omezi zhruba ve stejnou chvili, protoze pneumatiky zustanou stejne a brzdna draha bude cca stejna. Pokud ti jde o prubeh brzdneho ucinku, tak ten silne zavisi na pouzitych brzdach, oblozeni, brzdove kapaline a nastaveni systemu. Diky ABS nebudes mit problem s tim ze by se zadek dostaval do smyku - ABS ti to omezi, ale muze se ti stat ze auto bude s kotoucema vzadu brzdit hur, protoze se ti zadek odpoji driv nez pocita charakteristika ABS/TC pro bubny a jednotka TC ovlivni i predek. Docela dost ziskas vymenou brzdove kapaliny - zivotnost kapaliny je cca 2 roky a ne kazdy ji pravidelne meni. Brzdove oblozeni a kotouce nebo bubny je alchymie, ktera umi uplne zmenit chovani auta. Starline kotouce a Icer desky jsou treba docela hrozne :grin: Pokud pujdes do Zimmermann, EBC nebo podobnych znacek a k tomu vyberes desky, tak rozdil dokaze prekvapit.
Nevim jestli na freecko delaji dopredu vic rozmeru kotoucu, ale tam na brzdeni ziskas daleko vic nez vzadu. Auto bez brzd vzadu je riditelne celkem normalne, auto bez brzd vepredu je past... Pokud neni z ceho vzit zadni kotouce se vsema drobnostma, tak aby to pasovalo, tak pocitej se spoustou problemu v detailech - rucni brzda, napojeni trubek do trmenu je jinde nez do prasatka, uchyceni trmenu k ramenum, disky nemusi sedet na kotouce, atd.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#12 Příspěvek od tagr » 09 říj 2013 22:22

na zadku mm kotouče z předku, co nejsou chlazené tedy ty do facelitu, předek jsem osadil chlazenýma kotoučema a deskama s vyšší účiností - zelené desky - vše má úpravu do nepořádku. ručku jsem udělal klasicky na kardanu na visco místo toho tlumič kmytů, ale asi by jsem šel už ted do hydraulické ručky - jen jsem nezkoumal jak je to pak s hydraulickým obvodem. jak to bude brzdit zjistím až konečně vyjedu,ale neměl by být problém chlazené a silnější přední jsou OK
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#13 Příspěvek od Tim » 10 říj 2013 08:07

:grin: Jak to tak pročítám, tak by pro některé členy fóra bylo vhodné spíš koupit jiné auto :D
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
Invi
Příspěvky: 34
Registrován: 12 čer 2012 08:53
auto: Free I TD4 2006

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#14 Příspěvek od Invi » 10 říj 2013 11:50

No, pěkně. Začínám to vidět černě.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#15 Příspěvek od macejky1 » 10 říj 2013 21:19

Tim píše::grin: Jak to tak pročítám, tak by pro některé členy fóra bylo vhodné spíš koupit jiné auto :D
:-) :grin: :yes
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
janicko
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008 18:36
tel.: sony ericsson
Bydliště: Bratislava

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#16 Příspěvek od janicko » 10 říj 2013 22:10

Pri prestavbe na kotuce vzadu sa vyuziva pri dvojokruhovom strmeni jeden okruh na brzdenie (kedze ucinnost zadnej brzdy je mala) a druhy okruh prave na rucnu brzdu. Nie je to zase az tak komplikovane spravit prevod z povodneho lankoveho mechanizmu na brzdovy kvapalinovy valec a dotiahnut hadice, akurat sa na tu rucnu neda spolahnut pri dlhodobom zabrzdeni koli moznemu poklesu tlaku v systeme.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#17 Příspěvek od fugín » 10 říj 2013 22:18

Lidi neblbněte :chuckle :rofl
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče

#18 Příspěvek od dava » 11 říj 2013 12:02

No, pokud nepoužíváš ručku, akorát si vykoleduješ neustálý potíže, na zadní brzdy jde veškerej bordel od předních kol, takže to je furt zarezlý. Auta s kardanovou brzdou jsou na tom o dost líp, ale i tady jsou válečky často zatuhlý. Mimo jiné je to i vlivem omezování na zadku, kdy brzdy tolik nechodí jako přední a většinu času jsou studený, takže svinec se neodpařuje, a že ho tam nalítá, hlavně v zimě.
Měl jsem hodně aut, a nikdy problém s bubnama vzadu, pokud pakny byly ok. S kotoučema naopak skoro každý co jsem dovezl domů potřebovalo zásah. Jmenovitě Patroly, tam je velký prasátko a omezovač a zatuhne to totálně, pajero o fous lepší. Disco II taky natvrdo, a to má největší předpoklady k tomu, aby nezatuhly, TC s nima v zimě pracuje dost.
Jediná nevýhoda bubnů je, že v řídkým hlubokým bahně se zaplní a nejde s tím nic udělat, než to rozhodit a owapovat, ale to je ježdění mimo schopnosti Frreandera. Mě se to nepovedlo ani na L200, ani na D22, pamatuju si to jen z Uazu, kde byly bubny i vepředu a dělali jsme s tím zvěrstva hrozný, někdy byla kapota pod hladinou bláta
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Odpovědět