Přestavba RRC na 4,6 V8

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#201 Příspěvek od Neklan » 10 říj 2013 09:52

Mirko, držím palce, ať i plynofikace Belugy dopadne dobře. Ty zpětné šlehy jsou docela nebezpečné, mně to jednou, když jsem měl ještě v Rangiem plyn, šlehlo tak, že mi to zmuchlalo plováky v karburátoru, jako by byly z papíru. Naštěstí mi tehdy z Anglie poslali nové v rekordně krátké době (v pátek ráno jsem jim volal a v pondělí odpoledne jsem je měl doma) a krom toho na jízdu na LPG tvar plováků neměl žádný vliv. Asi 10km jsem tehdy ale musel jet na benzín a to jsem musel každých 20 vteřin střídavě vypínat a zapínat palivovou pumpu, aby se to neulilo. Každopádně ty tam žádný karburátor nemáš, tak ti tohle nehrozí.
Jinak s tím porovnáním jsem zase něco napsal :Ja blb: . Jen si dělejte srandu z nás leštěnkářů :ty jeden...: :!: Stejně si myslím, že Mirko a já používáme RRC daleko víc v souladu se záměrem konstruktérů než vy, co je trápíte v těžkém terénu. Mělo to být univerzální auto, které by zvládlo všechny denní potřeby včetně dopravy jeho majitele po lesních a polních cestách nebo na expedičně laděnou cestu na velké vzdálenosti. Až druhotně se ukázalo, že kombinace jeho průchodnosti terénem a výkonu motoru se výborně hodí na závody jak v trialu, tak v comp-safari, nicméně v sedmdesátých letech to bylo pořád strašně drahé auto, takže až dostatek levných ojetin udělal z RRC platformu pro různé offroad úpravy včetně takových brutalit jako zkrácení zadní části karoserie. Nakonec také díky tomu se jich v originálním stavu dochovalo tak málo, takže jsme se dočkali současné situace, kdy koupit v Anglii neupravený dvoudveřák v aspoň trochu slušném stavu, znamená počítat s cenou přes 10 tisíc liber.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#202 Příspěvek od Mirko » 11 říj 2013 11:12

Těch zpětných šlehů jsem na staré Beluze před zásahem pana Kolbábka zažil několik. roztrhlo mi to dvě hadice sání a síla mi byla jasná, když jsem násilím ohýbal zpátky kovové zaklapávací sponky mezi filtrem vzduchu a váhou vzduchu.

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#203 Příspěvek od MadTom » 11 říj 2013 11:18

Nevím jak na V8, ale na starším Mondeu jsem viděl řešení, kdy v plastovém sání byl vyříznutej otvor, přelepenej dobrou lepící páskou, která, když to šlehlo uletěla a celé sání to přežilo. Stačilo zalepit zpět, nebo dát novou a jelo se dál. Majitel říkal, že se mu to stává tak 2 krát do roka a že to souvisí s počasím a kvalitou plynu. Posoudit to nemohu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#204 Příspěvek od Mirko » 11 říj 2013 11:25

Je to možné řešení, ale na nové Beluze mi to zatím nešlehlo ani jednou když tam byla 3,9 a zatím ani na 4,6. Je to i o stavu zapalování, rozvodů, filtrů atd. a právě o správně zvoleném průměru směšovače, příliš velký průměr nechává klesnout podtlak na nasávání plynu a tím je jeho dávkování hůře regulovatelný v nízkých otáčkách.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#205 Příspěvek od teslo » 14 říj 2013 09:41

Vcerra som sa trochu zabaval s vyfukmi. Janspeed parohy mam prasknute a musim ich dat opravit...uvidime ci sa to podari...ale anyway, Mirko, aky vyfuk mas na tej novej 4.6? Nechaval si povodny? Alebo si povodny nejako upravoval? Alebo mas uplne nieco ine?
Ked som porovnaval tie origo 4.6 zvody, tak okrem toho su pospajane vzdy dva valce za sebou...tzn. 1/3, 5/7 a 2/4, 6/8, maju trubky vacsie priemery, rovnako ako priruba na Y-pipe...
Přílohy
ktory si dnes namontujeme?
ktory si dnes namontujeme?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#206 Příspěvek od Mirko » 14 říj 2013 10:10

Já jsem tam nechal origo litinové svody z 3,9. Původně jsme jednu sadu trochu vybrousili, takový pokus o port matching, jenže se pak zjistilo, že tahle sada byla nějaká pokřivená a tím pádem netěsnila. Proto vzal Pešl ty svody, co byli na namontované 3,9ce a nechal je zbrousit, aby těsnicí plochy byly rovné a namontoval. Vede od nich normální Y-pipe bez katalyzátorů a lambdasond. Od Y-pipe dále pak DoubleS nerezový výfuk, ale nic sportovního. Ani parohy jsem nechtěl sportovní, i když je Rakušák na té 4,6ce měl, ale já chci ticho, když jedu. Aspoň v téhle Beluze. Ty svody od Rakušáka možná teď přece jen koupím a dám je do dvoudveřáka spolu s tou 3,9-kou, která mi teď nějak přebývá...Z toho si chci udělat takového sporťáčka.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#207 Příspěvek od teslo » 17 říj 2013 09:34

nemozem si pomoct...bandaze sa mi nejako zapacili :)
Přílohy
20131016_234836[1].jpg
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#208 Příspěvek od Mirko » 17 říj 2013 16:45

:shock: čo to je? takže teda klasické 3,9 svody? btw hezké štefty...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#209 Příspěvek od teslo » 17 říj 2013 17:40

janspeed sa rozpadli. Jeden sikovny zvarac sa ich este pokusa zachranit, ale dava tomu malu nadej.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#210 Příspěvek od Neklan » 17 říj 2013 17:45

Mně se Janspeed svody před časem rozpadly také a to měly najeto jenom 17 tisíc km. Ale bylo to možná tím, že jsme si po instalaci trochu nevěděli rady s časováním nového motoru a do výfuků šlehaly takové plameny, že se z načopovaných a omotaných svodů kouřilo. Šlo to takhle jenom chvíli než jsme časování nastavili, ale kdo ví. Také jsem jezdil na LPG, které pracuje při vyšších teplotách, nevím, každopádně od té doby mám nerezové trubkové svody také s omotávkou, mají najeto cca 35 tisíc km a dobré.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#211 Příspěvek od teslo » 18 říj 2013 12:21

Nemyslim, ze by si ich tym jednorazovym pocinom tak rychlo prepalil...to dymenie je pri montazi normalne. Predsa sa to trosku vypaluje. Ja som vcera vydymil garaz presne tymto :wink:
Janspeed parohy sa nesmu motat to bandaze, inak prides o zaruku. Mne sa rozpadli v strede ako sa spajaju 4 do 1. Vypadal ten stred medzi rurkami...

BTW: pouzitim origo zvodov sa radikalne sa zmenila zvukova stopa...je to take vrckanie...take bezzube :roll:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#212 Příspěvek od Mirko » 04 lis 2013 10:59

Jestli si měl origo svody na sraze, tak mi to přišlo tak akorát.
Moje 4,6-ka už je od pátku u plynaře. Nakonec jsme se s ním po jeho zralé úvaze dohodli, že zkusíme napřed jen jeden, ale silnější reduktor a silnější přívod od nádrže, protože toho místa v motorovém prostoru zas tolik není, navíc na údržbu by to pak znamenalo dvakrát tolik prvků (membrány, filtry, štelování...) (A víte jak potěší, když přijedete po třech týdnech na objednaný termín a mechanik vám řekne: "pane Lev, já jsem nad tím ještě přemýšlel a zkusil bych napřed jen jeden silnější reduktor." ? :mrk

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#213 Příspěvek od teslo » 04 lis 2013 14:06

na zraze som mal zvody, downpipes a Y-pipe origo. Zvysok bol janspeed. Ale tie "origo" downpipes a Y-pipe podpfukovali - prdelo to tak bezpohlavne...to bol pre mna asi najhorsi zvuk aky podla mna ten motor moze vydavat...po zraze som to zatesnil (nagebril som to bosal pastou na vyfuky) a uz to bolo lepsie (no musim povedat, ze nielen lepsie ale skoro aj fajn :) )...ale prisiel jeden vyjazd a vyfukove objimky a vyfuk dostali opat novy tvar, tak to prdi opat :roll:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#214 Příspěvek od Neklan » 04 lis 2013 23:05

Mně se skoro nejvíc líbí zvuk, jaký má Martin T v Series 1 s V8. Má sériové litinové svody, sériovou Y-pipe a zatím kus trubky s malým tlumičem. Ten zvuk je takový syrový, hluboký, jako by říkal: bad boys jsou tu.
U mě mi někdy připadá, že díky trubkovým svodům a cherry-bomb místo zadního tlumiče, mi to trochu moc troubí ve vyšší tónině, je to takové, na starého RRC trochu moc sportovní, ale i tak ten zvuk mám rád.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#215 Příspěvek od teslo » 05 lis 2013 09:19

ano trubkove zvody definitivne ovplyvnia zvuk...u mna je taky trosku drsnejsi

Ozaj netusi niekto z Vas ake zvody, downpipes a Y-pipe su v Discovery2 4.6V8?
V microcate som z toho volaky zmateny:)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#216 Příspěvek od Mirko » 05 lis 2013 10:18


Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#217 Příspěvek od eliott » 05 lis 2013 16:36

Podle mne jsou tam litinové, podobné jako na 3,9
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#218 Příspěvek od Mirko » 05 lis 2013 20:32

Myslíš, že nejsou stejné jako na P38? Tam bývá takový vlnovec:
http://www.cbradioshop.co.uk/p-38-range ... -273-p.asp
Ale nevím, nikdy jsem je v ruce neměl. Což mě teď nahlodalo, ani nevím, co je na té naší GEMS 4,0 Discovery1 za svody.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#219 Příspěvek od Mirko » 05 lis 2013 20:38

Přestavba mého Range na LPG je již hotová, zítra ho jedu vyzvednout. Dnes jsem se byl na něho podívat, je tam nový reduktor s nápisem "super" a do nádrže se teď při natankování vlezlo 73 litrů. Dle slov pana Kolbábka, který ho byl večer projet, teď jede jak ďas, dokonce prý lépe než na benzín předtím. Na což mělo určitě vliv hlavně vyvrtání otvoru směšovače na 39mm, takže i na benzín by teď zas měl jet lépe. No a jsem zvědavý na spotřebu.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#220 Příspěvek od eliott » 05 lis 2013 21:40

Do D2 by se ty svody co jsou na P38 nevešly. V D2 4.6 budou stejné jako ve 4.0, o tom jsem přesvědčený, a 4.0 má litinové jako RRC
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět