Pri jake rychlosti a rychlostnich stupnich v terenu pouzivate redukci? Ptam se proto, protoze nakres u pridavne prevodovky rika 8km, ale to se mi zda pomerne malo i na offroad.
Predem dik
Poz
Discovery, Defender pouziti redukce
Moderátor: Acon
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Neříká.
To je údaj, do jaké největší rychlosti se dá za jízdy zařadit uzávěrka diferenciálu. Redukci ale pro jistotu řaď vždy se stojícím autem, nebo vyletíš předním oknem. Jezdit s tím potom můžeš na jaký kvalt chceš. To, že se auto trápí poznáš podle kvičení na rychlou redukci, nebo podle smýkání gum v zatáčce na pevném podkladu, když zase zapomeneš vypnout uzávěrku. 8km/h by bylo fakt málo...
To je údaj, do jaké největší rychlosti se dá za jízdy zařadit uzávěrka diferenciálu. Redukci ale pro jistotu řaď vždy se stojícím autem, nebo vyletíš předním oknem. Jezdit s tím potom můžeš na jaký kvalt chceš. To, že se auto trápí poznáš podle kvičení na rychlou redukci, nebo podle smýkání gum v zatáčce na pevném podkladu, když zase zapomeneš vypnout uzávěrku. 8km/h by bylo fakt málo...

-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Normálně redukovaná 1 až redukovaná 5 - na tu poslední to při vytočené motoru dá tak 50km/h, ale už to rozhodně není ono.
A jak píše Cyril o tom řazení - redukční převodovka není synchronizovaná, takže řadit dle manuálu buďto při stojícím autě. Nebo tak jak nás to učili v autoškole u Pragy V3S - s meziplynem. Ale to je potřeba umět, a když se to nepovede, je to docela veliká rána.
A jak píše Cyril o tom řazení - redukční převodovka není synchronizovaná, takže řadit dle manuálu buďto při stojícím autě. Nebo tak jak nás to učili v autoškole u Pragy V3S - s meziplynem. Ale to je potřeba umět, a když se to nepovede, je to docela veliká rána.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
cyril píše:Neříká.
To je údaj, do jaké největší rychlosti se dá za jízdy zařadit uzávěrka diferenciálu. Redukci ale pro jistotu řaď vždy se stojícím autem, nebo vyletíš předním oknem. Jezdit s tím potom můžeš na jaký kvalt chceš. To, že se auto trápí poznáš podle kvičení na rychlou redukci, nebo podle smýkání gum v zatáčce na pevném podkladu, když zase zapomeneš vypnout uzávěrku. 8km/h by bylo fakt málo...
podľa môjho názoru, toto nie je celkom tak ako píšeš, nevidím dôvod prečo by radenie uzávierky malo mať rýchlostné obmedzenie (samozrejme dovtedy, kým nejaké z kolies nestratilo trakciu)
tento štítok podľa mňa hovorí o tom, že preraďovanie redukčnej prevodovky z H na L a naopak je možný v rýchlostiach 0 - 8 km/h (pričom mám skúsenosť takú, že pri 0 km/h mi to občas nezaskočí dobre, vhodnejšie je aspoň minimálny pohyb auta cca 1 km/h)
prvým predpokladom je však mať na hlavnej prevodovke zaradený neutrál, potom snáď ani nie je dôvod vyletieť predným oknom
- Přílohy
-
- tb.jpg (58.72 KiB) Zobrazeno 3677 x
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Cyril to trochu polietol a myslel nie uzávierku, ale redukciu o čom je aj toto vlákno. Ja radím redukciu vždy za pohybu pri tej cca 4-8km/h. Len spomalím, na automate dám N a pomali opatrne presuniem páku dopredu, alebo dozadu podľa toho či zaraďujem, alebo vyraďujem. Ide to lepšie a hladšie ako keď stojím. No fakt to nesmie byť vo vyššej rýchlosti lebo raz som išiel možno 10km/h a celkom to ruplo pri zaradení redukcie. Automat vie ísť na redukcii tak 60km/h ale to už má cez 4000ot.
Manuál k D2 doporučuje radiť redukciu vždy ak je predpoklad dlhšej jazdy pod 30km/h (pre AT prevodovku)
Manuál k D2 doporučuje radiť redukciu vždy ak je predpoklad dlhšej jazdy pod 30km/h (pre AT prevodovku)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Lenze ty mas automat kde spojenie prevodovky s motorom nieje napevno spojkou predsa len ti menic umozni preklz narozdiel od spojky.
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
A v manuálu normálně s meziplynem - okolo 20km/h to funguje dobře - když potřebuju řadit z redukované na normální. Opačně většinou zastavuju - protože je důvod na cestě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
to je jedno. V oboch prípadoch radíš redukciu pri neutráli na hlavnej prevodovke a vtedy je úplne jedno či máš automat alebo manuál. Neutrál je skrátka neutrál.komin píše:Lenze ty mas automat kde spojenie prevodovky s motorom nieje napevno spojkou predsa len ti menic umozni preklz narozdiel od spojky.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.