Discovery, Defender pouziti redukce

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
poz
Příspěvky: 2
Registrován: 19 črc 2013 14:11

Discovery, Defender pouziti redukce

#1 Příspěvek od poz » 04 lis 2013 15:58

Pri jake rychlosti a rychlostnich stupnich v terenu pouzivate redukci? Ptam se proto, protoze nakres u pridavne prevodovky rika 8km, ale to se mi zda pomerne malo i na offroad.

Predem dik
Poz

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Discovery, Defender pouziti redukce

#2 Příspěvek od cyril » 04 lis 2013 16:19

Neříká.
To je údaj, do jaké největší rychlosti se dá za jízdy zařadit uzávěrka diferenciálu. Redukci ale pro jistotu řaď vždy se stojícím autem, nebo vyletíš předním oknem. Jezdit s tím potom můžeš na jaký kvalt chceš. To, že se auto trápí poznáš podle kvičení na rychlou redukci, nebo podle smýkání gum v zatáčce na pevném podkladu, když zase zapomeneš vypnout uzávěrku. 8km/h by bylo fakt málo... :mrgreen:

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery, Defender pouziti redukce

#3 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2013 17:17

Normálně redukovaná 1 až redukovaná 5 - na tu poslední to při vytočené motoru dá tak 50km/h, ale už to rozhodně není ono.
A jak píše Cyril o tom řazení - redukční převodovka není synchronizovaná, takže řadit dle manuálu buďto při stojícím autě. Nebo tak jak nás to učili v autoškole u Pragy V3S - s meziplynem. Ale to je potřeba umět, a když se to nepovede, je to docela veliká rána.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: Discovery, Defender pouziti redukce

#4 Příspěvek od lopik » 05 lis 2013 15:06

cyril píše:Neříká.
To je údaj, do jaké největší rychlosti se dá za jízdy zařadit uzávěrka diferenciálu. Redukci ale pro jistotu řaď vždy se stojícím autem, nebo vyletíš předním oknem. Jezdit s tím potom můžeš na jaký kvalt chceš. To, že se auto trápí poznáš podle kvičení na rychlou redukci, nebo podle smýkání gum v zatáčce na pevném podkladu, když zase zapomeneš vypnout uzávěrku. 8km/h by bylo fakt málo... :mrgreen:

podľa môjho názoru, toto nie je celkom tak ako píšeš, nevidím dôvod prečo by radenie uzávierky malo mať rýchlostné obmedzenie (samozrejme dovtedy, kým nejaké z kolies nestratilo trakciu)


tento štítok podľa mňa hovorí o tom, že preraďovanie redukčnej prevodovky z H na L a naopak je možný v rýchlostiach 0 - 8 km/h (pričom mám skúsenosť takú, že pri 0 km/h mi to občas nezaskočí dobre, vhodnejšie je aspoň minimálny pohyb auta cca 1 km/h)

prvým predpokladom je však mať na hlavnej prevodovke zaradený neutrál, potom snáď ani nie je dôvod vyletieť predným oknom
Přílohy
tb.jpg
tb.jpg (58.72 KiB) Zobrazeno 3673 x

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Discovery, Defender pouziti redukce

#5 Příspěvek od Acon » 05 lis 2013 15:40

Cyril to trochu polietol a myslel nie uzávierku, ale redukciu o čom je aj toto vlákno. Ja radím redukciu vždy za pohybu pri tej cca 4-8km/h. Len spomalím, na automate dám N a pomali opatrne presuniem páku dopredu, alebo dozadu podľa toho či zaraďujem, alebo vyraďujem. Ide to lepšie a hladšie ako keď stojím. No fakt to nesmie byť vo vyššej rýchlosti lebo raz som išiel možno 10km/h a celkom to ruplo pri zaradení redukcie. Automat vie ísť na redukcii tak 60km/h ale to už má cez 4000ot.
Manuál k D2 doporučuje radiť redukciu vždy ak je predpoklad dlhšej jazdy pod 30km/h (pre AT prevodovku)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery, Defender pouziti redukce

#6 Příspěvek od komin » 05 lis 2013 18:27

Lenze ty mas automat kde spojenie prevodovky s motorom nieje napevno spojkou predsa len ti menic umozni preklz narozdiel od spojky.
LR DEFENDER 110 SW

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery, Defender pouziti redukce

#7 Příspěvek od MadTom » 05 lis 2013 19:01

A v manuálu normálně s meziplynem - okolo 20km/h to funguje dobře - když potřebuju řadit z redukované na normální. Opačně většinou zastavuju - protože je důvod na cestě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Discovery, Defender pouziti redukce

#8 Příspěvek od Acon » 05 lis 2013 20:10

komin píše:Lenze ty mas automat kde spojenie prevodovky s motorom nieje napevno spojkou predsa len ti menic umozni preklz narozdiel od spojky.
to je jedno. V oboch prípadoch radíš redukciu pri neutráli na hlavnej prevodovke a vtedy je úplne jedno či máš automat alebo manuál. Neutrál je skrátka neutrál.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět