Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6528
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#21 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 02 pro 2012 20:36

Jojo, cloveku se trochu meni predstavy. Ja rikal Kace o heslu: Kdyz nevis, dej tam malou tri! Jako ze je to vzdycky dost silne a zaroven se to rozhejbe, kdyz clovek seslapne plyn. Ale pak jsme jezdili v Himalajich po sterkovkach treba tyden na redukci a na trojku jsme se dostali jen vyjimecne a rozjezd za jedna (mala) nebyl vzdy uplne jednoduchej, navic ve vysce na mizernou naftu...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#22 Příspěvek od fidzi » 02 pro 2012 20:46

A Eliotte, už si někdy měnil převodový poměry na difech? Půjde to, když tam mám ARB?
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#23 Příspěvek od eliott » 02 pro 2012 20:53

fidzi píše:A Eliotte, už si někdy měnil převodový poměry na difech? Půjde to, když tam mám ARB?
Půjde, bez problému.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#24 Příspěvek od fidzi » 02 pro 2012 21:00

Tak já nevim, jestli měnit převody v diferácích nebo v přídavce. Jediné co vím, že mám hybrid přídavku v neznámém stavu.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#25 Příspěvek od eliott » 02 pro 2012 21:02

fidzi píše:Tak já nevim, jestli měnit převody v diferácích nebo v přídavce. Jediné co vím, že mám hybrid přídavku v neznámém stavu.
Co to znamená hybrid?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#26 Příspěvek od fidzi » 02 pro 2012 21:05

To si mi tenkrát říkal ty. Že něco jiného je v prefixu a něco jiného uvnitř :D
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#27 Příspěvek od eliott » 02 pro 2012 21:22

fidzi píše:To si mi tenkrát říkal ty. Že něco jiného je v prefixu a něco jiného uvnitř :D
Jo vlastně, auto od Maxe, už jsem doma.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#28 Příspěvek od MadTom » 02 pro 2012 21:35

Mám na D2 32" gumy 235/85/R16 a budu dávat pomajelší převody do diferenciálů - teď to prostě není ono, s naloženým autem jsem v Albánii v těch jejich serpentýnách jezdil i občas i po asfaltu na redukci, protože 1 byla pomalá a 2 rychlá. To se mi s originál rozměrem 235/70/R16 nestalo. A zároveň tam dám uzávěrky, takže navíc už budou jenom nová ložiska a gufera. A budu doufat, že bude na dlouho klid.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#29 Příspěvek od Sláma Karel » 02 pro 2012 23:06

Hanys_a_Kaca píše:Karel mozna zapomnel mezi nevyhody salisburky napravy napsat, ze vydrzi nekolikrat dele nez ty predchozi, ale to nemam ze sebe, to jen dal sirim famy.
Ja bych resil vule na diffech repasi do "puvodniho" stavu (se zachovanim prevodu) a staly prevod bych resil v rozvodovce. Ale nevim, nakolik si ses jistej vulema v diffech a na kolik si ses jistej "bezvuli" v rozvodovce. Ja si s tim hral docea dost, ze jsem se snazil zjistit, kde jsou jake vule, a prislo mi, ze mam celkem znacnou vuli i v diffech (hlavne zadni) i v rozvodovce.
A to ti říkal kdo, že vydrží víc? Se zkus zeptat třeba Tomáše (Kance) nebo bratrů Janáčů. Ti o tom rádi povypráví jestli to vydrží víc. A hlavně Kanec ti může říct jstli by to někdy dělal znovu, že si dal na Disco právě tu zadní Salisbury, že prý vydrží víc. :mrgreen: A teď se jí nemůže zbavit.
Nehledě na to, že o dost snižuje světlou výšku a tím i průjezdnost terénem.
Na cestování OK ale do terénu naprosto nevhodná a nevydrží o nic víc než ta menší když se do ní dá čtyřsatelitový diff (což je ve finále cenově stejné jestli koupíš Salisbury nebo normální a čtyřsatelitový koš)
Jinak na Salisbury je všchno dražší. Uzávěrka ARB i změny převodů a ještě navíc si ani nemůžeš moc vybírat. No a nastavení vůle to je terprve pořádný oříšek. Takže třeba výměna ložiska na hrušce je asi tak 5x delší než na Rover nápravě a ještě musíš mít přípravky.

Takže já absolutně žádnou výhodu nevidím v ničem a to ani ve výdrži. Akorát je větší těžší dražší a víc překáží v terénu. :wink:
eliott píše:
fidzi píše:Ano mění, ale na 33" není ztížení redukce znát moc není.
Ale je...
To je tedy sakra znát když se chceš třeba rozjet z koryta potoka nebo při navijákování.
Kangaroo píše:
Sláma Karel píše:No ale tam si tím pádem můžeš koupit dopředu stejný poměr. To tam dát jde. Než jezdit s každým jiným. :dance

K :dance
Myslíš teda že tenhle produkt půjde do mých diferáků Defík 110 2004 ?http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=199
Pokud ano tak je to vyřešeno.
Já myslím, že ano, ale to je spíš otázka na Eliotta. Já se tím přestavováním 110tek neživím. Já mám na svých autech oba diffy stejné a nemám tyhle starosti.
Jinak já to tipuju z toho pohledu, že ten zadní diff u tebe je vlastně stejný jako v RR P38 a ty my jsme normálně upravovali do Disco nebo RRC protože zadní v benzínu jsou právě čtyřsatelitové.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
marcel
Příspěvky: 255
Registrován: 03 úno 2007 22:58
tel.: 0915 833178
auto: DISCOVERY I
Bydliště: Dudince SR

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#30 Příspěvek od marcel » 24 pro 2012 09:12

Toto by tiež mohlo byť riešenie http://www.kamdiffs.com/products-2/diff-ratio/" onclick="window.open(this.href);return false;
Podľa toho čo píšu robia prevod 4.1 pre všetky typy náprav včítane salisbury.Snáď by to šlo z toho vyskladať.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#31 Příspěvek od mr-tomas » 01 pro 2013 13:22

Jenom se chci ujistit. Když změním stálý převod v přídavce, nebo ve stejném poměru v diferácích, tak výsledná síla na kola bude stejná? Tedy není rozdíl zda to udělám stálym převodem nebo diferákama? Samozřejmě chápu, že výměna stálého převodu v přídavce to posílí jen na velké rychlosti. Je to správná úvaha?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#32 Příspěvek od MadTom » 01 pro 2013 13:41

Po stránce zpřevodování je to jedno, po stránce pevnosti ne - pomalejší převod v diferenciálech odlehčí zbylé části převodů - od diferenciálů přes převodovky po spojku. A navíc ty pomalejší převody do diferenciálů se dělají i s pevnějšími zubatými koly, oproti originálu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#33 Příspěvek od mr-tomas » 01 pro 2013 13:56

To je pravda, ale změna v diferácích je výrazně dražší, složitější, a zvlášť u mé zadní salisbury komplikovaná.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#34 Příspěvek od MadTom » 01 pro 2013 13:57

Jo tak s tou Salisbury souhlasím.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#35 Příspěvek od mr-tomas » 01 pro 2013 14:14

Když jsem koukal na výše uvedený odkaz na KAM převody do diferáků, tak na úvodní stránce mají i salisbury varianty, ale když kliknu na shop, tak jí tam nenajdu. A od Ashcrofta mít v každém diferáku jiný poměr nechci. :-(
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#36 Příspěvek od SJ410 » 01 pro 2013 15:22

Není jednodušší si tam teda dáti klasiku, do který se v poho všechno sežene?
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#37 Příspěvek od mr-tomas » 01 pro 2013 15:36

O to jsem se pokoušel, ale nesehnal. Ani Karel Sláma jí neměl.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#38 Příspěvek od Sláma Karel » 01 pro 2013 15:55

A na to jsi přišel jak, že nemám zadní nápravu s malým diffem. :shock: Nemám akorát tu posranou na ten diff z P38. Ale tu ty, pokud tam budeš dávat jiné převody a uzávěrku, stejně nepotřebuješ. Takže ti stačí normální náprava z 90ky nebo Disco a ty určitě mám. :wink:
Ta na toho nového Defa (s malým diffem) je oproti těm starým s malým diffem, jiná pouze v tom že je v ní čtyřsatelit a tím pádem, aby mohly použít již existující diffy z P38ky, má jiný obal okolo diffu. :wink:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#39 Příspěvek od SJ410 » 01 pro 2013 16:15

Jo tu jsem myslel, normální z devade nebo DI, ta novější nemá cenu, teda když samozřejmě
rovnou do tý z DI dáš rovnou špéru, už kvůli nahracení 2pinu...
Naposledy upravil(a) SJ410 dne 01 pro 2013 17:29, celkem upraveno 1 x.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jiný převodový poměr diferenciálu v předu a v zadu?

#40 Příspěvek od mr-tomas » 01 pro 2013 17:16

To Karel Sláma: Aha, tak to jsem to špatně pochopil. Někdo mi řekl že mám chtít právě tu na P38. Takže pokud chci dávat dozadu špéru, tak je tedy úplně jedno jestli bude z P38 a nebo z Diska nebo něčeho jiného?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět