Puma "chrastění" na 6př.stupeň
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Při identifikaci problému jsme postupně vyloučili známý problém se spojkou její výměnou. Dále se vyloučila redukční převodovka, kardany atd. vše bylo v pořádku. Zbyla tedy hlavní převodovka MT82. Převodovka sama o sobě je také v pořádku. Na jejím výstupu je ale hřídel s tisícihranem TUD500020 s protikusem LR030054 která jí spojuje právě s redukční převodovkou LT230 a zde vzniká problém.
Při přeřazování, kdy vznikají rázy kterým prakticky nejde zabránit, dochází k postupnému opotřebování tísícihranu (který je navíc z výroby montován "na sucho bez maziva"), vůle mezi touto hřídelí a protikusem se zvětšuje a když je auto bez tahu "chrastí" jak kdyby se měla převodovka rozpadnout.
Pro odstranění této z dalších neřestí Pumy je nutná výměna dílů za nové a jejich řádné namazaní, před montáží obou převodovek dohromady.
Díly: hřídel TUD500020, zajišťovací kroužek hřídele TYC500160, spojovací protikus hřídele LR30054, speciální šroub protikusu hřídele LR006096, krycí kroužek TLD500080 a v případě že vibrace dílů už způsobily i netěsnost gufer na převodovkách a únik oleje, tak i výměna gufer LR0058800 a TZB500140.
Naposledy upravil(a) MOPADŽI dne 07 led 2014 15:28, celkem upraveno 1 x.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
... Jardo Jardo ty to vsetko ladis na svojom aute.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Ano Dano, ladím...
Postupně nacházíme další a další přednosti Pumy ... já mám ty Defíky ale rád
Postupně nacházíme další a další přednosti Pumy ... já mám ty Defíky ale rád

Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Ahoj, tenhle problém sem měl,
Teda na dálku neposoudím, jestli to samé, ale podle popisu to sedí,
po nasazení předního kardanu nakatanenga, je to krásně tichý
Teda na dálku neposoudím, jestli to samé, ale podle popisu to sedí,
po nasazení předního kardanu nakatanenga, je to krásně tichý

-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
A nebylo by vhodné do toho tisícihranu dát nějaké "lepidlo" od Loctite? Mám doje že dělají i nějaké věci na utěsňování vůlí, které se dají rozebrat i bez ohřátí do červena. Mohlo by to tam vymezit vůle a vydržet déle, než "jenom" vazelína.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Dobrý poznatek. To by mohlo zafungovat.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Měnil jsi jen ten kardan, nebo i tu hřídel s protikusem ?hamon píše:Ahoj, tenhle problém sem měl,
Teda na dálku neposoudím, jestli to samé, ale podle popisu to sedí,
po nasazení předního kardanu nakatanenga, je to krásně tichý
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
jenom kardan, tady je vidět oba kardany vedle sebe:
http://www.defender2.net/forum/post81286.html
Post #79153 5th Jul 2011 9:32pm
http://www.defender2.net/forum/post81286.html
Post #79153 5th Jul 2011 9:32pm
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Jasně, mohlo se to projevovat obdobně hlavně co se týká vibrací, je to ale vadný kardan, ne přímo závada co popisuji.
Pro zajímavost. Kardan jsi měnil po kolik km ?
Pro zajímavost. Kardan jsi měnil po kolik km ?
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
to není vadný kardan, ten odešel až zvednutím auta..
u mě to byl taky rámus, kardan sice neodešel, ale dost to rachtalo, to rachtání právě ničí všechny součástky okolo, u mě měněný po 40 000 km od zvednutí a jinak po 60 000 km co byl na autě, auto se zvedalo ve 20 000.
tuhle věc vyměnit po zvednutí opravdu stojí za to
u mě to byl taky rámus, kardan sice neodešel, ale dost to rachtalo, to rachtání právě ničí všechny součástky okolo, u mě měněný po 40 000 km od zvednutí a jinak po 60 000 km co byl na autě, auto se zvedalo ve 20 000.
tuhle věc vyměnit po zvednutí opravdu stojí za to
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Díky za upřesněníhamon píše:to není vadný kardan, ten odešel až zvednutím auta..
u mě to byl taky rámus, kardan sice neodešel, ale dost to rachtalo, to rachtání právě ničí všechny součástky okolo, u mě měněný po 40 000 km od zvednutí a jinak po 60 000 km co byl na autě, auto se zvedalo ve 20 000.
tuhle věc vyměnit po zvednutí opravdu stojí za to

Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- baudolino
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15 led 2014 20:13
- tel.: iPhone
- auto: Def 130 Azalai + RR
- Bydliště: v Rakousku u jezera
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Jo, moje Puma to dělá taky, přesně jak je to popsaný nahoře. A to od začátku.... Nevím jestli to budu řešit a kdy, ale díky za návod.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Ahoj, tak ať se to co nejdříve vyřeší. Je to nepříjemný zvuk
Máš krásného "Azalaie", zahlédl jsme tě v Jihlavě.
Přesně takovýto obytňáček si přejeme s elsou. Tak snad jednou

Máš krásného "Azalaie", zahlédl jsme tě v Jihlavě.
Přesně takovýto obytňáček si přejeme s elsou. Tak snad jednou

Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Zdravim, jak ses spokojeny s tim Azalaiem, onehda jsem ti ho myslim vezl z ty Anglie?Co spotreba, jak se to celkove chova na silnici atd. diky
- baudolino
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15 led 2014 20:13
- tel.: iPhone
- auto: Def 130 Azalai + RR
- Bydliště: v Rakousku u jezera
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Ahoj, svět je malej, jak vidím
. Teď už jsem velice spokojenej, ale trvalo to ještě asi rok, jež jsme se tam dostali. Když to přišlo z Anglie, tak to na standardním podvozku bylo prakticky neovladatelný. Po roce úprav v Def-Tecu (na míru spočítaný nový tlumiče, výměna tlumiče řízení, nový brzdy, chrániče diferáků a nádrží, nový sedadla, naviják atd atd) to teď jezdí jak z praku, výborně sedí na silnici a brzdí jako sporťák. Spotřeba podle rychlosti, na dálnici okolo 13-14 litrů (přece jenom je to velká krabice), po okreskách trochu míň. Ale má to přídavnou nádrž, takže dojezd okolo 1000 km na jedno (velký) natankování. Dal jsem včera fotky na jiný místo na fóru - tady http://www.landroverforum.cz/forum/view ... start=5200, tak se můžeš podívat, jak vypadá teď. Zdravi, Martin

- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
No já zatím s Pumou najel díky společnému vánočnímu výletu s Meškym a Mopadžim do Tunisu 8000km a musím říct, že jsem až na pár drobností moc spokojenej. Problém se spojkou nebo chrastěním na šestku nemám. Protože mám auto načipovaný na 155PS, odpojenej EGR a vyndanej kat, jezdím na klidnou udržovací šestku klidně již od 80km/h a ani si neklepne. A motor podtočenej taky není. Měl jsem z toho auta docela bobky a jel do Afriky s náhradní spojkou a já nevím čím ještě, ale nakonec auto až na českou debilní bionaftu, která mi po natankování na českým území při návratu v HK auto několikrát zastavila, neměl zásadní problém s ničím. Spotřebu jsem spočítal na 9,5 litrů, což je super. Ale je to taky tím, že Puma jela jen s pevnosťákem, zahrádkou a stanem. Tedy žádnej tank, jakým je teď tak trochu moje orámovaný tříkilo. Původně jsem zvažoval, že po návratu z výletu Pumu po dokončení přestavby TDIčka na automat prodám. Teď jsem ale navážkách Jardo !!!!!.
. Jede to proti tříkilu fakt od dost líp! A ta klima se taky hodí. Sorry za plevel ve vlákně. Asi to patří jinam. Tedy shrnu, problém s hřídelem na mezistupni převodovky nemám. Auto má najeto celkem 108 tisíc kilometrů. Rok výroby 2008 a jsem druhý majitel. Fotka z vánoční párty v oáze Ksar Ghilane.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Jsem rad, ze ses spokojenej, to auto je uzasny a i spotreba docela jde. Je to porad v mezich unosnosti. at to dobre slouzi tedy.
-
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň
Moje poznatky ohledně pumy,jsou také jen pozitivní. Měl jsem rok 2007, 50 tis km a až na startér, který hůře točil a následné propálení mazací trubky klíčem při demontáži (neodpojil jsem si baterku
), bylo vše OK. Svezení je opravdu o dost lepší, hlavně tím topením, chlazením a 6 rychlostním stupněm. Dalšího Defíka bych asi zvolil zase Pumu, myslím že není o tolik víc elektrizovaná než TD5 jen jak píše Cyril, ta špatná nafta raději zastaví motor než by jí schroupal.

http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.