Porovnani

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Porovnani

#1 Příspěvek od azni » 13 úno 2014 09:06

Ahoj, spousty let jezdim Pajerem ale pekne ojetiny bohuzel dosly. Premyslim tedy o prechodu ma Discovery II z r.00-02.
Chtel jsem se zeptat - meli jste nekdo predtim Mits. Pajero 2,8 TD ? A mohli byste tyhle dve auta strucne porovnat ? MOC dekuju za pomoc !
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Aleš Kaiser
Příspěvky: 8
Registrován: 11 úno 2014 13:09
tel.: 777612763
auto: LandRover Freelander
Bydliště: Autoservis Garant s.r.o., Na Jarově 2, Praha 3
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnani

#2 Příspěvek od Aleš Kaiser » 13 úno 2014 17:41

Ahoj, z mého pohledu je to jasná volba ve prospěch Discovery.

Pajero má určitě vyšší servisní náklady, mnohem horší dostupnost dílů (cenově i časově) a jistě i vyšší poruchovost. Souvisí to i s tím, co píšeš. Zachovalé Pajero je bezva stroj, ale prakticky se nedá sehnat. A ta co běžně jezdí u nás, jsou v dost bídném stavu. Moje zkušenosti s Pajerem jsou dobré, ale když se začne sypat, tak to vyjde opravdu draho.

Discovery II je na tom přeci jen o trochu lépe, i když taky nevyjde zrovna levně. Stejně tak bude ale obtížné sehnat zachovalý kus. Doporučuji dovoz nebo přes známé, jinak je to riziko.
Autoservis Land Rover, diagnostika - Autoservis Garant Praha 3 tel: 777612763 http://www.autoservis-garant.cz/autoser ... rover.html

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Porovnani

#3 Příspěvek od azni » 13 úno 2014 19:10

Ahoj a diky. Tak jestli bude LR jeste min poruchovej a narocnej na udrzbu nez Pajero, pak je to pro me auto snu ! :) Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... Ale spotrebu pry ma do 10ti litru a je v nem hlavne vic mista.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Porovnani

#4 Příspěvek od dava » 13 úno 2014 22:59

:lol: no, tak na míň poruchovej zapomeň, ale jinak je to dobrý. Pajero je celkově kvalitnější auto (rozeber a uvidíš), ale zase má dražší některý díly. Myslím že to vyjde na stejno
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

pkot
Příspěvky: 169
Registrován: 01 úno 2013 21:56
tel.: 603807886
auto: Dll
Bydliště: Klecánky

Re: Porovnani

#5 Příspěvek od pkot » 13 úno 2014 23:08

Spotrebu do deseti litru :lol:

Tomanus
Příspěvky: 172
Registrován: 27 dub 2013 17:14
tel.: 775392424
auto: Disco I, Bmw e46 325
Bydliště: okolí České Lípy

Re: Porovnani

#6 Příspěvek od Tomanus » 14 úno 2014 14:11

Ahoj.
O spotřebě je zde asi tisíc stránek. Mám sériovou D II bez úprav na podvozku.
V automatu a pod 12 se skoro vůbec nedostanu. Samozřejmě záleží na řidiči ale opatrná jízda na pohodu je samozřejmostí. V manuálu bude spořivější ale mé moc. Auto mám přes půl roku a o Pajeru jsem také uvažoval. Zelený ovál vyhrál :-).
Říká se Japonec nakonec ale úplná pravda to asi nebude. Pět let vlastním Grand Vitaru xl7 je to prodloužená verze ve předu ramena vzadu tuhá náprava. Komfort v disco se nedá srovnávat. Je to proti té GV o levém výš. ( mám vzadu měchy ). Také lepší než Pajero. Všeobecně má Japonec dražší náhradní díly. Odešel mi zadní dif. Hruška plan. Kolo 2x ložisko a cena 25 kulí. Masakr na disco to je celej dif novej. Pak zadní ložiska ale to je za 5 let všechno. To se asi v disco nestane ale stejně bych to neměnil. :D

Uživatelský avatar
snusmumrik
Příspěvky: 125
Registrován: 24 črc 2012 07:14
auto: Discovery II
Bydliště: Košice, Trenčín

Re: Porovnani

#7 Příspěvek od snusmumrik » 18 úno 2014 07:05

To máš tak, na aký kus natrafíš.

Mal som pajero 2,8 TD - v kuse sa mi sr.lo. Po výmene alternátora, čerpadla, turba, bŕzd... čo ma stálo asi 6k€, mi na parkovisku zhorelo - skrat v elektroinštalácii. A to ešte nespomínam, že pod -8°C nenaštartovalo.

Kúpol som Disco II (dovoz z talianska) a ajhľa jazdím už 2 roky a nič. iba naftu a olej (pravidelné výmeny).

Takže tak.

Ináč Pajero bolo trochu mohutnejšie a o máločo priestrannejšie. Čo sa týka komfortu jazdy, je Disco rýchlejšie a živšie. Disco žerie cca o 2 l menej ako Pajero. Čo sa týka prejazdu terénom, sa mi zdá, že disco je na tom lepšie. (Nejazdím nejaký brutál). Jednoznačne pre mňa po všetkých stránkach vyhráva Disco.

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Porovnani

#8 Příspěvek od azni » 19 úno 2014 18:01

Tak mam za sebou dalsi najete km a dalsich 6 prohlidek... :sad

Zeptam se - jaky rozmer pneu je vlastne na LR predepsany ? Kazdy ma obute neco uplne jineho (od 205 nahoru... )

A druha vec - snad ze vsech tece olej a kape dole na napravu - zhruba v miste spoje motoru a prevodovky. Bohuzel nikde nebyla sance to umejt a zjistit odkud presne to je... :( Byva to casto z gufera u spojky nebo to byva spis nejaka "drobnost" ?
Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: Porovnani

#9 Příspěvek od paramount2 » 19 úno 2014 23:03

gufero na klice, převodka řízení nebo hadice vod serva...
normální stav... :grin:

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Porovnani

#10 Příspěvek od azni » 19 úno 2014 23:44

pokud by to bylo gufero u remenice, tak to by vsechno slo... :)
Prosim Te, jaky tam mas kola ? Existuji nejaky disky napr. 8", nejlip plechace, za rozumnou cenu ? Ty 255ky na origo diskach mi prijdou dost uzky..
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: Porovnani

#11 Příspěvek od paramount2 » 21 úno 2014 08:06

kdepak 8-ky...v terénu to pak zuješ razdva....

mám 7, a zdaj se mi široký... :wink:

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Porovnani

#12 Příspěvek od dava » 21 úno 2014 17:37

azni píše:Tak mam za sebou dalsi najete km a dalsich 6 prohlidek... :sad

Zeptam se - jaky rozmer pneu je vlastne na LR predepsany ? Kazdy ma obute neco uplne jineho (od 205 nahoru... )

A druha vec - snad ze vsech tece olej a kape dole na napravu - zhruba v miste spoje motoru a prevodovky. Bohuzel nikde nebyla sance to umejt a zjistit odkud presne to je... :( Byva to casto z gufera u spojky nebo to byva spis nejaka "drobnost" ?
Diky.
Hele, jak z toho neteče volej, průser, žádnej tam není... :mrgreen: To je základní posun myšlení po přechodu z japonce na LR :chuckle

Sucho pod autem je varující
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Porovnani

#13 Příspěvek od Acon » 22 úno 2014 08:34

azni píše:...Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... ..
To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Porovnani

#14 Příspěvek od azni » 29 srp 2014 16:30

Acon píše:
azni píše:...Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... ..
To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.
Tak mam s LR najeto cca 40 tis. Mezitim jsem se pro srovnani povozil i s nekolika dalsimi abych byl v obraze. Zjistil jsem take, ze jsem nakonec nekoupil uplne spatne ale trvam na tom, ze Pajero je nesrovnatelne zivejsi a obratnejsi. Pohodli (na dlouhe trasy) je v kabine(sedadla) lepsi u Pajera ale celkove podvozkem je o fous lepsi LR. Vadi mi i to, jak dovnitr hreje prevodovka a ze auto netopi na volnobeh. Co ale musim pochvalit, je spotreba i plne nalozeneho LR + vlek s lodi apod. A pri "vyletnickem tempu" cca 100-110km/hod je jizda fakt pohodova.
Na co si ale budu jeste dlouho a tezce zvykat je ta rychla jednicka, ktera cloveka tu chvili nuti pri rozjezdu podrzet spojku (treba i kvuli male terenni nerovnosti, hrane,...). Ale vsechno to asi nakonec bude hodne i o zvyku, vic uvidim po zime, ta je pro me provozne narocnejsi.
Jeste muzes mi rict, jak se z Disca dela 4x2 ??
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1811
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnani

#15 Příspěvek od DjALF » 29 srp 2014 16:43

To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.[/quote]

Jeste muzes mi rict, jak se z Disca dela 4x2 ??[/quote]



vymontuješ kardan a zapneš mezinápravový diff "pokud ho tam máš" a jedeš jen na jednu nápravu. Ale podle mě je to dobrý jen, když se něco posere :yes
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Porovnani

#16 Příspěvek od azni » 29 srp 2014 16:59

Jo takhle... mam ho tam ale ne do kabiny, musel bych dole klicem. Ja myslel, ze je nejakej zpusob predelavky aby to bylo jako u Pajera. Ale v pripade problemu dobry - jak daleko se na tom da dojet a jakym stylem ? Jezdim docela dalky...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Porovnani

#17 Příspěvek od eveUSO » 31 srp 2014 11:45

Roztrhl se mi pravý přední homokineták, tak jsem odšrouboval kardan a dojel s tým z Ivano-Franksku na Ukrajině (nějakých 1000 kiláku) do Brna, samozřejmě se roztrhla manžeta, takže z toho tekla vazelina a olej... , respektive teče, jelikož jsem se k tomu ještě nedostal a auto na trtání kolem komína potřebuju, tak tak jezdím dva měsíce, snad teď bude volněji a konečně to dám do kupy. Výhody v tom žádný nevidím, auto jede stejně, žere možná víc? ale hlavně na mokré trávě je z toho Ford Mustang.... tedy předbíhá prdel...
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Porovnani

#18 Příspěvek od azni » 31 srp 2014 11:53

Tak to je dobra zprava o tom dojeti. Clovek s sebou proste vsechno vozit nemuze...
Nevim jestli se to tu uz nikde neresi ale je treba neco - z nahradnich dilu - co s sebou na dalky vozite urcite ? Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Porovnani

#19 Příspěvek od MadTom » 31 srp 2014 13:28

Jak to budeě dávat dohromady tak si nastuduj toto okolo gufera na přední poloose, aby jsi to nerozdělával opakovaně:

http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =6&t=25088 - stručně - problém je v rozměrech gufer, co jsou dnes na trhu - mají malou díru
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Porovnani

#20 Příspěvek od eveUSO » 31 srp 2014 15:55

Tome: díky, sleduji to, ale nějaké schudné řešení mi z toho nevylezlo, i originál gufero je špatné.... Takže co tedy na vrtačce šmirglem zmenšit ten původní kroužek ?
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Odpovědět