Porovnani
Moderátor: Miky_CZ
Porovnani
Ahoj, spousty let jezdim Pajerem ale pekne ojetiny bohuzel dosly. Premyslim tedy o prechodu ma Discovery II z r.00-02.
Chtel jsem se zeptat - meli jste nekdo predtim Mits. Pajero 2,8 TD ? A mohli byste tyhle dve auta strucne porovnat ? MOC dekuju za pomoc !
Chtel jsem se zeptat - meli jste nekdo predtim Mits. Pajero 2,8 TD ? A mohli byste tyhle dve auta strucne porovnat ? MOC dekuju za pomoc !
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- Aleš Kaiser
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11 úno 2014 13:09
- tel.: 777612763
- auto: LandRover Freelander
- Bydliště: Autoservis Garant s.r.o., Na Jarově 2, Praha 3
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnani
Ahoj, z mého pohledu je to jasná volba ve prospěch Discovery.
Pajero má určitě vyšší servisní náklady, mnohem horší dostupnost dílů (cenově i časově) a jistě i vyšší poruchovost. Souvisí to i s tím, co píšeš. Zachovalé Pajero je bezva stroj, ale prakticky se nedá sehnat. A ta co běžně jezdí u nás, jsou v dost bídném stavu. Moje zkušenosti s Pajerem jsou dobré, ale když se začne sypat, tak to vyjde opravdu draho.
Discovery II je na tom přeci jen o trochu lépe, i když taky nevyjde zrovna levně. Stejně tak bude ale obtížné sehnat zachovalý kus. Doporučuji dovoz nebo přes známé, jinak je to riziko.
Pajero má určitě vyšší servisní náklady, mnohem horší dostupnost dílů (cenově i časově) a jistě i vyšší poruchovost. Souvisí to i s tím, co píšeš. Zachovalé Pajero je bezva stroj, ale prakticky se nedá sehnat. A ta co běžně jezdí u nás, jsou v dost bídném stavu. Moje zkušenosti s Pajerem jsou dobré, ale když se začne sypat, tak to vyjde opravdu draho.
Discovery II je na tom přeci jen o trochu lépe, i když taky nevyjde zrovna levně. Stejně tak bude ale obtížné sehnat zachovalý kus. Doporučuji dovoz nebo přes známé, jinak je to riziko.
Autoservis Land Rover, diagnostika - Autoservis Garant Praha 3 tel: 777612763 http://www.autoservis-garant.cz/autoser ... rover.html
Re: Porovnani
Ahoj a diky. Tak jestli bude LR jeste min poruchovej a narocnej na udrzbu nez Pajero, pak je to pro me auto snu !
Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... Ale spotrebu pry ma do 10ti litru a je v nem hlavne vic mista.

Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
Re: Porovnani

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Porovnani
Spotrebu do deseti litru 

-
- Příspěvky: 172
- Registrován: 27 dub 2013 17:14
- tel.: 775392424
- auto: Disco I, Bmw e46 325
- Bydliště: okolí České Lípy
Re: Porovnani
Ahoj.
O spotřebě je zde asi tisíc stránek. Mám sériovou D II bez úprav na podvozku.
V automatu a pod 12 se skoro vůbec nedostanu. Samozřejmě záleží na řidiči ale opatrná jízda na pohodu je samozřejmostí. V manuálu bude spořivější ale mé moc. Auto mám přes půl roku a o Pajeru jsem také uvažoval. Zelený ovál vyhrál
.
Říká se Japonec nakonec ale úplná pravda to asi nebude. Pět let vlastním Grand Vitaru xl7 je to prodloužená verze ve předu ramena vzadu tuhá náprava. Komfort v disco se nedá srovnávat. Je to proti té GV o levém výš. ( mám vzadu měchy ). Také lepší než Pajero. Všeobecně má Japonec dražší náhradní díly. Odešel mi zadní dif. Hruška plan. Kolo 2x ložisko a cena 25 kulí. Masakr na disco to je celej dif novej. Pak zadní ložiska ale to je za 5 let všechno. To se asi v disco nestane ale stejně bych to neměnil.
O spotřebě je zde asi tisíc stránek. Mám sériovou D II bez úprav na podvozku.
V automatu a pod 12 se skoro vůbec nedostanu. Samozřejmě záleží na řidiči ale opatrná jízda na pohodu je samozřejmostí. V manuálu bude spořivější ale mé moc. Auto mám přes půl roku a o Pajeru jsem také uvažoval. Zelený ovál vyhrál

Říká se Japonec nakonec ale úplná pravda to asi nebude. Pět let vlastním Grand Vitaru xl7 je to prodloužená verze ve předu ramena vzadu tuhá náprava. Komfort v disco se nedá srovnávat. Je to proti té GV o levém výš. ( mám vzadu měchy ). Také lepší než Pajero. Všeobecně má Japonec dražší náhradní díly. Odešel mi zadní dif. Hruška plan. Kolo 2x ložisko a cena 25 kulí. Masakr na disco to je celej dif novej. Pak zadní ložiska ale to je za 5 let všechno. To se asi v disco nestane ale stejně bych to neměnil.

- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Re: Porovnani
To máš tak, na aký kus natrafíš.
Mal som pajero 2,8 TD - v kuse sa mi sr.lo. Po výmene alternátora, čerpadla, turba, bŕzd... čo ma stálo asi 6k€, mi na parkovisku zhorelo - skrat v elektroinštalácii. A to ešte nespomínam, že pod -8°C nenaštartovalo.
Kúpol som Disco II (dovoz z talianska) a ajhľa jazdím už 2 roky a nič. iba naftu a olej (pravidelné výmeny).
Takže tak.
Ináč Pajero bolo trochu mohutnejšie a o máločo priestrannejšie. Čo sa týka komfortu jazdy, je Disco rýchlejšie a živšie. Disco žerie cca o 2 l menej ako Pajero. Čo sa týka prejazdu terénom, sa mi zdá, že disco je na tom lepšie. (Nejazdím nejaký brutál). Jednoznačne pre mňa po všetkých stránkach vyhráva Disco.
Mal som pajero 2,8 TD - v kuse sa mi sr.lo. Po výmene alternátora, čerpadla, turba, bŕzd... čo ma stálo asi 6k€, mi na parkovisku zhorelo - skrat v elektroinštalácii. A to ešte nespomínam, že pod -8°C nenaštartovalo.
Kúpol som Disco II (dovoz z talianska) a ajhľa jazdím už 2 roky a nič. iba naftu a olej (pravidelné výmeny).
Takže tak.
Ináč Pajero bolo trochu mohutnejšie a o máločo priestrannejšie. Čo sa týka komfortu jazdy, je Disco rýchlejšie a živšie. Disco žerie cca o 2 l menej ako Pajero. Čo sa týka prejazdu terénom, sa mi zdá, že disco je na tom lepšie. (Nejazdím nejaký brutál). Jednoznačne pre mňa po všetkých stránkach vyhráva Disco.
Re: Porovnani
Tak mam za sebou dalsi najete km a dalsich 6 prohlidek...
Zeptam se - jaky rozmer pneu je vlastne na LR predepsany ? Kazdy ma obute neco uplne jineho (od 205 nahoru... )
A druha vec - snad ze vsech tece olej a kape dole na napravu - zhruba v miste spoje motoru a prevodovky. Bohuzel nikde nebyla sance to umejt a zjistit odkud presne to je...
Byva to casto z gufera u spojky nebo to byva spis nejaka "drobnost" ?
Diky.

Zeptam se - jaky rozmer pneu je vlastne na LR predepsany ? Kazdy ma obute neco uplne jineho (od 205 nahoru... )
A druha vec - snad ze vsech tece olej a kape dole na napravu - zhruba v miste spoje motoru a prevodovky. Bohuzel nikde nebyla sance to umejt a zjistit odkud presne to je...

Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: Porovnani
gufero na klice, převodka řízení nebo hadice vod serva...
normální stav...
normální stav...

Re: Porovnani
pokud by to bylo gufero u remenice, tak to by vsechno slo... 
Prosim Te, jaky tam mas kola ? Existuji nejaky disky napr. 8", nejlip plechace, za rozumnou cenu ? Ty 255ky na origo diskach mi prijdou dost uzky..

Prosim Te, jaky tam mas kola ? Existuji nejaky disky napr. 8", nejlip plechace, za rozumnou cenu ? Ty 255ky na origo diskach mi prijdou dost uzky..
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: Porovnani
kdepak 8-ky...v terénu to pak zuješ razdva....
mám 7, a zdaj se mi široký...
mám 7, a zdaj se mi široký...

Re: Porovnani
Hele, jak z toho neteče volej, průser, žádnej tam není...azni píše:Tak mam za sebou dalsi najete km a dalsich 6 prohlidek...![]()
Zeptam se - jaky rozmer pneu je vlastne na LR predepsany ? Kazdy ma obute neco uplne jineho (od 205 nahoru... )
A druha vec - snad ze vsech tece olej a kape dole na napravu - zhruba v miste spoje motoru a prevodovky. Bohuzel nikde nebyla sance to umejt a zjistit odkud presne to je...Byva to casto z gufera u spojky nebo to byva spis nejaka "drobnost" ?
Diky.


Sucho pod autem je varující
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Porovnani
To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.azni píše:...Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... ..
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Porovnani
Tak mam s LR najeto cca 40 tis. Mezitim jsem se pro srovnani povozil i s nekolika dalsimi abych byl v obraze. Zjistil jsem take, ze jsem nakonec nekoupil uplne spatne ale trvam na tom, ze Pajero je nesrovnatelne zivejsi a obratnejsi. Pohodli (na dlouhe trasy) je v kabine(sedadla) lepsi u Pajera ale celkove podvozkem je o fous lepsi LR. Vadi mi i to, jak dovnitr hreje prevodovka a ze auto netopi na volnobeh. Co ale musim pochvalit, je spotreba i plne nalozeneho LR + vlek s lodi apod. A pri "vyletnickem tempu" cca 100-110km/hod je jizda fakt pohodova.Acon píše:To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.azni píše:...Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... ..
Na co si ale budu jeste dlouho a tezce zvykat je ta rychla jednicka, ktera cloveka tu chvili nuti pri rozjezdu podrzet spojku (treba i kvuli male terenni nerovnosti, hrane,...). Ale vsechno to asi nakonec bude hodne i o zvyku, vic uvidim po zime, ta je pro me provozne narocnejsi.
Jeste muzes mi rict, jak se z Disca dela 4x2 ??
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnani
To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.[/quote]
Jeste muzes mi rict, jak se z Disca dela 4x2 ??[/quote]
vymontuješ kardan a zapneš mezinápravový diff "pokud ho tam máš" a jedeš jen na jednu nápravu. Ale podle mě je to dobrý jen, když se něco posere
Jeste muzes mi rict, jak se z Disca dela 4x2 ??[/quote]
vymontuješ kardan a zapneš mezinápravový diff "pokud ho tam máš" a jedeš jen na jednu nápravu. Ale podle mě je to dobrý jen, když se něco posere

Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Re: Porovnani
Jo takhle... mam ho tam ale ne do kabiny, musel bych dole klicem. Ja myslel, ze je nejakej zpusob predelavky aby to bylo jako u Pajera. Ale v pripade problemu dobry - jak daleko se na tom da dojet a jakym stylem ? Jezdim docela dalky...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Porovnani
Roztrhl se mi pravý přední homokineták, tak jsem odšrouboval kardan a dojel s tým z Ivano-Franksku na Ukrajině (nějakých 1000 kiláku) do Brna, samozřejmě se roztrhla manžeta, takže z toho tekla vazelina a olej... , respektive teče, jelikož jsem se k tomu ještě nedostal a auto na trtání kolem komína potřebuju, tak tak jezdím dva měsíce, snad teď bude volněji a konečně to dám do kupy. Výhody v tom žádný nevidím, auto jede stejně, žere možná víc? ale hlavně na mokré trávě je z toho Ford Mustang.... tedy předbíhá prdel...
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
Re: Porovnani
Tak to je dobra zprava o tom dojeti. Clovek s sebou proste vsechno vozit nemuze...
Nevim jestli se to tu uz nikde neresi ale je treba neco - z nahradnich dilu - co s sebou na dalky vozite urcite ? Diky.
Nevim jestli se to tu uz nikde neresi ale je treba neco - z nahradnich dilu - co s sebou na dalky vozite urcite ? Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Porovnani
Jak to budeě dávat dohromady tak si nastuduj toto okolo gufera na přední poloose, aby jsi to nerozdělával opakovaně:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =6&t=25088 - stručně - problém je v rozměrech gufer, co jsou dnes na trhu - mají malou díru
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =6&t=25088 - stručně - problém je v rozměrech gufer, co jsou dnes na trhu - mají malou díru
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Porovnani
Tome: díky, sleduji to, ale nějaké schudné řešení mi z toho nevylezlo, i originál gufero je špatné.... Takže co tedy na vrtačce šmirglem zmenšit ten původní kroužek ?
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''