P38-parkování ve zvednuté poloze
P38-parkování ve zvednuté poloze
Myslíte že má parkování ve zvednuté poloze nějaký negativní vliv na životnost měchů nebo na něco jiného?
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Měchy jsou dimenzovány,jen ale proč tak parkovat?
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Protože když parkuju v normální poloze tak to auto si za pár dní sedne. Pak k němu jdu a jak to vidím vypadá to hrozně, jak nějaké raněné zvíře a je mi ho líto. Když ho zvednu ani se nehne a navíc se mi zvednuté líbí. Ale kdyby to mělo měchům vadit, tak bych to nedělal.
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Tak raději najit unik vzduchu aby netrpěl kompresor.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Právěže tam asi únik není, když to na horní poloze drží...
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
A pokud tam únik není, tak se ten vzduch ztratí kam? Jarovou vodu a pod auto - postříkat měchy - pravděpodobně to bude někde v ohybu gumy porézní, a když se auto zvedne, tak se ohyb narovná a ta porézní část se zmáčkne a těsní. Zatím, v zimě se to může zhoršit, protože guma ztuhne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Jak pise MadT. ....uplne presne 

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Já tomu nerozumím, ale někdo mi říkal, že jak je senzor výšky a jak nejčastěji pracuje v normální poloze, tak že se v té poloze nějak vychodí a nemůže tu polohu přesně určit a tak odfukuje a přifukuje a ten rozptyl se asi zvětšuje. No a já si myslím, že to tím být může, protože se to týká pravého zadního kola, které je dycky spadené nejvíc. A klesá to tak, že cvakají (odpouští) ventily ve ventilovém bloku. Kontrola těsnosti se dělala, měchy přední se dávaly nové, zadní prej jsou dobré (asi už byly měněné), nikde žádná netěsnost, přetěsnění ventilového bloku, repas kompresoru.
Otázka zní, jestli dlouhodobé stání (v řádu dnů) v nejvyšší poloze ubližuje měchům nebo něčemu jinému na tom autě. Díky
Otázka zní, jestli dlouhodobé stání (v řádu dnů) v nejvyšší poloze ubližuje měchům nebo něčemu jinému na tom autě. Díky

- ssang
- Příspěvky: 921
- Registrován: 06 zář 2009 00:42
- tel.: 733149044
- auto: jen vzpomínky na LR
- Bydliště: nad Prahou i v Praze
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Osobně bych řekl, že když je vůz v nejvyšší poloze, tak je měch v naprosté pohodě a jediný problém, který to může zapříčinit je, že když si nějaký poberta bude chtít z auta odmontovatCLu píše: Otázka zní, jestli dlouhodobé stání (v řádu dnů) v nejvyšší poloze ubližuje měchům nebo něčemu jinému na tom autě. Díky


Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
- smeky
- Příspěvky: 136
- Registrován: 22 čer 2010 10:11
- tel.: 731139441
- auto: RR P38 DSE 2001
- Bydliště: Bruntálsko
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Taky mi to dělalo a od doby co parkuji v nejnižší poloze mám klid
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
smeky píše:Taky mi to dělalo a od doby co parkuji v nejnižší poloze mám klid
tam je sranda, ze na nejvyssi poloze je tlak nejvetsi a unik na spojich nejmensi. Protoze hadicky se roztahnou do prumeru a vytesni se okrouzkove spoje. Na mechach je unik vetsinou nejmensi pri malem tlaku. Pokud netesni ventilove telo tak taky plati ze mensi tlak drzi. 7-8 baru to neudrzi a postupne to unika a az to spadne na 3-3,5atm tak uz to neutika.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Já bych Peťo řekl, že tlak je pořád stejný, akorát je tam fouknutého více vzduchu, proto to je nahoře. Tlak je přece úměrný hmotnosti vozidla a ta se nemění, ne? Nebo se v měchu v pohybem nahoru a dolů mění plocha, na kterou vzduch působí?
Jinak se přikláním k těm únikům, které se ukážou jen při určité pozici měchů.
Jinak se přikláním k těm únikům, které se ukážou jen při určité pozici měchů.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Zdenku pokud bude tlak porad stejny tak se vratim na zakladni skolu do pate tridy...
nevim jak to vypocitat, ale je jasne ze aby doslo k vysunuti mechu o nekolik centimetru tak se musi zvetsit jeho objem a to nedocilis nijak jinak nez narustem tlaku. Podle me zvyseni tlaku nese zvetseni objemu to je primo umerne.
hodnota se bude pohybovat od 3baru v min poloze do 5baru v max poloze. Tvoje pravidlo bude asi fungovat ve vesmiru kde neni gravitace.

nevim jak to vypocitat, ale je jasne ze aby doslo k vysunuti mechu o nekolik centimetru tak se musi zvetsit jeho objem a to nedocilis nijak jinak nez narustem tlaku. Podle me zvyseni tlaku nese zvetseni objemu to je primo umerne.
hodnota se bude pohybovat od 3baru v min poloze do 5baru v max poloze. Tvoje pravidlo bude asi fungovat ve vesmiru kde neni gravitace.
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Souhlasím s Petrem. Taky si myslím, že pro zvednutí bude potřeba větší tlak. Už jen proto, že tím zvětšíme potenciální (polohovou) energii části auta, a tu energii tam musíme nějak dodat. Taky s tím souvisí tuhost měchu a další věci, takže výpočet by asi byl hodně teoretický a zjednodušený. Nejprůkaznější by bylo, kdyby měl někdo v systému manometr a jednoduše by to změřil.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
S tím tlakem a objemem bych byl trošku opatrnější, pokusím se vysvětlit.
Představme si hydraulickou pístnici, postavenou na stojato a nahoře bude závaží. Tlak v pístnici bude tedy dán tlakem který na olej vyvolává píst zatížený závažím. A je jedno, jestli je píst skoro celej zasunutej, nebo skoro celej vysunutej - tlak bude pořád stejnej, jediné co se bude lišit, je množství oleje v pístnici. Tlak se změní pouze po dobu pohybu - ať už při zvedání nebo při spouštění. V klidové poloze bude furt stejnej, protože máme stejnou váhu nad pístem a stejnou plochu čela pístu.
Analogicky měch u auta - pokud budu předpokládat, že ten válec, co se mi zasunuje zespoda do měchu, má furt stejnej průměr a tvar, tak po dofouknutí se pouze auto posune výše, ale tlak bude stejnej. Na druhé straně měchu, máme přírubu s pevným rozměrem, která se opírá o rám, na tuto přírubu působí tlak v měchu a tím vyvolává sílu podepírající auto. A protože auto váží furt stejně, ať je v hodní nebo dolní poloze pérování, tak síla v ustálené výšce auta musí být vždy stejné a tím i tlak stejný.
"Rozdíl" mezi pístnicí a měchem v tomto případě není - oboje mi pouze definuje prostor (objem), ve kterém mám zvýšený tlak. Čelo pístu nebo příruba nahoře na měchu mi díky působení tlaku v tomto prostoru vyvolá sílu, co drží auto zvednuté.
Představme si hydraulickou pístnici, postavenou na stojato a nahoře bude závaží. Tlak v pístnici bude tedy dán tlakem který na olej vyvolává píst zatížený závažím. A je jedno, jestli je píst skoro celej zasunutej, nebo skoro celej vysunutej - tlak bude pořád stejnej, jediné co se bude lišit, je množství oleje v pístnici. Tlak se změní pouze po dobu pohybu - ať už při zvedání nebo při spouštění. V klidové poloze bude furt stejnej, protože máme stejnou váhu nad pístem a stejnou plochu čela pístu.
Analogicky měch u auta - pokud budu předpokládat, že ten válec, co se mi zasunuje zespoda do měchu, má furt stejnej průměr a tvar, tak po dofouknutí se pouze auto posune výše, ale tlak bude stejnej. Na druhé straně měchu, máme přírubu s pevným rozměrem, která se opírá o rám, na tuto přírubu působí tlak v měchu a tím vyvolává sílu podepírající auto. A protože auto váží furt stejně, ať je v hodní nebo dolní poloze pérování, tak síla v ustálené výšce auta musí být vždy stejné a tím i tlak stejný.
"Rozdíl" mezi pístnicí a měchem v tomto případě není - oboje mi pouze definuje prostor (objem), ve kterém mám zvýšený tlak. Čelo pístu nebo příruba nahoře na měchu mi díky působení tlaku v tomto prostoru vyvolá sílu, co drží auto zvednuté.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
fakt je ten ze mas pravdu splochou a objemem. Praxe me rika ze kdyz dam budik na mechy tak tlak roste s vyskou vozu. je to cca bar. Neco se tedy bude menit.
A dalsi sranda je v tom ze i vaha vozu se meni. uz jenom tim kdyz projizdis zatacku tak mas vetsi vahu na strane naklonu.... palivo, posadka, naklad. geometrie mechu taky meni plochu, kdyz je srolovany ma vetsi prumer nez kdyz jej uplne vysunes. z toho asi plyne ze cim mensi je prumer valce tim je treba vetsi tlak.
A dalsi sranda je v tom ze i vaha vozu se meni. uz jenom tim kdyz projizdis zatacku tak mas vetsi vahu na strane naklonu.... palivo, posadka, naklad. geometrie mechu taky meni plochu, kdyz je srolovany ma vetsi prumer nez kdyz jej uplne vysunes. z toho asi plyne ze cim mensi je prumer valce tim je treba vetsi tlak.
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Dle mého názoru rozdíl mezi pístnicí a měchem je v tom, že v měchu je vzduch (stlačitelný) a v pístnici olej (nestlačitelný).
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
to je taky fakt...olej by nepruzilCLu píše:Dle mého názoru rozdíl mezi pístnicí a měchem je v tom, že v měchu je vzduch (stlačitelný) a v pístnici olej (nestlačitelný).

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Ta analogia piestnice s mechom je dobre ale ma jednu chybu - nezohladnuje zmenu plochy piestu/mechu. Na to aby sa mech vysunul treba zvysit tlak a pri tom sa ten mech nafukne aj do priemeru - kedze je z gumy. To znamena za ta ista hmotnost posobi na vacsiu plochu a preto je v mechu vacsi tlak. Aspom tak tomu rozumiem ja.
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Tak jinak - to co jsem napsal bylo pro případ, že auto stojí a je v jedné nebo druhé poloze. Za jízdy, nebo při zvedání je to jinak, o kus složitější.
Stlačitelnost nebo nestlačitelnost nemá ustálené poloze žádný význam - v tu chvíli nemá co pružit, když se nic nepohybuje.
Stlačitelnost nebo nestlačitelnost nemá ustálené poloze žádný význam - v tu chvíli nemá co pružit, když se nic nepohybuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo