P38-parkování ve zvednuté poloze

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
CLu
Příspěvky: 86
Registrován: 09 srp 2010 09:29
auto: RR 4.6HSE LPG
Bydliště: Hodonín

P38-parkování ve zvednuté poloze

#1 Příspěvek od CLu » 26 kvě 2014 19:17

Myslíte že má parkování ve zvednuté poloze nějaký negativní vliv na životnost měchů nebo na něco jiného?

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#2 Příspěvek od spata » 26 kvě 2014 19:24

Měchy jsou dimenzovány,jen ale proč tak parkovat?
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
CLu
Příspěvky: 86
Registrován: 09 srp 2010 09:29
auto: RR 4.6HSE LPG
Bydliště: Hodonín

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#3 Příspěvek od CLu » 26 kvě 2014 19:33

Protože když parkuju v normální poloze tak to auto si za pár dní sedne. Pak k němu jdu a jak to vidím vypadá to hrozně, jak nějaké raněné zvíře a je mi ho líto. Když ho zvednu ani se nehne a navíc se mi zvednuté líbí. Ale kdyby to mělo měchům vadit, tak bych to nedělal.

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#4 Příspěvek od spata » 26 kvě 2014 19:34

Tak raději najit unik vzduchu aby netrpěl kompresor.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
CLu
Příspěvky: 86
Registrován: 09 srp 2010 09:29
auto: RR 4.6HSE LPG
Bydliště: Hodonín

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#5 Příspěvek od CLu » 26 kvě 2014 19:42

Právěže tam asi únik není, když to na horní poloze drží...

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#6 Příspěvek od MadTom » 26 kvě 2014 20:19

A pokud tam únik není, tak se ten vzduch ztratí kam? Jarovou vodu a pod auto - postříkat měchy - pravděpodobně to bude někde v ohybu gumy porézní, a když se auto zvedne, tak se ohyb narovná a ta porézní část se zmáčkne a těsní. Zatím, v zimě se to může zhoršit, protože guma ztuhne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#7 Příspěvek od Kokesek » 27 kvě 2014 20:39

Jak pise MadT. ....uplne presne :yes
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
CLu
Příspěvky: 86
Registrován: 09 srp 2010 09:29
auto: RR 4.6HSE LPG
Bydliště: Hodonín

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#8 Příspěvek od CLu » 27 kvě 2014 22:44

Já tomu nerozumím, ale někdo mi říkal, že jak je senzor výšky a jak nejčastěji pracuje v normální poloze, tak že se v té poloze nějak vychodí a nemůže tu polohu přesně určit a tak odfukuje a přifukuje a ten rozptyl se asi zvětšuje. No a já si myslím, že to tím být může, protože se to týká pravého zadního kola, které je dycky spadené nejvíc. A klesá to tak, že cvakají (odpouští) ventily ve ventilovém bloku. Kontrola těsnosti se dělala, měchy přední se dávaly nové, zadní prej jsou dobré (asi už byly měněné), nikde žádná netěsnost, přetěsnění ventilového bloku, repas kompresoru.

Otázka zní, jestli dlouhodobé stání (v řádu dnů) v nejvyšší poloze ubližuje měchům nebo něčemu jinému na tom autě. Díky :-)

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#9 Příspěvek od ssang » 27 kvě 2014 23:51

CLu píše: Otázka zní, jestli dlouhodobé stání (v řádu dnů) v nejvyšší poloze ubližuje měchům nebo něčemu jinému na tom autě. Díky :-)
Osobně bych řekl, že když je vůz v nejvyšší poloze, tak je měch v naprosté pohodě a jediný problém, který to může zapříčinit je, že když si nějaký poberta bude chtít z auta odmontovat :doh něco přístupného ze spodní části, tak to má hezky přístupné a nemusí mít ani hever :chuckle . Pokud se Ti to hádá a myslíš si že to nikde neutíká, tak to chce taky zkalibrovat (čidla) podvozek. Osobně se ztotožnuji s těmi úniky v ohybech měchů v nižší poloze.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
smeky
Příspěvky: 136
Registrován: 22 čer 2010 10:11
tel.: 731139441
auto: RR P38 DSE 2001
Bydliště: Bruntálsko

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#10 Příspěvek od smeky » 31 kvě 2014 08:26

Taky mi to dělalo a od doby co parkuji v nejnižší poloze mám klid

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#11 Příspěvek od Kokesek » 01 čer 2014 08:12

smeky píše:Taky mi to dělalo a od doby co parkuji v nejnižší poloze mám klid

tam je sranda, ze na nejvyssi poloze je tlak nejvetsi a unik na spojich nejmensi. Protoze hadicky se roztahnou do prumeru a vytesni se okrouzkove spoje. Na mechach je unik vetsinou nejmensi pri malem tlaku. Pokud netesni ventilove telo tak taky plati ze mensi tlak drzi. 7-8 baru to neudrzi a postupne to unika a az to spadne na 3-3,5atm tak uz to neutika.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

hrabiko
Příspěvky: 42
Registrován: 28 črc 2012 10:51
tel.: +420 775347939
auto: ex Range Rover P38
Bydliště: Frýdek Místek

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#12 Příspěvek od hrabiko » 10 čer 2014 07:25

Já bych Peťo řekl, že tlak je pořád stejný, akorát je tam fouknutého více vzduchu, proto to je nahoře. Tlak je přece úměrný hmotnosti vozidla a ta se nemění, ne? Nebo se v měchu v pohybem nahoru a dolů mění plocha, na kterou vzduch působí?
Jinak se přikláním k těm únikům, které se ukážou jen při určité pozici měchů.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#13 Příspěvek od Kokesek » 11 čer 2014 06:34

Zdenku pokud bude tlak porad stejny tak se vratim na zakladni skolu do pate tridy... :mrgreen:
nevim jak to vypocitat, ale je jasne ze aby doslo k vysunuti mechu o nekolik centimetru tak se musi zvetsit jeho objem a to nedocilis nijak jinak nez narustem tlaku. Podle me zvyseni tlaku nese zvetseni objemu to je primo umerne.
hodnota se bude pohybovat od 3baru v min poloze do 5baru v max poloze. Tvoje pravidlo bude asi fungovat ve vesmiru kde neni gravitace.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
CLu
Příspěvky: 86
Registrován: 09 srp 2010 09:29
auto: RR 4.6HSE LPG
Bydliště: Hodonín

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#14 Příspěvek od CLu » 11 čer 2014 07:49

Souhlasím s Petrem. Taky si myslím, že pro zvednutí bude potřeba větší tlak. Už jen proto, že tím zvětšíme potenciální (polohovou) energii části auta, a tu energii tam musíme nějak dodat. Taky s tím souvisí tuhost měchu a další věci, takže výpočet by asi byl hodně teoretický a zjednodušený. Nejprůkaznější by bylo, kdyby měl někdo v systému manometr a jednoduše by to změřil.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#15 Příspěvek od MadTom » 11 čer 2014 14:33

S tím tlakem a objemem bych byl trošku opatrnější, pokusím se vysvětlit.

Představme si hydraulickou pístnici, postavenou na stojato a nahoře bude závaží. Tlak v pístnici bude tedy dán tlakem který na olej vyvolává píst zatížený závažím. A je jedno, jestli je píst skoro celej zasunutej, nebo skoro celej vysunutej - tlak bude pořád stejnej, jediné co se bude lišit, je množství oleje v pístnici. Tlak se změní pouze po dobu pohybu - ať už při zvedání nebo při spouštění. V klidové poloze bude furt stejnej, protože máme stejnou váhu nad pístem a stejnou plochu čela pístu.

Analogicky měch u auta - pokud budu předpokládat, že ten válec, co se mi zasunuje zespoda do měchu, má furt stejnej průměr a tvar, tak po dofouknutí se pouze auto posune výše, ale tlak bude stejnej. Na druhé straně měchu, máme přírubu s pevným rozměrem, která se opírá o rám, na tuto přírubu působí tlak v měchu a tím vyvolává sílu podepírající auto. A protože auto váží furt stejně, ať je v hodní nebo dolní poloze pérování, tak síla v ustálené výšce auta musí být vždy stejné a tím i tlak stejný.

"Rozdíl" mezi pístnicí a měchem v tomto případě není - oboje mi pouze definuje prostor (objem), ve kterém mám zvýšený tlak. Čelo pístu nebo příruba nahoře na měchu mi díky působení tlaku v tomto prostoru vyvolá sílu, co drží auto zvednuté.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#16 Příspěvek od Kokesek » 11 čer 2014 15:43

fakt je ten ze mas pravdu splochou a objemem. Praxe me rika ze kdyz dam budik na mechy tak tlak roste s vyskou vozu. je to cca bar. Neco se tedy bude menit.
A dalsi sranda je v tom ze i vaha vozu se meni. uz jenom tim kdyz projizdis zatacku tak mas vetsi vahu na strane naklonu.... palivo, posadka, naklad. geometrie mechu taky meni plochu, kdyz je srolovany ma vetsi prumer nez kdyz jej uplne vysunes. z toho asi plyne ze cim mensi je prumer valce tim je treba vetsi tlak.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
CLu
Příspěvky: 86
Registrován: 09 srp 2010 09:29
auto: RR 4.6HSE LPG
Bydliště: Hodonín

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#17 Příspěvek od CLu » 11 čer 2014 16:00

Dle mého názoru rozdíl mezi pístnicí a měchem je v tom, že v měchu je vzduch (stlačitelný) a v pístnici olej (nestlačitelný).

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#18 Příspěvek od Kokesek » 11 čer 2014 16:05

CLu píše:Dle mého názoru rozdíl mezi pístnicí a měchem je v tom, že v měchu je vzduch (stlačitelný) a v pístnici olej (nestlačitelný).
to je taky fakt...olej by nepruzil :D
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#19 Příspěvek od petmic » 11 čer 2014 16:20

Ta analogia piestnice s mechom je dobre ale ma jednu chybu - nezohladnuje zmenu plochy piestu/mechu. Na to aby sa mech vysunul treba zvysit tlak a pri tom sa ten mech nafukne aj do priemeru - kedze je z gumy. To znamena za ta ista hmotnost posobi na vacsiu plochu a preto je v mechu vacsi tlak. Aspom tak tomu rozumiem ja.
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#20 Příspěvek od MadTom » 11 čer 2014 16:21

Tak jinak - to co jsem napsal bylo pro případ, že auto stojí a je v jedné nebo druhé poloze. Za jízdy, nebo při zvedání je to jinak, o kus složitější.
Stlačitelnost nebo nestlačitelnost nemá ustálené poloze žádný význam - v tu chvíli nemá co pružit, když se nic nepohybuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět