Stlačitelnost má podle mě význam právě v tom přechodu z jedné polohy do druhé a pro zjednodušení berme klidně případ, že se auto nepohybuje.
Nejsem fyzik, ale něco přece musí vykonat práci potřebnou pro zvednutí dvoutunového auta o pět centimetrů. Pokud by tam byl olej, tak ano, natlačí se víc oleje, ale u vzduchu se přidává komplikace se stlačitelností a tak zároveň roste i tlak.
P38-parkování ve zvednuté poloze
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38-parkování ve zvednuté poloze
Ale to je stejné u pístnice i u měchu - potenciální energii polohovou, tedy její změnu, způsobenou zvednutím nebo spuštěním auta musím nějak autu dodat. U měchu je to stlačeným vzduchem - prostě je ho v měchu víc, když je auto víš - větší objem stlačeného vzduchu = víc energie ve vzduchu uložené. Ale o tom to není.
Je to o tom, jestli se mění tlak. Tlak vzduchu v měchu se měnit nemusí, pokud se změní objem měchu - měch se prostě roztáhne.
Je to stejné jako s pístnicí - ta se taky roztáhne. Takže je v ní víc oleje.
Nebo alespoň hodně podobné.
Je to o tom, jestli se mění tlak. Tlak vzduchu v měchu se měnit nemusí, pokud se změní objem měchu - měch se prostě roztáhne.
Je to stejné jako s pístnicí - ta se taky roztáhne. Takže je v ní víc oleje.
Nebo alespoň hodně podobné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo