P38-parkování ve zvednuté poloze

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
CLu
Příspěvky: 86
Registrován: 09 srp 2010 09:29
auto: RR 4.6HSE LPG
Bydliště: Hodonín

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#21 Příspěvek od CLu » 11 čer 2014 16:33

Stlačitelnost má podle mě význam právě v tom přechodu z jedné polohy do druhé a pro zjednodušení berme klidně případ, že se auto nepohybuje.
Nejsem fyzik, ale něco přece musí vykonat práci potřebnou pro zvednutí dvoutunového auta o pět centimetrů. Pokud by tam byl olej, tak ano, natlačí se víc oleje, ale u vzduchu se přidává komplikace se stlačitelností a tak zároveň roste i tlak.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

#22 Příspěvek od MadTom » 11 čer 2014 17:08

Ale to je stejné u pístnice i u měchu - potenciální energii polohovou, tedy její změnu, způsobenou zvednutím nebo spuštěním auta musím nějak autu dodat. U měchu je to stlačeným vzduchem - prostě je ho v měchu víc, když je auto víš - větší objem stlačeného vzduchu = víc energie ve vzduchu uložené. Ale o tom to není.
Je to o tom, jestli se mění tlak. Tlak vzduchu v měchu se měnit nemusí, pokud se změní objem měchu - měch se prostě roztáhne.
Je to stejné jako s pístnicí - ta se taky roztáhne. Takže je v ní víc oleje.
Nebo alespoň hodně podobné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět