Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2877
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#61 Příspěvek od Mirko » 25 čer 2014 09:36

Těsnění pod hlavou by se mělo projevit ještě aspoň nějakou další indicií - nepravidelný volnoběh, olejové skvrny v chladicí nádobě, pěna na měrce oleje, bíle zbarvená svíčka, vymytý válec (endoskop z Lidlu už má dnes kde kdo) natlakovaná hadice chlazení, přetékající nádoba chlazení...Prostě něco by tam mělo ještě naznačit, že to není v pořádku, dřív bych do těch hlav nehrábl.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#62 Příspěvek od macejky1 » 25 čer 2014 09:49

Mirko píše:Těsnění pod hlavou by se mělo projevit ještě aspoň nějakou další indicií - nepravidelný volnoběh, olejové skvrny v chladicí nádobě, pěna na měrce oleje, bíle zbarvená svíčka, vymytý válec (endoskop z Lidlu už má dnes kde kdo) natlakovaná hadice chlazení, přetékající nádoba chlazení...Prostě něco by tam mělo ještě naznačit, že to není v pořádku, dřív bych do těch hlav nehrábl.
Ono je to právě docela nevyspitatelné. Voda se neztrácí, auto nekouří, oleje nepřibývá, v nádobce to nebublá, hadice se netlakují atd. Ale pokud se udělá bublina někde v kanálkách tak se to projeví většinou jen tím, že přestane cirkulovat voda. Tady mě zatím uklidňuje to, že oběh přes radiátor topení je OK - i na volnoběh to topí do kabiny krásně a pořád tzn. teplá voda přes radiátor protéká jinak by ho po chvíli ventilátor ochladil a topilo by to míň a míň.

Každopádně jako první věc teď vyměním čidlo protože je mi divné že teplota neleze čím dál výš ale drží se pořád těsně pod červeným. A taky bych chtěl zkusit místo čidla napojit normální teploměr a zkontrolovat to přímo na něm.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#63 Příspěvek od eliott » 25 čer 2014 10:16

macejky1 píše:
Mirko píše:Těsnění pod hlavou by se mělo projevit ještě aspoň nějakou další indicií - nepravidelný volnoběh, olejové skvrny v chladicí nádobě, pěna na měrce oleje, bíle zbarvená svíčka, vymytý válec (endoskop z Lidlu už má dnes kde kdo) natlakovaná hadice chlazení, přetékající nádoba chlazení...Prostě něco by tam mělo ještě naznačit, že to není v pořádku, dřív bych do těch hlav nehrábl.
Ono je to právě docela nevyspitatelné. Voda se neztrácí, auto nekouří, oleje nepřibývá, v nádobce to nebublá, hadice se netlakují atd. Ale pokud se udělá bublina někde v kanálkách tak se to projeví většinou jen tím, že přestane cirkulovat voda. Tady mě zatím uklidňuje to, že oběh přes radiátor topení je OK - i na volnoběh to topí do kabiny krásně a pořád tzn. teplá voda přes radiátor protéká jinak by ho po chvíli ventilátor ochladil a topilo by to míň a míň.

Každopádně jako první věc teď vyměním čidlo protože je mi divné že teplota neleze čím dál výš ale drží se pořád těsně pod červeným. A taky bych chtěl zkusit místo čidla napojit normální teploměr a zkontrolovat to přímo na něm.
Pořiď si laserový teploměr a můžeš měřit teploty na různých místech - třeba i na hadicích a různých částech chladiče. Zažil jsem i případ, že chladič byl ucpaný silikonovými útržky, jak byl motor několikrát opravován s použitím starých těsnění napatlaných silikonem. to co se vytlačilo do prostoru vody se časem uvolnilo, a ty žížaly ucpaly chladič...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#64 Příspěvek od macejky1 » 25 čer 2014 13:35

Nevíte někdo k čemu přesně slouží signál z jednokontaktového teplotního čidla poz. 15 a k čemu z dvoukontaktového poz. 21 ??

Já vím jenom, že signál z toho dvoukontaktového ovlivňuje bohatost směsi ( nastavení stepper motorku ) při studených a teplích startech ale to asi nebude všechno.
Z kterého z těch dvou čidel si bere data budík v palubce ? Nejsem teď u auta abych to vyzkoušel odpojit a sledovat co se bude dít.

Díky
Přílohy
1230_014745904.jpeg
1230_014745904.jpeg (44.55 KiB) Zobrazeno 1623 x
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2877
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#65 Příspěvek od Mirko » 25 čer 2014 13:47

pol. č. 21 má opravdu vliv jen na řídicí jednotku, ten signál jde po vlastní kabeláži a není propojen s budíkem (ani přímo stepper motorem) V podstatě ovlivňuje jen délku vstřiku při startech.
Ten s jedním kontaktem je na čidlo. A dvojkontakt na termostatu by měl spouštět ventilátory.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#66 Příspěvek od macejky1 » 25 čer 2014 14:55

Mirko píše:pol. č. 21 má opravdu vliv jen na řídicí jednotku, ten signál jde po vlastní kabeláži a není propojen s budíkem (ani přímo stepper motorem) V podstatě ovlivňuje jen délku vstřiku při startech.
Ten s jedním kontaktem je na čidlo. A dvojkontakt na termostatu by měl spouštět ventilátory.
Já to mám bez klimi - čídlo díl 17 tam vůbec nemám (el sahary tam mám dané navíc a spouštím je tlačítkem), takže čidlo díl 15 s jedním kontaktem je pouze pro budík teploty v kapličce ?
Management motoru zajišťuje čidlo díl. 21
Jestli to správně chápu.
Naposledy upravil(a) macejky1 dne 25 čer 2014 14:57, celkem upraveno 1 x.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2877
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#67 Příspěvek od Mirko » 25 čer 2014 14:56

Ano

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#68 Příspěvek od macejky1 » 25 čer 2014 14:58

Mirko píše:Ano
Díky
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Macejkyho RRC 3,5 EFI - rok asi 88

#69 Příspěvek od macejky1 » 27 čer 2014 21:08

Malinko jsem dnes pokrocil. Vymenil jsem dratek od teplotniho cidla (mel na dvou mistech porusenou izolaci a byl zaoxidovany) a tazem se mi teplota na budiku posunula o dva milimetry pod cervene pole. Takze ted uz vim proc jsem mel predtim standardne teplotu cca dva mm nad pulkou :-).

Nechal jsem ho klapat asi pul hodiny. Pak ho trochu prohnal okolo baraku jen asi 4-5 km sviznym tempem a teplota naprosto stabilni 2 mm pod cervenym tak doufam ze je to jen v cidle nebo jinde v elektrice. To zjistim az mi "eliottovy holky" poslou v pondeli spravne cidlo. Zkousel jsem teda i teplotu na chladici a ten byl teplej z obou stran na krajich, obe hadice teple ale vostiny uplne studene po cele plose krome 5cm nahore. Tak predpokladam ze se motor ani poradne nezahral a ze toho pres chladic moc nepoustel. Nebo je zarostlej a fakt se to hreje - to by mela ukazat vymena cidla.

Jeste bych rekl jak me prekvapilo to jak je udelane to dvoupinove teplotni cidlo od Lucase ktere jsem dneska spis preventivne vymenil. Horni cast je plastova vcetne utahovaci matice a uz pri velmi lehkam dotazeni se ta plastova cast protoci. Znovu povolit to sice jde a voda okolo cidla neprolina ale kdyby to slo tak bych ho urcite dotahnul o neco malo vic. A jsem zvedavej jestli pujde vytocit ven i za par let. To puvodni bylo celomosazne vcetne matice coz je podle me urcite lepsi. Jeste by me zajimalo jestli je to tak udelane schvalne na nejaky moment aby neslo pri dotahovani zalimit nebo jestli to je nejaka vada na tom mem kusu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Odpovědět