Prosba o fundovanou (právní?) radu

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Prosba o fundovanou (právní?) radu

#1 Příspěvek od Safraporte » 15 črc 2014 16:00

Když se daří, tak se daří a tenhle rok je toho požehnaně :Ale fuuj: Sotva jsem pořešil autonehodu manželky, tak abych řešil reklamaci.

Objasnění situace: Dne 5.6.14 ode mne přijali (poštou) reklamaci mob. telefonu. Na mé následné dotazy ohledně opravy jsem dostal pouze jednu odpověď: Telefon jsme obdrželi 5.6. a hned druhý den jsem ho odeslali do německého servisu. Od té doby žádná další odpověď na mé následné dotazy.
Dne 9.7. jsem jim poslal Odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace.

Včera se mi na poště objevil balík, který jsem po dlouhém váhání dnes vyzvedl v naději, že snad posílají alespoň opravený telefon s omluvou za prodlení a nebo nový přístroj. Počítal jsem, že to je pro ně pořád lepší, než vracet peníze.
Po vybalení jsem se nestačil divit :hmm:
Pouze vyjádření: na přístroji bylo nalezeno mechanické poškození.
Po dlouhém hledání jsem zjistil, že se mi nestyděli vylámat zdířku pro sluchátka a schovali to zpět pod krytkou ...

Po zklidnění se a udělání si kávy si nyní kladu otázku jak dál. Vím, že termín pro vyřízení reklamace jim uplynul 7.7.14. Odesílali mi to až 9.7.14 Na protokolu dokonce ani není vyjádření o zamítnutí reklamace a nebo jsem slepý (přikládám k hledání).
Tudíž předpokládám, že právo na vrácení 6 500,-Kč je na mé straně (podotýkám, že tuhle sumu nemám lusknutím prstů a musím se na ni v práci sakra otáčet).
Ale co dál?? Soudit se? Už jste tuhle anabázi někdo absolvoval? Znáte někoho, kdo se specializuje na tyhle případy? Nevyjde mě to nakonec dráž?
Pokud by jste měl někdo radu, uvítám ji. Pokud by bylo potřeba, dodám i veškerou komunikaci a doklady.

Nejvíc mě na tom štve ta jejich arogance a moje bezmoc.
Přílohy
001.jpg
Odstoupení.jpg
Odeslání.jpg

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#2 Příspěvek od dava » 15 črc 2014 16:43

S těmito jsou stále potíže, ale 30 dní opravdu uplynulo, takže trvej na vrácení peněz a případně upozorni ČOI. Asi byla chybka přebírat ten balík, ale to uvidíš.
Poslal bych to zpět i s výpisem z tracku pošty a trval na vrácení peněz.
Jaká byla závada?? Nesmí ti odmítnout opravu, takže v horším případě nech opravit mechanicky poškozený konektor a bude-li závada přetrvávat, opakuj reklamaci. Musí k tomu být i fotodokumentace a vyjádření servisu.

Tady ještě data z pošty, aby nebyla mýlka o tom, kdy bylo odesláno: http://www.postaonline.cz/trackandtrace ... 98X-detail

A radši screen obrazovky, ale dá se to po otevření odkazu vytisknout vpravo dole.
Přílohy
Výstřižek.JPG
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#3 Příspěvek od Safraporte » 15 črc 2014 17:32

To by ale museli komunikovat, což nedělají.

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#4 Příspěvek od Zizal » 15 črc 2014 18:24

Nejsem odbornik, ale servis me zivi.
Nepises jestli jsi posilal telefon primo prodejci, nebo do servisu doporuceneho prodejcem. To ze jsi zasilku prevzal nikoho nezbavuje povinnosti.
Nepises jestli se zavada tykala konektoru co vylomili. Zaruka nepada s poskozenim, jen se omezuje a mechanicky poskozene veci se z zaruky vyjimaji. Muzes je informovat, ze s resenim nesouhlasis, poskozeni vzniklo az po odeslani pristroje (predpokladam ze sehnat svedka pred kterym jsi mobil zabalil neni problem). To znamena, ze jednak nevyresili reklamaci zakonnym zpusobem a taky se dopustili podvodu s skodou presahujici 5000,-, coz je uz trestny cin. Takze jim navrhni reseni vracenim penez. Pokud nebudou komunikovat COI je prvni moznost, dalsi je financni urad (jedna se o podvod a ten muze vest k zaniku firmy) a v neposledni rade na policii s podezrenim ze spachani podvodu (nenech se odbyt, ze to neresi a tak, platis si je tak at se hybou...). Vetsina servisnich firmicek pak rychle vymekne. Problem byva s prodejci, kteri dodavaji "sedivky" do obehu. Pro ne je to cista ztrata a tak se vetsinou cukaji dokud neni na stole trestni oznameni, nebo COI za dverma.
Dalsi rozumny krok je obratit se na vyrobce - malo kdo ma zajem na negativni medialni reklame, zvlast opravnene.
Extremni reseni vychazi ze zakona - nesplnili svoji povinost a ty na zaklade podkladu muzes pozadovat soudni rozhodnuti, tim ti zacnou dluzit a to predas do exekuce. Chce to ale pravnika co to sepise a pak proti tomu prakticky neexistuje obrana. Musi to postavit ne na reseni sporu o reklamaci, ale o uznani dluhu. Na platebni prikaz by mohlo stacit co jsi poslal, ale pristup soudu rozhodne neni jednotny... Naklady na pravni zastoupeni jdou za dluznikem, takze nakonec dostanes co ti patri :grin:

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#5 Příspěvek od Safraporte » 15 črc 2014 20:57

Zizal píše:Nejsem odbornik, ale servis me zivi.
Nepises jestli jsi posilal telefon primo prodejci, nebo do servisu doporuceneho prodejcem. To ze jsi zasilku prevzal nikoho nezbavuje povinnosti.
Posílal jsem to prodejci.
A veškerá komunikace je zde
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 88b2320257
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 2fe7f64384
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewIma ... c598425267
Jiná není :-(
Do balíku na reklamaci jsem jim znova popsal závadu - telefon nejde nabít ani nastartovat.

Ono už je to ale jedno, jelikož nedodrželi tu dobu 30 dní, nebo? Spíš mi jde o to, jak postupovat dál. Poslat jim nefunkční telefon zpět a najít si na netu právníka co mi to sepíše? Já žádného neznám a oni nekomunikují. Rozbalování balíčku jsem si pro jistotu natočil, aby nemohli tvrdit, že mi poslali funkční opravený telefon. Vždyť v tom jejich ,,protokolu" ani není neuznání reklamace.
Nebo mne napadá soudní znalec, ale stále je to o tom, že tomu zaplatím ... co vlastně?

Tady na ně domlouvali i hromadnou žalobu, ale asi časem vychladli.
http://www.fazole.cz/diskuze/read.asp?diskuze=30964

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#6 Příspěvek od dava » 15 črc 2014 22:09

Safraporte píše:
Zizal píše:Nejsem odbornik, ale servis me zivi.
Nepises jestli jsi posilal telefon primo prodejci, nebo do servisu doporuceneho prodejcem. To ze jsi zasilku prevzal nikoho nezbavuje povinnosti.
Posílal jsem to prodejci.
A veškerá komunikace je zde
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 88b2320257
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 2fe7f64384
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewIma ... c598425267
Jiná není :-(
Do balíku na reklamaci jsem jim znova popsal závadu - telefon nejde nabít ani nastartovat.

Ono už je to ale jedno, jelikož nedodrželi tu dobu 30 dní, nebo? Spíš mi jde o to, jak postupovat dál. Poslat jim nefunkční telefon zpět a najít si na netu právníka co mi to sepíše? Já žádného neznám a oni nekomunikují. Rozbalování balíčku jsem si pro jistotu natočil, aby nemohli tvrdit, že mi poslali funkční opravený telefon. Vždyť v tom jejich ,,protokolu" ani není neuznání reklamace.
Nebo mne napadá soudní znalec, ale stále je to o tom, že tomu zaplatím ... co vlastně?

Tady na ně domlouvali i hromadnou žalobu, ale asi časem vychladli.
http://www.fazole.cz/diskuze/read.asp?diskuze=30964
Najeď si na čoi a pošli jim veškerou dokumentaci co jsi dal sem, jako podání. Máš toho dost, myslím že to stačí. Pak tlač dál, opakovaně pošli odstoupení a v opačném případě Vás osloví můj právník s náhradou výdajů spojených s reklamací. A tlač furt, to půjde. A jestli jsi na offroadforu, tak zkus uživatele Prasman, je právník a v základu ti asi poradí, nebo se domluvíte na dalším.
Tahle pakáž je na facku, ale když se nedáš tak rychle změknou, protože vědí která bije. Na mě hráli oxidaci u samsungu, ale nakonec vrátili kačky, protože jsem věděl že deska pro prostředí obyčejné má dle normy být impregnovaná na nějakou odolnost a pohrozil jsem přezkoumáním a zveřejněním výsledků, chvíli se cukali, ale nakonec prachy vrátili , zmrdi .
Rovnou to ale zabal a pošli s průvodním dopisem zpátky, vůbec se nerozmejšlej .
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#7 Příspěvek od Safraporte » 10 zář 2014 20:38

Takže u ČOI jsem neuspěl. Napadlo by vás někoho udělat si kopii psaní, které přikládáte do balíčku s reklamovanou věcí? Mě bohužel ne :-(
Dávám to sem tedy jako info (a zároveň jako varování) pro vás ostatní.
Česká obchodní inspekce
Inspektorát Středočeský a Hl. město Praha

Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Vaše zn. Sp. zn. Čj. Vyřizuje/kl. Praha
ČOI 76979/14/1000 JUDr. Vondráková 11.8.2014
Vyřízení podání

Vážený pane,
k Vašemu podání, jímž si stěžujete na nevyřízení reklamace mobilního telefonu ve lhůtě 30
dnů, Vám po posouzení zaslaných dokladů a zjištění, že tyto doklady neobsahují všechny
náležitosti potřebné k tomu, aby náš úřad mohl prověřit, zda prodejce neporušil zákon o
ochraně spotřebitele, sdělujeme následující:
Česká obchodní inspekce je zákonem č. 64/1984 Sb., o České obchodní inspekci a
v rozsahu jím stanoveném pověřena k tomu, aby vykonávala dozor nad dodržováním
povinností stanovených zákonem pro prodejce, dodavatele, poskytovatele služeb při
nabízení a prodeji výrobků (služeb), a to pouze na základě vlastních zjištění, k nimž
dospěla po posouzení konkrétních podkladů. V těchto případech je pak oprávněna
zahajovat řízení proti subjektům, které porušily své povinnosti stanovené obecně závaznými
předpisy a za tato porušení ukládat sankce ( účastníky těchto řízení jsou prodejce,
dodavatel, poskytovatel služby a na druhé straně státní orgán, tedy ČOI nikoli však
spotřebitel ).
Má-li tedy Česká obchodní inspekce prověřit, zda určité reklamační řízení bylo vedeno
v souladu se zákonem, je k posouzení konkrétního stavu třeba vycházet z konkrétních
podkladů, tedy Česká obchodní inspekce musí mít k dispozici doklad o tom, že spotřebitel
platně uplatnil reklamaci (viz rozsudek NS čj. R 22/1993) tj. zejm musí ověřit:
- zda reklamace byla uplatněna oprávněnou osobou tj. kupujícím
- zda reklamace byla uplatněna u povinné osoby tj. prodávajícího
- zda reklamace byla uplatněna v záruční době
a dále zda reklamace splňuje zejm. tyto povinné náležitosti:
- přesná specifikace vady
- sdělení, jaký konkrétní nárok z odpovědnosti za vady zákazník uplatňuje,
přičemž prodávajícímu žádný právní předpis neukládá prodejci povinnost doklady o přijatých
reklamacích archivovat, proto není možné podání reklamace u tohoto subjektu ověřit.
Neobsahuje-li podání („reklamace“) spotřebitele všechny výše uvedené náležitosti, není
možné tento právní úkon považovat za reklamaci a ČOI ani není oprávněna věc šetřit.

Vzhledem k tomu, že žádný z dokladů, který jste nám zaslal, neobsahuje sdělení, jaký
konkrétní nárok z odpovědnosti za vady uplatňujete, tj. jakým způsobem si přejete, aby byla
reklamace vyřízena, je třeba, abyste nám zaslal doklad např. kopii dopisu, který jste přiložil k
zásilce, v níž jste zasílal telefon a v němž je uveden Váš požadavek na řešení reklamace.


S pozdravem
Ing. Jan Štěpánek
ředitel České obchodní inspekce
inspektorát Středočeský a Hl. m. Praha
se sídlem v Praze
Předpokládal jsem automaticky (a evidentně hloupě), že když posílám něco k reklamaci, bude mi reklamovaná věc opravena a v případě nemožnosti opravy se pak dále budu s prodejcem domlouvat na dalším postupu ...

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#8 Příspěvek od default » 25 zář 2014 17:04

Psaní, které je přiloženo k balíčku je předpokládám vyhotoveno na PC. Takže někde na HD bude uložené. Pokud to ovšem někdo po odeslání nesmazal. K tomuto psaní je na HD uložena i informace kdy to bylo vyhotoveno a (pokud se používá oficielní SW) kým. Pokud to bylo smazáno, jsou k dispozici nástroje na obnovu tohoto souboru (pravděpodobnost úspěchu je 50%). Kdysi se tento povel jmenoval "undelete" což platí pouze pro platformu PC/MS DOS (= Windows v jakékoliv formě). Neplatí u Apple!!!

Mimochodem náš právní řád se zaobírá především lhůtami a daty podání. Takže pokud pošlu komukoliv obálku s doručenkou, a on ji převezme tak se dostáváme do jakéhosi vakua ohledně obsahu této obálky.

Pokud hledáš nějakého právníka, který s tím pomůže tak zde na fóru je to např. Gobey.

Zásadní kvalifikace pro právního zástupce v ČR není vystudování PF a složení ríga, potřebuješ někoho kdo je skutečný hajzl a tak trošku se v tom vyžívá (dále např. JUDr. VRBENSKÝ). Problém bych viděl ve vytíženosti těchto jedinečných osobností... Gobey např. pro nás dělá (a neříkám že špatně) jen je potřeba na něj trošku tlačit.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Prosba o fundovanou (právní?) radu

#9 Příspěvek od Safraporte » 25 zář 2014 21:47

PC jsem projel programem Recuva. Většinu smazaných souborů mám již nevratně přepsanou.
Podklady jsem poslal ,,prasmanovi" z Offroadfora, který nezávazně slíbil, že si to alespoň prohlédne. Pokud mi on napíše, že to mám vše vyhodit do koše, tak už na to kašlu.
Díky všem za snahu o pomoc a radu :yes

Odpovědět