D1 300tdi tlak do vody

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

D1 300tdi tlak do vody

#1 Příspěvek od Kusto » 29 říj 2014 17:17

Měnil jsem hlavu motoru, srovnaná otlakovaná, plechové těsnění, montáž podle návodu a po roce provozu se zas začal zavzdušnovat chladící sistém. Dnes jsem to rozebral a foukalo to uprostřed mezy těsněním a blokem. :coze: Už jste někdo řešil křivej blok na 300tdi?

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#2 Příspěvek od Kusto » 30 říj 2014 09:27

Už jste někdo řešil profukování plechového těsnění? Hlava i blok jsou podle pravítka rovné. Natahli se asi šrouby. Potřebuji to dát fofrem dohromady tak nechci udělat znova chybu. Dík za nápady. :Ja blb:

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: D1 300tdi tlak do vody

#3 Příspěvek od cyril » 30 říj 2014 09:44

Moc lidí to nedělá, ale při montáži srovnané hlavy a nového těsnění by jsi mě dát všechny štefty nové. Pořadí a postup při utahování hlavy máš předpokládám zjištěný. Jinak tam asi není žádný úskalí. http://www.aulro.com/afvb/projects-tuto ... -ie-5.html

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#4 Příspěvek od Kusto » 30 říj 2014 09:59

Právě že šrouby nový, momenták funkční a uhloměr taky proběhl :wring

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300tdi tlak do vody

#5 Příspěvek od Hubert » 30 říj 2014 10:04

A měřil jsi blok. Zda není prohnutý?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#6 Příspěvek od Kusto » 30 říj 2014 10:37

Snažim se ho měřit na prúsvit broušeným pravítkem a zdá se v pohodě, snese plechové těsnění nějaké vůle? Asi moc ne co. Původní těsnění bylo fouklé úpně jinde, motor jsem neuvařil ani nedostává za uši.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#7 Příspěvek od Kusto » 30 říj 2014 10:44

Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netuším :( možna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300tdi tlak do vody

#8 Příspěvek od Hubert » 30 říj 2014 10:54

Kusto píše:Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netuším :( možna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.
To se dělalo dřív když těsnění po zahřátí se zmenšilo dnes se to už nedělá. A co hlava je rovná?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2854
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300tdi tlak do vody

#9 Příspěvek od Mirko » 30 říj 2014 10:56

No dnes se to sice už nedělá, ale Rudovi to myslím dost pomohlo u jeho "nesmrtelné" třistovky... Od té doby jezdí a má klid.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#10 Příspěvek od Kusto » 30 říj 2014 11:19

Hlava je rovná ale po očištění pístů je na nich patrno že se dotkly ventilů takže asi i to tomu pomohlo. Netuším o kolik byla hlava rovnaná když jsem ji koupil. jde tam dát tlustší těsnění než 3 dírky? Nebo jak zjistit vyběhání ložisek na motoru v autě.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#11 Příspěvek od Kusto » 30 říj 2014 19:22

Tak hlavu nechávám přelíznout a co to těsnění je tam 3 díra půjde dát 4 díra? Blok asi na autě líp změřit než pravítkem neumím, nebo máte nápad jak na to?

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300tdi tlak do vody

#12 Příspěvek od Hubert » 30 říj 2014 20:42

Ventily musí být pod rovinou hlavy:
Sací = 0.81 - 1.09 mm
Výfukový= 0.86 - 1.14 mm



Těsnění se dává dle rozdílu roviny bloku a horní úvratě pístu píst ( o kolik vyleze píst z bloku)
1 dírka 0.50 - 0.60 mm těsnění 1,3 mm
2 dírky 0.61 - 0.70 mm těsnění 1,4 mm
3 dírky 0.71 - 0.80 mm těsnění 1,5 mm
4 dírky bez dírky 0.81 to 0.90 mm těsnění 1,6 mm
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#13 Příspěvek od Kusto » 30 říj 2014 21:53

:yes Opravdu máme štěstí že tě tu máme :rofl :sun Teď už si snad poradím

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: D1 300tdi tlak do vody

#14 Příspěvek od paramount2 » 05 lis 2014 21:35

měření bloku je záludnost...mě se zdál taky rovnej, ale dyž přijel borec škrábat jinej blok, změřil a už škrábal můj taky...0,1 mm prohnutej...ovšem v příčným směru...

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: D1 300tdi tlak do vody

#15 Příspěvek od Kusto » 06 lis 2014 11:19

Nejdřív jsem nechal srovnat hlavu a pak jsem na ní dal barvu a přikládal k bloku a zaškraboval dokud se to nezdálo :sweat ale že se to zaškrabuje normálně i jinde jsem netušil :coze: .Mě to škrabání přišlo jediný řešení na autě. :muscle Pak jsem změřil přesah pístů a zvolil těsnění. Zatím vše v pořádku, jen to nechci zakřiknout :tmi

Odpovědět