
D1 300tdi tlak do vody
Moderátor: Acon
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
D1 300tdi tlak do vody
Měnil jsem hlavu motoru, srovnaná otlakovaná, plechové těsnění, montáž podle návodu a po roce provozu se zas začal zavzdušnovat chladící sistém. Dnes jsem to rozebral a foukalo to uprostřed mezy těsněním a blokem.
Už jste někdo řešil křivej blok na 300tdi?

- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody
Už jste někdo řešil profukování plechového těsnění? Hlava i blok jsou podle pravítka rovné. Natahli se asi šrouby. Potřebuji to dát fofrem dohromady tak nechci udělat znova chybu. Dík za nápady. 

- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: D1 300tdi tlak do vody
Moc lidí to nedělá, ale při montáži srovnané hlavy a nového těsnění by jsi mě dát všechny štefty nové. Pořadí a postup při utahování hlavy máš předpokládám zjištěný. Jinak tam asi není žádný úskalí. http://www.aulro.com/afvb/projects-tuto ... -ie-5.html
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody
Právě že šrouby nový, momenták funkční a uhloměr taky proběhl 

- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300tdi tlak do vody
A měřil jsi blok. Zda není prohnutý?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody
Snažim se ho měřit na prúsvit broušeným pravítkem a zdá se v pohodě, snese plechové těsnění nějaké vůle? Asi moc ne co. Původní těsnění bylo fouklé úpně jinde, motor jsem neuvařil ani nedostává za uši.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody
Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netuším
možna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.

- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300tdi tlak do vody
To se dělalo dřív když těsnění po zahřátí se zmenšilo dnes se to už nedělá. A co hlava je rovná?Kusto píše:Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netušímmožna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300tdi tlak do vody
No dnes se to sice už nedělá, ale Rudovi to myslím dost pomohlo u jeho "nesmrtelné" třistovky... Od té doby jezdí a má klid.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody
Hlava je rovná ale po očištění pístů je na nich patrno že se dotkly ventilů takže asi i to tomu pomohlo. Netuším o kolik byla hlava rovnaná když jsem ji koupil. jde tam dát tlustší těsnění než 3 dírky? Nebo jak zjistit vyběhání ložisek na motoru v autě.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody
Tak hlavu nechávám přelíznout a co to těsnění je tam 3 díra půjde dát 4 díra? Blok asi na autě líp změřit než pravítkem neumím, nebo máte nápad jak na to?
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300tdi tlak do vody
Ventily musí být pod rovinou hlavy:
Sací = 0.81 - 1.09 mm
Výfukový= 0.86 - 1.14 mm
Těsnění se dává dle rozdílu roviny bloku a horní úvratě pístu píst ( o kolik vyleze píst z bloku)
1 dírka 0.50 - 0.60 mm těsnění 1,3 mm
2 dírky 0.61 - 0.70 mm těsnění 1,4 mm
3 dírky 0.71 - 0.80 mm těsnění 1,5 mm
4 dírky bez dírky 0.81 to 0.90 mm těsnění 1,6 mm
Sací = 0.81 - 1.09 mm
Výfukový= 0.86 - 1.14 mm
Těsnění se dává dle rozdílu roviny bloku a horní úvratě pístu píst ( o kolik vyleze píst z bloku)
1 dírka 0.50 - 0.60 mm těsnění 1,3 mm
2 dírky 0.61 - 0.70 mm těsnění 1,4 mm
3 dírky 0.71 - 0.80 mm těsnění 1,5 mm
4 dírky bez dírky 0.81 to 0.90 mm těsnění 1,6 mm
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody



- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: D1 300tdi tlak do vody
měření bloku je záludnost...mě se zdál taky rovnej, ale dyž přijel borec škrábat jinej blok, změřil a už škrábal můj taky...0,1 mm prohnutej...ovšem v příčným směru...
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: D1 300tdi tlak do vody
Nejdřív jsem nechal srovnat hlavu a pak jsem na ní dal barvu a přikládal k bloku a zaškraboval dokud se to nezdálo
ale že se to zaškrabuje normálně i jinde jsem netušil
.Mě to škrabání přišlo jediný řešení na autě.
Pak jsem změřil přesah pístů a zvolil těsnění. Zatím vše v pořádku, jen to nechci zakřiknout 



