Rada nováčkovi

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
shooter
Příspěvky: 25
Registrován: 28 dub 2008 04:30
Bydliště: 48°57'17.57"N; 14°28'4.37"E
Kontaktovat uživatele:

Rada nováčkovi

#1 Příspěvek od shooter » 28 dub 2008 04:40

Pánové jsem tu nový a chci si pořídit LR
Bude přestavovano na Expediční vůz a mám pár otáze
Uvažuji o LR Disco 200 a Nebo RR Clasic
1)Jaký je rozdíl v nápravach u disco a RR
2) Dalo by se napasovat do RR jinej motor než ten nesmysl V8 určitě Diesel

Uživatelský avatar
Wolfee
Příspěvky: 214
Registrován: 02 led 2007 11:59
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Wolfee » 28 dub 2008 05:58

Discovery I a RR Classic maji stejne napravy, protoze je to temer stejny ram (podvozek). Posledni roky vyroby RRC se kryji s prvnimy roky Discovery I (1990 - 1995) V te dobe se davaly do obou aut stejne motory Benzin V8 3,9 a Diesely 200tdi a 300tdi.

Rozdil mezi temito aute je v kastli a vybave. RRC je vetsinou lepe vybaven a mysli se tim i tezsi.Posledni RRC meli casto vzduchove perovani, ale to se da snadno vymenit se klasicke pruziny. Disco bude mit vetsi kufr.

Urcite se ozovu dalsi a opravi mne bude-li potreba
RRC V8 3.9 Auto MY 1990

Skype: martinrr1

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#3 Příspěvek od karel » 28 dub 2008 07:51

1) v podstatě souhlas s Wolfeem
2) Pokud trváš na dýzlu v RRC je vhodnější shánět zrovna tuto motorizaci než předělávat z benzínu, ale samozřejmě předělávka možná je.Momentálně ji dělá Mešky.
PS: V8 motory nejsou nesmysl, ale na expedičku možná trochu drahé na provoz :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
shooter
Příspěvky: 25
Registrován: 28 dub 2008 04:30
Bydliště: 48°57'17.57"N; 14°28'4.37"E
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od shooter » 28 dub 2008 09:58

Jedná se mi o to že jsem v čera byl u jedno nejmenovaneho pánau prahy a měl tam libovího RRC na 33x12,5R15 dost brut zvedlej takovou bych měl představu ale všichni mě straší že tomu rozlámu poloosy difi atd takže nevím
Jinak Meškyho auto znám dost z blízka.
Ta přestavba bude pro přectavu zahrnovat zvrdnutí+navijedlo+snorchl+panceřování (podvozek difi) + zahrada + bych možná dodal šperu vod "Pidermana"
TAk by mě zajímalo jestli to potom někde na expedici neklekne
Vyvýječ dýmu Y60
Cagiva 350 Elefant

608242419
shooter4x4@seznam.cz
http://www.youtube.com/shooter4x4CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#5 Příspěvek od karel » 28 dub 2008 10:31

No s tím origo podvozkem na RRC a Disco I je to pravda s tou pevností.Spousta kluků tady již pár poloos a difů udělala včetně mě.Pokud máš finanční možnost tak je dobré dát pevnostní poloosy a diferáky např ARB.Diferáky "Piderman" neznám ale pokud ji dáš tak budou origo poloosy nejslabším článkem.A s tím kleknutím je to těžké.Může kleknout cokoliv, včetně Patrola o kterém se tvrdí že vydrží vše :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5254
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#6 Příspěvek od Rover » 28 dub 2008 13:44

Co se týče hmotnosti tak v papírech k RRC 300Tdi mám 2125kg a v papírech k Disco I 300Tdi 2050kg.

Osobně bych volil 200Tdi, je nejednodušší, tedy nejopravitelnější a nejspolehlivější.

Nejlevnější varianta je Disco 200Tdi, Range 200 nebo 300Tdi budeš shánět hodně špatně, přestavba benzína se dle mého nevyplatí. Kufr je obdobně velký, ale Disco je prostornější, hlavně tím, že je vyšší.

U novějších RRC byly visco rozvodovky Borg Warner, dle mého je jednodušší, spolehlivější a funkčnější mechanická LT230 u Disco.

Kdybych se touto přestavbou zabýval já, šel bych cestou úprav DI do stylu expedičních Camel Trophy, oni to měli moc dobře vychytané, včetně toho, že tam nebyly pneu žádné balóny, tedy max. dvoupalc. podvozek, dobré tlumiče, polybushe, diff. guards, steering guard, tank guard, brzdové hadice, kdyby byly peníze tak i poloosy, dobré gumy, ale žádný napohled efektní rozměr. Vepředu dvojitý kardan, zahrádka... Myslím nejlevnější a nejefektivnější přestavba.

Určitě bych se i zabýval myšlenkou takhle udělat Defendera (resp. 90 nebo 110) z osmdesátých let, kdy byly ještě pořádné odolné nápravy, atd., motor v klidu 2.5D nebo 2.5TD, dokonalost v jednoduchosti a nesmrtelnosti, na expedici nevadí, že to nejede 130 po dálnici, ale důležité je, že to je nesmrtelné. Možná bych volil i krátkého pro prostupnost v terénu, v kombinaci se zahrádkou je poměrně "kapacitní". Kdyby Def tak nám jeden takový stojí na dvoře... :-) Ale to jsem si nechtěl takhle nahrát, myslím, že to jsou fakta.

Držím palce s výběrem a následnou realizací...
Country boy...

Uživatelský avatar
shooter
Příspěvky: 25
Registrován: 28 dub 2008 04:30
Bydliště: 48°57'17.57"N; 14°28'4.37"E
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od shooter » 29 dub 2008 12:02

Piderman je u výrobce z německa u nás je to pod názvem Offroadlocker pokud čteš Offroaudrevue tak tam votom krocan psal článek nebo na offroadfotu je vo tom dost velkej blok.
Pokud dám jiný poloosy. Jáky?? CO diferák přežije??
Vyvýječ dýmu Y60
Cagiva 350 Elefant

608242419
shooter4x4@seznam.cz
http://www.youtube.com/shooter4x4CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#8 Příspěvek od karel » 29 dub 2008 12:10

Jo tak ty Krocanovi špéry trochu znám.
Pevnostní poloosy nabízí buď Mc Namara cca 15 tisíc nebo KAM diff a ty jsou za 7,5 tisíc jedna náprava a taky Ashcroft
http://www.kamdiffs.com/strengthenedhalfshafts.htm

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/category_9.html
na Mc namaru nemám odkaz ale jde to najít :wink:

Klasický otevřený dif má jen 2 pinion a není moc pevný, dá se stříhnout i na asfaltu takže pevnostní poloosy bych dával až při výměně diferáku, jinak bude právě dif tím nejslabším místem ato je špatně :!:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
shooter
Příspěvky: 25
Registrován: 28 dub 2008 04:30
Bydliště: 48°57'17.57"N; 14°28'4.37"E
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od shooter » 29 dub 2008 20:34

jedná se o to že když se dělá ta špera mění se celý koš diferáku viděl jsem to dělat na hlídce a na ušich jako mám já
Chci to tam napáchat ale pak nevím jestli to celí nerozlámu
co jsou to ty ???Pinion???
Vyvýječ dýmu Y60
Cagiva 350 Elefant

608242419
shooter4x4@seznam.cz
http://www.youtube.com/shooter4x4CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eliott » 29 dub 2008 21:14

Má jen 2 satelity... Ty už zase prodáváš Uši? Pokud nebudeš jezdit jako čára, vydrží i seriový stav dost...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#11 Příspěvek od karel » 29 dub 2008 21:43

Ano psal jsem o satelitech.
Pro pevnost celého pohonného ústrojí je asi nejdůležitější věc, která tu ještě nepadla a to je velikost a hlavně dezén pneumatik.Čím agresivnější dezén a větší kola ve spojení s více plynem tím větší předpoklad, že něco praskne :idea:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Wolfee
Příspěvky: 214
Registrován: 02 led 2007 11:59
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Wolfee » 30 dub 2008 03:10

shooter píše:jedná se o to že když se dělá ta špera mění se celý koš diferáku viděl jsem to dělat na hlídce a na ušich jako mám já
Chci to tam napáchat ale pak nevím jestli to celí nerozlámu
co jsou to ty ???Pinion???
Pinion je pastorek
RRC V8 3.9 Auto MY 1990

Skype: martinrr1

Uživatelský avatar
shooter
Příspěvky: 25
Registrován: 28 dub 2008 04:30
Bydliště: 48°57'17.57"N; 14°28'4.37"E
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od shooter » 30 dub 2008 08:49

Takže pneumatiky 33x10,5R15 a bud Maxxis BigHorn nebo BFG
Co se týká plynu no když je potřeba tak ho přidám ale uplně bez mozku nejezdím

To: Eliott: opravdu jako čáryk nebo pospy jezdit nehodlám rád bych aby mi z auta něco zbylo a už vůbec nebudu skoušet to co dělá jeden bez mozek s dětkem :lol: :lol:
Vyvýječ dýmu Y60
Cagiva 350 Elefant

608242419
shooter4x4@seznam.cz
http://www.youtube.com/shooter4x4CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mešky
Příspěvky: 838
Registrován: 08 bře 2007 11:41
tel.: 602465066
Bydliště: Třeboň
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Mešky » 02 kvě 2008 14:00

Nazul jsem 285/75R16 BFG MT a myslím si, že budou poloosy a diferáky lítat jak papíroví čerti. Uvidíme, stejně časem dojde na Salisbury, jenom mám strach jestli tato "nesmrtelná náprava" je opravdu taková.

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#15 Příspěvek od Drápalík » 02 kvě 2008 14:42

Já bych chtěl Salisbury už jen proto, jak to hezky zní.


......"Co tam máš za nápravy?"........

................................... "Salisbury !"

:lol: :lol: :lol:
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5254
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#16 Příspěvek od Rover » 02 kvě 2008 16:22

A co Ti brání abys je měl? :wink:
Country boy...

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#17 Příspěvek od Drápalík » 02 kvě 2008 17:03

Rover píše:A co Ti brání abys je měl? :wink:
Ešli je ta votázka na mně, tak mi brání nedostatek dukátů :oops:
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#18 Příspěvek od karel » 02 kvě 2008 20:58

Mešky píše:Nazul jsem 285/75R16 BFG MT a myslím si, že budou poloosy a diferáky lítat jak papíroví čerti. Uvidíme, stejně časem dojde na Salisbury, jenom mám strach jestli tato "nesmrtelná náprava" je opravdu taková.
Na kolik taková náprava Salisbury přijde? Respektive není vhodnější vyměnit koš za třeba ARB nebo Detroit Locker a získat nejen pevnost, ale i vyšší průchodnost :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Mešky
Příspěvky: 838
Registrován: 08 bře 2007 11:41
tel.: 602465066
Bydliště: Třeboň
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Mešky » 03 kvě 2008 23:05

Utekla mi na ebay.de o pár vteřin a šla asi za necelých 400,- euro. Když dáš diferák, začnou lítat poloosy. Uvidíme, difů mám asi pět na dvorku a to samý poloos, tak to budu vozit sebou. Jezdil jsem na 235/85R16 a v pohodě. Chce to trochu hlavu a nenechat se unést vášní.

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#20 Příspěvek od Jarys » 04 kvě 2008 01:46

Disco mi zachránilo život

Odpovědět