Jak nejlépe na oxidaci

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Bebop
Příspěvky: 708
Registrován: 29 lis 2010 13:54
tel.: 737 400 234
Bydliště: Praha

Jak nejlépe na oxidaci

#1 Příspěvek od Bebop » 29 bře 2015 21:33

Ahoj všem, tak jsem se stal hrdým majitelem svého v pořadí 4 LR :) Koupil jsem 110 od Lochyho. Jezdí moc pěkně, dneska proběhla menší zkouška v Milovicích a jsem moc spokojenej. Začal jsem odstrojovat díly, které nechci nechat vevnitř (sedačky v kufru atd) a hlavně jsem sundal všechny koberce - byly úplně promočený, otrhal jsem všechny co šly, zatím kromě podsedačkových boxů. A všude pod nimi je silná oxidace - železný šrouby jsou skoro rozpadlý, všude se odlupují velký kusy barvy a hlavně na spoustě míst je pod lakem divná hmota - vypadá to jako lepidlo herkules - tekutá, lepivá hmota. Může takhle nějak reagovat hliník? na hodně místech jsou díry a vypadá to že podlaha bude taky prožraná. Jak nejlíp postupovat v domácích podmínkách, když nechci rozebírat celý auto?? Samozřejmě sundám všechny koberce, obrousím všechno co půjde - odfouknutou barvu, oxidaci atd. Okartáčuju to a co pak s tím? když budou díry, přeplátuju je asi záplatama. Stačí je nanýtovat, nebo se záplaty na hliníku i nějak podlepujou? A jakou pak dávat ideálně barvu?? nějaký reaktivní základ na hliník bych zkusil.. máte nějaké tipy a rady?? Díky předem.. :)
Naposledy upravil(a) Bebop dne 30 bře 2015 22:49, celkem upraveno 1 x.
Tomáš

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#2 Příspěvek od MadTom » 29 bře 2015 22:12

S oxidací ti neporadím - já na to používám nůžky na plech. Ale ty různé šroubky co jsou ve styku s hliníkem jedině nerez a pokud nejsou našroubované do plastu, tak při montáži mazat. Vše se dá sehnat - i vruty co jsou do plastových "kostiček", a není to o moc dražší než pozinkované.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3609
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#3 Příspěvek od VencaZE » 29 bře 2015 22:19

Oxidovaný místa důkladně vybrousit a ošetřit buď barvou, nebo kde budeš plátovat, tam bych dával karosářský tmel mezi plechy, ten je přelakovatelný. Nebo jen vosk mezi plechy. Pak záleží jestli to budeš chtít lakovat nebo ne. Existují i přelakovatelné vosky. Koukni na nabídku Wurth. Mají transparentní nebo černé a buď do dutin, nebo venkovní. Šrouby použij ideálně nerezový. Na místech styku železa a hliníku bych takové místo dobře podmazal voskem, tam to má tendenci oxidovat nejrychleji. Zkrátka nešetřit mastnotou.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#4 Příspěvek od AlesNorway » 29 bře 2015 22:43

Zdar. Mam sice mladsi vydani /Puma/ale diky hodne agresivni soli sleduju podobne veci .. Uz jsem to nekde zminoval, ale nevim jestli jsi na to prisel.... Zabejvam se otazkou to proste zespodu i z venku zakonzervovat s technologii LINE X ... je to trochu investice navic, ale ja treba uvazuju ze si to auto uz necham, tak ze to investice neni blba.... Co jsem o tom cetl, prvni to pouzivala armada, pak se to rozsirilo na pracovni stroje a stal se z toho i slagr pro tuningare... Baze polyuretanu strikana pod tlakem, je to pruzny, nepronikne tim da se rict vubec nic ...kdyz to strikaj do par minut je to suchy, da se to opravovat po castech, nemusis strikat celej blatnik treba kdyz se nekde opres apod... Mam kontakt pres kolegu s ruskem, kde ty Defendery upravujou a timhle prej i vyresili to legendarni zatejkani... tak snad jsem ti dal aspon nejaky napad.... Jestli chces udelat jen casti podlahy apod... nevim, jestli to vubec jde sehnat ve spray nebo v pixle.. je na to asi spec pistole....tak ze zbytek si musis treba v cesku dosehnat co se tyka informaci sam, ale dela se to u vas urcite :yes jinak uzij si Defa...je to sranda s nim zit :)


https://www.youtube.com/watch?v=e3nAdeAm00I
https://www.youtube.com/watch?v=vPV1iVGyhtY
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#5 Příspěvek od mr-tomas » 29 bře 2015 22:58

LineX má jeden problém. Stříká se v celkem tlusté vrstvě, takže buď přestříkneš kastli v celku, a tím se stane nerozebíratelná, nebo po dílech, a pak bude zase možná problém se spasovatelností. Na tom videu defíka je vidět jak s trojdílného blatníku udělaly jeden nerozebíratelný.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#6 Příspěvek od AlesNorway » 29 bře 2015 23:08

mr-tomas píše:LineX má jeden problém. Stříká se v celkem tlusté vrstvě, takže buď přestříkneš kastli v celku, a tím se stane nerozebíratelná, nebo po dílech, a pak bude zase možná problém se spasovatelností. Na tom videu defíka je vidět jak s trojdílného blatníku udělaly jeden nerozebíratelný.
No dobre, napada mne, proc bych to chtel rozebirat ? Preci, cim vice auto rozebiram, tim vice umoznuju soli a vode zatejkat do mist o kterych se mi ani nezda.. Nebo jsi mel na mysli jiny duvod?
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#7 Příspěvek od mr-tomas » 29 bře 2015 23:18

Třeba když to ťukneš a potřebuješ něco vyměnit. Prostě přestříknouk kastli plastem vcelku je podle mého blbost.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#8 Příspěvek od AlesNorway » 29 bře 2015 23:37

mr-tomas píše:Třeba když to ťukneš a potřebuješ něco vyměnit. Prostě přestříknouk kastli plastem vcelku je podle mého blbost.
Nevim Tomas, neverim ze je to nerozebiratelnej spoj, na zivo jsem to tedy jeste nevidel.. Blatnik preci nemenim 2x za rok, ale koroze je po kazde zime videt vsude na aute.. Hlavne tedy co se tyka myho auta, kolem vsech nytu na boku a v zadu jsou fleky od soli, ktery neda ani wapka, ani kartac, je to na rucni delsi praci kolem celeho auta, jeden dokonce vzadu uz uhnil a strelil...... nemluvim o zadnim narazniku ... Ja bych se toho nebal :) Problem je, ze staci, kdyz to nekde trochu nakrizis,nebo cokoliv nandas na strechu, hned tece voda jinak dovnitr, nemluvim o vode ktera protejka kolem palubni desky dolu.... praskne barva a je to na pochodu jak to vcas nezaregistrujes... mam dost prace s mechanickyma vecma a uzira mne jen jak to auto hnije pred ocima..:(
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3609
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#9 Příspěvek od VencaZE » 30 bře 2015 03:11

Na novým autě bych tomu rozuměl, ale na starým vždycky nějaká koroze nebo oxidace zůstane a pak se to akorát uzavře a hnije to uvnitř. No ale zas to není vidět, to je fakt.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Bebop
Příspěvky: 708
Registrován: 29 lis 2010 13:54
tel.: 737 400 234
Bydliště: Praha

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#10 Příspěvek od Bebop » 30 bře 2015 08:53

Díky všem.. je zajímavý, že ač je to můj čtvrtý LR v pořadí, tak u těch předchozích jsem to neřešil. Tohohle bych chtěl mít v rámci svých možností pěknýho. Já bych chtěl celou podlahu natřít tím nátěrem na korby pick-upů, jak prodává Toomich, nebo kdo. Je to protiskluzový, udržovatelný, to by se mi líbilo. Co si o tomhle řešení myslíte?? Koberce všude vyhodím, bylo by to jen černý..
Takže to všude obrousím - asi koupím kartáčový kotouč do flexy, doufám, že to nebude moc, aby mi z auta něco zbylo :) kde budou díry skrz, tam to vystříhám a přeplátuju, díry po šroubech stačí asi zatmelit, ne? Budu se snažit to v rámci možností očistit a ošetřit i zespodu, ať to nerezne odtamtud. No a nerezový šrouby jsou jasný, ty vyměním, kde to půjde..
Tomáš

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#11 Příspěvek od AlesNorway » 30 bře 2015 09:35

Bebop píše:Díky všem.. je zajímavý, že ač je to můj čtvrtý LR v pořadí, tak u těch předchozích jsem to neřešil. Tohohle bych chtěl mít v rámci svých možností pěknýho. Já bych chtěl celou podlahu natřít tím nátěrem na korby pick-upů, jak prodává Toomich, nebo kdo. Je to protiskluzový, udržovatelný, to by se mi líbilo. Co si o tomhle řešení myslíte?? Koberce všude vyhodím, bylo by to jen černý..
Takže to všude obrousím - asi koupím kartáčový kotouč do flexy, doufám, že to nebude moc, aby mi z auta něco zbylo :) kde budou díry skrz, tam to vystříhám a přeplátuju, díry po šroubech stačí asi zatmelit, ne? Budu se snažit to v rámci možností očistit a ošetřit i zespodu, ať to nerezne odtamtud. No a nerezový šrouby jsou jasný, ty vyměním, kde to půjde..
Zni to jako celorocni projekt :) Ale ceka nas to vsechny jednou... I mne uz se nevstava z postele rano jako pred 10ti lety :D Tak pak hod nejaky foto z procesu
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
mizo.baci
Příspěvky: 154
Registrován: 01 říj 2010 13:09
tel.: 604403568
auto: DI 300Tdi, Fabia I
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#12 Příspěvek od mizo.baci » 01 dub 2015 08:47

Ještě k těm šroubkům do hliníku, v práci na rozebíratelné spoje z různých materiálů, které mohou tvořit mezi sebou článek, používáme výbornou, ale drahou :cash pastu "Mastinox"
http://www.silmid.com/products/mastinox ... -3601.aspx

Je to tedy pěkný sajrajt co do škodlivosti a jedovatosti, ale funguje to.

Uživatelský avatar
Franta D1
Příspěvky: 1288
Registrován: 22 lis 2012 21:43
tel.: 731585433
auto: Disco 1 3.5 V8i

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#13 Příspěvek od Franta D1 » 01 dub 2015 16:00

Jak na oxidaci - kúpit TRABANTA :lol:

meresjev
Příspěvky: 50
Registrován: 07 úno 2010 12:07

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#14 Příspěvek od meresjev » 06 dub 2015 00:24

Trabiky zial dokazu zhnit na prach presne ako LR, skelet je ocelovy, duroplast je len tych devat vonkajsich panelov... :cry

Uživatelský avatar
Franta D1
Příspěvky: 1288
Registrován: 22 lis 2012 21:43
tel.: 731585433
auto: Disco 1 3.5 V8i

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#15 Příspěvek od Franta D1 » 06 dub 2015 11:59

Což já vím. Já měl takovýho vykuchlýho Traboše a vozil jsem s nim šutry na zdi z lesa. Co tén toho navozil :shock: Traboš zevnitř hnil, ale z venku je laminát. LR zevnitř hnije a z venku oxiduje :wink:
Zase je lepší hliník než laminát. Vem si, že by za války dělali stíhačky z laminátu. :D

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#16 Příspěvek od RudaK » 06 dub 2015 12:47

Franta D1 píše: Vem si, že by za války dělali stíhačky z laminátu. :D
To byla taky Hitlerova tajná zbraň,ty stíhačky z laminátu a spojenci mu to překazili a jak to dopadlo víme z dějin ...... :mrgreen:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#17 Příspěvek od Steve » 06 dub 2015 21:06

Franta D1 píše:Což já vím. Já měl takovýho vykuchlýho Traboše a vozil jsem s nim šutry na zdi z lesa. Co tén toho navozil :shock: Traboš zevnitř hnil, ale z venku je laminát. LR zevnitř hnije a z venku oxiduje :wink:
Zase je lepší hliník než laminát. Vem si, že by za války dělali stíhačky z laminátu. :D
No, z laminátu zrovna ne :mrk
Sendviče ano, případně u Němců dřevěný Natter a u Britů balzové Mosquito. U dalších pak části nebo celá křídla, ale ne laminát :mrk

Mám auto v nemocnici a zjistili jsme, že hliníkové spodky kastle jsou v takovém stavu, že jdou rozdrobit rukama jako perník :S
P1430202a.jpg
P1430202a.jpg (128.52 KiB) Zobrazeno 9739 x
P1430203a.jpg
P1430203a.jpg (117.68 KiB) Zobrazeno 9739 x
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#18 Příspěvek od kupec18 » 06 dub 2015 21:10

JJ přesně tohle jsem měl na svojí kastli, naštěstí né v takovém rozsahu. takže ty špatne mista jsem podložil hlinikovým plechem a obvařil, pak pořadně na hlinik očistit a natirál jsem to reaktivním základem(dvou složka,super věc), pak přestříknout bodyčkem.

Ale více se bojím o tu podlahu, měl jsem vše krasně vysušene, ještě není ani konec zimy, sundá jsem ty plastove lišty co drží koberce a ta molitan izolace je zas mokra jak svině :head

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Jak nejlépe na oxidaci

#19 Příspěvek od Steve » 06 dub 2015 21:38

Já jsem odvezl vágen v září na drobnější :D zavaření díry v rámu a na poléčení prahů.
Je tam dodnes :Ja blb:
Tam něco, tam něco....vše postupně opravováno.
A přestože do vody nejezdím a bylo to po létě, koberce (ten filc) byly úplně mokré, což je fajn :S
To si o korozi podlahy přímo říká.
Kastle 1.jpg
Kastle 1.jpg (128.05 KiB) Zobrazeno 9725 x
Kastle 2.jpg
Kastle 2.jpg (152.81 KiB) Zobrazeno 9725 x
Discovery je životní styl.

Odpovědět