Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#1 Příspěvek od dava » 24 kvě 2015 22:22

:mrgreen:
Myslím že jsem použil hledat, ale nenašel jsem moc informací v jednom. Možná víc lidí uvítá debatu jak s tím zacházet nejlíp, tak prosím vychytávky sem :idea:
Správná technika jak s plynem atd...
Protože já se s ní docela peru, ačkoliv podle všeho fakčí jak má. Když koukám jak auto zrychluje, tak asi dobrý, ale poslouchat se to sakra nedá.(měnič standard)
Blbě se mi udržuje stálá rychlost, pokud není zamčená, jezdil jsem s manuálem spíš na ucho, tady mi nezbejvá než kontrolovat tacho.
Někdy řadí kolem 2200 otáček a stačí lechtat plyn, někdy ale čeká, nevím na co... nevidím v tom logiku.
Když tam seknu v 50km/h tempomat nastavenej třeba na 120, tak zrychluje jak raketa, ale na nohu se jí zdaleka tak nechce.
Stejně tak na tempomat v kopci zamklá kolem 100km/h tahá až se divím, na nohu opět zdaleka ne tak.
- vím že kamiony mají vyšší výkon na tempomat, že by to tu taky bylo jinak??
Spotřebu mám na sjetých 235/70/16 pod 10 při cestování po šoustkách, do 110 km/h průměr tak 70 (díky ACE :mrgreen: ), výjimečně přes 3000 ot./min. Zamklej měnič udržím tak max na 30% trasy.
Naposledy upravil(a) dava dne 03 čer 2015 17:18, celkem upraveno 1 x.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#2 Příspěvek od hifi » 24 kvě 2015 22:52

ja ked som si kupil D2 bol to moj prvy automat za cca 20 rokov jazdenia iba s manualom. tiez som bol z toho na prasky a musim povedat ze aj ked celkom draha investicia, ale asi najhodnotnejsia bol HD menic a ten naozaj celu jazdu velmi zkultivuje a aj znacne zrychli akceleraciu.
s tempomatom sa nehram, tak k nemu neviem nic povedat mudre. ale teraz bezne potrebne rychlosti 50km/h , 70km/h a 90km/ jazdim na cca 1800-2000 otacok ked sa chcem motkat ale ked chcem drzat krok s ostatnimi a byt aj svizny, tak to teraz ide ovela lahsie ako pri standardnom menici.
obycajne pridavam tak aby som moc nezdrzoval premavku :mrk a ked sa otacky blizia ku zmene rychlosti jemne uberiem plyn a lechtam ho okolo spominanej rychlosti a vacsi stupen tam vklzne lahucko a otacky moc nelietaju
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
jancho
Příspěvky: 331
Registrován: 01 srp 2014 22:26
tel.: 777714532
auto: ex Disco II TD5
Bydliště: Praha a Čisovice

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#3 Příspěvek od jancho » 24 kvě 2015 22:56

Tu spotrebu nechápu... Já na 245/75 R16 se nedostanu pod 12, 5 a to jezdím jako důchodce :-) A když si to nehlidam, tak není problém jet i za 13-14 :-( Už jsem z toho trochu špatnej, 12 zkousnu, ale víc mě fakt s..e

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#4 Příspěvek od hifi » 24 kvě 2015 23:01

na standardnom menici som raz skusal v februari na zimnych pneu 265/60 R18 so zahradkou po dialnici Puchov-BA-Puchov s tempomatom na 130km/h iba PU-BA a naspat uz bez tempomatu rychlostou cca 110-120km/h a vtedy mi vysla spotreba 14,5l :rock

netecie ti regulator tlaku paliva ?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#5 Příspěvek od dava » 24 kvě 2015 23:06

Jasný, větší měnič časem snad klapne, je to dost peněz.
Já zatím asi neumím právě správně najít ten bod, kdy je to dost rozjetý a po ubrání plynu si přeřadí. Někdy v pohodě, někdy uberu a nic, někdy tam padne další rychlost dřív než stačím ubrat. Že to řídí jednotka je jasný, ale nějak mi to nejde předvídat, kdy odjede z křižovatky v klídku a kdy jí musím točit.

Tu spotřebu jsem měřil tankováním asi po 300 km, ale na těch gumách sjetých bude asi menší, tacho ukazuje málo, tak cca o 10%. Na 24575/16 bych řekl že to bude přesný, protože doteď jsem jezdil na 265/75/16 a tam to psalo tak o 10% míň km.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#6 Příspěvek od hifi » 24 kvě 2015 23:16

inak zabudol som povedat ze najprv som mal remap od Kokeska, hned to bolo citelne lepsie a potom prisiel HD menic a uz to bolo dohromady s remapom velmi uspokojujuce.
ukazky zo scangauge rychlost a otacky. fotene vsetko po rovine
Přílohy
50_kph_resize.JPG
50_kph_resize.JPG (115.42 KiB) Zobrazeno 9829 x
90_kph_resize.JPG
90_kph_resize.JPG (82.6 KiB) Zobrazeno 9829 x
70_kph_resize.JPG
70_kph_resize.JPG (117.6 KiB) Zobrazeno 9829 x
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#7 Příspěvek od Benjamin » 24 kvě 2015 23:19

Ahoj Davo, není to přímo odpověď na tvoje otázky, ale pokud budeš dávat HD měnič, tohle téma se ti bude hodit. Je tam info o tom, jaké je to před a po:
viewtopic.php?f=6&t=8544&hilit=menic

Benja
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
manjana
Příspěvky: 399
Registrován: 26 říj 2014 12:43
tel.: 737807393
auto: DI, DII, DIII,RRL322
Bydliště: Mělník

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#8 Příspěvek od manjana » 24 kvě 2015 23:27

Ja si nemuzu stezovat jezdim kolem 8l :-) ikyz to trosku linejsi bude, ale to mi nevadi.
Land Rover servis
737 807 393

Be strong, be happy, be merry land rover

merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#9 Příspěvek od Balú » 25 kvě 2015 00:18

jazda z automatom na DII je kapitola sama o sebe,ked som si vyberal auto,tak som vyskusal aj,aj a po jazde z automatom som bol teda riadne zhnuseny,z automatmi mam najazdenych mrte km a naivne som si myslel,ze tu prevodovku skratka spravnym stylom jazdy prinutim preradit skor,ale chyba lávky,na DII toto neplati,to auto skratka nepreradi skor ako dosiahne urcitu rychlost a otacky motora musia byt skôr ustalene,no zalezi aj natom ci ides po rovine,alebo do kopca,z kopca,skratka tu stvorku zamkne az vtedy ked si mysli ze pri rychlosti okolo 80km/h uz nemienis nejak prudko zrychlovat :grin: je to peklo...ak to chces na tahanie tazsich vozikov tak jednoznacne odporucam stredny menic,lebo sa z toho zblaznis,bude to jazda z vkuse presmykujucou prevodovkou.Ono zvyknut sa nato da,ale je to o nervy...najvecsia tragedia su motajuce sa auta 70tkou mimo mesto....
ja som povodne chcel manual,ale auto som si kupoval na odporucenie z fora a bol to automat,tak som isiel donho a nelutujem lebo je v super stave,dokonca si ani neznackuje uzemie,no ten vecsi menic si tiez asi dam,lebo je to potom uplne o inom,trochu klesnu otacky ked auto preradi,ale hlavne tu pozadovanu rychlost dosiahnes vdaka vecsiemu menicu skor a lepsie to zrychluje na trojke...daj si spravit zatial aspon chip (tiez ho mam od kokeska) a bude to lepsie

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#10 Příspěvek od komin » 25 kvě 2015 07:49

To ze inac zrychluje auto na tempomat inac ako na pedal je dane tym ze na tempomat riadiaca jednotka neriesi emisie ;-)
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 674
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#11 Příspěvek od mipr » 25 kvě 2015 19:39

chalpi malo sa tu spomina technika jazdy. chcem dobru spotrebu = jazdim predvidavo. nezabudajte ze vozite so sebou cez 2t vahy. Ja viem spravit v meste na Disco 3 v pohode 10l/100km. Viem vsak spravit kombinovane aj 8,5l/100km. Hovorim o 2,7l tdv6 vaha nad 2,5t... Na dobru spotrebu nemusite chodit len pomaly, zvazte kolko krat musite brzdit a znova akcelerovat... :ty jeden...:
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#12 Příspěvek od MadTom » 25 kvě 2015 19:45

ad tempomat u TD5ky - není pravda že by nehleděl na emise, to ani náhodou. Pouze to je schopnej pustit to naplno, tak jak to pedálem málo kdo udělá. A ano, efektem může být položení kouřové clony, ale pedálem se to udělá stejně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#13 Příspěvek od hifi » 25 kvě 2015 20:51

mipr píše:chalpi malo sa tu spomina technika jazdy. chcem dobru spotrebu = jazdim predvidavo. nezabudajte ze vozite so sebou cez 2t vahy. Ja viem spravit v meste na Disco 3 v pohode 10l/100km. Viem vsak spravit kombinovane aj 8,5l/100km. Hovorim o 2,7l tdv6 vaha nad 2,5t... Na dobru spotrebu nemusite chodit len pomaly, zvazte kolko krat musite brzdit a znova akcelerovat... :ty jeden...:
ano, hovori sa tomu defenzivna jazda. som v nej mistr mistniho preboru :rock
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#14 Příspěvek od halo » 25 kvě 2015 23:23

Akurat ze na D2 s automatom neplati ziadna defenzivna ani ina jazda. Proste si to stale zere 12-13l a je jedno ako chodim. D2 s automatom vie mat dobru spotrebu jedine na dialnici so zamknutou 4kou pri 100-110 a idealne mierny dolekopec. To viem ist za cca 8,5l...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#15 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 26 kvě 2015 08:47

Já sem koukám trochu přes plot, mám obě TD5 manuálové, ale někde jsem slyšel, že si veme automat o litr víc než manuál a pak taky slyším, že se s tím automatem dá těžko něco dělat - ovlivňovat spotřebu. U mne se jednoznačně ukazuje, že spotřebu ovlivňuje především rychlost. Do kila to nežere (8L) nad kilo to stoupá. S disco jezdím za víc než s defem prostě proto, že s ní jezdim rychleji. Moje otázka: od kolika zavře poslední stupeň automatu a kolik to tak točí, když jedete 140 km/h na nějakých lidských (standardních) kolech?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#16 Příspěvek od hifi » 26 kvě 2015 14:30

ak mozem za seba, tak ja mam Ashcroft HD menic a remap od Kokeska a ako je vidiet na vrchnych obrazkoch bezne rychlosti jazdim od 1700-2100 otacok. napriklad 90km/h po viacmenej rovine idem na cca 2100 ot a na 1/4 plynu to je tych 25 TPS, zatazenie motora ukazuje na 17 LOD, co je cca 17%. na standardnom menici a bez remapu to ale bos des a hruza.
ale naozaj s manualom sa da jazdit ovela ekonomickejsie. v praci jazdim s VW Caddy s manualom a mimo dialnice to zerie o nieco viac ako 1l/100km menej ako je udavana priemerna spotreba v TP. samozrejme pri defenzivnej jazde. ak by som sa nahanal ako adolescent, tak by to zralo aj travu okolo cesty.
ale pri D2 nejako spotrebu neriesim, plati zakon zachovania energie alebo po slovensky povedane z hovna bic neupleties takze zere to co to zere :tmi
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#17 Příspěvek od Acon » 30 kvě 2015 08:40

dava píše:....
Já zatím asi neumím právě správně najít ten bod, kdy je to dost rozjetý a po ubrání plynu si přeřadí. ....
Tento automat má logiku úplne nezávislú od Tvojej. Keď som mal ešte malý menič, po meste a na úsekoch kde som nešiel viac jako 70 som radil 3. Menič sa zvykne skor uzamknúť a drží aj při 50ke. Při zrýchlovaní a predbiehaní som tiež radil za 3 a na D prehodil až po dosiahnutí požadovanej rýchlosti. Dnes keď mám menič Medium tak před predbiehaním tiež podradím za 3 ale už to tak nie je třeba. Pokial ide o spotřebu, tak Disco je zjavne veľmi citlivá na vačšie pneu. Akonáhle sa to prezuje na vačšie, spotřeba ide hore.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#18 Příspěvek od dava » 31 kvě 2015 21:22

Benjamin píše:Ahoj Davo, není to přímo odpověď na tvoje otázky, ale pokud budeš dávat HD měnič, tohle téma se ti bude hodit. Je tam info o tom, jaké je to před a po:
viewtopic.php?f=6&t=8544&hilit=menic

Benja

No, super, dík. Zatím bude muset počkat, já mám všecko na etapy :mrgreen: .
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#19 Příspěvek od dava » 03 čer 2015 17:22

hifi píše:
mipr píše:chalpi malo sa tu spomina technika jazdy. chcem dobru spotrebu = jazdim predvidavo. nezabudajte ze vozite so sebou cez 2t vahy. Ja viem spravit v meste na Disco 3 v pohode 10l/100km. Viem vsak spravit kombinovane aj 8,5l/100km. Hovorim o 2,7l tdv6 vaha nad 2,5t... Na dobru spotrebu nemusite chodit len pomaly, zvazte kolko krat musite brzdit a znova akcelerovat... :ty jeden...:
ano, hovori sa tomu defenzivna jazda. som v nej mistr mistniho preboru :rock

JJ, o tu techniku jízdy mi jde hlavně... Mám s tím najeto asi 2000 km, tak se lepším, ale někdy mi to stejně hlava nebere :lol: . Třeba se mi subjektivně zdá, že když mám puštěnou klimu, tak se chová jinak.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#20 Příspěvek od Acon » 05 čer 2015 00:06

Pokial ide o otáčky, tak Automat na 4 točí o cca 150ot menej jako manuál na 5.
S naloženým prívesom a malým meničom třeba jednoznačne jazdiť na 3ke. Tak je to aj v návode. A fakt je, že napriek vysokým otáčkam při 90ke má s prívesom nižšiu spotřebu jako na 4ke.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět