F2 intercooler problem

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
uctovnik
Příspěvky: 10
Registrován: 17 srp 2015 19:40
auto: Freelander 2

F2 intercooler problem

#1 Příspěvek od uctovnik » 17 srp 2015 20:13

Dobry večer !

Na aute Freelander 2 ročnik 2008 najprv mi praskla chadica privodu vzduchu, to sme vymenili za original diel dalej nasledoval intercooler podla fotky. Auto je chipnute na 180 PS a ma odstraneny
filter pevnych častic. Turbo asi funguje spravne, nastavenie elektronicky taktiez bez problemu.Podla Vás čo može spôsobiť poškodenie dielu ?
Ďakujem Vam za odpovede.
Přílohy
WP_20150817_001.jpg

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2519
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: intercooler problem

#2 Příspěvek od Hubert » 17 srp 2015 21:46

Na ty fotce toho moc vidět není.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2586
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: intercooler problem

#3 Příspěvek od habakuk » 18 srp 2015 11:08

Tak pokud se ti roztrhla hadice a následně i chladič nebude asi něco v pořádku v regulaci tlaku turba kdy ti tlačí víc vzduchu než jsou tyto díly schopné snést.
Já bych viděl problém v chipu dej tovární nastavení a testuj zda se praskne zase pokud ne tak máš viníka.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

uctovnik
Příspěvky: 10
Registrován: 17 srp 2015 19:40
auto: Freelander 2

Re: intercooler problem

#4 Příspěvek od uctovnik » 18 srp 2015 21:23

Ďalšie fotky
Přílohy
WP_20150818_002.jpg
WP_20150818_001.jpg

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 674
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: intercooler problem

#5 Příspěvek od mipr » 19 srp 2015 16:22

turbo dava privysoky tlak - musis to dostat do normalu, inak ti nieco praskne...

kontroloval si wastgate - funguje?

bol si na diagnostike? aky mas tlak v sani?
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 674
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: intercooler problem

#6 Příspěvek od mipr » 19 srp 2015 16:23

este by som sa zamyslel ci sa tieto problemy zacali prejavovat ihned po chipovani...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

uctovnik
Příspěvky: 10
Registrován: 17 srp 2015 19:40
auto: Freelander 2

Re: intercooler problem

#7 Příspěvek od uctovnik » 19 srp 2015 16:47

čo je to wastgate ? aká má byť optimálna hodnota turbo saní? Mám land rover diagnostiku, možem to odkontrolovať.

Uživatelský avatar
Matz
Příspěvky: 234
Registrován: 03 led 2013 16:55
auto: D3, 2x Free Td4
Bydliště: kousek od Pernštejna

Re: intercooler problem

#8 Příspěvek od Matz » 19 srp 2015 18:45

wastegate=obtokový ventil turba.
Jenže to ty nemáš,máš turbo s proměnlivou geometrií lopatek.To ale nemění nic na tom,že to turbo tlačí moc.Takže buď nefunguje regulace,nebo pan chiper upravil tlak natolik,že to okolí těžce snáší :grin:
Max tlak:jak u čeho.Všeobecně 1 bar...
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"

uctovnik
Příspěvky: 10
Registrován: 17 srp 2015 19:40
auto: Freelander 2

Re: intercooler problem

#9 Příspěvek od uctovnik » 19 srp 2015 19:52

Chip + odstránenie DPF bol spravený pred 2,5 rokom a fungovalo bez problemu. Elektronicky regulator pre variabilné lopatky turba funguje
. Ako mozem otestovať turbo ?

MadTom
Příspěvky: 15276
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: intercooler problem

#10 Příspěvek od MadTom » 23 srp 2015 20:03

Podle fotek to vypadá, jako že ta originál plochá trubka v chladiči vzduchu je pěkně kulatá a nafouknutá - to znamená moc velký tlak na výstupu turba, nebo aušuš intercooler udělanej ze slabé plechovky. Každopádně zkontrolovat tlak - měla by to umět slušná diagnostika - bude to muset být za jízdy, aby byl motor pod výkonem, jinak to nic nenafouká. A pokud by to bylo dobré, tak kontrolo externí tlakoměrem - jestli náhodou ten kdo dělal čip něco někde neoprčil. Pokud to totiž takto přefukuje, tak hrozí jednak poškození turba a případně i motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět