Nevím co myslíš tvrdší terén, pokud technický terén, tak je L322 stejně dobrá volba, jako D3. Pokud myslíš bahenní koupele a díry plné bahna, tak na to není dobrý ani jedno.
Osobně si myslím, že nejlepší setup je originál, dát AT pneu, CB, spaní, max. dopředu naviják a můžeš jezdit téměř všude.
Byl jsem už na dvou výletech s HST a jeho D3 a ty auta jsou naprosto srovnatelné, co dá on, dám já a naopak.
Ty auta jsou hrozně podobné a přitom dost jiné

Osobně to vidím takhle, technika 4x4 dá se říct stejná, ano, první L322 nemá možnost volbu režimu terrain responce, ale nikdy mi to nikde nechybělo, ať už to bylo bahno, písek na sahaře, šotolina v alpách, atd.
L322 má luxusnější výbavu a nějaké vychytávky co D3 nemá. Na druhou stranu D3 je oproti BMW L322 modernější, má uvnitř o dost víc místa (vzadu) a je na ní víc doplňků.