F1 Vytečený olej a chlad. kvapalina
Moderátor: Safraporte
F1 Vytečený olej a chlad. kvapalina
Zdravím,
potreboval by som radu od niekoho skúseného aby som vedel načo sa v servise pripraviť. Mám LR Freelander TD4 82kW 2003
Pred cca 2týždňami som vybehol trochu do terénu a na nákup (cca 5hodín som jazdil nonstop), keď som nachvíľu zastavil tak som si všimol, že mám dieru (7x7cm) v plastovom kryte pod motorom na pravej strane, z ktorej kvapká olej. Po otvorení kapoty som zistil, že sa stratila asi polovica chladiacej kvapaliny z expanznej nádržky a samotná nádoba je prasknutá okolo vieka. Bielu emulziu na kryte od oleja som nenašiel ani vyzrážanú vodu na mierke oleja, takže predpokladám/dúfam, že voda sa do oleja nedostala.
Po tom ako som prišiel domov sa s autom už nejazdilo. Teraz je to cca týždeň čo stojí ale olej už z auta nevyteká (je pod ním len malá kaluž, ktorá predpokladám, že vytiekla z plastového krytu).
Chladiaca kvapalina sa skoro úplne z expanznej nádoby vytratila - ešte jej trochu vidno celkom naspodku. Olej ešte v aute nejaký ostal - tesne pod ryskou minima.
Potreboval by som zistiť či to môže byť zapríčinené tým, že rozpálený motor som bezhlavo vypol a mohol sa "prehriať" a následne prasklo nejaké tesnenie alebo môže byť príčina úplne inde a oprava ma zruinuje?
Ešte som tipoval či to nebude tesnenie pod hlavou ale prečo by teda bola prasknutá expanzná nádoba?
vopred ďakujem za rady a čas
(na fóre som nový a hľadal som to tu asi polhodinu aby som zbytočne nezakladal nové vlákno)
potreboval by som radu od niekoho skúseného aby som vedel načo sa v servise pripraviť. Mám LR Freelander TD4 82kW 2003
Pred cca 2týždňami som vybehol trochu do terénu a na nákup (cca 5hodín som jazdil nonstop), keď som nachvíľu zastavil tak som si všimol, že mám dieru (7x7cm) v plastovom kryte pod motorom na pravej strane, z ktorej kvapká olej. Po otvorení kapoty som zistil, že sa stratila asi polovica chladiacej kvapaliny z expanznej nádržky a samotná nádoba je prasknutá okolo vieka. Bielu emulziu na kryte od oleja som nenašiel ani vyzrážanú vodu na mierke oleja, takže predpokladám/dúfam, že voda sa do oleja nedostala.
Po tom ako som prišiel domov sa s autom už nejazdilo. Teraz je to cca týždeň čo stojí ale olej už z auta nevyteká (je pod ním len malá kaluž, ktorá predpokladám, že vytiekla z plastového krytu).
Chladiaca kvapalina sa skoro úplne z expanznej nádoby vytratila - ešte jej trochu vidno celkom naspodku. Olej ešte v aute nejaký ostal - tesne pod ryskou minima.
Potreboval by som zistiť či to môže byť zapríčinené tým, že rozpálený motor som bezhlavo vypol a mohol sa "prehriať" a následne prasklo nejaké tesnenie alebo môže byť príčina úplne inde a oprava ma zruinuje?
Ešte som tipoval či to nebude tesnenie pod hlavou ale prečo by teda bola prasknutá expanzná nádoba?
vopred ďakujem za rady a čas
(na fóre som nový a hľadal som to tu asi polhodinu aby som zbytočne nezakladal nové vlákno)
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
Podle všeho jsi to přehřál, ale s motorem nic mít vážneho nebudeš. Pokud jsi nikde nepraskl chladič nebo nepropíchl hadici vody a nechytnul podvozkem o kámen nebo pařez. Předpokládam že se ti posunulo těsnění oil vany. Sundej kryt podvozku a uvidíš vše. Můžeš mít prasklou vanu oleje nebo se ti to jen posunula na těsnění.
Sundej kryt a neboj se. Podle popisu tam nic vážného nebude ..mimochodem, skus si dotáhnout vypouštěcí šroub.
Sundej kryt a neboj se. Podle popisu tam nic vážného nebude ..mimochodem, skus si dotáhnout vypouštěcí šroub.
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
No zdolával som menší kopec, na ktorý som zle nabehol a bol to celkom náraz avšak auto išlo v pohode a olej začal vytekať asi až po 100-150km... Ale aj tak ďakujem za radu
, v stredu sa nato idem mrknúť a keď tak sem hodím info čo som zistil

Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
Je tam i chlazení převodovky,také to může odpovídat.Při extrémním přehřátí motoru,může dojít k velké spotřebě oleje v motoru.To auto není závodní offroud i když zvládne lehčí terén daleko líp než podobné vozy,tak je třeba se k němu chovat,jinak to dopadne blbě a pak už se to sype jedno po druhém."Dobro došli!"
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
Takže, po mesiaci v servise zistili:
1. vodná pumpa tiekla ako práčka - výmena
2. museli zhodiť rozvody ale tie boli vraj v tak zlom stave, že museli namontovať nové - cca 400€
3. pri demontáži rozvodov to vraj nevydržala remenica na hriadeli - čiže ju museli vymeniť - cca 400€
4. olej vytiekol vraj kvôli upchatému filtru čo zapríčinilo, že všetok olej vytlačilo cez mierku oleja - k tomu som už teda dal vymeniť olej a všetky filtre - cca 120€
5. podľa ich slov mi visela predná pravá a zadná ľavá brdza - niečo tam opravili cca 50€
6. a ešte mi tvrdili, že som mal dokrútené brzdové kotúce tak mi tam dali nové - cca 80€
spolu za materiál a robotu 1.250€
1. vodná pumpa tiekla ako práčka - výmena
2. museli zhodiť rozvody ale tie boli vraj v tak zlom stave, že museli namontovať nové - cca 400€
3. pri demontáži rozvodov to vraj nevydržala remenica na hriadeli - čiže ju museli vymeniť - cca 400€
4. olej vytiekol vraj kvôli upchatému filtru čo zapríčinilo, že všetok olej vytlačilo cez mierku oleja - k tomu som už teda dal vymeniť olej a všetky filtre - cca 120€
5. podľa ich slov mi visela predná pravá a zadná ľavá brdza - niečo tam opravili cca 50€
6. a ešte mi tvrdili, že som mal dokrútené brzdové kotúce tak mi tam dali nové - cca 80€
spolu za materiál a robotu 1.250€
- mipr
- Příspěvky: 674
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
a je vsetko v poriadku? olej netecie? chladiaca kvapalina zostava v nadrzke ? ...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
Olej v poriadku - po najazde 2000km ani kvapka, chladiaca kvapalina trošku ubudla lebo mám prasknutú expanz. nádrž ale minimálna strata dolieval som cca 2dcl. Ale štve ma že si vymysleli také veci ktoré si reálne sám neskontrolujem a keby som chcel faktúru tak platím 1800€...
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
A v jakem stavu si to auto mel? Kdy se menil naposledy rozvodak? Asi teda musel mit prekrouceno.
Kdy se menil olej (s filtrem)? Ucpanej filtr znamena asi nejaky bordel v oleji? Pri vymene se da poznat v jakem stavu je starej olej, atd.
Predni kotouce se daji poznat pri brzdeni, ze se auto chveje az drnci.
To vsechno se da jakoze zkontrolovat respektive pravidelnym servisem se tomu da zamezit.
Ja mel taky v haji vodni pumpu a asi nejsem sam.
Kdy se menil olej (s filtrem)? Ucpanej filtr znamena asi nejaky bordel v oleji? Pri vymene se da poznat v jakem stavu je starej olej, atd.
Predni kotouce se daji poznat pri brzdeni, ze se auto chveje az drnci.
To vsechno se da jakoze zkontrolovat respektive pravidelnym servisem se tomu da zamezit.
Ja mel taky v haji vodni pumpu a asi nejsem sam.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
- Matz
- Příspěvky: 234
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
Má Td4-BMW,takže "řetězový" motor.Tam se rozvody běžně snad ani nemění.
Rozebíral jsem motor který měl 250 tis. km a lišty i rětězy byly v podstatě netknuté.
Mluvil jsem s chlapíkem,který dělá pouze motory,tedy "motorář"
a interval výměny je u tohodle motoru prý 350tis.km
Ucpaný filtr?Asi ten co je ve ventilovém víku,tedy odvětrání motoru.
Jinak nerozumim tomu jak nemohla při demontáži vydržet řemenice-ta na klice?To snad ani normálně rozbit nejde
Rozebíral jsem motor který měl 250 tis. km a lišty i rětězy byly v podstatě netknuté.
Mluvil jsem s chlapíkem,který dělá pouze motory,tedy "motorář"

Ucpaný filtr?Asi ten co je ve ventilovém víku,tedy odvětrání motoru.
Jinak nerozumim tomu jak nemohla při demontáži vydržet řemenice-ta na klice?To snad ani normálně rozbit nejde

D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
No auto má momentálne najazdené 190 000km čiže ešte by mal teoreticky najazdiť raz toľko aby som musel meniť rozvody... to s tou remenicou ma tiež dostalo ale tak asi je čas vymeniť servis.
Na aute je robená pravidelná údržba podľa manuálu, dodržiavané servisné intervaly a do auta sr*čky nelejem.
A na brzdách som nič necítil, všetko krásne fungovalo tak preto ma zaskočilo čo všetko menili...
Na aute je robená pravidelná údržba podľa manuálu, dodržiavané servisné intervaly a do auta sr*čky nelejem.
A na brzdách som nič necítil, všetko krásne fungovalo tak preto ma zaskočilo čo všetko menili...
- mipr
- Příspěvky: 674
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Vytečený olej a chlad. kvapalina
gaz302, dopln si do profilu od kial si (aspon region), ulahci to viac veci...
Tak ako vsade, aj v servisoch je to o ludoch. Ak servisu nedoverujes, odporucam ti hladat novy servis. Vcelku jednoduche. Ako laik nemas sancu posudit ci je oprava potrebna alebo nie. Poziadaj niekoho kto autam rozumie, aby ti poradil... éto vsjo.
Tak ako vsade, aj v servisoch je to o ludoch. Ak servisu nedoverujes, odporucam ti hladat novy servis. Vcelku jednoduche. Ako laik nemas sancu posudit ci je oprava potrebna alebo nie. Poziadaj niekoho kto autam rozumie, aby ti poradil... éto vsjo.

LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)