Hlava motoru TD5

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Hlava motoru TD5

#1 Příspěvek od Land Jirka » 28 úno 2013 16:02

Tak mě taky postihla nemoc motorů 15P :evil:
tak navážu na toto vlákno http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ta+v+oleji" onclick="window.open(this.href);return false;
a dám pár info o opravě.
Protože se to týká defíků i diskoték tak to dávám sem.

Více oleje jsem poprvé zaregistroval pře dvěma měsíci, tak jsem si začal hladinu hlídat...
Ze začátku moc olej nepřibýval ... asi půl ceňtáku na měrce za 500km .
Proběhla výměna oleje + výměna těsnění a "o" kroužků vstřikovačů ale za měsíc (700km) už byl viditelnej nárůst oleje na měrce asi o centimetr

tak dnes došlo na jediné konečné řešení a to je špaňelská hlava http://www.amc.es/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; , která má vyřešen problém s ovalitou a praskáním uložení vstřikovačů.

Protože jsem si nechtěl zabírat místo na zvedáku a omezovat se v dílně, dělám to ve skladě.
Ještě že má diskoška svoje vlastní zvedací zařízení :D
Přílohy
P1000952.JPG
P1000947.JPG
P1000945.JPG
P1000943.JPG
P1000941.JPG
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#2 Příspěvek od Land Jirka » 28 úno 2013 16:08

na druhé a třetí fotce je ten hlavní rozdíl oproti origo hlavě.
Síla stěny uložení vstřiků je skoro dvojnásobná
origo hlava min 4mm
španěl min 7,5mm
Přílohy
P1000950.JPG
P1000949.JPG
P1000948.JPG
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#3 Příspěvek od visby » 28 úno 2013 16:27

je to ta ista hlava ako od turnera?;-)

MarekS

Re: Hlava motoru TD5

#4 Příspěvek od MarekS » 28 úno 2013 17:37

Sčítals to kolik to víde materiál a práce mám taky motor 15P zatím bez problémů.

Klidně SZ dík.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#5 Příspěvek od Land Jirka » 28 úno 2013 18:34

visby píše:je to ta ista hlava ako od turnera?;-)
Kupoval jsem na ebay, ale myslím, že bude od Turnera stejná.
MarekS píše:Sčítals to kolik to víde materiál .
Dnes jsem to teprve rozdělal.
Musím ještě přebrousit svody (byly už načatý) a dám i novej regulátor tlaku paliva, žhaviče atd, protože při představě, že bych ty věci měnil za tím webastem, ovládáním navijáku a přidanejma relátkama od všech těch doplňků mě polejvá pot... :P
přijdou i pevnostní štefty na vejfukový svody.
Načipovaný a upravený auto si žádá své.... 8)
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Hlava motoru TD5

#6 Příspěvek od Honzan » 28 úno 2013 18:46

uff, jeste ze jsem socka a mam hluboko do kapsy, protoze na tim krasavcem jsem slintal docela dlouho nez jsi ho poridil...tak ted jsem se opotil, zlata 300 ...
Kdy budes mit cas na moji disko? budu pres vikend pryc, ale klidne ti ji tam v patek odpoledne dovezu... :D
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2581
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Hlava motoru TD5

#7 Příspěvek od habakuk » 01 bře 2013 11:45

Tak se podezření potvrdilo :sad budeš hledat kde je to prasknutý. Třeba stříknout barevnou, která ukáže trhliny? Normálně jsem dostal strach.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#8 Příspěvek od visby » 01 bře 2013 12:23

habakuk píše:Tak se podezření potvrdilo :sad budeš hledat kde je to prasknutý. Třeba stříknout barevnou, která ukáže trhliny? Normálně jsem dostal strach.
ja som nad tym rozmyslal, ale zatial mam vobec problem sa dostat k umytiu hlavy a to som ju menil 1.5roka dozadu;-)

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6529
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Hlava motoru TD5

#9 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 01 bře 2013 12:36

Tady tak mezi radky ctu, ze si myslite, ze 10p hlavy by mohly na uniky nafty do oleje (jinudy nez netesnymi vstriky - O-krouzky) trpet mene nez ty nasleduji. Chapu to dobre? Jakoze mi (10p) hrozi akorat ty podlozky a okrouzky? Jinak jsem nekde zaznamenal tezi, 10p se nedavalo do defu, tak do myho se davalo.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#10 Příspěvek od Land Jirka » 01 bře 2013 13:02

10P se dával do defů souběžně s diskoškou přibližně do roku 2002
u 10P hrozí praskání hlavy do vodního prostoru a z tohoto důvodu proběhla modifikace hlavy na jeden naftovej kanál vnitřkem a druhej venkem (u 15P) ale modifikace se moc nepovedla a přinesla zeslabení hlavy jinde...

Sem se někde dočet, že LR zadal úpravu hlavy 15P u firmy AMC, ale snad nikdy neproběhla montáž upravené hlavy od AMC na auto ve výrobě Land Roverů a až do konce výroby tam montovaly hlavy o kterých každý věděl, že jsou průserové :evil:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MarekS

Re: Hlava motoru TD5

#11 Příspěvek od MarekS » 01 dub 2013 19:35

Jirko jedna technická otázka ohledně tlaku paliva v hlavě když při vyplém motoru zapnu klíček čerpadlo natlačí 4 bary a vypne tak mě tlak klesne na 0. Na přívod jsem dal jednocestnej ventil abych vyloučil,že to odteče přívodem zpátky.
Myslím,že by ho tam měl podržet regulátor měl by bejt na konci systému,manometr jsem dal na rychlospojky na vstup do regulátoru.

:?: :?: :?:

Dík

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#12 Příspěvek od Land Jirka » 02 dub 2013 07:08

Když to měřím svým měřákem, tak to dělá stejně tzn, že po vypnutí klíčku to klesne na nulu
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MarekS

Re: Hlava motoru TD5

#13 Příspěvek od MarekS » 02 dub 2013 08:15

Land Jirka píše:Když to měřím svým měřákem, tak to dělá stejně tzn, že po vypnutí klíčku to klesne na nulu
Hmmmm tak nevím čerpadlo tlačí 4 bary po vypnutí čerpadla tlak klesne a já při +2 ráno dlouho točím než chytne pak už celej den v pohodě ikdyž už 2x nechtěl chytit ani teplej nádrž plná takže ventilek ve filtru asi ne tak nevím. Mám furt podezření na padání nafty,protože ten start teplího auta je taky takovej měkej nafta do oleje nejde protože už jsem dolejval a měrku jsem očuchával.

:?:

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#14 Příspěvek od Kokesek » 02 dub 2013 08:21

jedna se o tzv ztratovou regulaci. Pokud je na vstupu dostatek paliva, pak je vystup regulovan na pozadovanou mez. Jestlize odstrihnete privodni tlak. vstup se zacne rovnat vystupu. tedy postupne 0. pokud budes mit na regulatoru 0 tlak neznamena to ze je vadne cerpadlo nebo regulator. Problem nastane pokud se ti bude dostavat vzduch do kanalu hlavy nebo za regulator. Pak budes mit dlouhe starty. zapni klicek vicekrat za sebou, poslouchej jestli je zmena a pak startuj. idealni stav je kdyz si hodis tecko za regulator a koukas na tlak pri staru a za jizdy. Odhalis chybu regulatoru a cerpadla. Tim padem vyloucis jejich vadu. a muzes se zamerit na prisavani vzduchu. Obecne plati ze kapalina ven neprojde, ale vzduch si to pri vypnuti cucne.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Hlava motoru TD5

#15 Příspěvek od azni » 24 srp 2015 12:29

Chlapi, muzu se zeptat, z ceho mate udelanej manometr na mereni tlaku paliva ? Hlavne teda koncovky, nechci kupovat "na zkousku", i na vrakaci jsou trubky drahy jak cert... :( Diky !
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava motoru TD5

#16 Příspěvek od Land Jirka » 24 srp 2015 14:23

stačí ti starej regulátor tlaku paliva - z toho vezmeš rychlospojku i ten protikus do přívodní hadice od filtru potom nějakou gumovou hadici spony a manometr a t-kus :grin:
Přílohy
měřák.jpg
LR016319.jpg
LR016319.jpg (12.5 KiB) Zobrazeno 6427 x
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Hlava motoru TD5

#17 Příspěvek od azni » 24 srp 2015 14:39

:yes
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MarekS

Re: Hlava motoru TD5

#18 Příspěvek od MarekS » 24 srp 2015 14:45

Manometr s dej s glicerínem jinak nic neuvidíš. Jestli jsi někde od Jičína můžu ti to půjčit taky jsem to dělal.

Odpovědět