Benjaminův Triumph

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Benjaminův Triumph

#21 Příspěvek od Benjamin » 08 lis 2015 10:35

a ještě:
1) německý štítek a koroze kolem štítku
2) bílá stahovací střecha - trochu zašlá, ale jinak v podstatě nepoškozená
3) foto jednoho z prahů pro ilustraci
4) motor (s přídavným chladičem oleje) - ten byl jedním z největších motivů nákupu, beží krásně, bez problému drží otáčky i jde do otáček, je naprosto kompletní a nejezdil na bezolovnatý benzín, jelikož celou dobu stál - vizuálně zatím nic moc, ale trocha leštění a...
5) odhalení původná hnědé barvy na zadních podbězích v interiéru
Přílohy
20150531_214807 [1280x768].jpg
20150606_174837 [1280x768].jpg
20150611_152242 [1280x768].jpg
20150611_152242 [1280x768].jpg (83.65 KiB) Zobrazeno 6868 x
20150611_153017 [1280x768].jpg
20151031_140644 [1024x768].jpg
20151031_140644 [1024x768].jpg (60.28 KiB) Zobrazeno 6865 x
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 08 lis 2015 10:46, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Benjaminův Triumph

#22 Příspěvek od Benjamin » 08 lis 2015 10:43

A takhle nějak jsem si to zkoušel, jak by to mohlo vypadat, až vyjdu v létě z kanceláře, abych absolvoval další "nudnou" cestu po úřadech a za nákupy :Pohoda:
Přílohy
Triumph Spitfire.jpg
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Benjaminův Triumph

#23 Příspěvek od čuník » 08 lis 2015 12:53

jo ted už vidím pod sukni, renovace/oprava bude třeba
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Benjaminův Triumph

#24 Příspěvek od Benjamin » 08 lis 2015 13:31

čuník píše:jo ted už vidím pod sukni, renovace/oprava bude třeba
Jo jo, práce tam je. Myslím, že je to takový ideální stav na renovaci, alespoň z mého amaterského pohledu. Auto se nerozpadá jako skládačka (jako jiné kusy, co jsem v poslední době viděl), aby se mi to rozsypalo pod rukama. Na druhou stranu mám možnost si udělat vše podle sebe a co půjde svýma rukama, což mne baví. Na většinu věcí ale budu stejně hledat specialisty, protože jsem ten typ věčně nespokojeného detailisty (dobrý klempíř, dobrý čalouník,...) - a takový typ člověka v kombinaci s britskými vozy -to je nekonečný příběh :Ja blb: :mrgreen:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3312
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Benjaminův Triumph

#25 Příspěvek od gibson » 08 lis 2015 14:12

hokulia píše:k projizdce se rad pridam. Tak makej!
zacina sa to tu zvrhavat na maly neLR zraz a v lete bude na benja vyvijany tlak kedy sa uz pojdeme vozit :grin:
kazdopadne tieto auticka clovek pochopi az kym si do toho prvy krat sadne a to sa musi zamilovat
je to dovod preco 5 minutova cesta domov trva hodinu (a nejdes cez les lebo to je blizsie :grin: ), preco ist na kruhovom objazde 50km/h, tesit sa z kazdeho pohladu z okna ked tam stoji, sprijemnovat si pekne nedele slnecne ako ta dnesna a v mojom pripade aj preco nosit startovacie kable cely rok (svetla som zabudol zhasnut aj ked som robil pred chvilou fotku :Ja blb: )

prikladam dnesnu fotku + prahy ktore ma trapia...
Přílohy
20151108_132207_Richtone(HDR).jpg
20151108_132229.jpg
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Benjaminův Triumph

#26 Příspěvek od Benjamin » 08 lis 2015 14:15

Teda to je taky krasavec - koukám, že už tu všichni máte hotovo nebo veliký náskok :yes Ten práh není tak zlý, a když už teď umíš oproti mně vařit, zvládneš to určitě hned na jaře sám :Pohoda: Jen nevím, zda bych se do Miníka dobře vešel, nikdy jsem to nezkoušel. Do Spitfira se i k mému překvapení vejdu dobře i se svými 190 cm, a že mám hodně přes 100 kg :mrk
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2617
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: Benjaminův Triumph

#27 Příspěvek od patrik » 08 lis 2015 14:30

Benjamin píše:Díky moc všem za kladné reakce. Jak řekl Kryten, fotky opravdu umí klamat. Vozidlo bylo kompletní a nějakým způsobem pojízdné, ale jinak na co člověk sáhl....to se... :moon Ale s tím jsem počítal vzhledem k jeho věku a té dlouhé době, kterou stálo.

V karoserii je několik prorezlých děr, všude puchýře, lak se na dosti místech odlupuje, nic není správně slícované, pravé dveře nejdou dokonce pořádně zavřít, u řidiče je zkorodovaná podlaha, geometrie přední nápravy je tak mizerná, že má auto co dělat se v plném rejdu rozjet, podvozek je úplně mrtvý, sedačky částečně rozdrolené a místy potrhané, zlobí elektrika, gumy a těsnění zpuchřelé a ještě spousta dalších věcí. Původně jsem dal nějakým způsobem dohromady brzdy a chtěl trochu pojezdit, abych zjistil "co a jak". Nicméně pocit z jízdy vzhledem k mrtvému podvozku, zadírajícím se zadním brzdám, špatné geometrii, za jízdy se otevírajícím pravým dvěřím a tisíci dalších závad je naprosto otřesný :mrgreen:

I tak je to ale :heart motor jde krásně a sportovní potenciál v malém Triumphu vidím veliký :cool

Snad se mi podaří brzy pokročit a udělat zase další nové fotky. Karoserii mám komplet odstrojenou kromě palubky a součástí v mot. prostoru (ostřikovače, motor stěračů, brzd. válec apod.). Jakmile to půjde, pokusím se odstrojit karoserii úplně a uvolnit ji z podvozku....

Pak bych poprosil o radu, jak na to dál? Myslel jsem si, že bych začal:

1) zbavení karoserie rzi a starých vrstev laku - pískováním?
2) vyvaření karoserie šikovným karosářem
3) mezitím přestavba podvozku a očištění a nátěr rámu + očištění a vyleštění motoru

Jak dál....lze před lakováním spasovat karoserii samotnou a pak jen posadit zpět na auto nebo by bylo jednoznačně lepší ji spasovávat ještě před lakováním ale už posazenou na rámu?
Je pískování dobrá volba pro tento typ karoserie?

Díky za každou radu.

Benja
Ja som dal ka
roseriu series komplet očisťiť tlakovou vodou - 2000bar - išlo to dole paradne a plechy to vobec nepoškodilo .http://www.hydrodynamic.sk/
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Benjaminův Triumph

#28 Příspěvek od Benjamin » 08 lis 2015 14:34

Patriku dík, další varianta - napamatuješ si přibližnou cenu, jen řádově, abych měl představu? Třeba to bude zajímat i ostatní...díky. Benja
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2617
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: Benjaminův Triumph

#29 Příspěvek od patrik » 08 lis 2015 14:44

ceny su rozne od 80euro po 140 euro za hodinu prace mne to robil komplet za 5 hodin a za 80 e na hodinu plus doprava cca 180 euro neni to lacne ,ale efekt je 100percent bez poškodenia plechov
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3312
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Benjaminův Triumph

#30 Příspěvek od gibson » 08 lis 2015 14:46

Benjamin píše:Teda to je taky krasavec - koukám, že už tu všichni máte hotovo nebo veliký náskok :yes Ten práh není tak zlý, a když už teď umíš oproti mně vařit, zvládneš to určitě hned na jaře sám :Pohoda: Jen nevím, zda bych se do Miníka dobře vešel, nikdy jsem to nezkoušel. Do Spitfira se i k mému překvapení vejdu dobře i se svými 190 cm, a že mám hodně přes 100 kg :mrk
nepovedal by som ze mam naskok alebo hotovo, len som to nezacal rozoberat :grin:
a do mini by si sa nevosiel asi ako do defendra alebo serie ale vsetko sa da prekonat - musim si uz v lete spravit pauzu od makania na autach a radsej si spravim nejaky vylet, tak sa mozes nasukat do minika a skusit ci ta utiahne :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Benjaminův Triumph

#31 Příspěvek od kryten » 08 lis 2015 16:18

MadTom píše:K tomu chemickému odlakování/odrezení bych měl pár dotazů, které se Benjaminova auta možná také týkají, a myslím si, že to bude zajíma ti další. já jsem to zatím řešil jenom na věcech, které byly buďto malé a vlezly se do kýblu, nebo to byly kusy masivního materiálu, kterej nešlo moc nechanicky poškodit. Plechy jsou trošku něco jiného.

1. jak dobře jsou po tom vymyté různé záhyby plechu a podobně? Aby tam ta chemie nezůstávala a časem nezačala žrát to co nemá.
2. co použít jako dočasné ošetření na místa, kde chemie sežrala barvu a rez a bude se tam musel něco vyvařit/vycínovat, než se bude dělat finální lak?
3. jaké jsou zkušenosti s hliníkovýma nebo kombinovanýma (hliník/železo) dílama?
1.Máčí se to po vylouhování v neutralizační lázni,není s tím problém.
2. Použít podle toho,co má kdo vyzkoušené.Používám epoxidový dvousložkový základ.
3.Zatím jsem nezkoušel co to udělá hliníkem.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Benjaminův Triumph

#32 Příspěvek od kryten » 08 lis 2015 16:23

čuník píše:vypadá to pěkně -tedy podle fotek, co na tom chceš renovovat, ?Není nad to když to má originál lak a orig. smontování z fabriky. Louhovat karos. není dobrý nápad :!: je to sice rychlý, a relativně levný a musí se to pak neutralizovat a oplachovat ,ale stejně tu kyselinu dokonale nedostaneš z bodových sváru a různých pertlů apod. lakem ji tam akorát uzavřeš a pak to tam po čase rezatí a nedá se to zastavit :!: . Dělá se to vesměs když se auto dělá na kšeft, tak rok /což je záruka na práci/ je to OK, no a pak..... :mrgreen: Další máš v SZ
Nesouhlas,většina profesionálních renovačních dílen v UK a D ustupuje od tryskání a nechává karosérie louhovat.Nemyslím si,že by to bylo rychlý,nopak,auto musí být úplně odstrojené,to nebude dělat někdo,kdo chce auto narychlo "polepit na kšeft".Ani to není levný,podstatně dražší než abrazivní odstraňování koroze...
k.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Benjaminův Triumph

#33 Příspěvek od kryten » 08 lis 2015 16:39

to kryten: díky moc za radu, chemickou cestou mne to vůbec přiznám se nenapadlo, ale jelikož jsem dost punťa, tak se mi ta myšlenka zamlouvá. Jen musím trochu pomalinku s rozpočtem, jelikož teprve do konce roku splatím samotný nákup Triumpha. Nevíš, kolik to tak řádově stojí na takovou menší kastli jako je u Triumpha? S dopravou problém nemám...a pak stejné otázky, jako položil MadTom...

Ceny si nepamatuju přesně ale je to dražší než tryskání.V Německu je firma,která taky louhuje a po vyschnutí máčí karosérii do kataforické základovky,to je úplně ideální,ale to v MB bohužel nedělají.Ale i tak upřednostňuji před tryskáním,jednak je problém právě v lidech,aby to velkým tlakem nezkroutili a taky zůstává v dutinách písek(nebo jiný materiál) a ne vždy se ho podaří na sto procent zbavit a zůstane tam.
k.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Benjaminův Triumph

#34 Příspěvek od kryten » 08 lis 2015 16:43

patrik píše:
Benjamin píše:Díky moc všem za kladné reakce. Jak řekl Kryten, fotky opravdu umí klamat. Vozidlo bylo kompletní a nějakým způsobem pojízdné, ale jinak na co člověk sáhl....to se... :moon Ale s tím jsem počítal vzhledem k jeho věku a té dlouhé době, kterou stálo.

V karoserii je několik prorezlých děr, všude puchýře, lak se na dosti místech odlupuje, nic není správně slícované, pravé dveře nejdou dokonce pořádně zavřít, u řidiče je zkorodovaná podlaha, geometrie přední nápravy je tak mizerná, že má auto co dělat se v plném rejdu rozjet, podvozek je úplně mrtvý, sedačky částečně rozdrolené a místy potrhané, zlobí elektrika, gumy a těsnění zpuchřelé a ještě spousta dalších věcí. Původně jsem dal nějakým způsobem dohromady brzdy a chtěl trochu pojezdit, abych zjistil "co a jak". Nicméně pocit z jízdy vzhledem k mrtvému podvozku, zadírajícím se zadním brzdám, špatné geometrii, za jízdy se otevírajícím pravým dvěřím a tisíci dalších závad je naprosto otřesný :mrgreen:

I tak je to ale :heart motor jde krásně a sportovní potenciál v malém Triumphu vidím veliký :cool

Snad se mi podaří brzy pokročit a udělat zase další nové fotky. Karoserii mám komplet odstrojenou kromě palubky a součástí v mot. prostoru (ostřikovače, motor stěračů, brzd. válec apod.). Jakmile to půjde, pokusím se odstrojit karoserii úplně a uvolnit ji z podvozku....

Pak bych poprosil o radu, jak na to dál? Myslel jsem si, že bych začal:

1) zbavení karoserie rzi a starých vrstev laku - pískováním?
2) vyvaření karoserie šikovným karosářem
3) mezitím přestavba podvozku a očištění a nátěr rámu + očištění a vyleštění motoru

Jak dál....lze před lakováním spasovat karoserii samotnou a pak jen posadit zpět na auto nebo by bylo jednoznačně lepší ji spasovávat ještě před lakováním ale už posazenou na rámu?
Je pískování dobrá volba pro tento typ karoserie?

Díky za každou radu.

Benja
Ja som dal ka
roseriu series komplet očisťiť tlakovou vodou - 2000bar - išlo to dole paradne a plechy to vobec nepoškodilo .http://www.hydrodynamic.sk/
Tlakově jsem nechával tryskat jen hliníkové plechy,čistí to hezky,nezkroutí se to ale zůstaly tam viditelné stopy trysky,taková kolečka z bílé oxidace,tak se to musí před lakováním základu rozbrousit vibrační bruskou.U oceli se to možná neděje...ale rychle to chytá lišku...
Všechno má svoje.
k.

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Benjaminův Triumph

#35 Příspěvek od MadTom » 08 lis 2015 17:51

kryten píše:
MadTom píše:K tomu chemickému odlakování/odrezení bych měl pár dotazů, které se Benjaminova auta možná také týkají, a myslím si, že to bude zajíma ti další. já jsem to zatím řešil jenom na věcech, které byly buďto malé a vlezly se do kýblu, nebo to byly kusy masivního materiálu, kterej nešlo moc nechanicky poškodit. Plechy jsou trošku něco jiného.

1. jak dobře jsou po tom vymyté různé záhyby plechu a podobně? Aby tam ta chemie nezůstávala a časem nezačala žrát to co nemá.
2. co použít jako dočasné ošetření na místa, kde chemie sežrala barvu a rez a bude se tam musel něco vyvařit/vycínovat, než se bude dělat finální lak?
3. jaké jsou zkušenosti s hliníkovýma nebo kombinovanýma (hliník/železo) dílama?
1.Máčí se to po vylouhování v neutralizační lázni,není s tím problém.
2. Použít podle toho,co má kdo vyzkoušené.Používám epoxidový dvousložkový základ.
3.Zatím jsem nezkoušel co to udělá hliníkem.
Takže epoxidový základ skrz který se dá vařit? Na to jsem už koukal a úspěšně zapomněl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Benjaminův Triumph

#36 Příspěvek od kryten » 08 lis 2015 19:16

Mám vyzkoušený Body 989,stačí jedna vrstva,aby zabránil vlhkosti vniknout k oceli.Mám dlouhodobě vyzkoušené.Jinak je určitě spoustu dalších renomovaných výrobců kvalitních barev.
k.

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Benjaminův Triumph

#37 Příspěvek od BeerRudolf » 09 lis 2015 09:14

Včera jsem na toto téma diskutoval s kamarádem. Trend poslední doby je prý vymrazování. Přijedou až k Vám, kastle se dá do kontajneru a silně podchladí. Prý sleze lak kyt i rez. To jsou mi věci. Neví někdo o této metodě více :?:
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 816
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: Benjaminův Triumph

#38 Příspěvek od Martin T » 09 lis 2015 09:42

Na oceli zůstanou po tryskání vodou kolečka sotva znatelná a barva je schová. Ale jak říká Kryten, okamžitě to chytá lišku. Okamžitě!!! Metoda je to ale velmi účinná.
Přílohy
1.jpg
1.jpg (50.61 KiB) Zobrazeno 6680 x
2.jpg
2.jpg (68.41 KiB) Zobrazeno 6680 x

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Benjaminův Triumph

#39 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 lis 2015 10:19

Další variantou je tohle....

http://www.clematech.cz/

Mám u sebe blatník z RRC, který dal Jakub na testování. Rozíl mezi pískováním a tímhle očištěním je dost markantní. Po pískování to zůstává částečně špinavé (takové ty antikorozivní gumonátěry jdou blbě dolů) a hrubé. Ubírá to materiál. Po tomhle čistění je to bez starých nátěrů, hladké a dokonce na blatníku zůstala umělohmotná součástka a čistění je vůbec nepoznamenalo. Jakub se pro to u mě má stavit, tak pak uvidíme jeho hodnocení....

Tom

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Benjaminův Triumph

#40 Příspěvek od kryten » 09 lis 2015 14:20

Jsem na to Tome moc zvědavý.Vypadá to,že by to mohla být ideální metoda slučující výhody metod předchozích a nemající jejich nevýhody.V pátek bych se pro to stavil jestli by to šlo,napíšu ještě e-mail.
Pak tady poreferuju.
Díky k.

Odpovědět