Možný problém při zvednutí?
Moderátor: Acon
Re: Možný problém při zvednutí?
na tom něco bude...
- marcel
- Příspěvky: 255
- Registrován: 03 úno 2007 22:58
- tel.: 0915 833178
- auto: DISCOVERY I
- Bydliště: Dudince SR
Re: Možný problém při zvednutí?
Začnem od začiatku.Najskôr som na sériovú diskošku nahodil 245/75R16 (30,4").Pocitovo v tom nebol veľký rozdiel.Trochu sa zhoršila dynamika, ale v zásade pohoda.Potom som prešiel na 235/85R16 tak ten rozdiel bol citeľný.Výrazne sa to zhoršilo oproti výmene za 30,4".Rozbehnúť sa na jednotke čo len do malého kopca som musel vždy so šmýkajúcou spojkou.Pri každom miernom stúpaní podraďovať z päťky na štvorku atď.Tam kde som predtým chodil bez problémov na redukovanej dvojke som musel ísť do jednotky.Nahodil som prevody 1:3,9 a dostal som sa čo sa sprevodovania týka na úroveň sériového auta.Autu sa vrátila dynamika dokonca na päťke dokáže mierne zrýchliť
Aj čo sa týka redukcie tak nastal výrazný posun k lepšiemu.Aj pri strmom kopci sa už nerozhodujem či 1 alebo 2, ale sa rozhodujem či dám 2 alebo 3.Dokonca si môžem dovoliť na trojke ubrať a následne pridať plyn v strmom kopci a motor vládze zrýchľovať.
Motor nemám nijako upravovaný.Beriem, že zvýšením výkonu (alebo vyšším výkonom poladenej V8) sa problém väčších kolies dá čiastočne eliminovať, ale myslím si, že zmena prevodov do sériového prevodového pomeru je to pravé orechové.Keďže je to starý motor s množstvom kilometrov je zvyšovanie výkonu riziková záležitosť.Možno jedného dňa sa hecnem a trošku pridám na výkone.Problém je v tom, že pilníkovanie nejakého kónusu a krútenie skrutkami naverímboha je pre mňa málo vedecké.Nerozumiem tomu a nebudem sa o to pokúšať.Ak sa do toho pustím tak najkôr nechám pomerať tlaky vo valcoch, či vôbec má význam niečo s tým motorom robiť.Potom dám skontrolovať, alebo pri tých rokoch a kilometroch skôr vymeniť vstreky a skontrolovať/zrepasovať čerpadlo a nechať trochu pridať na čerpadle.Ten motor podľa môjho skromného odhadu šlape dobre a nerád by som ho uštval.Najdôležitejšia je pre mňa spoľahlivosť.Takto to vidím ja

Aj čo sa týka redukcie tak nastal výrazný posun k lepšiemu.Aj pri strmom kopci sa už nerozhodujem či 1 alebo 2, ale sa rozhodujem či dám 2 alebo 3.Dokonca si môžem dovoliť na trojke ubrať a následne pridať plyn v strmom kopci a motor vládze zrýchľovať.
Motor nemám nijako upravovaný.Beriem, že zvýšením výkonu (alebo vyšším výkonom poladenej V8) sa problém väčších kolies dá čiastočne eliminovať, ale myslím si, že zmena prevodov do sériového prevodového pomeru je to pravé orechové.Keďže je to starý motor s množstvom kilometrov je zvyšovanie výkonu riziková záležitosť.Možno jedného dňa sa hecnem a trošku pridám na výkone.Problém je v tom, že pilníkovanie nejakého kónusu a krútenie skrutkami naverímboha je pre mňa málo vedecké.Nerozumiem tomu a nebudem sa o to pokúšať.Ak sa do toho pustím tak najkôr nechám pomerať tlaky vo valcoch, či vôbec má význam niečo s tým motorom robiť.Potom dám skontrolovať, alebo pri tých rokoch a kilometroch skôr vymeniť vstreky a skontrolovať/zrepasovať čerpadlo a nechať trochu pridať na čerpadle.Ten motor podľa môjho skromného odhadu šlape dobre a nerád by som ho uštval.Najdôležitejšia je pre mňa spoľahlivosť.Takto to vidím ja
