Přátelé, je to šílené. za pár dní to bude 8 let od 1 postu. Od nerozvážného nápadu vyrobit vlastní "zvedátko". Tedy Xliftera.
Kdybych tehdy tušil... Nevím jestli bych se do toho pustil. Ale cesta je cíl, což u landroveráku platí dvojnásob.
A kam jsme došli?
XLifter se stal celosvětově známým produktem, který mají landroveráci v autech opravdu po celém světě. I takové země jako třeba Bonaire, Namibie, Taiwan, Jizni Korea, Gruzie. Aby bylo jasno, ze nejen USA, Austrálie a Evropa jsou LR nadšenci.
Komunita je všude skvělá a s autama jezdí, kempujou a blbnou všichni všude. Nebo Izrael. Máme tam dnes již kamaráda, distributora, a pak vám posílá fotku z pouště kde kempuje a v pozadí stoupá dým z dopadu rakety. Radost, emoce, prátelství, pozvání na pivo všude.
Celkově je v autech přes 1500 XLifterů. Dneska už trochu víc, někde u 1500 jsem to přestal počítat. Což je dobrý na to, že je v stále skoro onemanshow na parttime. Také má radost, že jsem udržel jsem cenu, Xlifter není levný, ale kdo chápe tu práci za tím, tak to zaplatí. Ale 1500 aut jezdících po světě s krabičkou vyrobenou tady v Praze? A ti lidi to vědí, že jsme to vyrobili tady u nás. Ve Kbelích. Mám z toho radost.
Jako cesta není zcela přímočará, a občas se holt zakopne, takže třeba loni a předloni byly problémy s blbě připájeným náklonoměrem, což je pak pěkné řešit když se to stane někde u protinožců. A další maličkosti. Mele vás to jako v pračce, ale rešíte, řešíte a řešíte. Takže reším, reším a rešim.
Na začátku se mi lidi smáli, ať si spočítám hodinovku, že budu mít tak 2,- Kč/hoď. Dneska už teda říkají že dobrý. Tak asi jo
A co dál.
Po 8 letech dobrá otázka. Novější modelová řada LR je zřejmá cesta, je velký zájem, lidi chtěj D5, novýho Defa.
Tak na to jestě sílu najdu.
A co pak? Někdo mladej?
------------------------------------------
*** úprava prvního příspevku 19.12.2018 ***
Ahoj všem,
Toto je vlákno o XLifteru - nejlepším kontroléru výšky pro D3/D4/RRS
Protože mi nevyhovovaly komerčně dostupné krabičky typu LLAMS, Anitas, rozhodl jsem se vyvinout takové zařízení sám. To bylo v prosinci 2015 a myslel jsem si, že to bude jednoduché. Dnes, vyveden ze zásadního omylu a po 3 letech, se nacházíme ve finální fázi „hotového produktu“, který si můžete koupit. Výroba je zajištěná. Ty tři roky byla neskutečná práce po večerech a po nocích, ale věřím, že to stojí za to.
XLifter má nyní svůj oficiální web – https://www.xlifter.com. Mrkněte na něj.
Jak to vypadá dnes:
Máme ca 50 XLifterů jezdících v autech, některé víc než rok a půl. Zatím jsou ohlasy stále pozitivní a vše funguje, jak má. Strašně rách bych napsal, že je to hotové. Ono v podstatě je, jen mám stále spoustu nápadů, co by se s tím ještě dalo dělat . Ale jo, je to hotové.
A stále platí, že XLifter je super „lift kit“ pro offrouďáky a expediční cestovatele, která dělá radost a stojí za to jí dostat mezi lidi. Proto to dělám.
Co XLIFTER umí?
XLIFTER samozřejmě umí (lépe) to, co dnes dostupné krabičky, tedy zvedat / snižovat podvozek bez ohledu na tovární omezení rychlosti 40km/h. Hlavní vychytávka je však automatická nivelace auta (vyrovnání do roviny) pro kempování.
Když to shrnu, tak XLIFTER umí:
- zdvihat / snižovat podvozek v 7. přednastavených "programech" ( +75mm, +55mm, +25mm, +15mm, -15mm,-25mm,-40mm).
- to samé ve "volném režimu" po krocích 5mm.
- srovnat auto do roviny až z cca 4-5 stupňového náklonu.
- vše zobrazit přehledně na grafickém displeji + velmi přívětivé a jednoduché uživatelské ovládání.
- montáž zabere řádově deset minut a je velmi jednoduchá. Nic se nevrtá, spojení s ovládacím modulem je bezdrátové.
- XLifter se dá bez problémů z auta zase vyndat a je přenositelný mezi všemi typy D3,D4 a RRS.
Přešel jsem na firmu, která je plátce DPH, takže jsem musel ještě mírně upravit cenu. Pro členy fóra platí cena nižší, stejná jako v původních příspěvcích, ozvěte se mi přímo!
Co zbývá dodělat:
Mobilní aplikace a několik kosmetických změn ve firmware, o kterých ještě vím, plus sem tam něco doladit v těch pár prvních kusech testovací série.
Dále také stále platí mé poděkování spoustě lidem z fóra (a i mimo fórum) za podporu, motivaci a cenné rady. Bez Vás by XLifter nebyl!
Díky Vám všem!
Honza
------------------------------------------------------------------------------------
*** Níže následuje původní příspěvek (který už nemusíte číst) ***
... zkráceno...
Zde je instalační příručka a zde je uživatelský návod k nahlédnutí.
V současné době je XLIFTER v konečné 2. testovací sérii, viz 'tabulka test pilotů'. Ti dostali zařízení za speciální cenu výměnou za aktivní podporu při vývoji/testování.
Protože zatím jsou ohlasy na XLIFTER pozitivní, tak - po ověření, že vše chodí, jak má - dostat XLITER na trh. XLIFTER je nadšenecká věc pro offrouďáky a expediční cestovatele, která dělá radost a stojí za to jí dostat mezi lidi. Proto to dělám.
-------- Informace pro 'test piloty' -----------
Je dostupná aktualizace firmware na verzi 0.98.
Aktualizujte prosím své XLIFTERy dle informací z tohoto adresáře. Po aktualizaci znovu zkalibrujte!
-------- Informace pro potenciální budoucí zájemce -------
V tuto chvíli je celá první 20. kusová testovací série bohužel rozebraná. Vše zatím drží, funguje jak má a celkem je již "natočeno" desítky měsíco-hodin v ostrém provozu bez závažných chyb.
Druhá 10 ks předprodukční série je hotová a právě ji posílám příhlášeným zájemcům (únor 2018). Velmi brzo po ní bude dostupných dalších ca 80 kusů již hotového výrobku.
Kdo má potenciálně zájem, piště prosím SZ. Ptáte se často na cenu - "finání produkt" bude stát 15 tis. Druhá série bude za 10K. V tuto chvíli je ale již rozebraná
*** Special credits ***
Na tomto místě chci poděkovat spoustu lidem z fóra, i odjinud, za skvělou podporu a rady "po cestě", bez kterých by možná nic nebylo.
Madtom - neocenitelná konzultace/kritika hardware. Zlumík, část návodu. Notix - pomoc s krabičkou (prohnutí záda), hledáním konektorů + mnoho ostatních ve vlákně za nasměrování, nápady a kopání do zadku když už jsem se na to chtěl vykašlat.
Mimo fórum: Vašek Mičan - hardware, výroba prototypů, Marvin a RC - C++ rady, Honza Tipmann za uživatelské prostředí a další...
Na koho jsem zapoměl - ozvěte se.
Takto XLIFTER v tuto chvíli vypadá:
( a ve vlákně tady a tady a tady a tady a tady... )
*** Úplně původní příspěvek z roku 2015 ***
Otázka pro někoho kdo rozumí "drátům":
Nemáte někdo bližsí info/dokumentaci o elektronice vzduchového pérování D3/4.
Konkrétně mi jde o komunikační protokoly, popis elektrických signálů, úrovně atd.
Například:
- co leze z čidla výšky, má to výstup analog, digitál
- jak se ovládájí ventily - je co čistě on/off 12V nebo jsou buzený "analogově"
- cokoliv dalšího.
Schéma EAS je dostupné, co vede kam je vidět, jak to funguje je zřejmé, ale tím to končí.
Láká mě vzít nějaký Arduino (minipočítač) a vyrobit něco jako komerčně dostupný kontroler výšky (LLAM např.)
Nepitval to někdo?
Díky
Honza