Alternátor 300 Tdi -130A

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Alternátor 300 Tdi -130A

#1 Příspěvek od Radek J1 » 30 pro 2015 07:22

Mám dotaz, kde sehnat silnější alternátor na motor 300 tdi originál je 100A, protože mám dvě baterie 74 a 110 Ah a při vybité 110 Ah baterce se dost natrápí , chci dát silnější alternátor 130A raději 150A. Měnil někdo?
díky Radek

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#2 Příspěvek od teslo » 30 pro 2015 10:27

na seriovy uchyt je tusim origo max 120A. Ked nemas klimu, mozes na jej miesto dat druhy alternator. Tam si limitovany iba fantaziou ;) Alebo si mozes dat alternator vyrobit na mieru. Ja mam oba alternatory na mieru (poziadavka bola, aby do povodneho obalu natrepali co najvacsi vykon). Jeden je 12V 130A a druhy 24V 80A.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#3 Příspěvek od mr-tomas » 30 pro 2015 14:29

Tak to by mě tedy zajímalo kde se dá nechat namotat silnější alternátor? Mám 100A na dvě 75Ah baterky a silnější by nebyl na škodu. Druhej dát nemohu, kompresor překáží. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#4 Příspěvek od teslo » 30 pro 2015 21:37

priznam sa, ze neviem ci to je bezne, ale ja som mal stastie na cloveka, ktory repasuje alternatory a bol ochotny sa hrat - hladat a kombinovat co sa do obalu da este natrepat, aby to fungovalo. Tie parametre su co mi povedal, ze nameral na tych ich speci pristrojoch :)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#5 Příspěvek od teslo » 30 pro 2015 21:39

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#6 Příspěvek od mr-tomas » 31 pro 2015 01:13

:yes :yes :yes
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#7 Příspěvek od Hubert » 31 pro 2015 04:58

Myslím že silnějším alternátorem se toho moc nevyřeší. Alternátor má vnitřní ochranu proti spálení takže postupně snižuje výkon, aby se nespálil. Taky mám dvě baterie 70 a 100 Ah. Navíc mám měřák napětí a proudu tedy V a A které vyrobí. Tak vím že 100 A alternátor dáví chvilkami i 110 A, ale jenom když je studený pak to spadne tak na 45 A a víc ani rána. Kamrád to celé předělal na 200A altík a ta samá zkušenost. Ale prý existují vodou chlazené alternátory tam by se měl problém s přehříváním vyřešit. Na tento test však nedošlo. Mě ten 100 A stačí a vím že dobít úplně vybitou baterii (11V) 100A trvá cca 3 -4 h chodu motoru.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
PatrikM
Příspěvky: 410
Registrován: 17 srp 2010 17:02
tel.: 0911480494
auto: FREE 2.0 ,D1(300tdi)
Bydliště: Očová

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#8 Příspěvek od PatrikM » 01 led 2016 23:48

ja to mám takto
Přílohy
10968572_835852066474239_5999488624084822863_n.jpg
10968572_835852066474239_5999488624084822863_n.jpg (47.65 KiB) Zobrazeno 7715 x
Ex .FREELANDER 2.0Di-lift 2",nájazďak,Hella,nav.5000lb+blbosti navyše,
Discovery http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 30&t=20254" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#9 Příspěvek od Radek J1 » 08 led 2016 07:19

Ještě dotaz jaké napětí vám dává alternátor na výstupu? Mně 14,1V.Zatím jsem zjistil, že nejsilnější alternátor je 130A.
R.

RišoKE
Příspěvky: 282
Registrován: 22 dub 2014 09:24
auto: D1 320 tdi

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#10 Příspěvek od RišoKE » 08 led 2016 09:22

Radek J1 píše:Ještě dotaz jaké napětí vám dává alternátor na výstupu? Mně 14,1V.Zatím jsem zjistil, že nejsilnější alternátor je 130A.
R.
14,4 V
mám 100 A a prešiel repasom asi pred pol rokom, menilo sa ložisko a regler

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#11 Příspěvek od MadTom » 08 led 2016 10:01

14,4V je maximum pro běžné olověné baterie, aby nezačaly nadměrně plynovat, což by u těch hermetických byl rozsudek rychlé smrti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#12 Příspěvek od Hubert » 08 led 2016 22:13

Origo 100A alternátor na 300 Tdi dává max. 14,7V, ale na baterku doteče max 14,4V.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

RišoKE
Příspěvky: 282
Registrován: 22 dub 2014 09:24
auto: D1 320 tdi

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#13 Příspěvek od RišoKE » 08 led 2016 22:21

Na baterke mám 14,2 V a vraj je to pre moju baterku na hrane, ale je to Exide dual AGM EP 450

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#14 Příspěvek od Hubert » 08 led 2016 22:52

Někde to tu je. Mě alternátor dal max 14,2V a na baterku doteklo 13,9 a to bylo málo.
14,2 je po jaké době chodu motoru?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

RišoKE
Příspěvky: 282
Registrován: 22 dub 2014 09:24
auto: D1 320 tdi

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

#15 Příspěvek od RišoKE » 08 led 2016 22:55

Studený motor, tak do minúty od štartu..

Odpovědět