Brzda navijáku, otočení navijaku

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Brzda navijáku, otočení navijaku

#1 Příspěvek od kupec18 » 14 lis 2015 15:32

Poněvadž mam navijak otočeny naopak tzn. bude mi navíjet vrchem. Reším jak ho uprvit aby zase navijel spodem.

Když pominu nějake přepolovani motoru, tak mě všichni straši s tim že zničím brzdu.

Mohli by jste mi k tomu hodit nějaky teoreticky základ , k čemu tam ta brzda je a jak funguje, protože ja to dnes cele rozhodil a nic co by mohlo mít funkci brzdy jsem tam moc nenašel, v převodovce sama planeta a satelit, středem hřidelka z motoru a korunove kolo s vnitřnim ozubenim

Takže co to brzdi? :coze:
Naposledy upravil(a) kupec18 dne 14 lis 2015 20:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku

#2 Příspěvek od kupec18 » 14 lis 2015 16:44

Ahááá je to v bubnu :ty jeden...:

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku

#3 Příspěvek od kupec18 » 14 lis 2015 20:00

Tak jsem si rozebral a pozkoušel, přepolovat to nepujde.

Bude něčemu vadit když nechám lano navijet na horni pulku špulky????

Uživatelský avatar
marcel
Příspěvky: 255
Registrován: 03 úno 2007 22:58
tel.: 0915 833178
auto: DISCOVERY I
Bydliště: Dudince SR

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#4 Příspěvek od marcel » 15 lis 2015 08:26

Výrazne väčšia páka a väčšie sily v mieste uchytenia o platňu.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#5 Příspěvek od Hubert » 15 lis 2015 09:28

A ty potřebuješ aby navíjel spodem nebo vrchem?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#6 Příspěvek od kupec18 » 15 lis 2015 12:05

No mě by se pravě libilo kdyby navijel vrchem, mohl bych ten navijak posadit niže a měl bych motor na prave straně kde bude i solenoid.

Ale asi na to kašlu. A udělam ho klasik.

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#7 Příspěvek od MadTom » 15 lis 2015 12:43

A co ho chytit svisle - tedy aby navíjel "spodem" a šrouby byly v přední části, nikoliv v té spodní, jak se to dělá běžně? Chce se to akorát zamyslet na pákou pro ruční ovládání. Dráty k solenoidům jsou skoro jedno, když jsou dost silné a s dobře udělanýma okama.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#8 Příspěvek od Hubert » 15 lis 2015 14:27

U jednoho auta jsem ho měl aby navíjel vrchem. Dělá se to tak jak píšeš, že ho celý otočíš. Kabely k selenoidům jsem dával delší.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#9 Příspěvek od kupec18 » 15 lis 2015 14:56

Takže bude otočeny navic to zkombinuju s tomovym řešením že montažni šrouby budou svisle v přední časti čímž ten navijak dostanu nejniž co pujde, zaroven nebude vubec vadit chladiči, motor bude u intercoleru ktery by ho neměl tolik ohřivat jako chladič, kabely k solenoidu budou cca 30cm a solenoidy budou za maskou v leve časti jak je kastlik na druhou baterku. Kabely k solenojdu mám 50tky oka lisavany.
Jo a převodivja se da otačet o 90 stupnu na šroubech přiruby takže paka bude normal dopředu přes narazník

Něco co bych měl ještě zvažit?

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#10 Příspěvek od MadTom » 15 lis 2015 16:30

Odpojovač napájení, aby naviják nebyl trvale pod napětím. A umístit ho tak, aby se při nárazu do něčeho před autem nezdeformoval a nezkratoval. Mohlo by to potom hořet. Já používám velkém stykač z tanků, a ovladám ho malý vypínačem na palubce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#11 Příspěvek od kupec18 » 15 lis 2015 17:11

MadTom píše:Odpojovač napájení, aby naviják nebyl trvale pod napětím. A umístit ho tak, aby se při nárazu do něčeho před autem nezdeformoval a nezkratoval. Mohlo by to potom hořet. Já používám velkém stykač z tanků, a ovladám ho malý vypínačem na palubce.

J ten bude hned vedle baterie na prave straně, stykač z tanku ukááááž.??

Ja se byl ptat a kluci mi poradili tohle http://www.startery-alternatory.cz/civk ... e/d-74192/

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#12 Příspěvek od MadTom » 15 lis 2015 17:34

Tahle cívka ke startéru nejspíš nebude na trvalej provoz - hrozí, že se bude sama moc zahřívat.
Já používám tohle:
http://spd.wz.cz/c27200kcz.htm

Díky přídržnému vynutí to moc nežere a nehřeje se. A i když je to určené na 24V, tak to při 12V funguje spolehlivě. Nějaké mám ještě v šuplíku. Prý to u T72 spínalo otáčení věže. A těch katalogových 200A je trvalý proud - kontakty jsou masivní stříbro o průměru zhruba 1cm.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#13 Příspěvek od kupec18 » 19 lis 2015 12:33

Poněvadž s tím mam zatim hovno zkušenosti poprosil bych aby jste na to koukli.

Myslíte že to bude stačit?
Lano se bude navijet vrchem takže jsem zesílil spojeni té hrazdy z jacklem co drží naviják. Jackl je 25*15*3, Trubka je 25*2, v ukotveni do ramu je pulka profilu uřezana takže horní polovina je přivařena kolmo k ramu a spodek s přesahem asi 3-4 cm, je přivařeny na spodni straně rámu.

Díry na uchyceni navijaku do jacklu nemaj vloženou trubku, zdá se mi to zbytečne,když vlastně jen drží navijak aby se naposunoval do boku, mužu to tak nechát nebo je nutne abych tam dal vzpěru(trubku), proti vymačkání.

Ten stykač vypada super, ale ta cena 3600kč :shock: ale asi u něho stejně skončím :-(
Přílohy
PB170081.jpg
PB170081.jpg (130.27 KiB) Zobrazeno 4498 x
jackl.png
(6.78 KiB) Zatím ještě nestaženo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6529
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#14 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 19 lis 2015 14:37

Jenom střelba od boku: na trubku proti vymačkání bych se vykašlal (jsem línej, nevim jak ty), ale zalepil bych zavit, aby až se to vymačká, abys netratil šroupky a matičky, protože trochu se to vymačká - klsne předpětí v šroubu.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#15 Příspěvek od kupec18 » 19 lis 2015 21:53

Dobrej napad, protože samojistici matičku tam nevměstnam :ty jeden...:

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1701
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

#16 Příspěvek od kupec18 » 18 led 2016 22:03

Naviják a hlavně muj držák prošel testem na výbornou.

Zkoušel jsem na louce přitáhnou zabrzděného patrola, proti mojí D1 a nic neprasklo takže pecka.

A at je to tady komplet. Tak jako odpojovač jsem použil náhradní solenoid pro naviják, Který zatím funguje super.
Přílohy
IMG_20160102_160522.jpg

Odpovědět