
Vibruje volant na D1 manual
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07 úno 2016 15:14
- tel.: 0910902551
- auto: LR Discovery1
- Bydliště: Beluj
Vibruje volant na D1 manual
Po vymene predneho diferencialu mi trasie volant od rychlosti 40 km/h. Pri volnobehu netrasie. Pred vymenou som nemal s tym problem, kolesa, vyvazene. Prosim, poradte. 

- gibson
- Příspěvky: 3314
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Vibruje volant na D1 manual
nalr povoleny panhard, vymlatene silentbloky...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
- faethor
- Příspěvky: 185
- Registrován: 23 led 2010 13:43
- tel.: 607140385
- auto: Discovery1,Defender
- Bydliště: Hradec Králové nebo kousek od Hradce
Re: Vibruje volant na D1 manual
geometrie
Disco I, se kterým jezdí táta.
Defender 110
RRC 76 v čekající renovaci
Defender 110
RRC 76 v čekající renovaci
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07 úno 2016 15:14
- tel.: 0910902551
- auto: LR Discovery1
- Bydliště: Beluj
Re: Vibruje volant na D1 manual
dakujem za radu,ale napokon som zistil ze zadny kardanovy kriz bol uplne rozbity. vymenil som ho a vsetko ok, ale teraz ked prejdem cez nerovnost na ceste 60-80km/h mi tak rozvibruje volant ze musim skoro az zastavit. Myslim ze mam trochu vole na panhartke a mozno by bolo vymenit aj tlmic riadenia,co vy na to? Capi vyzeraju ok
Re: Vibruje volant na D1 manual
Vem si někoho k ruce ať cuká volantem z leva do prava a ty si lehni pod auto a hned uvidíš co je volné.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vibruje volant na D1 manual
A nebo vem auto na STK a popros je, ať ti ho dají na ty jejich třepačky. Já jsem takhle našel dvě povolené matky, které jsem předtím nemohl najít. Bylo to během 5 minut a těch pár korun mi za to doopravdy stálo. Samozřejmě tím nemyslím absolvovat celou STK, ale jenom tuto částečnou prohlídku. Navíc ti chlapi co u toho dělají, to mají dost často v oku a ví kam se dívat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07 úno 2016 15:14
- tel.: 0910902551
- auto: LR Discovery1
- Bydliště: Beluj
Re: Vibruje volant na D1 manual
Urobil som tak,(ze mi kamarat tocil volantom),a zistili sme ze silenblok na panhartke (lavy) ma volu,tak som hned objednal dva a aj tlmic riadenia. hned ako mi to pride nastane vymena. Myslim ze v dohladnej dobe budem musiet vymenit tyc riadenia, co vy nato? Je to problematicka robota?, myslim vymena.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Určitě není, asi bych neměnil celou tyč, pokud není ohnutá nebo tak, ale jen ty čepy.Macko píše:Urobil som tak,(ze mi kamarat tocil volantom),a zistili sme ze silenblok na panhartke (lavy) ma volu,tak som hned objednal dva a aj tlmic riadenia. hned ako mi to pride nastane vymena. Myslim ze v dohladnej dobe budem musiet vymenit tyc riadenia, co vy nato? Je to problematicka robota?, myslim vymena.
Až budeš měnit ty čepy tak si je odměř ať je zašroubuješ zhruba stejně a pak skočit na geometrii.
Ohledně silentbloku a vlastně všech dílu nekupuj nic jiného než originál nebo díly označené G.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07 úno 2016 15:14
- tel.: 0910902551
- auto: LR Discovery1
- Bydliště: Beluj
Re: Vibruje volant na D1 manual
Dakujem, a ved na litepe stoji cela tyc riadenia len 58euro
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07 úno 2016 15:14
- tel.: 0910902551
- auto: LR Discovery1
- Bydliště: Beluj
Re: Vibruje volant na D1 manual
A silenbloky som kupil taketo ANR3410GAL114R (PY)
- gibson
- Příspěvky: 3314
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Vibruje volant na D1 manual
takze som mal pravdu...
prave ti napisal ze mas davat original...
prave ti napisal ze mas davat original...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
Re: Vibruje volant na D1 manual
To je klidně možné, ale já jsem takový šetrný blázen.
Takže nevím proč měnit trubku který nic není když můžu vyměnit čepy a raději si koupit kvalitnější.
Tu spojovačku někdo musel vyrobit dát do toho nějakou tu energii, trochu u toho zkurvit prostředí, a v neposlední řadě je to originál, což z mých zkušenosti jsou prostě nejlepší díly. A když si koupíš zbytečně novou tak tohle vše jde do prdele, a to je ten náš kolotoč s neustálym ekonomickým růstem.
Geometrii se nevyhneš.
Asi jediné plus je že se nebudeš muset srát s povolováním zatuhlých čepu ale bude to pohoda.
Gibson: to nic, taky mi hned na začátku Land Jirka radil ať nekupuji nejlevnější, A připlatil jsem, nepřiplatil jsem.
Na zadním vrchním ramenu ten silentblok vydržel asi 15tkm a na tlumičích vlastně asi nic.
Takže nevím proč měnit trubku který nic není když můžu vyměnit čepy a raději si koupit kvalitnější.
Tu spojovačku někdo musel vyrobit dát do toho nějakou tu energii, trochu u toho zkurvit prostředí, a v neposlední řadě je to originál, což z mých zkušenosti jsou prostě nejlepší díly. A když si koupíš zbytečně novou tak tohle vše jde do prdele, a to je ten náš kolotoč s neustálym ekonomickým růstem.

Geometrii se nevyhneš.
Asi jediné plus je že se nebudeš muset srát s povolováním zatuhlých čepu ale bude to pohoda.
Gibson: to nic, taky mi hned na začátku Land Jirka radil ať nekupuji nejlevnější, A připlatil jsem, nepřiplatil jsem.
Na zadním vrchním ramenu ten silentblok vydržel asi 15tkm a na tlumičích vlastně asi nic.
- gibson
- Příspěvky: 3314
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Vibruje volant na D1 manual
ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo 

DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07 úno 2016 15:14
- tel.: 0910902551
- auto: LR Discovery1
- Bydliště: Beluj
Re: Vibruje volant na D1 manual
Uvidim ako sa to bude spravat ked vymenim oba silentbloky na panhartke a tlmic riadenia (old man emu) teraz tum mam Celuler Dynamic uvidim aky bude rozdiel. Musim to vymenit do 29.04,lebo zacina Tisovec. Pre mna to na Tisovci bude premiera.
Re: Vibruje volant na D1 manual
gibson píše:ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo
Mám na to jiný názor

Párkrát se mi stalo, že se mi na určité cestě a určité rychlosti tak roztřepalo auto, až jsem myslel že se rozpadne. Ubral jsem a OK.
Rychlost cca 80 km/h, dvouproudová cesta u Příbora (na tom místě opakovaně).
Kontrola nic neodhalila, občas se to někde projevilo, vždy na nějaké nerovnosti, která tomu dala impuls.
Při nedávné větší a dlouhé opravě jsem si nechal vyměnit i čepy a zjistil jsem, že všechno je jinak - volant byl pak "bokem", na geometrii jsme zjistili, že jedno kolo potřebuje 3°! Mechanik totiž nedokázal pootočit tou kontamatkou a tak to doladil jen na jedné straně. Naštěstí chlap na geometrii byl po jídle a nakonec se mu to povedlo, ale sténal statečně.
A to přesto, že rozteč si mechoš změřil a pak to vlastně jen rozhodil, protože jsem chtěl volant rovně. Že mi to prý na geometrii doladí...
To by nic neznamenalo, ale...
Přestože jsem jezdil denně, necítil jsem žádné problémy, že by auto někam tahalo. Ale ujistil jsem, že předtím dobrá pravá přední guma je úplně sjetá na jedné straně.
Takže s tím, že by to poznal bych asi byl opatrnější - je to jako na kole, máš-li křivé šlapátko, napoprvé to poznáš, pak už ne, zvykneš si.
Ani já jsem necítil asymetrii.
Takže geometrii vřele doporučuju.
Jak kvůli jízdním vlastnostem, tak i kvůli bezpečnosti, nehledě na možné sjetí gum a tedy finanční újmu.
Mě geometrie stála okolo pětistovky a to snad za správné vlastnosti auta stojí, ne?

Discovery je životní styl.
- gibson
- Příspěvky: 3314
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Vibruje volant na D1 manual
ak to spravne chapem tak sa nastavovala spojovacka - tyc riadenia je v preduSteve píše:gibson píše:ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo
Mám na to jiný názor![]()
Párkrát se mi stalo, že se mi na určité cestě a určité rychlosti tak roztřepalo auto, až jsem myslel že se rozpadne. Ubral jsem a OK.
Rychlost cca 80 km/h, dvouproudová cesta u Příbora (na tom místě opakovaně).
Kontrola nic neodhalila, občas se to někde projevilo, vždy na nějaké nerovnosti, která tomu dala impuls.
Při nedávné větší a dlouhé opravě jsem si nechal vyměnit i čepy a zjistil jsem, že všechno je jinak - volant byl pak "bokem", na geometrii jsme zjistili, že jedno kolo potřebuje 3°! Mechanik totiž nedokázal pootočit tou kontamatkou a tak to doladil jen na jedné straně. Naštěstí chlap na geometrii byl po jídle a nakonec se mu to povedlo, ale sténal statečně.
A to přesto, že rozteč si mechoš změřil a pak to vlastně jen rozhodil, protože jsem chtěl volant rovně. Že mi to prý na geometrii doladí...
To by nic neznamenalo, ale...
Přestože jsem jezdil denně, necítil jsem žádné problémy, že by auto někam tahalo. Ale ujistil jsem, že předtím dobrá pravá přední guma je úplně sjetá na jedné straně.
Takže s tím, že by to poznal bych asi byl opatrnější - je to jako na kole, máš-li křivé šlapátko, napoprvé to poznáš, pak už ne, zvykneš si.
Ani já jsem necítil asymetrii.
Takže geometrii vřele doporučuju.
Jak kvůli jízdním vlastnostem, tak i kvůli bezpečnosti, nehledě na možné sjetí gum a tedy finanční újmu.
Mě geometrie stála okolo pětistovky a to snad za správné vlastnosti auta stojí, ne?
to uz je samozrejme
moj prispevok bol len ohladne tyce riadenia

DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vibruje volant na D1 manual
Ad tyče řízení - na D2 jsem je měnil, protože jeden kloub byl KO a u ostatních byly načaté manžety. Po více než 10 letech to beru jako dobrý stav. Dal jsem rovnou pevnostní tyče, protože byly jenom o maličko dražší, než samotné klouby do původních tyčí.
A kontrolu geometrie jednoznačně doporučuju, ony slušné gumy jsou docela drahé, tak proč je ničit špatným seřízením. Co se týče odměření původních kloubů a nastavení nový podle toho, tak samozřejmě ano, ať to na geometrii není moc velkej opruz a je jistota, že to vůbec půjde.
A kontrolu geometrie jednoznačně doporučuju, ony slušné gumy jsou docela drahé, tak proč je ničit špatným seřízením. Co se týče odměření původních kloubů a nastavení nový podle toho, tak samozřejmě ano, ať to na geometrii není moc velkej opruz a je jistota, že to vůbec půjde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Vibruje volant na D1 manual
ak to spravne chapem tak sa nastavovala spojovacka - tyc riadenia je v predu
to uz je samozrejme
moj prispevok bol len ohladne tyce riadenia
Už přesně nevím, ale pokud byl volant mimo střed, tak přední.
Za sebe tvrdím, že jakékoliv zásahy by měly být překontrolovány na geometrii.
Je jedno, jestli přední nebo zadní - u obou musí být rozteč v pořádku.
A může se stát, že přední mírně ohneš (nemusí to být hned vidět - a geometrie se změní i bez výměny čepů.
Navíc tam vznikne napětí a čepy se opotřebují dřív.
Za sebe si myslím, že zkontrolovat vždy po nějakém zásahu.
to uz je samozrejme
moj prispevok bol len ohladne tyce riadenia

Už přesně nevím, ale pokud byl volant mimo střed, tak přední.
Za sebe tvrdím, že jakékoliv zásahy by měly být překontrolovány na geometrii.
Je jedno, jestli přední nebo zadní - u obou musí být rozteč v pořádku.
A může se stát, že přední mírně ohneš (nemusí to být hned vidět - a geometrie se změní i bez výměny čepů.
Navíc tam vznikne napětí a čepy se opotřebují dřív.
Za sebe si myslím, že zkontrolovat vždy po nějakém zásahu.

Discovery je životní styl.