Vibruje volant na D1 manual

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Macko
Příspěvky: 8
Registrován: 07 úno 2016 15:14
tel.: 0910902551
auto: LR Discovery1
Bydliště: Beluj

Vibruje volant na D1 manual

#1 Příspěvek od Macko » 10 dub 2016 15:19

Po vymene predneho diferencialu mi trasie volant od rychlosti 40 km/h. Pri volnobehu netrasie. Pred vymenou som nemal s tym problem, kolesa, vyvazene. Prosim, poradte. :?:

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Vibruje volant na D1 manual

#2 Příspěvek od gibson » 10 dub 2016 15:22

nalr povoleny panhard, vymlatene silentbloky...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
faethor
Příspěvky: 185
Registrován: 23 led 2010 13:43
tel.: 607140385
auto: Discovery1,Defender
Bydliště: Hradec Králové nebo kousek od Hradce

Re: Vibruje volant na D1 manual

#3 Příspěvek od faethor » 11 dub 2016 08:14

geometrie
Disco I, se kterým jezdí táta.
Defender 110
RRC 76 v čekající renovaci

Macko
Příspěvky: 8
Registrován: 07 úno 2016 15:14
tel.: 0910902551
auto: LR Discovery1
Bydliště: Beluj

Re: Vibruje volant na D1 manual

#4 Příspěvek od Macko » 18 dub 2016 21:34

dakujem za radu,ale napokon som zistil ze zadny kardanovy kriz bol uplne rozbity. vymenil som ho a vsetko ok, ale teraz ked prejdem cez nerovnost na ceste 60-80km/h mi tak rozvibruje volant ze musim skoro az zastavit. Myslim ze mam trochu vole na panhartke a mozno by bolo vymenit aj tlmic riadenia,co vy na to? Capi vyzeraju ok

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Vibruje volant na D1 manual

#5 Příspěvek od kupec18 » 18 dub 2016 21:46

Vem si někoho k ruce ať cuká volantem z leva do prava a ty si lehni pod auto a hned uvidíš co je volné.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vibruje volant na D1 manual

#6 Příspěvek od MadTom » 19 dub 2016 09:20

A nebo vem auto na STK a popros je, ať ti ho dají na ty jejich třepačky. Já jsem takhle našel dvě povolené matky, které jsem předtím nemohl najít. Bylo to během 5 minut a těch pár korun mi za to doopravdy stálo. Samozřejmě tím nemyslím absolvovat celou STK, ale jenom tuto částečnou prohlídku. Navíc ti chlapi co u toho dělají, to mají dost často v oku a ví kam se dívat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Macko
Příspěvky: 8
Registrován: 07 úno 2016 15:14
tel.: 0910902551
auto: LR Discovery1
Bydliště: Beluj

Re: Vibruje volant na D1 manual

#7 Příspěvek od Macko » 19 dub 2016 18:11

Urobil som tak,(ze mi kamarat tocil volantom),a zistili sme ze silenblok na panhartke (lavy) ma volu,tak som hned objednal dva a aj tlmic riadenia. hned ako mi to pride nastane vymena. Myslim ze v dohladnej dobe budem musiet vymenit tyc riadenia, co vy nato? Je to problematicka robota?, myslim vymena.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Vibruje volant na D1 manual

#8 Příspěvek od kupec18 » 19 dub 2016 18:18

Macko píše:Urobil som tak,(ze mi kamarat tocil volantom),a zistili sme ze silenblok na panhartke (lavy) ma volu,tak som hned objednal dva a aj tlmic riadenia. hned ako mi to pride nastane vymena. Myslim ze v dohladnej dobe budem musiet vymenit tyc riadenia, co vy nato? Je to problematicka robota?, myslim vymena.
Určitě není, asi bych neměnil celou tyč, pokud není ohnutá nebo tak, ale jen ty čepy.
Až budeš měnit ty čepy tak si je odměř ať je zašroubuješ zhruba stejně a pak skočit na geometrii.

Ohledně silentbloku a vlastně všech dílu nekupuj nic jiného než originál nebo díly označené G.

Macko
Příspěvky: 8
Registrován: 07 úno 2016 15:14
tel.: 0910902551
auto: LR Discovery1
Bydliště: Beluj

Re: Vibruje volant na D1 manual

#9 Příspěvek od Macko » 19 dub 2016 18:27

Dakujem, a ved na litepe stoji cela tyc riadenia len 58euro

Macko
Příspěvky: 8
Registrován: 07 úno 2016 15:14
tel.: 0910902551
auto: LR Discovery1
Bydliště: Beluj

Re: Vibruje volant na D1 manual

#10 Příspěvek od Macko » 19 dub 2016 18:30

A silenbloky som kupil taketo ANR3410GAL114R (PY)

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Vibruje volant na D1 manual

#11 Příspěvek od gibson » 19 dub 2016 18:33

takze som mal pravdu...
prave ti napisal ze mas davat original...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Vibruje volant na D1 manual

#12 Příspěvek od kupec18 » 19 dub 2016 18:37

To je klidně možné, ale já jsem takový šetrný blázen.

Takže nevím proč měnit trubku který nic není když můžu vyměnit čepy a raději si koupit kvalitnější.
Tu spojovačku někdo musel vyrobit dát do toho nějakou tu energii, trochu u toho zkurvit prostředí, a v neposlední řadě je to originál, což z mých zkušenosti jsou prostě nejlepší díly. A když si koupíš zbytečně novou tak tohle vše jde do prdele, a to je ten náš kolotoč s neustálym ekonomickým růstem. :cash
Geometrii se nevyhneš.

Asi jediné plus je že se nebudeš muset srát s povolováním zatuhlých čepu ale bude to pohoda.

Gibson: to nic, taky mi hned na začátku Land Jirka radil ať nekupuji nejlevnější, A připlatil jsem, nepřiplatil jsem.
Na zadním vrchním ramenu ten silentblok vydržel asi 15tkm a na tlumičích vlastně asi nic.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Vibruje volant na D1 manual

#13 Příspěvek od gibson » 19 dub 2016 18:45

ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo :grin:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Macko
Příspěvky: 8
Registrován: 07 úno 2016 15:14
tel.: 0910902551
auto: LR Discovery1
Bydliště: Beluj

Re: Vibruje volant na D1 manual

#14 Příspěvek od Macko » 19 dub 2016 18:58

Uvidim ako sa to bude spravat ked vymenim oba silentbloky na panhartke a tlmic riadenia (old man emu) teraz tum mam Celuler Dynamic uvidim aky bude rozdiel. Musim to vymenit do 29.04,lebo zacina Tisovec. Pre mna to na Tisovci bude premiera.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vibruje volant na D1 manual

#15 Příspěvek od Steve » 19 dub 2016 19:09

gibson píše:ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo :grin:

Mám na to jiný názor :mrk
Párkrát se mi stalo, že se mi na určité cestě a určité rychlosti tak roztřepalo auto, až jsem myslel že se rozpadne. Ubral jsem a OK.
Rychlost cca 80 km/h, dvouproudová cesta u Příbora (na tom místě opakovaně).
Kontrola nic neodhalila, občas se to někde projevilo, vždy na nějaké nerovnosti, která tomu dala impuls.
Při nedávné větší a dlouhé opravě jsem si nechal vyměnit i čepy a zjistil jsem, že všechno je jinak - volant byl pak "bokem", na geometrii jsme zjistili, že jedno kolo potřebuje 3°! Mechanik totiž nedokázal pootočit tou kontamatkou a tak to doladil jen na jedné straně. Naštěstí chlap na geometrii byl po jídle a nakonec se mu to povedlo, ale sténal statečně.
A to přesto, že rozteč si mechoš změřil a pak to vlastně jen rozhodil, protože jsem chtěl volant rovně. Že mi to prý na geometrii doladí...
To by nic neznamenalo, ale...
Přestože jsem jezdil denně, necítil jsem žádné problémy, že by auto někam tahalo. Ale ujistil jsem, že předtím dobrá pravá přední guma je úplně sjetá na jedné straně.
Takže s tím, že by to poznal bych asi byl opatrnější - je to jako na kole, máš-li křivé šlapátko, napoprvé to poznáš, pak už ne, zvykneš si.
Ani já jsem necítil asymetrii.

Takže geometrii vřele doporučuju.
Jak kvůli jízdním vlastnostem, tak i kvůli bezpečnosti, nehledě na možné sjetí gum a tedy finanční újmu.
Mě geometrie stála okolo pětistovky a to snad za správné vlastnosti auta stojí, ne? :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Vibruje volant na D1 manual

#16 Příspěvek od gibson » 19 dub 2016 19:16

Steve píše:
gibson píše:ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo :grin:

Mám na to jiný názor :mrk
Párkrát se mi stalo, že se mi na určité cestě a určité rychlosti tak roztřepalo auto, až jsem myslel že se rozpadne. Ubral jsem a OK.
Rychlost cca 80 km/h, dvouproudová cesta u Příbora (na tom místě opakovaně).
Kontrola nic neodhalila, občas se to někde projevilo, vždy na nějaké nerovnosti, která tomu dala impuls.
Při nedávné větší a dlouhé opravě jsem si nechal vyměnit i čepy a zjistil jsem, že všechno je jinak - volant byl pak "bokem", na geometrii jsme zjistili, že jedno kolo potřebuje 3°! Mechanik totiž nedokázal pootočit tou kontamatkou a tak to doladil jen na jedné straně. Naštěstí chlap na geometrii byl po jídle a nakonec se mu to povedlo, ale sténal statečně.
A to přesto, že rozteč si mechoš změřil a pak to vlastně jen rozhodil, protože jsem chtěl volant rovně. Že mi to prý na geometrii doladí...
To by nic neznamenalo, ale...
Přestože jsem jezdil denně, necítil jsem žádné problémy, že by auto někam tahalo. Ale ujistil jsem, že předtím dobrá pravá přední guma je úplně sjetá na jedné straně.
Takže s tím, že by to poznal bych asi byl opatrnější - je to jako na kole, máš-li křivé šlapátko, napoprvé to poznáš, pak už ne, zvykneš si.
Ani já jsem necítil asymetrii.

Takže geometrii vřele doporučuju.
Jak kvůli jízdním vlastnostem, tak i kvůli bezpečnosti, nehledě na možné sjetí gum a tedy finanční újmu.
Mě geometrie stála okolo pětistovky a to snad za správné vlastnosti auta stojí, ne? :mrk
ak to spravne chapem tak sa nastavovala spojovacka - tyc riadenia je v predu
to uz je samozrejme
moj prispevok bol len ohladne tyce riadenia :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vibruje volant na D1 manual

#17 Příspěvek od MadTom » 19 dub 2016 21:35

Ad tyče řízení - na D2 jsem je měnil, protože jeden kloub byl KO a u ostatních byly načaté manžety. Po více než 10 letech to beru jako dobrý stav. Dal jsem rovnou pevnostní tyče, protože byly jenom o maličko dražší, než samotné klouby do původních tyčí.
A kontrolu geometrie jednoznačně doporučuju, ony slušné gumy jsou docela drahé, tak proč je ničit špatným seřízením. Co se týče odměření původních kloubů a nastavení nový podle toho, tak samozřejmě ano, ať to na geometrii není moc velkej opruz a je jistota, že to vůbec půjde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vibruje volant na D1 manual

#18 Příspěvek od Steve » 19 dub 2016 23:48

ak to spravne chapem tak sa nastavovala spojovacka - tyc riadenia je v predu
to uz je samozrejme
moj prispevok bol len ohladne tyce riadenia :wink:


Už přesně nevím, ale pokud byl volant mimo střed, tak přední.

Za sebe tvrdím, že jakékoliv zásahy by měly být překontrolovány na geometrii.
Je jedno, jestli přední nebo zadní - u obou musí být rozteč v pořádku.
A může se stát, že přední mírně ohneš (nemusí to být hned vidět - a geometrie se změní i bez výměny čepů.
Navíc tam vznikne napětí a čepy se opotřebují dřív.
Za sebe si myslím, že zkontrolovat vždy po nějakém zásahu. :mrk
Discovery je životní styl.

Odpovědět