Všeobecné rady a informace
Moderátor: Acon
-
fugín
- Příspěvky: 2291
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
#41
Příspěvek
od fugín » 04 led 2017 17:49
Maarty82 píše:Tak to je pecka. 100% dej vědět. To je pěkná reference

Tak sem dnes mluvil s Karlem ohledně té baterie a věc se má takhle: Karel (náš dvorní vč. doktor pro LR )říkal že tyto baterie mu dodává jakýsi,mě neznámý dodavatel ze zahraničí. Momentálně je vyprodáno,ale po 10. 1. 2017 by měly dorazit nové a cena by měla být určitě pod 5tisíc českých. Dostal jsem svolení uveřejnit zde na něj kontakt. Tak pokud by po téhle baterii někdo toužil a nemohl ji nikde sehnat tak mu může volat na 723425628. No kdyby to nebral hned,tak volat vícekrát. Má totiž spoustu práce s opravami Land Roverů

EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
-
fugín
- Příspěvky: 2291
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
#42
Příspěvek
od fugín » 05 led 2017 00:18
Tak čerstvá info tahle baterka se dá udělat za cca 4700 českých i s daní. Tak jestli by měl někdo zájem tak máte volat na výše uvedené číslo. Toť vše, nikomu to necpu. Ale já jsem s ní spokojen.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
-
desmosedici-rr
- Příspěvky: 256
- Registrován: 04 dub 2014 17:55
- auto: free
- Bydliště: Plzeň-Blatná
#43
Příspěvek
od desmosedici-rr » 06 led 2017 21:19
fugín píše:Já sem s bateriema zatím skončil u Cargo GS-640 SHD 115 Ah 1000A. Do D2 se vejde jen tak tak,ale vejde se a i dekl jde zavřít. Zatím nemám důvod přemýšlet o jiné. Mám ji vyzkoušenou a drží zatím jako žádná jiná co jsem za svůj život v autech měl.

Odesláno z mého SM-G388F pomocí Tapatalk
baterie GS prodávají v Plzni na Jateční tř. firma Akuma,
dnes jsem je tam viděl
http://www.akumulatory-cz.cz/
-
Maarty82
- Příspěvky: 214
- Registrován: 28 úno 2016 19:50
- tel.: 607519728
- auto: LR 322
- Bydliště: Plzeňsko
#44
Příspěvek
od Maarty82 » 07 led 2017 13:20
desmosedici-rr píše:fugín píše:Já sem s bateriema zatím skončil u Cargo GS-640 SHD 115 Ah 1000A. Do D2 se vejde jen tak tak,ale vejde se a i dekl jde zavřít. Zatím nemám důvod přemýšlet o jiné. Mám ji vyzkoušenou a drží zatím jako žádná jiná co jsem za svůj život v autech měl.

Odesláno z mého SM-G388F pomocí Tapatalk
baterie GS prodávají v Plzni na Jateční tř. firma Akuma,
dnes jsem je tam viděl
http://www.akumulatory-cz.cz/
no paráda. To mám kousek

díky
-
stormrage
- Příspěvky: 218
- Registrován: 28 čer 2013 13:52
- auto: mercedes
#45
Příspěvek
od stormrage » 07 led 2017 23:08
jedna aktuálna otázočka ohľadom nabíjania autobatérie v týchto mrazoch:
momentálne je vonku už od piatku -26 stupňov, auto bolo použité naposledy v piatok so zdĺhavým štartom, v sobotu stálo a zajtra by som ho chcel preštartovať no pri týchto teplotách očakávam problémy, preto sa chcem opýtať či nejako nepoškodím autobatériu ak ju napojím na malú automatickú nabíjačku (bosch c3) priamo v aute počas mrazu bez odpojenia svoriek a trošku ju pred štartovaním "povzbudím".... ak totiž odpojim batériu - zresetuje sa mi centrál a nenaštartujem vobec (p38 bohužiaľ stále s immobilizérom) ...... názory na takéto dobíjanie na nete sa líšia tak vopred ďakujem za nejaký postreh

díky
-
kupec18
- Příspěvky: 1701
- Registrován: 18 dub 2013 21:35
- auto: D1 300tdi
- Bydliště: Ova,Brno
#46
Příspěvek
od kupec18 » 07 led 2017 23:20
C3 mam taky, myslím že umí i udržovací napětí, takže ji tam můžeš klidně nechat i přes noc.
jj tak to umí.
Udržovací nabíjení
Aby se zachovalo plné nabití akumulátoru, může zůstat nabíjecí přístroj trvale připojen. Po nabití akumulátoru se nabíjecí přístroj automaticky přepne na režim udržovacího nabíjení. Nejvyšší ochranná opatření proti nesprávnému způsobu použití a zkratu umožňují bezpečnou práci. Díky integrovanému obvodu nabíjecí přístroj začíná nabíjet až několik sekund po výběru režimu nabíjení. Tímto způsobem se zabrání vytváření jisker, které se často vyskytují při připojování. Navíc je přístroj pro nabíjení akumulátorů řízen interní mikropočítačovou jednotkou (MCU = Micro-Computer-Unit).
navíc tam maš i ledku s vločkou na nabijeni v zimě kdy to dává větší napětí.
-
stormrage
- Příspěvky: 218
- Registrován: 28 čer 2013 13:52
- auto: mercedes
#47
Příspěvek
od stormrage » 07 led 2017 23:25
kupec18 píše:C3 mam taky, myslím že umí i udržovací napětí, takže ji tam můžeš klidně nechat i přes noc.
jj tak to umí.
Udržovací nabíjení
Aby se zachovalo plné nabití akumulátoru, může zůstat nabíjecí přístroj trvale připojen. Po nabití akumulátoru se nabíjecí přístroj automaticky přepne na režim udržovacího nabíjení. Nejvyšší ochranná opatření proti nesprávnému způsobu použití a zkratu umožňují bezpečnou práci. Díky integrovanému obvodu nabíjecí přístroj začíná nabíjet až několik sekund po výběru režimu nabíjení. Tímto způsobem se zabrání vytváření jisker, které se často vyskytují při připojování. Navíc je přístroj pro nabíjení akumulátorů řízen interní mikropočítačovou jednotkou (MCU = Micro-Computer-Unit).
navíc tam maš i ledku s vločkou na nabijeni v zimě kdy to dává větší napětí.
presne

potreboval som sa v tom uistiť, díky

-
Adam P.
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
#48
Příspěvek
od Adam P. » 07 led 2017 23:30
tak ze začátku mě toto téma moc nebralo, páč sem v defu měl jakousi černou baterku, velkou a těžkou že sem to eště neviděl (byl na ní takový ovál a v něm nějaký nápis, něco jako land rove...). pak loni v létě začal defík trochu stávkovat a občas nestartoval. tak mu sem-tam pomohl při startování náš SAABík, ale pak už to nešlo vůbec. tak sem kúpil ešče větší a těžší novú batériu, ani nevím co to bylo zač, ale je to cajk. aj když venda nechá celú noc svítit zadní přídavné světlo, tak to ráno natočím. ale jak to tadyk teď čtu, tam mám kacířskou myšlenku, že bych to zitra zkusil nahodit (v těch mrazoch a po 14 dněch stání na dvorku). enem tak. ze srandy. tož co myslíte? mám?

defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
-
Kontaktovat uživatele:
#49
Příspěvek
od pojir » 08 led 2017 09:28
Jen to zkus...
Jinak musim rict, ze ta varta black je fakt fajn. V minus trinacti toci jak o zivot snad pet minut.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
-
Kontaktovat uživatele:
#50
Příspěvek
od Kokesek » 08 led 2017 10:29
nestesti je ze clovek uz vlastne nevi co si koupi...pokud delala Akuma baterky v Ceske Lipe tak to bylo super. Dneska se vyrabi vsechno pro vsechny a vsude jinde nez jak se to jmenuje.
Kazdopadne kdyz Exide neni Polskej tak je vyborny hlavne premiove rady. Pokud Vartu tak prave ne Silver line obecne zadna baterka nema rada otresy a Varta je nesnasi uplne. Exide zase spatne snasi kratke trasy. Kupodivu Starline je srovnatelny s Vartou v cernem provedeni ktere je vlastne lepsi jako silver...
No a pak tu mame jeste treba TAB na kterou nemuzu rict nic spatneho, ale o chlup levneji vychazi rada XT od ELITU kterou vyrabi taky TAB a kvalita je vyborna.
Uplne jinou kategorii jsou original dodavane baterie do aut. napr Mitsubishi z roku 2000 jsem menil tedka original baterku, to same mam zkusenosti z chrysleru ktere maji bateri MOPAR, no kdo jim to vyrabi nevim.
Banner nepouzivam (nemam tedy vlastni zkusenost), ale udajne ma velmi dobre baterky velkych kapacit a premiovych rad.
Pro me je dobra baterka takova ktera snasi dobre hluboke vybiti a otresy. To znamena ze bude asi rozdil v technologii vyroby u olovenych desek resp jejich mrizek. Metoda vyseku nebo odlivani mrizky ma zasadni vliv na funkci. A potom hraje roli cistota materialu pouziteho pri vyrobe.
-
MadTom
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
#51
Příspěvek
od MadTom » 08 led 2017 10:35
Doplním - podívat se na to, jak je vlastně baterka provedená - jestli klasická mokrá, i když není dolévací, nebo AGM - tedy s elektrolytem nasáklým v rounu, ať už s plochýma článkama nebo se smotanýma (Optima). U těch druhých (AGM) je dost často uvedeno, že se dají provozovat v jakékoliv poloze. A podle mě to je co se týče odolnosti proti vibracím zásadní rozdíl - mokrou baterku už do LR nechci.
Včera -16, baterka Banner 92Ah v AGM provedení, stáří tuším 4 roky a motorem točila velmi čile. Když se pozapínala i ostatní elektronika v autě, tak potom i motor chytnul.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
Robí
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 pro 2014 11:27
- tel.: 775300195
- auto: Discovery 3
- Bydliště: Pardubice, Ústí nad Labem
#52
Příspěvek
od Robí » 08 led 2017 10:38
Já jen přidám zkušenost že za mě je nejlepší originál baterie co se dodává s auty. Děda kupoval Peugeota 405 tenkrát v roce 1994 jako nového a baterii měnil až po 14 letech. Já teď na Land Roveru Discovery 3 po 8 letech, koupil jsem baterku v Elitu 110 AH mám jí ani ne půl roku a příjde mi že už to není ono a to popojížděčky nejezdim. Nejkratší trasu jedu 20 Km.
-
Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
-
Kontaktovat uživatele:
#53
Příspěvek
od Kokesek » 08 led 2017 10:40
Taky jeste doplnim...u tech klasickych mokrych baterek je dulezite take provedeni vysky. Ty hodne vysoke batery s neutopenyma kontaktama maji vetsi mezeru desky od dna baterie a jsou mene nachylne k nasledkum sulfatace. Proste ten bordel co vzika pouzivanim vam ty desky dole tak rychle nezkratuje. proto taky vydri dele otresy a vetsinou prave toto vysoke provedeni je HEAVY
-
MadTom
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
#54
Příspěvek
od MadTom » 08 led 2017 10:53
Sulfatace a rozpad desek a následný zkrat jsou dvě rozdílné věci. Tím nechci polemizovat s výškou baterky a vlivem na funkci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
halo
- Příspěvky: 252
- Registrován: 29 říj 2012 22:28
- auto: Disco II td5
- Bydliště: BA
#55
Příspěvek
od halo » 08 led 2017 14:33
Bolo tu spomenute ze sa da dobijat baterka na aute. Ja prave musim baterku z auta vybrat aby som ju nabil. Cize auto bez elektriky bude 12?h a viac. Mam ocakavat nejaky problem s immo? Webastom? Radiom? Vw to zvlada bezproblemov ale u lr som tak dlho baterku este nemal odpojenu.
-
Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
-
Kontaktovat uživatele:
#56
Příspěvek
od Kokesek » 08 led 2017 16:25
halo píše:Bolo tu spomenute ze sa da dobijat baterka na aute. Ja prave musim baterku z auta vybrat aby som ju nabil. Cize auto bez elektriky bude 12?h a viac. Mam ocakavat nejaky problem s immo? Webastom? Radiom? Vw to zvlada bezproblemov ale u lr som tak dlho baterku este nemal odpojenu.
aspon si odpocine a nebude muset na nic myslet

-
halo
- Příspěvky: 252
- Registrován: 29 říj 2012 22:28
- auto: Disco II td5
- Bydliště: BA
#57
Příspěvek
od halo » 08 led 2017 16:29
No tak som ho teda dal k odpocinku. Som zvedavy v akej nalade bude ked ho zobudim (teda ak)

-
Adam P.
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
#58
Příspěvek
od Adam P. » 08 led 2017 20:20
pojir píše:Jen to zkus...
Jinak musim rict, ze ta varta black je fakt fajn. V minus trinacti toci jak o zivot snad pet minut.
cha! na pohodu – musel jsem teda asi čtyři vteřiny točit, ale pak hned naskočil, frajér jeden

jinak startuju vždycky na brnknutí. čili baterka dobrá, auto taky a nafta asi taky (přidávám VIF). akorát nevím, co tam vlastně za baterku mám, abych vám mohl dát referenci

esli si ráno vzponenu, tak na to mrknu a napíšu to pak sem...
Naposledy upravil(a)
Adam P. dne 09 led 2017 13:22, celkem upraveno 1 x.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
cyril1967
- Příspěvky: 40
- Registrován: 15 zář 2015 22:09
- auto: RR P38
#59
Příspěvek
od cyril1967 » 09 led 2017 13:08
Ja mám 95 Ah 830A bosch a som nešťastný,má cca rok.Čerstvo nabitá,potočím 10 sekúnd a koniec.
-
Honza21
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
-
Kontaktovat uživatele:
#60
Příspěvek
od Honza21 » 09 led 2017 13:45
Varta Blue 72Ah 630A - v létě v poho. Při těchto -15 mrazech dělá psí kusy - prostě moc se jí nechce startovat. Asi jsem to přehnal se spořivostí, měl jsem koupit silnější. Nicméně dnes ráno -16. Pouze na baterku motor nenaskočil. 5 x jsme startoval za pomocí startovacího trafa z Lídlu (1200 Kč) a pořád nic. Vždy s přestávkou 10 min se současným dobíjením. Pak jsem cca 10 min nahříval motorový prostor a baterku horkovzdušnou pistolí ( s rozumnou vzdáleností ) a motor naskočil celkem ochotně. Máte někdo zkušenosti s ohřevem motorového prostoru teplovzduchem venku (cca 2 kW) ? Nebo je to přidávání kapek do moře a bez garáže to nemá smysl ?