ABS na DI

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#21 Příspěvek od Pavel C » 23 zář 2008 10:18

A kontrolka ti teď svítí pořád? (Mně už skoro rok a kopání do pedálu je stále častější.)
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#22 Příspěvek od Rover » 23 zář 2008 10:25

Teď mně svítí občas, když jsem dotáhl ložiska tak nesvítila vůbec, postupem času se to začalo zase zhoršovat. Už mám vše připravené na výměnu ložisek, tak uvidíme.
Country boy...

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#23 Příspěvek od Sláma Karel » 23 zář 2008 10:59

Pro ty kteří to ABS nepotřebují se vyplatí odpojit zásuvku elektriky, která vede na kostku ABS a budete mít po starosti s kopáním do pedálu a bude vám to brzdit vždycky. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#24 Příspěvek od Piskot » 30 zář 2008 19:40

Pavel C píše:Takřka neznatelné "kopání do pedálu" mám při každém brždění a brzdí to. Ale, jak už jsem psal, horší je to silné kopání (až drnčení) a bez efektu brždění...
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel
Ahoj Pavle, tak jak? Zjistil jsi něco? :?:
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 366
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#25 Příspěvek od Kocur » 30 zář 2008 21:08

Mam upne to samy a to mam obe napravy po GO, veschny cepy, loziska, gufera novy. Jedina vec ktera me napada je jen ze uz to odpojim, fakt se nemuze nekde neco posrat jeste vic-asi ne co? Jak teda na to? Kde mam co odpojit? A pak jeste otazka ohledne brzdovejch desticek, mam kupovat dale pro verzi s abs nebo bez, predpokladam ze se lisej jen tim kabilkem, tudiz by mely stacit ty bez. Nebo se pletu? Diky moc.

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#26 Příspěvek od Piskot » 30 zář 2008 23:27

Kocur píše:Mam upne to samy a to mam obe napravy po GO, veschny cepy, loziska, gufera novy. Jedina vec ktera me napada je jen ze uz to odpojim, fakt se nemuze nekde neco posrat jeste vic-asi ne co? Jak teda na to? Kde mam co odpojit? A pak jeste otazka ohledne brzdovejch desticek, mam kupovat dale pro verzi s abs nebo bez, predpokladam ze se lisej jen tim kabilkem, tudiz by mely stacit ty bez. Nebo se pletu? Diky moc.
Desticky nemají kabel kvůli ABS. Ten kabel je jen pro signalizaci opotřebení destiček - prostě se Ti rozsvítí kontrolka aby jsi věděl, že je jsou sjeté pod určitou mez a je čas ty desky vyměnit :D . Odpojení ABS popisuje výše Karel Sláma.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

#27 Příspěvek od cyril » 30 zář 2008 23:39

Po opravě od jirky mi kontrolka zhasla, ABS fungovalo a auto brzdilo... asi 14 dní. Po jízdách v terénu a bahně se mi občas kontrolka začala rozsvěcet až to skončilo tento víkend opět trvalým svícením, což by mi nevadilo kdyby to někdy namísto brzdění nekopalo do pedálu a neplašilo mě to při dojíždění ostatních aut na semaforech....ten souboj s mým nárazníkem by určitě nevyhrála..... :cry: Tak jsem vyndal pojistku pro ABS pod volantem a auto brzdí opět jako ďas....svítící kontrolku vyndám, je to operace asi na čtvrt hodiny...už jsem měl tacho rozdělané při hledání závady nefunkčního tachometru...a bude pokoj....:oops:
Naposledy upravil(a) cyril dne 01 říj 2008 23:19, celkem upraveno 1 x.

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#28 Příspěvek od Pavel C » 01 říj 2008 08:41

Piskot píše:
Pavel C píše:Takřka neznatelné "kopání do pedálu" mám při každém brždění a brzdí to. Ale, jak už jsem psal, horší je to silné kopání (až drnčení) a bez efektu brždění...
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel
Ahoj Pavle, tak jak? Zjistil jsi něco? :?:
Jelikož se ABS aktivuje při rozjezdu až v rychlosti asi 6 km/hod, tak jsem od měření upustil. Musel bych buď sedět v motoru a zároveň řídit nebo prodlužovat dráty a tahat do kabiny. A to se mi nechtělo. Měl jsem podezření na pravé přední čidlo, tak jsem ho jenom rozpojil a zatím jezdím bez kopání.
Pak zkusím toto čidlo zase spojit a rozpojit jiné. Pokud to bude kopat, tak je vadné čidlo nebo kablík k němu.
(Pokud se ovšem rozpojením čidla nevyřazuje celé ABS, pak bych zkusil toto čidlo v konektoru zkratovat a zkoušet, jak se to chová ... Jestli mi do toho nic nevleze, tak to budu zkoušet dnes navečer.)
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#29 Příspěvek od Pavel C » 01 říj 2008 08:57

cyril píše: Tak jsem vyndal pojistku pro ABS pod volantem a auto brzdí opět jako ďas....

Ještě další pojistka a relé je u motoru...
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#30 Příspěvek od Pavel C » 02 říj 2008 09:39

Včera jsem měřil odpor na 2 různých čidlech a byl stejný. Zkusil jsem to patrně vadné opět připojit a rozpojit jiné a brzdilo to bez kopání. Teď jsem to podezřelé čidlo zkratoval a zase to brzdí bez kopání. Zkusím tak jezdit delší dobu, neboť to kopání mi dělalo tak 2x do týdne. Pak uvidím, jestli budu dál experimentovat třeba s kostkou ABS nebo ABS odpojím a bude....
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

#31 Příspěvek od cyril » 02 říj 2008 10:51

držím palce, až na to přijdeš...budu se s opravou opičit... :lol:

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#32 Příspěvek od Pavel C » 13 říj 2008 10:12

Dočetl jsem se, že v čidle je cívka se stálým magnetem a ozubené kolo, co je u předních kol na homokloubu, je feromegnetické. Otáčemím kola se indukuje střídavé napětí, podle rychlosti otáčení s různými frekvencemi. Tyto signály ze všech kol jsou vyhodnocovány v ECU a podle toho je v brzdách udržován tlak nebo snižován (elektromagnetickým ventilem) nebo zvyšován (pumpou) a to pro každé kolo zvlášť. Neustále by měla probíhat i diagnostika funkčnosti a v případě poruchy by mělo být ABS vyřazeno. To se stalo, když jsem rozpojil některé čidlo nebo ho zkratoval. Takže mé minulé dedukce byly mylné. (Jenže by to mělo vyřadit ABS při špatné diagnostice a nekopat do pedálu a nebrzdit!)
O víkendu jsem našel chvilku času. Nadzvedl jsem auto, rozpojil konektor na vodiči od čidla a směrem k čidlu jsem připojil měřák. Rukou jsem začal točit kolem a měřák mi začal ukazovat 1 až 2 V střídavého napětí podle rychlosti otáčení kola (nemám zas takový měřák, abych měřil přesnější hodnoty). Takže čidlo je v pořádku. Zdvihl jsem auto na druhé straně a zase točil a měřil a nenaměřil jsem nic. Tak jsem čidlo vydělal a jal jsem se ho prohlížet. Kablík je v jakémsi husím krku a vypadal nepoškozeně. Už jsem sice chtěl objednat nové čidlo, ale nedalo mi to a strčil jsem ho místo čidla, které mi indukovalo napětí. A tady to "vadné" čidlo taky najednou indukovalo napětí.
Takže čidla jsou obě v pořádku, ale konkrétně v pravém předním kole nefungují. A v tomto kole jsem předčasem měnil homokloub, který má to feromagnetické ozubení a měnil jsem i svisláky. Jo, ještě jsem se dočetl, že vzdálenost čidla od toho ozubeného kola by měla být s přesností +- 0,4 mm. Napadlo mě tedy, že je čidlo moc daleko a když vydělám z horního svisláku podložky a dám je dolů, tak čidlo přiblížím. Tak jsem vytáhl horní svislák, horní podložky vydělal, přišrouboval zpět horní svislák, vytáhl jsem spodní svislák - a tam nepasují. Musel jsem to tedy dát zpět tak, jak to bylo.
Jenom jsem si přidělal práci. Navíc to byla blbost, protože horní svislák je dobře průchozí, čidlo jde zarazit (ať jsou tam podložky nebo ne) až na ozubené kolo. Ale napětí se tam neindukuje!
Takže mám podezření, že to ozubené kolo není feromagnetické, ale jenom ocelové. Znovu to celé rozkuchat a vydělávat homokloub se mi nechce. Kdybych zjistil, že není zmagnetováno a chtěl ho reklamovat, tak bych musel být nějaký čas nepojízdný a to nejde. Používám auto denně a jiné nemám.
A nebo se možná pletu a závada je úplně někde jinde. Napadá vás něco?
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Miloš II » 13 říj 2008 19:11

[quote="Pavel C"]Dočetl jsem se, že v čidle je cívka se stálým magnetem a ozubené kolo, co je u předních kol na homokloubu, je feromegnetické.

Mám ten samej problém levé přední kolo hlásí diagnostika. Dle konzultace s Brnem by mělo být čidlo čisté a max. doražené k náboji (doporučují lehce gumovým kladívkem). Pak je varianta prohodit čidla a zajet na diagnostiku.
Pro D1 tu http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DISCOV ... 286.c0.m14
Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#34 Příspěvek od Piskot » 13 říj 2008 20:04

Ahoj Pavle, když už jsi v tom takhle daleko, nezkoušel jsi postup uvedení ABS do diagnostického stavu? :?: Kontrolka ABS pak "vyblikává" kod chyby. Postup je popsán viz.příspěvky od Milana Disco Rovera na vedlejším foru zde: http://www.discoveryclub.cz/forum/viewt ... c&start=15

Piskot
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#35 Příspěvek od Pavel C » 14 říj 2008 07:41

To Miloš II:
Čidlo dorážím až na doraz k ozubu, měřil jsem to i šuplerou a je to slyšet, když se doťukává, že začne znít kovověji. Co se týká čistoty, tak je vždycky od vazeliny a asi jinak to být nemůže. Homokloub se točí ve vazelině a když jsem ho měnil, tak jsem tam dal přesně celou tubu origo balení. Je pravda, že to čidlo, kde to nefunguje (pravé kolo), je vždycky víc od vazeliny než to druhé. Ještě bych mohl přes svislák špachtilčkou tu vazelinu trochu setřít, ale myslím si, že by se tam mezi zuby zase usadila.
Čidla jsem měl prohozené a na levém kole to funguje (indukuje napětí) a na pravém nikdy. Na diagnostice by mi asi jenom řekli, že pravé čidlo neindukuje napětí a ať ho vyměním. Ale to nepomáhá...
To Piskot:
Na ten příspěvek jsem taky narazil. Neměl jsem odvahu to zkoušet (varuje, že může dojít i ke škodám) a navíc jsem to zjistil voltmetrem i bez zapnutí klíčku a uvedení v činnost ECU a dalších komponent.

Podle mne má pravý homokloub slabou vrstvu magnetu nebo žádnou a nebo je moc obalený vazelinou. Vyndávat ho ven se mi už moc nechce, když si nejsem jistý, že to bude mít účel.
Tak jak dál?
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#36 Příspěvek od karel » 14 říj 2008 07:47

Asi bych šel Pavle cestou odpojení ABS a jezdil bez něj, tak jak to radil Karel Sláma i Rover než se s tím donekonečna otravovat :?
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#37 Příspěvek od Pavel C » 14 říj 2008 07:52

karel píše:Asi bych šel Pavle cestou odpojení ABS a jezdil bez něj, tak jak to radil Karel Sláma i Rover než se s tím donekonečna otravovat :?
Tak to asi dopadne. ABS je sice pohotovější a účelnější než řidič a jeho přerušované brzdění, ale byly doby, kdy ABS ještě nebylo a taky jsem jezdil. Jen jsem chtěl zprovoznit nefunkční komponentu auta...
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#38 Příspěvek od karel » 14 říj 2008 07:58

Osobně ho na svém autě taky nemám a nepociťuji žádný problém, zatím jsem vše dobrzdil, nerad bych si totiž poškrábal rolny od navijáku :lol:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od ALF » 14 říj 2008 08:33

karel píše:Osobně ho na svém autě taky nemám a nepociťuji žádný problém, zatím jsem vše dobrzdil, nerad bych si totiž poškrábal rolny od navijáku :lol:
to Karel a ost. odborníci Chci se zeptat, protože na LR nemám ABS ani HDC, jestli mi pomůže v zimě při sjíždění prudkého kopce s namrzlým povrchem zapnutí ARB uzávěrky zadní nápravy?

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#40 Příspěvek od karel » 14 říj 2008 08:53

To ALF: Sice je to od tématu, ale odpovím ti. Uzávěrku řaď jen při výjezdu do kopce, z kopce dolů je nejlepší když jdou všechna kola volně a to jak na suchu tak když je kluzko, navíc z kopce čumákem dolů se těžiště přesouvá na přední nápravu, takže prdel je lehká a nedrží směr ani když je diferák otevřený.Dokonce je doporučováno vyřadit dolů z kopce i mezinápravu kvůli lepší podélné stabilitě.Někde už je tu o tom psáno víc , ale nanašel jsem to :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Odpovědět