ABS na DI
Moderátor: Miky_CZ
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7915
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Pro ty kteří to ABS nepotřebují se vyplatí odpojit zásuvku elektriky, která vede na kostku ABS a budete mít po starosti s kopáním do pedálu a bude vám to brzdit vždycky. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Piskot
- Příspěvky: 454
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Ahoj Pavle, tak jak? Zjistil jsi něco?Pavel C píše:Takřka neznatelné "kopání do pedálu" mám při každém brždění a brzdí to. Ale, jak už jsem psal, horší je to silné kopání (až drnčení) a bez efektu brždění...
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel

Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
Mam upne to samy a to mam obe napravy po GO, veschny cepy, loziska, gufera novy. Jedina vec ktera me napada je jen ze uz to odpojim, fakt se nemuze nekde neco posrat jeste vic-asi ne co? Jak teda na to? Kde mam co odpojit? A pak jeste otazka ohledne brzdovejch desticek, mam kupovat dale pro verzi s abs nebo bez, predpokladam ze se lisej jen tim kabilkem, tudiz by mely stacit ty bez. Nebo se pletu? Diky moc.
- Piskot
- Příspěvky: 454
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Desticky nemají kabel kvůli ABS. Ten kabel je jen pro signalizaci opotřebení destiček - prostě se Ti rozsvítí kontrolka aby jsi věděl, že je jsou sjeté pod určitou mez a je čas ty desky vyměnitKocur píše:Mam upne to samy a to mam obe napravy po GO, veschny cepy, loziska, gufera novy. Jedina vec ktera me napada je jen ze uz to odpojim, fakt se nemuze nekde neco posrat jeste vic-asi ne co? Jak teda na to? Kde mam co odpojit? A pak jeste otazka ohledne brzdovejch desticek, mam kupovat dale pro verzi s abs nebo bez, predpokladam ze se lisej jen tim kabilkem, tudiz by mely stacit ty bez. Nebo se pletu? Diky moc.

Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Po opravě od jirky mi kontrolka zhasla, ABS fungovalo a auto brzdilo... asi 14 dní. Po jízdách v terénu a bahně se mi občas kontrolka začala rozsvěcet až to skončilo tento víkend opět trvalým svícením, což by mi nevadilo kdyby to někdy namísto brzdění nekopalo do pedálu a neplašilo mě to při dojíždění ostatních aut na semaforech....ten souboj s mým nárazníkem by určitě nevyhrála.....
Tak jsem vyndal pojistku pro ABS pod volantem a auto brzdí opět jako ďas....svítící kontrolku vyndám, je to operace asi na čtvrt hodiny...už jsem měl tacho rozdělané při hledání závady nefunkčního tachometru...a bude pokoj....


Naposledy upravil(a) cyril dne 01 říj 2008 23:19, celkem upraveno 1 x.
Jelikož se ABS aktivuje při rozjezdu až v rychlosti asi 6 km/hod, tak jsem od měření upustil. Musel bych buď sedět v motoru a zároveň řídit nebo prodlužovat dráty a tahat do kabiny. A to se mi nechtělo. Měl jsem podezření na pravé přední čidlo, tak jsem ho jenom rozpojil a zatím jezdím bez kopání.Piskot píše:Ahoj Pavle, tak jak? Zjistil jsi něco?Pavel C píše:Takřka neznatelné "kopání do pedálu" mám při každém brždění a brzdí to. Ale, jak už jsem psal, horší je to silné kopání (až drnčení) a bez efektu brždění...
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel
Pak zkusím toto čidlo zase spojit a rozpojit jiné. Pokud to bude kopat, tak je vadné čidlo nebo kablík k němu.
(Pokud se ovšem rozpojením čidla nevyřazuje celé ABS, pak bych zkusil toto čidlo v konektoru zkratovat a zkoušet, jak se to chová ... Jestli mi do toho nic nevleze, tak to budu zkoušet dnes navečer.)
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
Včera jsem měřil odpor na 2 různých čidlech a byl stejný. Zkusil jsem to patrně vadné opět připojit a rozpojit jiné a brzdilo to bez kopání. Teď jsem to podezřelé čidlo zkratoval a zase to brzdí bez kopání. Zkusím tak jezdit delší dobu, neboť to kopání mi dělalo tak 2x do týdne. Pak uvidím, jestli budu dál experimentovat třeba s kostkou ABS nebo ABS odpojím a bude....
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
Dočetl jsem se, že v čidle je cívka se stálým magnetem a ozubené kolo, co je u předních kol na homokloubu, je feromegnetické. Otáčemím kola se indukuje střídavé napětí, podle rychlosti otáčení s různými frekvencemi. Tyto signály ze všech kol jsou vyhodnocovány v ECU a podle toho je v brzdách udržován tlak nebo snižován (elektromagnetickým ventilem) nebo zvyšován (pumpou) a to pro každé kolo zvlášť. Neustále by měla probíhat i diagnostika funkčnosti a v případě poruchy by mělo být ABS vyřazeno. To se stalo, když jsem rozpojil některé čidlo nebo ho zkratoval. Takže mé minulé dedukce byly mylné. (Jenže by to mělo vyřadit ABS při špatné diagnostice a nekopat do pedálu a nebrzdit!)
O víkendu jsem našel chvilku času. Nadzvedl jsem auto, rozpojil konektor na vodiči od čidla a směrem k čidlu jsem připojil měřák. Rukou jsem začal točit kolem a měřák mi začal ukazovat 1 až 2 V střídavého napětí podle rychlosti otáčení kola (nemám zas takový měřák, abych měřil přesnější hodnoty). Takže čidlo je v pořádku. Zdvihl jsem auto na druhé straně a zase točil a měřil a nenaměřil jsem nic. Tak jsem čidlo vydělal a jal jsem se ho prohlížet. Kablík je v jakémsi husím krku a vypadal nepoškozeně. Už jsem sice chtěl objednat nové čidlo, ale nedalo mi to a strčil jsem ho místo čidla, které mi indukovalo napětí. A tady to "vadné" čidlo taky najednou indukovalo napětí.
Takže čidla jsou obě v pořádku, ale konkrétně v pravém předním kole nefungují. A v tomto kole jsem předčasem měnil homokloub, který má to feromagnetické ozubení a měnil jsem i svisláky. Jo, ještě jsem se dočetl, že vzdálenost čidla od toho ozubeného kola by měla být s přesností +- 0,4 mm. Napadlo mě tedy, že je čidlo moc daleko a když vydělám z horního svisláku podložky a dám je dolů, tak čidlo přiblížím. Tak jsem vytáhl horní svislák, horní podložky vydělal, přišrouboval zpět horní svislák, vytáhl jsem spodní svislák - a tam nepasují. Musel jsem to tedy dát zpět tak, jak to bylo.
Jenom jsem si přidělal práci. Navíc to byla blbost, protože horní svislák je dobře průchozí, čidlo jde zarazit (ať jsou tam podložky nebo ne) až na ozubené kolo. Ale napětí se tam neindukuje!
Takže mám podezření, že to ozubené kolo není feromagnetické, ale jenom ocelové. Znovu to celé rozkuchat a vydělávat homokloub se mi nechce. Kdybych zjistil, že není zmagnetováno a chtěl ho reklamovat, tak bych musel být nějaký čas nepojízdný a to nejde. Používám auto denně a jiné nemám.
A nebo se možná pletu a závada je úplně někde jinde. Napadá vás něco?
O víkendu jsem našel chvilku času. Nadzvedl jsem auto, rozpojil konektor na vodiči od čidla a směrem k čidlu jsem připojil měřák. Rukou jsem začal točit kolem a měřák mi začal ukazovat 1 až 2 V střídavého napětí podle rychlosti otáčení kola (nemám zas takový měřák, abych měřil přesnější hodnoty). Takže čidlo je v pořádku. Zdvihl jsem auto na druhé straně a zase točil a měřil a nenaměřil jsem nic. Tak jsem čidlo vydělal a jal jsem se ho prohlížet. Kablík je v jakémsi husím krku a vypadal nepoškozeně. Už jsem sice chtěl objednat nové čidlo, ale nedalo mi to a strčil jsem ho místo čidla, které mi indukovalo napětí. A tady to "vadné" čidlo taky najednou indukovalo napětí.
Takže čidla jsou obě v pořádku, ale konkrétně v pravém předním kole nefungují. A v tomto kole jsem předčasem měnil homokloub, který má to feromagnetické ozubení a měnil jsem i svisláky. Jo, ještě jsem se dočetl, že vzdálenost čidla od toho ozubeného kola by měla být s přesností +- 0,4 mm. Napadlo mě tedy, že je čidlo moc daleko a když vydělám z horního svisláku podložky a dám je dolů, tak čidlo přiblížím. Tak jsem vytáhl horní svislák, horní podložky vydělal, přišrouboval zpět horní svislák, vytáhl jsem spodní svislák - a tam nepasují. Musel jsem to tedy dát zpět tak, jak to bylo.
Jenom jsem si přidělal práci. Navíc to byla blbost, protože horní svislák je dobře průchozí, čidlo jde zarazit (ať jsou tam podložky nebo ne) až na ozubené kolo. Ale napětí se tam neindukuje!
Takže mám podezření, že to ozubené kolo není feromagnetické, ale jenom ocelové. Znovu to celé rozkuchat a vydělávat homokloub se mi nechce. Kdybych zjistil, že není zmagnetováno a chtěl ho reklamovat, tak bych musel být nějaký čas nepojízdný a to nejde. Používám auto denně a jiné nemám.
A nebo se možná pletu a závada je úplně někde jinde. Napadá vás něco?
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Pavel C"]Dočetl jsem se, že v čidle je cívka se stálým magnetem a ozubené kolo, co je u předních kol na homokloubu, je feromegnetické.
Mám ten samej problém levé přední kolo hlásí diagnostika. Dle konzultace s Brnem by mělo být čidlo čisté a max. doražené k náboji (doporučují lehce gumovým kladívkem). Pak je varianta prohodit čidla a zajet na diagnostiku.
Pro D1 tu http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DISCOV ... 286.c0.m14
Miloš II
Mám ten samej problém levé přední kolo hlásí diagnostika. Dle konzultace s Brnem by mělo být čidlo čisté a max. doražené k náboji (doporučují lehce gumovým kladívkem). Pak je varianta prohodit čidla a zajet na diagnostiku.
Pro D1 tu http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DISCOV ... 286.c0.m14
Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Piskot
- Příspěvky: 454
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Ahoj Pavle, když už jsi v tom takhle daleko, nezkoušel jsi postup uvedení ABS do diagnostického stavu?
Kontrolka ABS pak "vyblikává" kod chyby. Postup je popsán viz.příspěvky od Milana Disco Rovera na vedlejším foru zde: http://www.discoveryclub.cz/forum/viewt ... c&start=15
Piskot

Piskot
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
To Miloš II:
Čidlo dorážím až na doraz k ozubu, měřil jsem to i šuplerou a je to slyšet, když se doťukává, že začne znít kovověji. Co se týká čistoty, tak je vždycky od vazeliny a asi jinak to být nemůže. Homokloub se točí ve vazelině a když jsem ho měnil, tak jsem tam dal přesně celou tubu origo balení. Je pravda, že to čidlo, kde to nefunguje (pravé kolo), je vždycky víc od vazeliny než to druhé. Ještě bych mohl přes svislák špachtilčkou tu vazelinu trochu setřít, ale myslím si, že by se tam mezi zuby zase usadila.
Čidla jsem měl prohozené a na levém kole to funguje (indukuje napětí) a na pravém nikdy. Na diagnostice by mi asi jenom řekli, že pravé čidlo neindukuje napětí a ať ho vyměním. Ale to nepomáhá...
To Piskot:
Na ten příspěvek jsem taky narazil. Neměl jsem odvahu to zkoušet (varuje, že může dojít i ke škodám) a navíc jsem to zjistil voltmetrem i bez zapnutí klíčku a uvedení v činnost ECU a dalších komponent.
Podle mne má pravý homokloub slabou vrstvu magnetu nebo žádnou a nebo je moc obalený vazelinou. Vyndávat ho ven se mi už moc nechce, když si nejsem jistý, že to bude mít účel.
Tak jak dál?
Čidlo dorážím až na doraz k ozubu, měřil jsem to i šuplerou a je to slyšet, když se doťukává, že začne znít kovověji. Co se týká čistoty, tak je vždycky od vazeliny a asi jinak to být nemůže. Homokloub se točí ve vazelině a když jsem ho měnil, tak jsem tam dal přesně celou tubu origo balení. Je pravda, že to čidlo, kde to nefunguje (pravé kolo), je vždycky víc od vazeliny než to druhé. Ještě bych mohl přes svislák špachtilčkou tu vazelinu trochu setřít, ale myslím si, že by se tam mezi zuby zase usadila.
Čidla jsem měl prohozené a na levém kole to funguje (indukuje napětí) a na pravém nikdy. Na diagnostice by mi asi jenom řekli, že pravé čidlo neindukuje napětí a ať ho vyměním. Ale to nepomáhá...
To Piskot:
Na ten příspěvek jsem taky narazil. Neměl jsem odvahu to zkoušet (varuje, že může dojít i ke škodám) a navíc jsem to zjistil voltmetrem i bez zapnutí klíčku a uvedení v činnost ECU a dalších komponent.
Podle mne má pravý homokloub slabou vrstvu magnetu nebo žádnou a nebo je moc obalený vazelinou. Vyndávat ho ven se mi už moc nechce, když si nejsem jistý, že to bude mít účel.
Tak jak dál?
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
Tak to asi dopadne. ABS je sice pohotovější a účelnější než řidič a jeho přerušované brzdění, ale byly doby, kdy ABS ještě nebylo a taky jsem jezdil. Jen jsem chtěl zprovoznit nefunkční komponentu auta...karel píše:Asi bych šel Pavle cestou odpojení ABS a jezdil bez něj, tak jak to radil Karel Sláma i Rover než se s tím donekonečna otravovat
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
to Karel a ost. odborníci Chci se zeptat, protože na LR nemám ABS ani HDC, jestli mi pomůže v zimě při sjíždění prudkého kopce s namrzlým povrchem zapnutí ARB uzávěrky zadní nápravy?karel píše:Osobně ho na svém autě taky nemám a nepociťuji žádný problém, zatím jsem vše dobrzdil, nerad bych si totiž poškrábal rolny od navijáku
To ALF: Sice je to od tématu, ale odpovím ti. Uzávěrku řaď jen při výjezdu do kopce, z kopce dolů je nejlepší když jdou všechna kola volně a to jak na suchu tak když je kluzko, navíc z kopce čumákem dolů se těžiště přesouvá na přední nápravu, takže prdel je lehká a nedrží směr ani když je diferák otevřený.Dokonce je doporučováno vyřadit dolů z kopce i mezinápravu kvůli lepší podélné stabilitě.Někde už je tu o tom psáno víc , ale nanašel jsem to 

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!