M62 - nouzák - škrtící klapka
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
M62 - nouzák - škrtící klapka
Ahoj,
prosím o radu zkušenějších.
Řeším teď L322 s M62, po výměně motoru běží motor v nouzáku a diagnostika hlásí chybu P1630 - Throttle position control error. Předchozí motor vařil, mj. bylo vyhřáté čidlo s kabelem od teplotního čidla termostatu. Tento konektor s kusem kabelu je nový, jinak to původně jezdilo do poslední chvíle.
Nyní nastartuji, ale motor netočí víc jak cca 2tis.ot, hlásí tuto chybu a není schopen ovládat škrtící klapku (ta se prostě nehne).
Škrtící klapku jsem zkoušel, potenciometry ukazují správně (přes live data), když připojím přímo 12v na motorek, tak se hýbe, ale na plynový pedál nereaguje.
Plynový pedál funguje jak má.
ECU jsem měl venku, na konektoru zrovna od této části kabeláže byl olej (tzn. od škrtící klapky, atd). Ale ECU vypadá dobře, není zoxidovaná, atd. Ani uvnitř nic nenaznačuje nějakému problému.
Zkusil jsem připojit i jinou motorovou ECU (s ní i ecu od immobilizéru a k tomu čip do klíče), motor nenastartoval kvůli immobilizéru (předpokládám, že chyběla ještě nějaká jednotka), ale zapalování se zapnulo a hlásilo to identickou závadu P1630. Po vymazání tam skočí vždy okamžitě znovu.
Kabely mezi ECU a klapkou jsem prozváněl a zdají se OK, nejsou ani mezi sebou zkratované.
Předpokládám, že mezi ECU a klapkou běží něco s "frekvencí", osciloskop bohužel nemám, ani s ním neumím, pokusil jsem se změřit alespoň napětí, jestli to něco ukáže oproti kostře a na obou stranách, tzn. v konektoru ECU i v konektoru klapky bylo shodně napětí cca 3,2V na obou vodičích ovládajících motor škrtící klapky.
Víc už mě bohužel nenapadá co vyzkoušet, poradíte prosím? Vše ostatní se zdá v pořádku, ani jiné chyby to nepíše.
Předem moc děkuji
L.
prosím o radu zkušenějších.
Řeším teď L322 s M62, po výměně motoru běží motor v nouzáku a diagnostika hlásí chybu P1630 - Throttle position control error. Předchozí motor vařil, mj. bylo vyhřáté čidlo s kabelem od teplotního čidla termostatu. Tento konektor s kusem kabelu je nový, jinak to původně jezdilo do poslední chvíle.
Nyní nastartuji, ale motor netočí víc jak cca 2tis.ot, hlásí tuto chybu a není schopen ovládat škrtící klapku (ta se prostě nehne).
Škrtící klapku jsem zkoušel, potenciometry ukazují správně (přes live data), když připojím přímo 12v na motorek, tak se hýbe, ale na plynový pedál nereaguje.
Plynový pedál funguje jak má.
ECU jsem měl venku, na konektoru zrovna od této části kabeláže byl olej (tzn. od škrtící klapky, atd). Ale ECU vypadá dobře, není zoxidovaná, atd. Ani uvnitř nic nenaznačuje nějakému problému.
Zkusil jsem připojit i jinou motorovou ECU (s ní i ecu od immobilizéru a k tomu čip do klíče), motor nenastartoval kvůli immobilizéru (předpokládám, že chyběla ještě nějaká jednotka), ale zapalování se zapnulo a hlásilo to identickou závadu P1630. Po vymazání tam skočí vždy okamžitě znovu.
Kabely mezi ECU a klapkou jsem prozváněl a zdají se OK, nejsou ani mezi sebou zkratované.
Předpokládám, že mezi ECU a klapkou běží něco s "frekvencí", osciloskop bohužel nemám, ani s ním neumím, pokusil jsem se změřit alespoň napětí, jestli to něco ukáže oproti kostře a na obou stranách, tzn. v konektoru ECU i v konektoru klapky bylo shodně napětí cca 3,2V na obou vodičích ovládajících motor škrtící klapky.
Víc už mě bohužel nenapadá co vyzkoušet, poradíte prosím? Vše ostatní se zdá v pořádku, ani jiné chyby to nepíše.
Předem moc děkuji
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- mipr
- Příspěvky: 658
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
a nie u prehodene kabliky ? ak som pochopil spravne, tak si daval novy konektor na staru kabelaz...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Dával se pouze jiný konektor k čidlu na termostatu a ten by měl být správně, alespoň diag. nic nehlásí, budíky ukazují také správně.
Konektor na klapce je původní včetně kabeláže.
Říkal jsem si, jestli to nemůže dělat nějaké ukonstření, nebo něco podobného, ale na druhou stranu vše ostatní funguje perfektně a bez chyb...
Konektor na klapce je původní včetně kabeláže.
Říkal jsem si, jestli to nemůže dělat nějaké ukonstření, nebo něco podobného, ale na druhou stranu vše ostatní funguje perfektně a bez chyb...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Tak vyřešeno.
Až moc jsem se soustředil na motor a klapku, ale až když jsem zjistil, že se diagnostika k automatu ani nepřihlásí, tak jsem začal jít po kabelech a pojistkách. Nakonec to byla pojistka v té mini pojiskovnici v ECU BOXu, jedna z pěti 30A. Po výměně to běží jak má
Až moc jsem se soustředil na motor a klapku, ale až když jsem zjistil, že se diagnostika k automatu ani nepřihlásí, tak jsem začal jít po kabelech a pojistkách. Nakonec to byla pojistka v té mini pojiskovnici v ECU BOXu, jedna z pěti 30A. Po výměně to běží jak má
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Ahoj, abych nezakládal nové vlákno.
Včera, při cestě z Itálie, se mě v koloně v Rakousku začal dusit motor, kolísat otačky, chcípat. Podařilo se nám vypadnout z dálnice a diagnostika ukázala kromě chyb lambda sond (s tím bojuju dlouhodobě) i chybu škrtící klapky - Throttle position control error. Po vymazání a krátké pauze vše dalších 250 km ok. U Nových Mlýnů v koloně opět to stejné.
Nenapadá vás, čím by to mohlo být? Dnes jsem to rozkuchal, ale klapka chodí pohmatem ok, troška sazí, ale nic hrozného.
Zde video z chování motoru:
https://www.dropbox.com/s/lm2n2n1ihj2rg ... 1.mov?dl=0
Díky za každou radu.
Včera, při cestě z Itálie, se mě v koloně v Rakousku začal dusit motor, kolísat otačky, chcípat. Podařilo se nám vypadnout z dálnice a diagnostika ukázala kromě chyb lambda sond (s tím bojuju dlouhodobě) i chybu škrtící klapky - Throttle position control error. Po vymazání a krátké pauze vše dalších 250 km ok. U Nových Mlýnů v koloně opět to stejné.
Nenapadá vás, čím by to mohlo být? Dnes jsem to rozkuchal, ale klapka chodí pohmatem ok, troška sazí, ale nic hrozného.
Zde video z chování motoru:
https://www.dropbox.com/s/lm2n2n1ihj2rg ... 1.mov?dl=0
Díky za každou radu.
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Nikdo nic?
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Mě nic nenapadá, leda že to nebude mechanická závada když pomůže smazat chyby. Co nějaké adaptace, nerozhodí se to jimi? Když už jsou špatné lambdy? Live data u klapky?
U mě ko lambdy byly schopné změnit tak adaptace, že nebylo možné se se studeným autem téměř rozjet, samý misfire, cukání atd. Po smazání to okamžitě jelo bez problémů než se po x km předělali znovu.
Nakonec mi pomohlo vyměnit komplet motor a komplet výfuk, pak to už přestalo
U mě ko lambdy byly schopné změnit tak adaptace, že nebylo možné se se studeným autem téměř rozjet, samý misfire, cukání atd. Po smazání to okamžitě jelo bez problémů než se po x km předělali znovu.
Nakonec mi pomohlo vyměnit komplet motor a komplet výfuk, pak to už přestalo
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Je pravdou, že před dovolenou jsem měnil jednu lambdu, ale adaptace nemazal (moje diag to neumí). Zkusím a uvidím, jestli to pomůže.
Btw. tvoje řešení s motorem nechám zatím u ledu
Btw. tvoje řešení s motorem nechám zatím u ledu
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Na adaptace stačí odpojit baterii třeba přes noc
Co jsi dával za lambdu? Mě se to zhoršilo jak jsem se snažil je měnit, ale za druhovýrobu...
Co jsi dával za lambdu? Mě se to zhoršilo jak jsem se snažil je měnit, ale za druhovýrobu...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Zlobí mě jen jedna - Bank 1 před katem. Na jaře jsem ji měnil za neorigo Delphi. Teď tam ma na zkoušku Bosch z jiného auta a ta se doposud chovala lépe, tedy hned mě neskákala chyba.
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Tady je vidět Bosch i s číslem v genuine balení Kdyby ještě někdo potřeboval...
- Mattyfu
- Příspěvky: 333
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Range Rover L322 M62
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: M62 - nouzák - škrtící klapka
Ahoj, abych nezakládá nove téma, tak řeším na své M62 podobný problém. Autu po cca 150 kilometrech vyskočí kontrolka motoru a pak nechce teplý startovat, Teda nastartuje ale pak hned chcipne, musím ho podržet plynem, po vymazání diagnostikou opět začne fungovat normálně. Diagnostika hlásí chybu škrtící klapky slaby signal , a predradny vstrik, jenže na live datech funguje vždy bez chyby, měnil jsem vadnou lambda sondu smazal adaptace ale i tak mívám v chybách bohatou směs na obou řadách při tom lamdy ukazují co mají a i po prověření odporu mají podobné hodnoty.
Odesláno z mého SM-A325F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-A325F pomocí Tapatalk
Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)