Ahoj sry za delsi prispevek.
Napred bych upresnil par faktu - "cetl" jsem schema. Opravte me jestli se mylim.
- V D3/4 je Medium speed canbus, High speed canbus (obe vyvedene na ODB diag. konektor). Dale jeden privatni can bus nikam nevyvedeny. A pak opticky MOST na audio/video/handsfree.
- Gateway mezi High a Medium speed canbusem dela pristrojovka.
- Gateway mezi MOST a HS canbus dela radio. (mozna je tam i MS canbus, nevim)
- Souhlas, detaily obecneho fungovani CANbusu zde nerozebirejme, na to je Wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus, neni to uplne trivialni.
Ke komunikaci HS-CANu: kompletne exteded-id (29.bitu) datove ramce. Zadny "normalni 11. bit-id neni videt. Nize je screenshot prvniho "poslechu".
Hubert ma pravdu, ze jedna jednotka muze mit vice (i hodne vice) IDcek - klidne separe ID na kazdy typ provozni zpravy (proc ne) - bez firemni dokumentace detektivka.
Kokesku rozumim, hledani je detektivka, hodne casu, trochu stesti a intuice. Plus potreba dobry can-analyzator software.
Ta jednodussi cast:
na HS-CANu je dlouhodobe ~30 IDcek (screenshoot), dohromady ca 240bajtu informaci, ktere stale dokola "broadcastuji" vsechny jednotky pripojene na HS-CAN. Ok, tohle by se s trouchou stesti dalo reverse-engeneerovat. Budu doufat, ze provozni data, ktera shanim, jsou zde jinak je to blby (pac se musi do canu "zapisovat")
To slozitejsi - na urovni fyzicke vrstvy CANu)
Muzou (a urcite budou) tam byt informace typu dotaz-odpoved. Na to ma CAN specialni paket Remote transmission request (RTR) - kdokoliv posle IDcko s priznakem RTR a cilove IDcko odpovi. Tahle komunikace muze byt zcela neviditelna, dokud ji nekdo nevyvola. Tohle jde odpposlouchat pouze mam-li neco, co prislusny dotaz posle. Navic uz to znamena, ze nelze pouze pasivne poslouchat, ale neco do site aktivne poslat (=hezka prilezitost pro problemy).
A aby to bylo jeste slozitejsi - ODB II)
Mame tu ODB standard (opet na Wiki), kdy diagnostika ala ELM27 posila datove CAN ramce (asi na HS-CAN) na definovane "ODB" IDcka, s definovanym obsahem (PID) - tedy dohodnuty "ODB" format paketu. Nektera z jednotek v aute (pristrojovka?) na ne pak asi odpovida, opet v dohodnutem ODB formatu. Me to ODB moc nezajima, to co potrebuju tam nebude.
No a zatreti a to uz vubec nemam paru, prepokladam, ze jednotky maji vlastni proprietarni protokol na aplikacni vrstve slouzici pro slozitejsi diagnosticke ukoly (update firmware, prenosy CCF souboru). Prepokladam ze firware jednotky ma nejaky vyssi komunikacni protokol, k tomu je protikus v podobe software v notebooku. Tohle odposlouchat uz je velmi obtizne, nastesti me to nezajima.
Ja potrebuju pouze rychlost a teplotu a nechci nic do CANu posilat. Zajimave je, ze kdyz jsem si pripojil svyho nanocoma a nechal ho zobrazovat "live" data ze systemu, tak se na HS-CANu objevili 2 nova IDčka ktere cile po celou dobu zobrazovani prenaseli data. Tj. vede me to k domence, ze nektera provozni "live" data na canbusu v klidovem stavu nejsou, ale je potreba si o ne aktivne "zazadat". To je to, co popisuje kokesek. Teoreticky nekde v techhle 2 Idckach (=max. 16 bajtu) je to, co hledam. Teoreticky. Ale musel bych zapisovat.
Tohle bude docela slozite. To muze sezrat hodne casu a vysledek je stejne nejisty.
Hele nevenuje se tomuhle tematu nekdo profesionalne?
Nedaji se ty informace komercne koupit?
Neni tu nadsenec, ktery by se do toho chtel pustit (klidne za $$$) - kdyztak se mi ozvete SZ.