Zamčení podvozku při zvedání
Zamčení podvozku při zvedání
Další story do deníčku. Včera jsem nechával měnit destičky, protože můj dvorní servisák je v karanténě, ujal se mě na dílně jeho kolega. Nic není problém a vše bude za chvilku hotové dopadlo tak, že když jsem si přišel pro auto, vůbec nesvítila kontrolka podvozku. OK, diag a u podvozku chyba Articulation validity fault, s logu pak dost vysoká teplota na kompresoru. OK, nechalo se vychladnout, chyba se smazala a začala divočina. Předek se dofoukal pocitově na max měchů ( opticky bylo auto značně výš, než je běžný off road mód) zadek se skoro nehýbal. Palubní PC házel u každého kola jinou výšku. Po chvilce se opět přehřál kompresor a na diagnostice vyskočila stejná chyba. Po cca 20min se auto samo vyfouklo a srovnalo, chyba zůstala v jednotce. Dnes jsem auto nastartoval a jedno kolo ukazovalo na palubáku pozici naprosto mimo. Kouknul jsem na senzor výšky, odpojil ho, prostříknul, prohýbal a připojil zpět. Auto začalo ukazovat správně a po odmazání chyby a ujetí cca 100km vše v normálu vč. změny režimů podvozku. Měchy drží vzduch a na únik to nevypadá.
Otázka zní, čím se tohle mohlo stát? Špatný proces při zvedání na heveru na dílně? Měl by se podvozek nějak připravit, před zvedáním když se vyvěsí všechna kola? Snažil jsem se něco najít ve workshop manualu ale nikde nic "spešl" nevidím.
Otázka zní, čím se tohle mohlo stát? Špatný proces při zvedání na heveru na dílně? Měl by se podvozek nějak připravit, před zvedáním když se vyvěsí všechna kola? Snažil jsem se něco najít ve workshop manualu ale nikde nic "spešl" nevidím.
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Zamčení podvozku při zvedání
U před faceliftu se nedělá nic speciálního, je jen dobré nechat otevřené alespoň jedny dveře - což systém deaktivuje...
Od faceliftu 2006-> je už zamykací mód jako u D3/RRS a novějších, kde se podvozek zamkne aby zbytečně se nesnažil dofoukat atd
Ale už spousta krát jsem zvedal auto i bez zamknutého podvozku a nikdy se nic nestalo, max. po vrácení na kola je auto různě na šišato, ale to se samo srovná po nastartování.
Co se tam stalo, to Ti neporadím. Že se přehřál kompresor, to asi není nic nepředstavitelného, jestli to bylo vyvěšené a ještě třeba zapnutý klíček (+ třeba kombinace unavenějšího kompresoru, takže aby to dofoukal, musí foukat ještě déle), ale proč to házelo chybu čidel atd
Od faceliftu 2006-> je už zamykací mód jako u D3/RRS a novějších, kde se podvozek zamkne aby zbytečně se nesnažil dofoukat atd
Ale už spousta krát jsem zvedal auto i bez zamknutého podvozku a nikdy se nic nestalo, max. po vrácení na kola je auto různě na šišato, ale to se samo srovná po nastartování.
Co se tam stalo, to Ti neporadím. Že se přehřál kompresor, to asi není nic nepředstavitelného, jestli to bylo vyvěšené a ještě třeba zapnutý klíček (+ třeba kombinace unavenějšího kompresoru, takže aby to dofoukal, musí foukat ještě déle), ale proč to házelo chybu čidel atd

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Lukasino píše: 18 bře 2020 10:02 U před faceliftu se nedělá nic speciálního, je jen dobré nechat otevřené alespoň jedny dveře - což systém deaktivuje...
Od faceliftu 2006-> je už zamykací mód jako u D3/RRS a novějších, kde se podvozek zamkne aby zbytečně se nesnažil dofoukat atd
Ale už spousta krát jsem zvedal auto i bez zamknutého podvozku a nikdy se nic nestalo, max. po vrácení na kola je auto různě na šišato, ale to se samo srovná po nastartování.
Co se tam stalo, to Ti neporadím. Že se přehřál kompresor, to asi není nic nepředstavitelného, jestli to bylo vyvěšené a ještě třeba zapnutý klíček (+ třeba kombinace unavenějšího kompresoru, takže aby to dofoukal, musí foukat ještě déle), ale proč to házelo chybu čidel atd![]()
Díky za info. Mám model 2005 takže před FCL ale s elektro už novější. Nikdy, třeba při přezouvání problém nebyl. Prostě to vždy dojelo na dílnu, zmáčklo se "zamknutí" polohy podvozku a auto se zvedalo. Včerejšek byl ale novinka

Re: Zamčení podvozku při zvedání
Tak po nějakém laborování máme pachatele. Pravý přední senzor výšky měl nalomené táhlo a u levého senzoru byl zalomený drát v místě spoje, po výměně konektoru ještě předchozím majitelem.
Takové chůjoviny a jak to člověka potrápí







Re: Zamčení podvozku při zvedání
Čau. Taky mi přestali svítit kontrolky a přestalo to reagovat na změnu. Pomůže diagnóza?
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Diagnostika smazala chybu, ale neodstranila příčinu, jen jí pomohla dohledat. Do toho stavu se moje auto dostávalo proto, že dostalo naprosto nelogické hodnoty z předních čidel výšky. Pokud hodnota byla reálná, ale mimo stávající stav, auto se pokoušelo dorovnat, dokud se nepřehřál kompresor. Pokud tam skočila extrémně rozdílná hodnota ( v logu jsem našel třeba i na jendom kole +20mm a na druhém skok do -360mm), automaticky mi zhasnul panel ovládání podvozku a diagnostika načítala Articulation validity fault. Po opravě kabelů a výměně čidel se závada neukázala a auto zase šlape, jak má.
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Já prave zjistil upadlej kloubek na tahle u pravého. Předního kola. Ten sem Opravil ale panel furt nesvítí. Asi bude potřeba vymazat paměť chyb
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Tak tak, pokud to nemáš daleko k Jablonnému v Podještědí, nebo Liberci, chybu ti klidně můžu smazat.
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Dekuju moc za radu a nabídku ale jsem od Kladna, takže trochu z ruky. Ale moc Diky
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Nemáš za co. Já už základní icarsoft beru jako nutnou součást povinné výbavy LR




Re: Zamčení podvozku při zvedání
Má cenu kupovat za 3500kc icarsoft LR v2.0?
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Podle me, je ctecka chyb nutnost pro majitele LR. Ja mam verzi iCarsoft CR Pro na vic druhu aut a za ty penize si nestezuju. Samozrejme to nenahradi profi diag, ale pro detekci vesiny zavad u L322 mi iCarsoft staci.
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Pro předfacelift bohatě stačí i930, která se dá starší koupit už kolem 1500-2000,-Kč

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Ukecal jsem na 3tis 
-
- Příspěvky: 368
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Kuupim aj ja
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Nechce se mi to připojovat k jednotkám. Jen jako smart scan celého systému... Takže nemůžu udělat kalibraci podvozku... Nějaká ráda?jacobik píše: 14 dub 2020 14:53 Podle me, je ctecka chyb nutnost pro majitele LR. Ja mam verzi iCarsoft CR Pro na vic druhu aut a za ty penize si nestezuju. Samozrejme to nenahradi profi diag, ale pro detekci vesiny zavad u L322 mi iCarsoft staci.
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Podlě mě, icarsoft ani kalibraci neumí. Připojení k jednotlivým jednotkám by ale fungovat mělo.bundas píše: 06 kvě 2020 13:52Nechce se mi to připojovat k jednotkám. Jen jako smart scan celého systému... Takže nemůžu udělat kalibraci podvozku... Nějaká ráda?jacobik píše: 14 dub 2020 14:53 Podle me, je ctecka chyb nutnost pro majitele LR. Ja mam verzi iCarsoft CR Pro na vic druhu aut a za ty penize si nestezuju. Samozrejme to nenahradi profi diag, ale pro detekci vesiny zavad u L322 mi iCarsoft staci.
Re: Zamčení podvozku při zvedání
Někde sem četl že u prvních l322 to umí jen motor...