Již koupený RR L322 3.6 TDV8 - prosím o pár rad
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Auta v dobré kondici se zvednou hned a u L322 by ani neměl moc být slyšet kompresor, za předpokladu, že je OK. A hned, znamená hned (3-4s). Jakékoliv čekání na zvednutí už znamená počínající problém. Ta převodovka je omleté téma, ale i když pojede, tak zítra už nemusí (je to pro ně typické). Určitě musí chodit všechna elektronika, jinak se chyb bez diagnostiky doma nedohledáš (tedy neopravíš). A u takto starých kusů i ta koroze, protože zvenku na nich na první pohled není nic vidět. Vidět bývá na horních zadních dveřích a zadních lemech, ale to už znamená, že je i jinde. Oba klíče s imobilizérem, zámky dveří (kdo nikdy na LR neřešil zámek dveří, ať dá ruku nahoru), známé problémy se zvedáním, kesáním a zamykáním volantu...
Těžko radit, na co všechno se zaměřit, pokud si jdeš takovéhle auto koupit bez diagnostiky nebo někoho, kdo tomu rozumí. Navíc s tímhle motorem jde o žrouta převodovek a ještě nejlevnější kus na netu. Při tomhle nájezdu bych ani nepočítal, že ještě půjde za rozumné peníze repasovat. To už musí mít minimálně jednou (spíše dvakrát-třikrát) za sebou a rovnou šetřil na novou...
Těžko radit, na co všechno se zaměřit, pokud si jdeš takovéhle auto koupit bez diagnostiky nebo někoho, kdo tomu rozumí. Navíc s tímhle motorem jde o žrouta převodovek a ještě nejlevnější kus na netu. Při tomhle nájezdu bych ani nepočítal, že ještě půjde za rozumné peníze repasovat. To už musí mít minimálně jednou (spíše dvakrát-třikrát) za sebou a rovnou šetřil na novou...
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 07 srp 2020 00:43, celkem upraveno 2 x.
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Díky za info.
Vůbec jsem netušil, že to leze tak rychle nahoru.
Neříkám, že ho koupím, jen jedeme mrknout na nějaké auta, tak kdyby stál za to, tak ho vezmu.
Uvidíme.
Vůbec jsem netušil, že to leze tak rychle nahoru.
Neříkám, že ho koupím, jen jedeme mrknout na nějaké auta, tak kdyby stál za to, tak ho vezmu.
Uvidíme.
- Lukasino
- Příspěvky: 3894
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Zase je to už mezityp (novější multimedia) a alespoň na fotkách vypadá velmi dobře i co se koroze týká, je to dovoz z IT, což je velké plus a ikdyž to už jezdí 12 let v ČR, tak by auto mohlo být zdravější jak ostatní auta, což je za mě možná větší strašák, než převodovka která je za jeden den vyměněná (jen to stojí peníze samozřejmě).
Má to i pěknou výbavu - Vogue
Jinak jako Maxcel, při téhle ceně a nájezdu bych automaticky počítal s tím, že budeš shánět jinou převodovku, na co tyhle motory trpí a nepočítej, že za 15 koupíš někde zdravou jetou, tyhle GM nikde nejsou a když budou, zdravá nejspíš stejně nebude. Naopak motor je dá se říct nesmrtelný
Podvozek by se měl zvedat rychle během pár sekund, to je pravda, když je nafoukaný vzdušník a kompresor dává dostatečný tlak. Ale dneska i ty kompresory stojí pár korun, tak bych se toho nějak extra nebál. To samé měchy, přední už pomalu koupíš za 7ku jeden nový včetně tlumiče, zadní neodchází vůbec a ventilové bloky není potřeba vůbec řešit, nevím proč, ale oproti D3/4/RRS se vůbec nezasírají a L322 u těchto ročníků prostě nepadá.
Jinak klasické problémy jsou:
Nefunguje pohyb volantu, někdy to bývají motorky, vypadlé šneky, ale skoro nejčastěji je to řídící jednotka, tzn. počítat cca 6tis. a víš že se do toho vejdeš i v nejhorším případě
Koroze - zadní horní tailgate (spodní hrana) a zadní lemy blatníků, nejde ani o to co je venku, spíš otevři dveře a podívej se na spoj plastového krytu prahů a začátku blatníku, jestli tam jsou bubliny, tak pod tím plastem už toho bude (nebo možná už nebude víc)
Převodovka, jak už tu bylo řečeno, GM 5L40 je prostě slabá
Občas odchází motorek na redukci u prvních ročníků - zkusit na místě se zařazeným neutrálem zařadit
Rozsypaný čaj na budíkách (což tipuji i na tenhle případ podle toho jak je všechno nafocené kromě budíků) - připrav si cca 3500,-Kč na opravu + demontáž montáž budíků
Oba klíče budou asi pěkně vymačkané jak jsou focené z druhé strany to se dá řešit aliexpressem, 200,-Kč/obal
Chce zkontrolovat, jaký má přední kardan, jestli už inovovaný (což je dnes snad 95% aut), nebo ještě starý. Pokud starý, je potřeba vyměnit kardan s unašečem na předním diffu. Pozná se to jednoduše viz foto
Potom vyzkoušet hudbu, jestli vše hraje jak má, pokud má BT modul tak zda je funkční. Odchází CD changery, zesilovače a BT moduly, už je to všechno na optice.
Kompresor podvozku, což je spotřební věc
Zatuhává zadní rameno stěrače, je to blbost, ale on pak nestírá a nové rameno stojí 1500,- uff
Zkusit zapnout výhřev volantu, musí se rozsvítit a svítit, jak problikne, tak je výhřev KO (většinou věnec)
A pak samozřejmě klasika jako u všeho jiného, vstřiky, turbo, zda nejsou prasklé výfukové svody, jak moc podvozek bouchá, stahovačky oken, zámky, atd atd atd
Ideálně by to chtělo udělat diagnostiku a podívat se co to píše + se samozřejmě neleknout hromady chyb, která tam bude, to je normální, záleží co všechno
Jestli to auto vypadá v reálu tak jako na fotkách, tak je to podle mě zase pěkný základ za pěknou cenu i když bude KO převodovka
Má to i pěknou výbavu - Vogue
Jinak jako Maxcel, při téhle ceně a nájezdu bych automaticky počítal s tím, že budeš shánět jinou převodovku, na co tyhle motory trpí a nepočítej, že za 15 koupíš někde zdravou jetou, tyhle GM nikde nejsou a když budou, zdravá nejspíš stejně nebude. Naopak motor je dá se říct nesmrtelný
Podvozek by se měl zvedat rychle během pár sekund, to je pravda, když je nafoukaný vzdušník a kompresor dává dostatečný tlak. Ale dneska i ty kompresory stojí pár korun, tak bych se toho nějak extra nebál. To samé měchy, přední už pomalu koupíš za 7ku jeden nový včetně tlumiče, zadní neodchází vůbec a ventilové bloky není potřeba vůbec řešit, nevím proč, ale oproti D3/4/RRS se vůbec nezasírají a L322 u těchto ročníků prostě nepadá.
Jinak klasické problémy jsou:
Nefunguje pohyb volantu, někdy to bývají motorky, vypadlé šneky, ale skoro nejčastěji je to řídící jednotka, tzn. počítat cca 6tis. a víš že se do toho vejdeš i v nejhorším případě
Koroze - zadní horní tailgate (spodní hrana) a zadní lemy blatníků, nejde ani o to co je venku, spíš otevři dveře a podívej se na spoj plastového krytu prahů a začátku blatníku, jestli tam jsou bubliny, tak pod tím plastem už toho bude (nebo možná už nebude víc)
Převodovka, jak už tu bylo řečeno, GM 5L40 je prostě slabá
Občas odchází motorek na redukci u prvních ročníků - zkusit na místě se zařazeným neutrálem zařadit
Rozsypaný čaj na budíkách (což tipuji i na tenhle případ podle toho jak je všechno nafocené kromě budíků) - připrav si cca 3500,-Kč na opravu + demontáž montáž budíků
Oba klíče budou asi pěkně vymačkané jak jsou focené z druhé strany to se dá řešit aliexpressem, 200,-Kč/obal
Chce zkontrolovat, jaký má přední kardan, jestli už inovovaný (což je dnes snad 95% aut), nebo ještě starý. Pokud starý, je potřeba vyměnit kardan s unašečem na předním diffu. Pozná se to jednoduše viz foto
Potom vyzkoušet hudbu, jestli vše hraje jak má, pokud má BT modul tak zda je funkční. Odchází CD changery, zesilovače a BT moduly, už je to všechno na optice.
Kompresor podvozku, což je spotřební věc
Zatuhává zadní rameno stěrače, je to blbost, ale on pak nestírá a nové rameno stojí 1500,- uff
Zkusit zapnout výhřev volantu, musí se rozsvítit a svítit, jak problikne, tak je výhřev KO (většinou věnec)
A pak samozřejmě klasika jako u všeho jiného, vstřiky, turbo, zda nejsou prasklé výfukové svody, jak moc podvozek bouchá, stahovačky oken, zámky, atd atd atd
Ideálně by to chtělo udělat diagnostiku a podívat se co to píše + se samozřejmě neleknout hromady chyb, která tam bude, to je normální, záleží co všechno
Jestli to auto vypadá v reálu tak jako na fotkách, tak je to podle mě zase pěkný základ za pěknou cenu i když bude KO převodovka
- Přílohy
-
- Propshaft Spline Update.jpg (49.5 KiB) Zobrazeno 6741 x
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 364
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Hahah. Pozri. Ja som si kupil L322 asi pred rokom. 3.0d. Displej - nešiel - opravené..Posun volantu - nešiel - opravené (ale nejde vyhrev)...korozia - našťastie nie je žiadna, asi to bol tiez dovoz. Prevodovka? - nevadí...da sa spravit repas ked umrie. Podvozok - naozaj par sekund a si hore/dole. Motor - tip top - dokonca som dal spravit trysky - dve mali hodnoty cez 4.0...teraz maju okolo 0.3..resp 4z nich maju minusové hodnoty. No a po repase trysiek..8.1L na 100. A to tam mam general garber ci ako sa to volá...proste gumy nie extra cestné.
Zámok na dverach som samozrejme menil aj ja. Toto auto vzdy bude pytat starostlivost...mam pocit ze aj nove
Zámok na dverach som samozrejme menil aj ja. Toto auto vzdy bude pytat starostlivost...mam pocit ze aj nove
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Já bych viděl vyýrazně vyšší potenciál tady: https://auto.bazos.cz/inzerat/122567974 ... rovane.php Co Luky?
- Lukasino
- Příspěvky: 3894
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Tak L322 s TDV8 je úplně jiné auto než s TD6, ale taky cenově A zrovna tahle není zrovna TOP leštěnka, u které by se vyplatila výměna motoru, podle mě, bohuželMaxsel píše: ↑07 srp 2020 11:17 Já bych viděl vyýrazně vyšší potenciál tady: https://auto.bazos.cz/inzerat/122567974 ... rovane.php Co Luky?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Cely tento smer vozidla stareho 15-18let s naftovym motorem je spatne. Jedine benzin v8.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) Kokesek dne 07 srp 2020 11:25, celkem upraveno 1 x.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Po 400 tis a při těch letech bude ten TD6 jen těžko hezčí.. A investic tam bude víc. A pořád to bude o generaci starý pekáč (je mezi nimi 2x generační facelift). Do TD6 bych šel jako do auta na blbnutí, kde nebudu řešit, že půlka věcí nejde (a převodovka samo šlapat musí).Lukasino píše: ↑07 srp 2020 11:23Tak L322 s TDV8 je úplně jiné auto než s TD6, ale taky cenově A zrovna tahle není zrovna TOP leštěnka, u které by se vyplatila výměna motoru, podle mě, bohuželMaxsel píše: ↑07 srp 2020 11:17 Já bych viděl vyýrazně vyšší potenciál tady: https://auto.bazos.cz/inzerat/122567974 ... rovane.php Co Luky?
Hoď sem odkaz na toho, co jsi mi posílal...
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Ono s tou prevodovkou bych to taky tak nedramatizoval u Td6... ano je poddimenzovana, ale kdyz ji clovek nedava nazrat pri rozjezdech a trochu na to mysli, nemusi jit do kopru tak rychle. I kdyz teda to auto musi byt ultra zdechle, kdyz nema poradne dost sily ani na starou E53 a L322 ma jeste o nejaky ten metrak navic
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...
- Lukasino
- Příspěvky: 3894
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Odkaz je tady:Maxsel píše: ↑07 srp 2020 11:36Po 400 tis a při těch letech bude ten TD6 jen těžko hezčí.. A investic tam bude víc. A pořád to bude o generaci starý pekáč (je mezi nimi 2x generační facelift). Do TD6 bych šel jako do auta na blbnutí, kde nebudu řešit, že půlka věcí nejde (a převodovka samo šlapat musí).
Hoď sem odkaz na toho, co jsi mi posílal...
https://auto.bazos.cz/inzerat/122987786 ... 6-tdv8.php
Auto jsem neviděl, chlapíka neznám, ale pokud je pravda že je auto OK, tak je to naprosto luxusní cena
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
No chlapi, tak jsem teď viděl toho za 89k...
Fotky krásné, ale pořízené asi před pár lety....
Rozbité světlo, lepené asi sekunďákem.
Zadní lemy - na hraně asi kit ( hodně pórovitý ) přetřený štetcem a i tak koukající rez.
Bublinky rzi asi úplně všude. Ani jsem si neříkal o odemčení. Jel jsem i s kolegou, který chtěl freelandera. Na fotkách taky TOP, ale podobný případ jako RR....
2Lukasino
Myslíš, že ten 3.6 tdv8 by byla dobrá volba? vůbec jsem to nestudoval. Ale to už má 2x turbo, 2x dpf, egr atd že? Bojím se, že bych to nedal jen tak dohromady ze dne na den, pokud je to poruchové.
Fotky krásné, ale pořízené asi před pár lety....
Rozbité světlo, lepené asi sekunďákem.
Zadní lemy - na hraně asi kit ( hodně pórovitý ) přetřený štetcem a i tak koukající rez.
Bublinky rzi asi úplně všude. Ani jsem si neříkal o odemčení. Jel jsem i s kolegou, který chtěl freelandera. Na fotkách taky TOP, ale podobný případ jako RR....
2Lukasino
Myslíš, že ten 3.6 tdv8 by byla dobrá volba? vůbec jsem to nestudoval. Ale to už má 2x turbo, 2x dpf, egr atd že? Bojím se, že bych to nedal jen tak dohromady ze dne na den, pokud je to poruchové.
- Lukasino
- Příspěvky: 3894
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Tak to je slušnýJakiss píše: ↑07 srp 2020 16:28 No chlapi, tak jsem teď viděl toho za 89k...
Fotky krásné, ale pořízené asi před pár lety....
Rozbité světlo, lepené asi sekunďákem.
Zadní lemy - na hraně asi kit ( hodně pórovitý ) přetřený štetcem a i tak koukající rez.
Bublinky rzi asi úplně všude. Ani jsem si neříkal o odemčení. Jel jsem i s kolegou, který chtěl freelandera. Na fotkách taky TOP, ale podobný případ jako RR....
2Lukasino
Myslíš, že ten 3.6 tdv8 by byla dobrá volba? vůbec jsem to nestudoval. Ale to už má 2x turbo, 2x dpf, egr atd že? Bojím se, že bych to nedal jen tak dohromady ze dne na den, pokud je to poruchové.
TDV8 je skvělá když funguje, už je ve spojení s ZF 6hp převodovkou, která taky vydrží podstatně více.
Tohle je ročník 2007 - to by mělo být ještě bez DPF, takže zbývá 2x turbo ale to bych bral jako spotřební věc jako u čehokoliv jiného, na EGRy to úplně netrpí, max. zkontrolovat vstřiky, tyhle motory umírají většinou na to, že začne kapat vstřik a je vymalováno... Což pokud jezdí, tak se dá případně podchytit. Zkontrolovat jestli z toho neteče voda (praská domeček na termostat mezi hlavami), ale to není nic dramatického ani drahého.
Facelift TDV8 je auto úplně jinde oproti TD6 v předfaceliftu a ve výsledku s velmi podobnou spotřebou
Jen tohle auto má podle mě reálnou cenu 230-250tis., takže buď je to super kup, nebo je v tom zakopaný pes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Já se té TDV8 bojím.
Ale našel jsem další kousek TD6 z Prahy za 139k loni repasovaná převodovka.
Ale poprvé vidím látkové sedačky. Je to normální? To je co za výbavu?
Přikládám fotky z FB
Ale našel jsem další kousek TD6 z Prahy za 139k loni repasovaná převodovka.
Ale poprvé vidím látkové sedačky. Je to normální? To je co za výbavu?
Přikládám fotky z FB
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Jestli nutne potrebujes td6, pak hledej variantu s 6hp26. To je nejmensi tragedie. Je jich malo ale existuji.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
A tím seš si jistej? Už jsem párkrát viděl inzerát na TD6 s šestikvaltem, ale vždycky jsem to bral jako "odbornost" barazníka (i to tak dopadlo).
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 08 srp 2020 20:40, celkem upraveno 1 x.
- Dex
- Příspěvky: 902
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Je jich málo a pro lajka je asi těžké to poznat, navíc se u nás nové neprodavaly. Ale je par indicií podle kterých se dá chytit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Aha, já ty 6q v inzerátech taky bral jako překlep.
2Dex
Prosím Tě, prozradíš nám jak je rozeznat?
2Dex
Prosím Tě, prozradíš nám jak je rozeznat?
- Lukasino
- Příspěvky: 3894
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Normální to není Ale skutečně bylo možné si koupit L322 v látce
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Dex
- Příspěvky: 902
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Něco jako tohle. Musí to být rok 2005, facelift, novější navi a budíky, ale 3.0 motor. Ale s jistotou to nevím, to se pod to musí člověk podívat jestli to má plechovou vanu nebo plastovou s žebrováním
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... r/18401563
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... r/18401563
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Lukasino
- Příspěvky: 3894
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad
Já teda měl vždy za to, že to byla bujná představa prodávajících, proč by kvůli pár měsícům měnili převodovku? Nebo jste to už někdy viděli na živo?Dex píše: ↑08 srp 2020 10:21 Něco jako tohle. Musí to být rok 2005, facelift, novější navi a budíky, ale 3.0 motor. Ale s jistotou to nevím, to se pod to musí člověk podívat jestli to má plechovou vanu nebo plastovou s žebrováním
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... r/18401563
Sent from my iPhone using Tapatalk
Třeba tenhle v inzerátu má GMko a přitom je to už model 2006, nic novějšího není...
TD6 s 6hp by byla parádní kombinace, ale nikdy jsem to nepotkal...
L.
EDIT:
Když se podívám do katalogu na ZF 6HP26, tak tam nikde v seznamu motorizací TD6 není, začíná to sice modelem 2006 ale to je čistě pro benzíny 4.4 AJ-V8 a 4.2 AJ-V8, pak model 2007 TDV8 368dt a už to pokračuje dál...
Naposledy upravil(a) Lukasino dne 08 srp 2020 12:09, celkem upraveno 2 x.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322