Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Moderátor: Miky_CZ
Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Zdravím, dovezl jsem si místo starého D3 2,7 S tuhle benzíňačku. Vezl jsem si ji po vlastní ose z Německa, ale původ je USA. A ... prodejce hned na úvod, jak jsem po první 700 km jízdě zjistil, přelil motorový olej ... netuším o kolik, ale už jsem s tím určitě 1000 km najel - po odsátí, cca 0,5 l už to píše jen štrejch, fyzická měrka není z toho jsem nesvůj, měří se jen digi přes displej. Olej z toho už přestal pučet, ale má to nějaké mouchy.
Dále to občas špatně podřadí a zůstane tam viset jedna rychlost, ne nějak často, ale občas jo - a pak to vyhodí oranžový trojúhelník "gearbox fault" a musím zastavit a restartovat.
A taky občas spadne nevím proč do "Performance restricted", to už je červená a pak musím normálně motor vypnout - protože v tu chvíli, kdy se chyba objeví vyloženě divně brblá - je to podobné jevu, jak když na letadle vypnete druhý elektrický okruh zapalování, pak musím chvíli počkat a pak vše běží normálně, to jsou mi věci.
Prosím o rady.
Mimochodem, co bych dal za fyzickou servisní měrku, která by se dala strčit do té trubičky v plnícím hrdle, co jsem přes ní odsával ten olej. Dá se něco takového sehnat?
Na zahraničních fórech jsem se totiž dočetl, že ta digitální měrka se nějakým způsobem kalibruje a má kalibrovat po výměně oleje ... což upřímně řešeno nevím a hlavně pochybuju, že mi handlíř v německu udělal.
Zatím jsem dohledal tohle:
https://www.landroverworld.org/threads/ ... -0l.42475/
a
https://triangleimports.com/blog/why-do ... erformance
a
https://landroverforums.com/forum/lr4-3 ... ult-92004/
Píše to na diagnostice chybu:
Dále to občas špatně podřadí a zůstane tam viset jedna rychlost, ne nějak často, ale občas jo - a pak to vyhodí oranžový trojúhelník "gearbox fault" a musím zastavit a restartovat.
A taky občas spadne nevím proč do "Performance restricted", to už je červená a pak musím normálně motor vypnout - protože v tu chvíli, kdy se chyba objeví vyloženě divně brblá - je to podobné jevu, jak když na letadle vypnete druhý elektrický okruh zapalování, pak musím chvíli počkat a pak vše běží normálně, to jsou mi věci.
Prosím o rady.
Mimochodem, co bych dal za fyzickou servisní měrku, která by se dala strčit do té trubičky v plnícím hrdle, co jsem přes ní odsával ten olej. Dá se něco takového sehnat?
Na zahraničních fórech jsem se totiž dočetl, že ta digitální měrka se nějakým způsobem kalibruje a má kalibrovat po výměně oleje ... což upřímně řešeno nevím a hlavně pochybuju, že mi handlíř v německu udělal.
Zatím jsem dohledal tohle:
https://www.landroverworld.org/threads/ ... -0l.42475/
a
https://triangleimports.com/blog/why-do ... erformance
a
https://landroverforums.com/forum/lr4-3 ... ult-92004/
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Ja tu servisni kontrolni merku nikdy nevidel jeste. Prevodovku je treba vycist a oprava vcetne d/m neni problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mipr
- Příspěvky: 658
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
gratulujem k novemu LR :+)
doporucil by som:
- nastudovat tematiku fuel dilution - miesanie oleja s palivom + odmerat objem oleja pri vypusteni oleja skrutkou (nie odsavanim)
- map senzor/resp. prasklina v sani/prisavanie/unik vzduchu
- oprava automat. prevodovky - posudit kvalitu oleja v prevodovke
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
doporucil by som:
- nastudovat tematiku fuel dilution - miesanie oleja s palivom + odmerat objem oleja pri vypusteni oleja skrutkou (nie odsavanim)
- map senzor/resp. prasklina v sani/prisavanie/unik vzduchu
- oprava automat. prevodovky - posudit kvalitu oleja v prevodovke
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Ty mu dáváš samé lepší. A všechno velmi podstatné. Co se týče toho benzínu v oleji, tak protože neví, zda olej někdo "neodcucnul", tak bych se zajímalo o možnost vzít při první výměně vzorek a nechat ho otestovat. Je to lepší než čekat, jestli olej přibude. Ono by to mohlo souviset i s tím "přelitím" oleje, o kterém píše. Aby při dalším "přelití" za provozu už nebylo pozdě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Jakože by tekl benzin do oleje? Proč? Kudy? Po odsati oleje zatim nic z auta dalsiho nevyteka.
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Díky, prostuduju.mipr píše: ↑30 dub 2021 07:53 gratulujem k novemu LR :+)
doporucil by som:
- nastudovat tematiku fuel dilution - miesanie oleja s palivom + odmerat objem oleja pri vypusteni oleja skrutkou (nie odsavanim)
- map senzor/resp. prasklina v sani/prisavanie/unik vzduchu
- oprava automat. prevodovky - posudit kvalitu oleja v prevodovke
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
No právě že ano, benzín se do oleje může dostat, kromě toho, že je ho potom víc ( přelito ????), tak to hlavně blbě maže, protože benzín odmašťuje. Proto jsrm psal o zvážení rozboru stávajícího oleje, ať víš, na čem jseš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Vzhledem k ceně rozboru vlastně nejlevnější varianta.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
A kdo dělá ten rozbor oleje pls?
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Většinou jakýkoliv větší prodejce olejů. Dáš mu cca 2-3dl. v petce on to pošle do laborky a za týden máš výsledky.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Ahaaa, ok, díky. Na kolik to tak vyjde?
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
No to ti úplně přesně neřeknu zařizuje to jiné oddělení, ale myslím, že to je pár stovek
podle rozsahu zda zda jen základ, voda, vizkozita znečištění nebo chceš vědět jaké prvky tam jsou .
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
On se většinou hledá kovový otěr, aby se poznalo, kde se co přidírá. Neřeší se takto jenom auta, ale i velké průmyslové stroje. U auta jsem řešil i to, že se jim dal použitej filtr, oni si ho rozebrali a podle toho zjistili, co je špatně. Podobně i palivový filtr u dieselu. Tebe bude zajímat viskozita a bod vzplanutí, benzín oboje snižuje. Chce to zjistit, co konkrétně tam je za olej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- mipr
- Příspěvky: 658
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
omnihub, zacnem od konca:
odlozil si si 30% kupnej ceny na servis?
kolko ma auto km na tachometri?
rozvody boli kedy robene a ci vobec?
sahal do toho motoru nekdo a kdy?
nechcem nic predpovedat, ale rozoberat problematiku treba od podlahy, takze prosim info...
cena rozboru oleja, je uplne nepodstatna v provnani s cenou opravy 5.0 motoru...
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
odlozil si si 30% kupnej ceny na servis?
kolko ma auto km na tachometri?
rozvody boli kedy robene a ci vobec?
sahal do toho motoru nekdo a kdy?
nechcem nic predpovedat, ale rozoberat problematiku treba od podlahy, takze prosim info...
cena rozboru oleja, je uplne nepodstatna v provnani s cenou opravy 5.0 motoru...
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
odpovedi viz výše a díky, chápumipr píše: ↑30 dub 2021 17:15 omnihub, zacnem od konca:
odlozil si si 30% kupnej ceny na servis? --- SURE
kolko ma auto km na tachometri? --- 171 tkm
rozvody boli kedy robene a ci vobec? ---- IDK? nevim
sahal do toho motoru nekdo a kdy? ---- IDK? nevim, vypadá to, že spíš moc ne
nechcem nic predpovedat, ale rozoberat problematiku treba od podlahy, takze prosim info...
cena rozboru oleja, je uplne nepodstatna v provnani s cenou opravy 5.0 motoru...
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Odsáto 1,5 l oleje, hlášené závady zmizely ... hladina oleje stabilní. Průsaky paliva do oleje nejsou. Změřena i těsnost motoru. Najeto dalších cca 500 km a jdu zaklepat na dřevo ... vše se zdá být gut.
A když pořád nehrabu na "řadičku" (což byl můj zvyk z manuálu), tak zatím bez dalšího chybového hlášení i převodovka. Začal jsem tedy používat loketní podpěrku, abych si tam pořád nehrabal
A dokonce už úspěšné přihlášeno s dobrým koncem -- což byl u tohohle USA auta příběh sám o sobě!
P.S.: A ta kára je pekelně hustá. Spotřeba je pochopitelně vyšší adekvátně motoru, ale je to teda parník!
A když pořád nehrabu na "řadičku" (což byl můj zvyk z manuálu), tak zatím bez dalšího chybového hlášení i převodovka. Začal jsem tedy používat loketní podpěrku, abych si tam pořád nehrabal
A dokonce už úspěšné přihlášeno s dobrým koncem -- což byl u tohohle USA auta příběh sám o sobě!
P.S.: A ta kára je pekelně hustá. Spotřeba je pochopitelně vyšší adekvátně motoru, ale je to teda parník!
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Tak už jen nechám preventivně propláchnout a vyměnit olej v převodovce a filtr a jinak je to hotové.
Dělali jsme ještě olej raději výměnu úplnou, kontrolu těsnosti motoru, výměnu čidla na tlak v sání. Předělání tažného na EU normu, ale US jsme zachovali. Pak komplet repas/přetěsnění klimatizace. Kontrolu pneumatického systému odpružení.
No a je to ... Ještě něco na co se zaměřit?
Dělali jsme ještě olej raději výměnu úplnou, kontrolu těsnosti motoru, výměnu čidla na tlak v sání. Předělání tažného na EU normu, ale US jsme zachovali. Pak komplet repas/přetěsnění klimatizace. Kontrolu pneumatického systému odpružení.
No a je to ... Ještě něco na co se zaměřit?
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Teď bych se už jen soustředil na pocit z jízdy !
Re: Disco LR 4 HSE 5.0 V8 2011 US - prosím o rady
Nebo prodej, třeba mě.Marty_LR píše:Teď bych se už jen soustředil na pocit z jízdy !
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy