Přehřívání Defa 300Tdi
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ja teda o tom moc nevim, ale myslim si, ze ten motor na tve pozadavky neni moc vhodny. Proste se to bude hrat, neni to zavodni auto, Ten motor je relativne slabej a v super tezkem Defovi ma co delat, aby se vubec uchladil.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Jestli je to 2,8 TGV, tak to moc slabý nebude...
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ja to nemyslim nejak spatne, treba to nekomu pripada silny, ja nevim. Ale proste vzhledem k vaze vozu a zastavbe je nutno udelat co nejvetsi chladic, to je jasny a pokud se to porad hreje, tak na to neslapat jak na rejc, ten motor treba neni uplne vhodnej to triapultunovyho auta. To je vsechno.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A jakej motor? Žadnej v naftě do kterého vedou víc jak 3 dráty tam nechci, a jinej pořádnej ne LR motor tam ofiko nedám. Bohužel žijeme v banánové republice.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ja s defom ťahám aj 5,5t súpravu a nehreje ale motor je viac menej v sérii. Dokonca som vyhodil aj ten veľký kuler lebo mi oslaboval funkciu chladiča vody. Vtedy sa ručička vedela dvihnúť ale od kedy je to zase v sérii tak môžem robiť čo chcem a ručička sa nehne. Vlado na svojej 110 tdi ťahá takéto vleky nonstop a funguje.
Defender 110 Tdi 1998
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Myslím, že můj defík je taky docela těžkej a i ve vedrech kolem +40°C byla teplota vždycky ok. Ale to až poté, co jsem vyměnil chladič za novej. Před tím jsem mohl dělat co jsem chtěl, stálo to za prd a pořád se to hřálo. A to hlavně při dlouhejch táhlejch stoupácích na klasický silnici/dálnici. Dělalo mi to i u Disco 1, kterou jsem párkrát utopil v bahně a špatně vypláchnul chladič. Ale to jsi až asi udělal...Co? No a zkusil bych asi dát obyčejnou vodu. Bez všeho...jen na zkoušku.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Kurňa vodu nemůžu, ta moje chladící kapalina se musí dávat do suchého motoru, nebo vypláchlého drahou sračkou.
Už se smiřuju že to vyřeší jenom velkej chladič a hodně kapaliny v okruhu.
Už se smiřuju že to vyřeší jenom velkej chladič a hodně kapaliny v okruhu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Not-0-rick
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A dál to už neleze? To měříš kde? A předpokládám nějakým přídavným teplometrem? Co dělá origo ručička? Mě to taky v táhlym kopci jde trochu vzhůru, kolikrát na výdechu topení neudržím ruku a když přejedu kopec zase se to lehce ochladí. Mířím tam, že je normální když teplota běhá mezi řekněme 95 a 105, origo ukazatele jsou proto míň citlivý, aby to nestrašilo běžné řidiče...
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Tak jsem se kouknul na stránku Evans (výrobce bezvodého chladiva) a tam píšou, že voda má výborný přenos tepla a ten jejich bezvodý roztok dostatečnou (= horší). A podobné informace tam jsou i od uživatelů - teplota šla nahoru. On vzrůst teploty nemusí vadit, vařit to nebude, není tam voda, takže se to bude chladit, bude to chtít o hodně lepší oleje (podobně jako u vzduchem chlazených Tater v africe, kdy na oleji bylo klidně 200°C). Spíš bych se zajímal o to, jestli to tomu motoru neublíží jinak - vyšší teplota znamená že se všechno víc tepelně roztáhne a to už může jít dlouhodobě mimo návrhové parametry motoru.
Jestli jsi s chlazením takto na hranici, tak bych tam vrátil vodu a mělo by se to zlepšit. Jiné vylepšení znamená větší chladič, respektive chladič s větší teplosměnnou plochou nebo větší/silnější ventilátor, kterej skrz něj bude foukat. Rychlejší proudění kapaliny (tj. výkonnější vodní pumpa) může také pomoci, ale chladič bude důležitější, to teplo se musí odvést pryč.
Hlavně ale, tady je sice teplo, ale nijak moc. S TD5kou jsem u nás nikdy nezažil, že by fučel mechanický ventilátor, v Albánii resp. v létě na Balkáně naprosto běžně, po každém větším kopci. Holt tak bylo reálně ve stínu okolo 39°C a na slunci podstatně víc. Takže tech chladicí systém musí mít nějakou rezervu.
Ještě si představ, že ten chladič nebude v úplně top kondici - třeba po průjezdu nějakým bahnem, a tím že budeš bez rezervy, tak se to uhřeje, respektive budeš hledat místo, kde chladič urychleně vyčistit.
Jestli jsi s chlazením takto na hranici, tak bych tam vrátil vodu a mělo by se to zlepšit. Jiné vylepšení znamená větší chladič, respektive chladič s větší teplosměnnou plochou nebo větší/silnější ventilátor, kterej skrz něj bude foukat. Rychlejší proudění kapaliny (tj. výkonnější vodní pumpa) může také pomoci, ale chladič bude důležitější, to teplo se musí odvést pryč.
Hlavně ale, tady je sice teplo, ale nijak moc. S TD5kou jsem u nás nikdy nezažil, že by fučel mechanický ventilátor, v Albánii resp. v létě na Balkáně naprosto běžně, po každém větším kopci. Holt tak bylo reálně ve stínu okolo 39°C a na slunci podstatně víc. Takže tech chladicí systém musí mít nějakou rezervu.
Ještě si představ, že ten chladič nebude v úplně top kondici - třeba po průjezdu nějakým bahnem, a tím že budeš bez rezervy, tak se to uhřeje, respektive budeš hledat místo, kde chladič urychleně vyčistit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Měřim digitálním budíiem v místě origo čidla. Pravda je že co oči nevidí, srdce nebolí, a já vidím vše. Voda před a za chladičem, vzduch před a za chladičem a olej z automatu před a za chladičem a přídavku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Když už měříš tolik věcí, máš to měření odzkoušené, že doopravdy měří a nekecá? 1-2°C odchylka není nic, ale 10°C už je celkem dost na to, aby se honilo něco, co tam není a různých podivně ukazujících teploměrů a čidel už jsem několik viděl, i průmyslových.
Na odzkoušení pokud není k dispozici zaručenej teploměr (skleněnej laboratorní), tak 0°C udělá studená voda s ledovou tříští (míchat) a 100°C voda která vaří (musí doopravdy hodně bublat v celé objemu). Takto jsem několik teploměrů kalibroval a vycházelo to celkem dobře a hlavně opakovatelně.
Na odzkoušení pokud není k dispozici zaručenej teploměr (skleněnej laboratorní), tak 0°C udělá studená voda s ledovou tříští (míchat) a 100°C voda která vaří (musí doopravdy hodně bublat v celé objemu). Takto jsem několik teploměrů kalibroval a vycházelo to celkem dobře a hlavně opakovatelně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
No v horké vodě jsem je nezkoušel, ale když vlezu do garáže kde je 25 tak všechny čidla ukazují 25.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Mrkni na tehle článek:
https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju
Při těch tvých 130 stupních bys měl přejít na 5w-50 nebo 10w-60.
https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju
Při těch tvých 130 stupních bys měl přejít na 5w-50 nebo 10w-60.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ty čidla je potřeba ověřit ve více než jednlm bodu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Asi to to bude tím že auto má min 3,5t. automat a 2.8 motor klima chladič a ale chladič na vodu je stále origo velikost. na všem je přidáno atd. i když teplota 105 je asi normál. Zkrátka nemáš motor ale generátor tepla nebo teplovodní bufík. Aspon ti to v zimě dobře topí.
Zkuš nastavit ještě menší předvstřik. zda to bude mět vliv.
Zkuš nastavit ještě menší předvstřik. zda to bude mět vliv.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Takže trápení pokračuje, ale možná jsem na stopě. Zkontroloval jsem předvstřik a mám 1,4mm. Vyhodil jsem chladič klimatizace, a teplota se na dálnici (4°C) do kopce držela (s termostatem 78°C) něco přes 85°C, ale olej byl 109°C. Otevřu haubnu a zarazilo mě, že trubky do olejového chladiče nejsou horké, odhadem tak 40°C. Že by byl posranej termostat a zůstává obtok uzavřenej?
A druhá věc je normální že mám za jízdy takovejhle gejzír v expanzce? https://youtu.be/zczahhe-8wM
A druhá věc je normální že mám za jízdy takovejhle gejzír v expanzce? https://youtu.be/zczahhe-8wM
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Takže byl u oleje kouslej termostat, nechápu jak se to může stat. A jak se kousnul a nemohl se otevřít, tak vytekl do oleje.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ono to mohlo být opačně, nejdřiv vytekl a potom jak se nehýbal tak prostě zarostl a zatuhnul, nebo jenom vytekl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Inak to v tej nádobke je normálne, tiež to tak mám. Aspoň vieš že máš tie tenké hadičky priechodze, lebo často bývajú zapchate a potom je problém to odvzdusnit... Doporučujem to každému skontrolovať. Na každej druhej 300tdi som to našiel zapchate...
Defender 110 Tdi 1998
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
No jo, ale takhle mi přijde jestli to pak nejde moc zkratkou mimo chladič.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.