Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ať to nevymýšlíš od nuly, tak sady na testování přepadu z trysek se prodávají, stačí pohledat. Lepší je ale vstřikovače vyndat a nechat otestovat. Na tyhle mechanické to nebývalo moc drahé, oproti common rail a podobným.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Já sem koukal na různý sady kolem 800Kč, ale vše co jsem viděl je na jedno brdo. Ty sady mají ňáký nástrčkový adaptéry. Přitom vstřiky u 300vky mají na přepadovém vývodu normální závit M6, tam bude stačit našroubovat nástrčky na hadičku třeba pr.6 a z nich vyvést hadičky do skleniček, to už jednodušší být nemůže.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A další typická opravička. To by nebyl Defík, aby na něm neproblikávala kontrolka ruční brzdy. U Pumy sem dvakrát řešil překlesaný kablík a tady po sundání manžety vypadala situace stejně, kablík pěkně ukázkově zohýbaný podle držáku páky.
Ale nakonec to byl přeci jen spínač. Stačilo jeho rozebrání, vyčištění, napružení a zase jede.
Šrouby klemy spínače doporučuju vyměnit za imbusové nebo torxy, protože ty se pak narozdíl od původních křížových lépe povolují/utahují bitem nastrčeným v malé ráčně.
Ale nakonec to byl přeci jen spínač. Stačilo jeho rozebrání, vyčištění, napružení a zase jede.
Šrouby klemy spínače doporučuju vyměnit za imbusové nebo torxy, protože ty se pak narozdíl od původních křížových lépe povolují/utahují bitem nastrčeným v malé ráčně.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Quote:Ty žhavičky a vstřiky mě zaujaly ještě kvůli jiné věci - po nastartování, na volnoběh, auto začíná postupně bíle (možná světle šedě) kouřit. Když přidám plyn, tak bych mohl na koncertech dělat mlhu. Když se potom ale auto ohřálo a rozjelo, tak kouř zmizel, jestli si to dobře pamatuju, no už je to dlouho, co sem s ním jel quote:
Toto už sledujeme s kamarátom asi 5 rokov na D1 300 TDi a Def 90 300 TDi a netušíme prečo sa to deje..
Olej neubúda
Ja mám motor po repase, nové vstreky, repasnute turbo, aj funkčné žhavenie a aj tak to pokračuje..
Ale len v zime
Budem to tu sledovať, či na to prídeš a držať ti palce..
Toto už sledujeme s kamarátom asi 5 rokov na D1 300 TDi a Def 90 300 TDi a netušíme prečo sa to deje..
Olej neubúda
Ja mám motor po repase, nové vstreky, repasnute turbo, aj funkčné žhavenie a aj tak to pokračuje..
Ale len v zime
Budem to tu sledovať, či na to prídeš a držať ti palce..
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Jak by řekl Felix Holzmann - "To je takovej druh" Já si teda myslím, že mi to dělá bez ohledu na okolní teplotu.
No a jestli Ty jsi dělal komplet motor (písty,ventily,..) plus to všechno okolo, tak to moc možností pro důvod toho hulení nezbývá.
Taky jsem si řikal jestli by to nemohla dělat špatná komprese na válci(či válcích), že by pak ten stlačený vzduch nebyl tak ohřátý a nemělo to optimální teplotu pro hoření. Kompresiometr už sem taky pořídil, takže výhledově proběhne měření.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ahoj,přispěji troškou do mlýna,mám dvě D1 obě kouří po startu šedívý kouř trošku do modra .Olej nedolívám od výměny do výměny a vodu cca 2dc za dva měsíce.Když motor nebude mít tlaky nebude asi startovat,obě startují na drc bez žhavení.Já se tedy zaměřil na oddech motoru zatím bez výsledku.Jo vlastně výsledek byl pěkně veselej.Ekologicky jsem hadici oddechu místo do sání vyvedl do plast lahve aby olej nekapal pod auto,lahev jsem umistil do prostoru za levým předním světlem.Hadice byla v hrdle lahve dost na těsno ale ne úplně,takže trochu vzduchu mohlo odvětrávat.Vyrazil jsem radostně,že mám po problému,Pánové asi po 5 kilometrech nebylo za mnou vidět motor začal mít nepravidelný chod kouř byl i v autě a z motru šel taky dým.Nikdy by mě nenapadlo co dokáže oddech způsobit.Tím moje zkoumání z kouřem po startu skončily po ohřátí to nekouří.Kámoš má taky D1 ta taky kouří studená.Tazik1992 píše: ↑04 led 2022 22:59Jak by řekl Felix Holzmann - "To je takovej druh" Já si teda myslím, že mi to dělá bez ohledu na okolní teplotu.
No a jestli Ty jsi dělal komplet motor (písty,ventily,..) plus to všechno okolo, tak to moc možností pro důvod toho hulení nezbývá.
Taky jsem si řikal jestli by to nemohla dělat špatná komprese na válci(či válcích), že by pak ten stlačený vzduch nebyl tak ohřátý a nemělo to optimální teplotu pro hoření. Kompresiometr už sem taky pořídil, takže výhledově proběhne měření.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Čau, tak to začíná být opravdu vlastnost . Tak by mě zajímalo jestli je někdo, komu to 300vka nedělá.
Olejový separátor jsem měnil, hadičky k němu vyčistil. Vodu jsem trochu taky doléval, ale hned na začátku po koupi. V expanzce nejsou známky nějaké kontaminace. Když to začalo kouřit, tak mi taky hned napadlo jestli to nebude žrát vodu, ale když to po ohřátí přešlo, tak jsem se začal pídit i po jiných možnostech příčiny. Ovšem taky je tu možnost, že tam je někde nějaká miniskulinka či mikroprasklina a ta se ohřátím zatáhne. Já už tu mám i připravené aditivum do chladící kapaliny, kterým lze dosáhnout utěsnění trhlinek jak v chladičích tak i blocích motorů a těsněních. Možná na něj dojde.
Olejový separátor jsem měnil, hadičky k němu vyčistil. Vodu jsem trochu taky doléval, ale hned na začátku po koupi. V expanzce nejsou známky nějaké kontaminace. Když to začalo kouřit, tak mi taky hned napadlo jestli to nebude žrát vodu, ale když to po ohřátí přešlo, tak jsem se začal pídit i po jiných možnostech příčiny. Ovšem taky je tu možnost, že tam je někde nějaká miniskulinka či mikroprasklina a ta se ohřátím zatáhne. Já už tu mám i připravené aditivum do chladící kapaliny, kterým lze dosáhnout utěsnění trhlinek jak v chladičích tak i blocích motorů a těsněních. Možná na něj dojde.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Vodu jsem začal vylučovat,nepřišel jsem na to kde by se dostávala do spalovacího prostoru a přitom nebublala v expance.A pak mám ten kouř mírně ale opravdu mírně do modra.Kdyby to byla jen voda bude to bílá pára.Já se pořád přikláním k sání ,poněvadž tu hadici mám pořád mastnou díky oddechu,jestli ten olej v sání prostě jenom nesteče a po startu se nasaje a vypálí.Máme ještě jednu D1 jezdí s ní Manželka je to automat ,je tam jiné čerpadlo a jinak sání.Ta nekouří vůbec.Přísadu do chladicí kapaliny jsem zkoušel,bez výsledku kouřilo to stejně.
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Přidej trochu předvstřik. S citem!kouří po startu šedívý kouř trošku do modra
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Dobře zkusím dík
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Mne sa voda nestráca vôbec, hlava bola rovnaná a otlakovaná, piesty aj krúžky nové, vstreky cca pred 10 000 km nové, na test pumpe otvárali pri správnom tlaku a robili peknú hmlu, kompresia zmeraná na studeno, štartuje aj bez žhavenia pri - 15 ( vyskúšané), žhavenie funkčné.
Jediné, čo som ešte nerobil, je čerpadlo.
Ja osobne podozrievam tesnenie stredu turba, tiež mám jemne modrý dym po studenom štarte (moja žena tvrdí, že je to sivobiely dym a, že ja som farboslepý ), ale keď tomu v zábere hneď na studený motor pridám do kopca (a fakt to robím veľmi nerád), tak po cca 10 sekundách, čo turbo tlačí, tak potom už nedymí tak na bielo, ale len klasicky na čierno..
Ale priznávam, mám prefrezovane turbo s väčšou vrtuľou a obtok na 1,3 bar a pridané na čerpadle, takže aj to zrejme môže mať vplyv..
Ale kamarátov sériový def 300 TDi robí to isté a on má repas turba ( na sériový stav) a netušíme, čo za stredy tých turieb tam dali..( odhadujeme, že nejakú Čínu určite)
Jediné, čo som ešte nerobil, je čerpadlo.
Ja osobne podozrievam tesnenie stredu turba, tiež mám jemne modrý dym po studenom štarte (moja žena tvrdí, že je to sivobiely dym a, že ja som farboslepý ), ale keď tomu v zábere hneď na studený motor pridám do kopca (a fakt to robím veľmi nerád), tak po cca 10 sekundách, čo turbo tlačí, tak potom už nedymí tak na bielo, ale len klasicky na čierno..
Ale priznávam, mám prefrezovane turbo s väčšou vrtuľou a obtok na 1,3 bar a pridané na čerpadle, takže aj to zrejme môže mať vplyv..
Ale kamarátov sériový def 300 TDi robí to isté a on má repas turba ( na sériový stav) a netušíme, čo za stredy tých turieb tam dali..( odhadujeme, že nejakú Čínu určite)
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ja osobne podozrievam tesnenie stredu turba, tiež mám jemne modrý dym po studenom štarte (moja žena tvrdí, že je to sivobiely dym a, že ja som farboslepý ), ale keď tomu v zábere hneď na studený motor pridám do kopca (a fakt to robím veľmi nerád), tak po cca 10 sekundách, čo turbo tlačí, tak potom už nedymí tak na bielo, ale len klasicky na čierno..
Přesně tak to mám,nejvíc to kouří při jizdě z kopce se studeným motorem a zařazenou rychlostí,jak přidám plyn tak to zmizí.Myslím ,že čerpadlo to nedělá,ale jistý si nejsem,každé auto je jiné má svojí hlavu a hlavně si dělá to co chce
Přesně tak to mám,nejvíc to kouří při jizdě z kopce se studeným motorem a zařazenou rychlostí,jak přidám plyn tak to zmizí.Myslím ,že čerpadlo to nedělá,ale jistý si nejsem,každé auto je jiné má svojí hlavu a hlavně si dělá to co chce
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Mně to takhle dělá u 200Tdi taky, studený motor, jízda z kopce s kvaltem, jen když je větší zima... a ten motor je velmi dobrý myslím...
Country boy...
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Z toho co jsem různě pročetl, tak olej v saní, ať už díky třeba přicpanému separátoru nebo prosakujícímu turbu, způsobuje spíš černý kouř nebo takovéto černé pufnutí po nastartování. "Ucpání" přísadou jsi taky vyzkoušel, tak to si zatím škrtám
Koukám, že to je všude stejný
A propo, dneska mi volal místní člen Stano a říkal, že mu jeho bývalá 300vka taky takhle kouřila a nakonec to vyřešila výměna pístních kroužků. Prý se to poznalo až měřením komprese za studena, byla horší než při ohřátém motoru.
Mohl bys viku prosím poradit jak ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Pred čerpadlom na prsiach krytka na troch sroboch(s klímou je tam remenica). Tam povolis ďalšie tri srobiky. Nastrcis tam orech na stredovú maticu a potocis koľko treba a zase všetko dotiahnes. Predvstrek zväcsis keď potocis maticou v smere hodinových ručičiek.
Defender 110 Tdi 1998
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
"Ucpání" přísadou jsi taky vyzkoušel, tak to si zatím škrtám
J po aplikaci se na nějaký čas voda přestala ztrácet,ale kouřit to nepřestalo.Pak asi po měsíci se zase začala ztrácet,ale nijak dramaticky normálně jsem s tím jezdil.Teklo to pod vodní pumpou jen při teplém motoru a stíhalo se to odpařovat,pod autem ani kapka.
Naposledy upravil(a) cervusl dne 07 led 2022 08:20, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Co vyhodit intercooler a vyčistit ho uvnitř? Umí se tam shromažďovat olej z turba. U TD5ky je to servisní úkol po 80 000km.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Existují přísady do oleje na uvolnění pístních kroužku, třebas Bishop original. Není to úplně levné, ale je ověřený.A propo, dneska mi volal místní člen Stano a říkal, že mu jeho bývalá 300vka taky takhle kouřila a nakonec to vyřešila výměna pístních kroužků. Prý se to poznalo až měřením komprese za studena, byla horší než při ohřátém motoru.
A potom tedy následně měnit olej dřív a nedávat úplné noname....
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Pootočte s tím co nejméně, tak abys měl pocit, že se to sotva pohnulo. Pak to vyzkoušejte při dalším studeném startu a případně opakujte. Je to citlivé.Pred čerpadlom na prsiach krytka na troch sroboch(s klímou je tam remenica). Tam povolis ďalšie tri srobiky. Nastrcis tam orech na stredovú maticu a potocis koľko treba a zase všetko dotiahnes. Predvstrek zväcsis keď potocis maticou v smere hodinových ručičiek.
Vedlejším efektem bude to, že motor bude živější. Pokud tedy nejezdíš na naftu z Ona.