
Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Přesně tak, a druhá věc je popis co dělá a proč a co a kdy změřil. To druhé je možná ještě důležitější, i když si to někdo někde nechá udělat (vyvrtat nebo rovnou opravit celý motor), aby měl alespoň trošku představu o co jde. Poučenej zákazník je stejně jako poučenej pacient vždy to nejhorší. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
https://www.youtube.com/watch?v=fjmGueoUGXU - pokračování. A opět s pěknou vysvětlovačkou, jako co funguje a proč.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
To je boží!



Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Kluci prosím, kámoš.si chce koupit tohle:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jagu ... /155846071
Nevíte jestli to je stejný motor nebo něco spolehlivějšího? Na mně je to už moc nový, takže se v tom neorientuju. Díky...
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jagu ... /155846071
Nevíte jestli to je stejný motor nebo něco spolehlivějšího? Na mně je to už moc nový, takže se v tom neorientuju. Díky...
Country boy...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
motor stejny ale v jaguarech drzi docela. jsou mnohem lehci tak tak netrpi. par lidi kolem mne ho ma a naprosto v pohode. 

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Díky... trochu jsem kámošovi zkazil radost... a je otázka jestli to risknout nebo ne...
Country boy...
- Lukasino
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Trochu se obávám, že tohle tvrzení platí spíš pro RWD placky typu XJ/XF... Zrovna v F-Pace vím o člověku kde to prasklomatooo píše: 09 lis 2021 10:55 motor stejny ale v jaguarech drzi docela. jsou mnohem lehci tak tak netrpi. par lidi kolem mne ho ma a naprosto v pohode.![]()

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
jak pises predsedoLukasino píše: 09 lis 2021 15:28Trochu se obávám, že tohle tvrzení platí spíš pro RWD placky typu XJ/XF... Zrovna v F-Pace vím o člověku kde to prasklomatooo píše: 09 lis 2021 10:55 motor stejny ale v jaguarech drzi docela. jsou mnohem lehci tak tak netrpi. par lidi kolem mne ho ma a naprosto v pohode.![]()
![]()

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tak to vypada že se přiřadim k těm co lehl motor, motor 270000 olej po 120000 nic nepomohlo dnes to zdechlo a pri startovani to jde zlehka
,v tydnu se uvidi dam vědět,jen otazka kde se da sehnat polomotor za slusnej peniz,starej motor tam nema smysl dávat,dik za radu



- kodl80
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
A mas tam olejove cerpadlo gen2 nebo gen1?
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 3.0
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
- Dex
- Příspěvky: 902
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Přesně, když ti upadne kladka na cerpadle nebo se roztrhne řetízek mezi vackami tak by ani olej po 5tis nepomohl. Ale prvnímu jde předejít a druhé jde slyšet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
motor šel potichu zadnej problem v obci na padesatce takrka na volnoběc se rožly kontrolky a fertik
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Otázka je či toto vyrieši problém. Či to znamená, že kluka už nepraskne. Ak je to riešenie, malo by zmysel, spraviť to preventívne.Land Jirka píše: 05 lis 2021 14:50To přece není nic nového.MadTom píše: 04 lis 2021 07:47 https://www.youtube.com/watch?v=YW7YAmcazUs - tak co, kdo se inspiruje a opraví si blok TV6 doma? Je to tu i s vysvětlivkama.![]()
Takto se musejí udělají všechny bloky kde se zadřela, nebo protočila klika, než tam dáš novou.
Motorárny na to mají jednoúčelové stroje a v mém bývalém působišti před dvaceti letama jsme to dělali úplně stejně.
Byla tam mašina dimenzována na určitý rozměry motorů a které se nám nevlezly do mašiny tak se to dělalo na univerzálním soustruhu sejně jako na videu.
Když se nedostaneš do rozměru origo vývrtu, tak se musí použít nestandartní ložiska.
Klika se brousí podle ložisek
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Podle toho co jsem pochopil, tak nevyřeší - jedině že by se motor zkroutil díky špatnému odlitku, a dále už se nekroutil, pak by převrtání pomohlo. Ale z celého popisu problému tento dojem nemám, spíš se to zkroutí s teplem a potom srovná. A to se převrtáním nevyřeší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Podle me je to otazka pomeru casu a zatizeni. Nebude uplne pravda ze prevrtanim se castecne napr od 40-70% problem neodstrani. Na uzralem odlitku bude daleko vetsi pravdepodobnost stability do casoveho zkrutu nez na tehdy novem bloku. Krouceni zatizenim zustane ale v daleko mensi mire treba 10-40%. Coz uz by nove loziska na vetsi vuli a dostatecne viskoznim oleji meli unest.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ta větší vůle by mohla pomoci, ale stihne se to potom mazat? Dá čerpadlo dost oleje, aby to bamazalo vše co má? A aby to stihlo namazat dostatečně rychle při startování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Martin_Černý
- Příspěvky: 412
- Registrován: 26 lis 2011 17:46
- tel.: 728013652
- auto: D2,P38,DEF a tak
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

- Martin_Černý
- Příspěvky: 412
- Registrován: 26 lis 2011 17:46
- tel.: 728013652
- auto: D2,P38,DEF a tak
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Proto píše za použití oleje10W-40, ten by tam mohl chvilku počkat.MadTom píše: 09 led 2022 21:28 Ta větší vůle by mohla pomoci, ale stihne se to potom mazat? Dá čerpadlo dost oleje, aby to bamazalo vše co má? A aby to stihlo namazat dostatečně rychle při startování.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
A nové video k olejové pumpě a popisu rozdílů a jak to celé funguje nebo taky nefunguje: https://www.youtube.com/watch?v=z6sRSSltG8I
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo