Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Díky moc za cestopis Tome. Inspiritavní a odvážné!
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Odvážné? Jo máš pravdu, bylo tam doopravdy horko. Jinak se naučit alespoň trošku turecky a/nebo kurdsky a zmizely by i ty nejmenší problémy s domlouváním. Hodně pomůže google translator, ale občas tam prostě nebyl signál, a potom to moc nefunguje. Navíc se musí jít do angličtiny, protože překlady do češtiny jsou takové dost fantastické, když se zjišťuje, co tím vlastně google chtěl říct.
A aby tam mluvit někdo anglicky je spíš výjimka, hlavně tedy mimo turistická místa. A když už ano, tak jsem měl spíš dojem, že se stydí nebo alespoň nemají praxi.
Což mi připomíná jedno zlepšení - místní datová SIM karta. V roce 2019 to trvalo v obchodě víc než hodinu, a kromě údajů z pasu chtěli i jména rodičů za svobodna. Letos to bylo lepší - Vodafone měl problém, že neměli SIM karty, takže opět Turkcell, a tam bylo za 15 minut vyřešeno, jenom si vyfotili pas, a z toho si už vše potřebné opsali a nic dalšího jim nechybělo. 15GB vyšlo asi na 700Kč, není to málo, místní tarify co měli nalepené na cedulích vypadaly podstatně lépe. Klidně ale mohli mít jiné ceno pro místní a jiné pro turisty - u vstupného do památek tento rozdíl byl celkem výraznej - místní to měli občas i desetkrát levnější.
Na muzea a podobné existuje slevová karta - museu pass - není levná, má časově omezenou platnost a existuje třeba ve verzi pro Istanbul, pro celé Turecko nebo pro středomořské pobřeží. Já jsem ti spočítal, že nám by to nijak zásadně nepomohlo, pokud bychom chtěli stihnout vše co jsme tak nějak odhadovali, pokud bychom něco vzdali, tak už bychom "prodělali", takže jsme to neřešili. Ale pokud člověk chce vyloženě více muzeí a jiných památek, tak se to vyplatí. My jsme nakonec lokality jako Mardian, Sanliurfa a Gaziantep, kde jsou moc hezké muzea vynechali, protože už prostě nebyl čas. Na druhou stranu, na části míst tento slevový průkaz vůbec nebrali, takže je potřeba zjišťovat předem. Dojem to na mě udělalo, že to bylo spíš pro památky spravované centrálně Tureckem, nikoliv pro ty spravované místně, ale to je jenom dojem.
Jo a na okraj - kdyby se chtěl příště někdo přidat, tak ať se ozve.
A aby tam mluvit někdo anglicky je spíš výjimka, hlavně tedy mimo turistická místa. A když už ano, tak jsem měl spíš dojem, že se stydí nebo alespoň nemají praxi.
Což mi připomíná jedno zlepšení - místní datová SIM karta. V roce 2019 to trvalo v obchodě víc než hodinu, a kromě údajů z pasu chtěli i jména rodičů za svobodna. Letos to bylo lepší - Vodafone měl problém, že neměli SIM karty, takže opět Turkcell, a tam bylo za 15 minut vyřešeno, jenom si vyfotili pas, a z toho si už vše potřebné opsali a nic dalšího jim nechybělo. 15GB vyšlo asi na 700Kč, není to málo, místní tarify co měli nalepené na cedulích vypadaly podstatně lépe. Klidně ale mohli mít jiné ceno pro místní a jiné pro turisty - u vstupného do památek tento rozdíl byl celkem výraznej - místní to měli občas i desetkrát levnější.
Na muzea a podobné existuje slevová karta - museu pass - není levná, má časově omezenou platnost a existuje třeba ve verzi pro Istanbul, pro celé Turecko nebo pro středomořské pobřeží. Já jsem ti spočítal, že nám by to nijak zásadně nepomohlo, pokud bychom chtěli stihnout vše co jsme tak nějak odhadovali, pokud bychom něco vzdali, tak už bychom "prodělali", takže jsme to neřešili. Ale pokud člověk chce vyloženě více muzeí a jiných památek, tak se to vyplatí. My jsme nakonec lokality jako Mardian, Sanliurfa a Gaziantep, kde jsou moc hezké muzea vynechali, protože už prostě nebyl čas. Na druhou stranu, na části míst tento slevový průkaz vůbec nebrali, takže je potřeba zjišťovat předem. Dojem to na mě udělalo, že to bylo spíš pro památky spravované centrálně Tureckem, nikoliv pro ty spravované místně, ale to je jenom dojem.
Jo a na okraj - kdyby se chtěl příště někdo přidat, tak ať se ozve.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Sice jsme museli na otestování do Beskyd, ale uz se vaří turecký čaj v tureckém samovaru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- jbizik
- Příspěvky: 1874
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
No to si mohol aj Sučanoch testovať na zraze
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Mohl, ale letos to časově nedáme, i když to v plánu bylo. Jsme kousek od cesty nahoru na Makov.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Čaj je dobrej, zvládli jsme to napoprvé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
https://www.denik.cz/ze_sveta/noc-grizz ... ional.html si to člověk přečte a hned má úplně jinak dojem z medvídků chodících v noci okolo auta a místňáků, kteří je tam krmí z ruky. Pak mi došlo, že mohu být v klidu, tohle byli medvědi hnědí a nikoliv grizzly, takže úplná pohoda.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Včera výměna řemenice kliky a chladiče klimatizace na Slávkové D2. Šlo to v pohodě, zvlášť když je k dispozici pořádný klíč s držákem.
Dnes jsem vyškubnul z naší D2 kabely mezi alternátorem, baterkou a pojiskovkou - oba byly KO, to nejhorší jsem opravil už v Turecku - kabel mezi pojistkovkou a baterkou, ale jenom provizorně. Tak jsem ho udělal nový, namontoval a začal měřit. Za normálního stavu byly úbytky napětí na kabelu v pohodě, jakmile jsem ale pustil elektrické spotřebiče co šlo, tak nejenom že alternátor na volnoběh nedá víc než 90A, zde stačilo přidat na 950 otáček, horší bylo, že při těch 90A z alternátoru (měřeno klešťovým ampérmetrem) byl úbytek na kabelu mezi alternátorem a pojistkovkou 0,2 V, což znamená ztrátu 18 W, a většina tohoto byla na kabelovém oku co se připojuje na alternátor. Samotné oko mělo vůči alternátoru dobrý kontakt, ale v místě krimpování kabelu do oka už to moc neplatilo, plastová izolace byla místy lehce zhnědlá a mědění dráty hodně zkorodované. S novým kabelem je úbytek 0,03 V, takže výkonová ztráta je okolo 3 W a to už odpovídá ztrátě v kabelu jako takovém.
Zdá se to málo, ale zhruba 15 W ztráta v kabelovém oku znamená, že oko hřeje podobně jako žárovka v brzdovém světle, tedy docela dost, a nemá se jak moc chladit, kromě toho, že to ohřívá celý kabel. Nějak nám ty auta stárnou, protože na první pohled jsou originál oka nalisovaná dobře a drží.
Dnes jsem vyškubnul z naší D2 kabely mezi alternátorem, baterkou a pojiskovkou - oba byly KO, to nejhorší jsem opravil už v Turecku - kabel mezi pojistkovkou a baterkou, ale jenom provizorně. Tak jsem ho udělal nový, namontoval a začal měřit. Za normálního stavu byly úbytky napětí na kabelu v pohodě, jakmile jsem ale pustil elektrické spotřebiče co šlo, tak nejenom že alternátor na volnoběh nedá víc než 90A, zde stačilo přidat na 950 otáček, horší bylo, že při těch 90A z alternátoru (měřeno klešťovým ampérmetrem) byl úbytek na kabelu mezi alternátorem a pojistkovkou 0,2 V, což znamená ztrátu 18 W, a většina tohoto byla na kabelovém oku co se připojuje na alternátor. Samotné oko mělo vůči alternátoru dobrý kontakt, ale v místě krimpování kabelu do oka už to moc neplatilo, plastová izolace byla místy lehce zhnědlá a mědění dráty hodně zkorodované. S novým kabelem je úbytek 0,03 V, takže výkonová ztráta je okolo 3 W a to už odpovídá ztrátě v kabelu jako takovém.
Zdá se to málo, ale zhruba 15 W ztráta v kabelovém oku znamená, že oko hřeje podobně jako žárovka v brzdovém světle, tedy docela dost, a nemá se jak moc chladit, kromě toho, že to ohřívá celý kabel. Nějak nám ty auta stárnou, protože na první pohled jsou originál oka nalisovaná dobře a drží.
- Přílohy
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- DjALF
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
To vypadá,že si Slávek vzal na práci polštářek ,aby se pohodlně spinkalo u té dřiny
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Polštářek jsem mu dal já, a on potom tak pěkně držel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
... no a teraz si predstav, ze potrebujes povolit rekmenicu na kluke v lete v juznom Albansku na ceste.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Není problém, polštářek v autě mám.... Ale to jsi asi nemyslel. Mám dojem, že bez 3/4 goly to nepůjde, klasickou 1/2 bych nejspíš utrhl, a nedal to ani 1400Nm utahovák. A protože takovou velkou golu sebou nevozím, tak by to bylo na ten polštářek.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
V tu dobu (stupanie z Himare smer serpentiny na Vlore) som mal v aute 5 malych a jeden velky vankus to by problem nebol. Problem sa javila ta "tankova" gola tu nenosim ani ja. Nakoniec to slo s 1/2 a trubkou len sa musi zaaretovat zotrvacnik.
Skoda v tej horucave (smozreje okolo obeda) a strese som neurobil foto. Roztrhnuty remen sa namotal medzi blok a remenicu. Vtlacil simering kluky do motora.Tak az do mesta Fier som mal kropiaci voz no nekropil som vodou ale olejom.
Skoda v tej horucave (smozreje okolo obeda) a strese som neurobil foto. Roztrhnuty remen sa namotal medzi blok a remenicu. Vtlacil simering kluky do motora.Tak az do mesta Fier som mal kropiaci voz no nekropil som vodou ale olejom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Koukám že jste si to užívali. A proč řemen rupnul?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Z remena neostalo nic takze ten nam to uz nepovie. Mozno sa kusol alternator alebo vakuovka. Odvtedy z tych miest evidujem divne zvuky. Alternator som preventivne rano za studena v Bosne vymenil nedaval uz ani 13V aby zopol dual. Stary altik bez vakuovky sa toci pekne lahko ticho. Opticky OK aj podla youtube vrtackoveho testu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Ten kabel na fotce bych opticky skoro nepodezříval, to už jsem vytahal od startérů nebo altíku horší věci...
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Já taky ne, a podobně ten druhej, taky v tom lisování vypadal v pohodě. Až jsem si vzal na voltmetr jehlové hroty, pustil všechny možné spotřebiče a začal měřit úbytky.
Dnes jsem to jestě spočítal, a okolo 0,04 V úbytek napětí při proudu 90 A už celkem dobře odpovídá použitému kabelu a jeho délce, takže je to nejspíš OK. Na webu ja na tohle fůra kalkulaček, pokud se člověku nechce lézt pro hodnoty do tabulek. Zajímavější je to pro odběry okolo 400 A, což odpovídá navijáku, tam už není problém mít úbytek 0,5 V, což je 200 W ztráta, a to už je nějakého tepla.
Furt koketuju s tím, použít kabel k navijáku zároveň jako bočník a na palubku dát ampérmetr ukazující alespoň orientačně zatížení navijáku resp. jeho odběr proudu.
Kousnuté ložisoko bych pochopil. Jsem Slávkovi říkal, že se mu nějak klechtá řemenice s vrtulí, ale prý to ještě musí vydržet. Není čas.
Dnes jsem to jestě spočítal, a okolo 0,04 V úbytek napětí při proudu 90 A už celkem dobře odpovídá použitému kabelu a jeho délce, takže je to nejspíš OK. Na webu ja na tohle fůra kalkulaček, pokud se člověku nechce lézt pro hodnoty do tabulek. Zajímavější je to pro odběry okolo 400 A, což odpovídá navijáku, tam už není problém mít úbytek 0,5 V, což je 200 W ztráta, a to už je nějakého tepla.
Furt koketuju s tím, použít kabel k navijáku zároveň jako bočník a na palubku dát ampérmetr ukazující alespoň orientačně zatížení navijáku resp. jeho odběr proudu.
Kousnuté ložisoko bych pochopil. Jsem Slávkovi říkal, že se mu nějak klechtá řemenice s vrtulí, ale prý to ještě musí vydržet. Není čas.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Kusnute lozisko to je iba dohad. Novy remen v pohode funguje. Ja remen menim pravidelne a davam GEN od Contitechu nie nejaku nahradu. Ak by to bolo lozisko preco teraz altik ide na stole bez akehokolvek zvuku drhnutia a pod.
Som teda po tvojom vzore dnes skusil merat v Defiku a viac ako cca 60A som s beznymi spotrebicmi nedosiahol.
Ake napätie ti daval altik pri tych 90A?
Ubytok cca 0,2V pri tych cca 60A meram na kably z baterky na hl poistkovku pod sedadlom spolujazdca.
Tome kolko "papa" samotna ECU?
Som teda po tvojom vzore dnes skusil merat v Defiku a viac ako cca 60A som s beznymi spotrebicmi nedosiahol.
Ake napätie ti daval altik pri tych 90A?
Ubytok cca 0,2V pri tych cca 60A meram na kably z baterky na hl poistkovku pod sedadlom spolujazdca.
Tome kolko "papa" samotna ECU?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
No, vypadá nevinně. Takhle od pohledu byl asi zavřený jen na plocho bez vnoření. Se přiznám, že v krimpovaný kontakt sem nikdy velkou víru neměl. I když to není úplně košer, tak v případě silových kabelů ten konec licen (blíž ke kontaktu) raději opatrně proletuju olovnatým cínem, aby se to chytlo i těla konektoru. Zlepší to jak ele. kontakt, tak i mechanickou ochranu proti uvolnění. Ale nesmí to být durch přes celý krimp až na druhou stranu, tam je potřeba nechat žilám volnost.MadTom píše: ↑24 srp 2022 22:39 Dnes jsem vyškubnul z naší D2 kabely mezi alternátorem, baterkou a pojiskovkou - oba byly KO, to nejhorší jsem opravil už v Turecku - kabel mezi pojistkovkou a baterkou, ale jenom provizorně. Tak jsem ho udělal nový, namontoval a začal měřit. Za normálního stavu byly úbytky napětí na kabelu v pohodě, jakmile jsem ale pustil elektrické spotřebiče co šlo, tak nejenom že alternátor na volnoběh nedá víc než 90A, zde stačilo přidat na 950 otáček, horší bylo, že při těch 90A z alternátoru (měřeno klešťovým ampérmetrem) byl úbytek na kabelu mezi alternátorem a pojistkovkou 0,2 V, což znamená ztrátu 18 W, a většina tohoto byla na kabelovém oku co se připojuje na alternátor. Samotné oko mělo vůči alternátoru dobrý kontakt, ale v místě krimpování kabelu do oka už to moc neplatilo, plastová izolace byla místy lehce zhnědlá a mědění dráty hodně zkorodované. S novým kabelem je úbytek 0,03 V, takže výkonová ztráta je okolo 3 W a to už odpovídá ztrátě v kabelu jako takovém.
Zdá se to málo, ale zhruba 15 W ztráta v kabelovém oku znamená, že oko hřeje podobně jako žárovka v brzdovém světle, tedy docela dost, a nemá se jak moc chladit, kromě toho, že to ohřívá celý kabel. Nějak nám ty auta stárnou, protože na první pohled jsou originál oka nalisovaná dobře a drží.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tohle oko je na straně alternátoru, ty na straně pojistkové skříňky byly masivnější a lépe lisované, ale taky nepřežily. Obecně lisované/krimpované konektory jsou lepší než pájené, ale musí to být udělané správně, což znamená pro každou kombinaci kabel-konektor mít ty správné nástroje. Ve výrobě to jde, doma/při opravách je to horší. To zapájení proč ne, jenom při tom nesmí ta nalisovaná část teplem povolit. Ono to krimpování funguje jako studený svár, pokud ale mezi dráty zateče cín, tak ten má oproti mědi podstatně větší odpor a celý spoj tím zhorší. Správný krimpovaný spoj neumožní vzduchu, aby se dostal ke kontaktním plochám, tady to ale bylo mechanicky dobře, jenom to časem prostě shnilo. Ty auta jsou stará. To krimpování je celkem věda, aby to bylo dobře. Nějakou teorii nám hustili do hlavy ve škole a v praxi jsem to potom viděl přímo u firmy TYCO v Kuřimi, kde se konektory vyrábějí. Jenom otestovat, že je konektor správně nalisovaný dá dost práce, natož tak vymyslet a nastavit všechny detaily pro výrobu a testování.
Kolik žere řídící jednotka motoru netuším, neměřil jsem. V D2 je tolik dalších jednotek, že jednotka motoru už to nevytrhne. Mám dojem, že auto pokud zanedbám žhavení bere okolo 20A. K tomu světla, klima, větráky, .... a celé to leze docela nahoru.
Kolik žere řídící jednotka motoru netuším, neměřil jsem. V D2 je tolik dalších jednotek, že jednotka motoru už to nevytrhne. Mám dojem, že auto pokud zanedbám žhavení bere okolo 20A. K tomu světla, klima, větráky, .... a celé to leze docela nahoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo