Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Moderátor: Miky_CZ
Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Zdravím všechny landroveráky:-)
Koupil jsem si na podzim Discovery II TD5 v automatu, když vynechám všechny ostatní věci, které už jsem řešil, tak jedna mě trápí nejvíc a je mi jasný, že mi asi nepotěšíte a bude to těsnění pod hlavou nebo v horším případě hlava, k věci tedy.
Auto funguje normálně, voda nemizí, ani olej se v ní neobjevuje. Bohužel se tlakuje, hadici jsou relativně tvrdé, ale zase né úplně jak skála, ale jako dost. Když ho vyloženě proženu co to jde po dálnici, opravdu třeba 5km držím plyn na podlaze a motor je v otáčkách, tak to přepadem expanzky hodí nějakou vodu ven, když jedu normálně a otevřu kapotu, tak slyším jak víčko na expanzce syčí a odpouští stále. Jinak auto topí jako ďábel, akorát né na volnoběh, ale stačí abych nepatrně o 150 ot. zvýšil a roztopí se, stejné je to i s bufíkem, ten prostě sám od sebe při vyplém motoru nezatopí dovnitř. Když začnu odvzdušňovat, tak se to zlepší, bufík naskočí a i sám od sebe dokáže uvnitř krásně topit, ale stačí jedna jízda cca 15km a je to ve stejném stavu. Navíc mě přijde, že se to zhoršuješ, čím víc jsem odvzdušňoval a zkoušel. Máte nějaké nápady?
Jak znám své štěstí, tak to určitě bude prasklá hlava a proto se rovnou ptám, neválí se někomu doma nějaké funkční hlava? Kdyby jo, tak předběžně bych si jí zarezervoval a do 14 dnů to, kdyžtak shodim dolů a uvidím.
Moc Vám děkuji a přeji fajn den
Jiří
Koupil jsem si na podzim Discovery II TD5 v automatu, když vynechám všechny ostatní věci, které už jsem řešil, tak jedna mě trápí nejvíc a je mi jasný, že mi asi nepotěšíte a bude to těsnění pod hlavou nebo v horším případě hlava, k věci tedy.
Auto funguje normálně, voda nemizí, ani olej se v ní neobjevuje. Bohužel se tlakuje, hadici jsou relativně tvrdé, ale zase né úplně jak skála, ale jako dost. Když ho vyloženě proženu co to jde po dálnici, opravdu třeba 5km držím plyn na podlaze a motor je v otáčkách, tak to přepadem expanzky hodí nějakou vodu ven, když jedu normálně a otevřu kapotu, tak slyším jak víčko na expanzce syčí a odpouští stále. Jinak auto topí jako ďábel, akorát né na volnoběh, ale stačí abych nepatrně o 150 ot. zvýšil a roztopí se, stejné je to i s bufíkem, ten prostě sám od sebe při vyplém motoru nezatopí dovnitř. Když začnu odvzdušňovat, tak se to zlepší, bufík naskočí a i sám od sebe dokáže uvnitř krásně topit, ale stačí jedna jízda cca 15km a je to ve stejném stavu. Navíc mě přijde, že se to zhoršuješ, čím víc jsem odvzdušňoval a zkoušel. Máte nějaké nápady?
Jak znám své štěstí, tak to určitě bude prasklá hlava a proto se rovnou ptám, neválí se někomu doma nějaké funkční hlava? Kdyby jo, tak předběžně bych si jí zarezervoval a do 14 dnů to, kdyžtak shodim dolů a uvidím.
Moc Vám děkuji a přeji fajn den
Jiří
- pete805
- Příspěvky: 358
- Registrován: 13 bře 2015 15:43
- tel.: +421905314815
- auto: DII td5 ,P106 1,5d
- Bydliště: Brezno-okolie
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Ak mas chladič spalin ktoré idu do egr ventilu skus omrknut najprv ten,nám na sluzobnom prdol ten a vodu nám tlacilo cez expanzku vrchom a aj do motora.
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Děkuji za tip, zkusím se mrknout.
Ještě mi prosím řekněte jaký je správný postup odvzdušnění celého systému? Má motor při tom běžet nebo být jen ohřatý, otevřené topení, expanzka zdvihnuta do vzduchu a otevřu odvzdušňovák.
Díky
Ještě mi prosím řekněte jaký je správný postup odvzdušnění celého systému? Má motor při tom běžet nebo být jen ohřatý, otevřené topení, expanzka zdvihnuta do vzduchu a otevřu odvzdušňovák.
Díky
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Ještě jeden nový poznatek. Jakmile jen opravdu o 100 ot. nad volnoběh přidám slyším jak natéká voda do topení, vyloženě je slyšet voda, jako když naléváté pomalu hrnec nebo k čemu to přirovnat a začne to topit. Když zapnu je bufíka zabublá to jemněji a netopí i když je moto teplej a já teď nevím, zda to tam teda pořád tlačí vzduch a nebo jestli může všechno zlo být přicpaný radiátor topení?
- libovka
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Otevři odvzdušnovák na hadici do chladiče,vycvakni a zvedni expanzku a lej tam kapalinu dokud nebude vytékat odvzdušnovákem.Zavři odvzdušnovák a nastartuj.Pak při nastartovaném motoru občas povol odvzdušnovák a aby vybublal vzduch.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 led 2015 17:49
- auto: Discovery II
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Ahoj.
Já mam stejný problém už skoro tři čtvrtě roku a mimo hlavy vyzkoušeno snad vše, takže mi to nemine. Máte s tím někdo další podobnou zkušenost?
Díky
Já mam stejný problém už skoro tři čtvrtě roku a mimo hlavy vyzkoušeno snad vše, takže mi to nemine. Máte s tím někdo další podobnou zkušenost?
Díky
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
no já měl prasklou hlavu ale tekla mi voda do výfuku. Už jsem to tak pravděpodobně koupil ale nevšiml si toho. Nepatrně se mi ztrácela voda a doléval jsem. Ale ztrácela se, jen když auto stálo. Po zahřátí se prasklina při roztažení zacelila. Takhle jsem s tím jezdil asi 2 roky ale pak se to hodně zhoršilo... za studena byla za autem fakt mlha tak hlava šla. Smutný bylo, že druhá co jsem koupil měla hned po namontování stejný problém. Prodávající mi jí ale s ochotou vyměnil a je vše OK. Bylo to na prvním válci do výfukového kanálku.
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Ale s tvojim problémem bych na nic nečekal... Možná říkám kravinu, ale mám pocit že u nás v servisu mají kluci nějakej sajrajt, krerej když se smíchá se spalinama.. tak se jinak zbarví. 6e našroubujou nádobku s timhle na expanzku a jak to tam probublá, tak hned víš.
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)
- pete805
- Příspěvky: 358
- Registrován: 13 bře 2015 15:43
- tel.: +421905314815
- auto: DII td5 ,P106 1,5d
- Bydliště: Brezno-okolie
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Nevravis kravinu je to napriklad taketo nieco http://www.uni-max.sk/suprava-na-defekt ... motorov/d/
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Ahoj, prosím o radu… Def, td5, rv.2000. Mám podobný problém jako kolega co založil tohle téma. Při větším zatížení- dálnice 120km/h, 20min. jízdy, natlakuje tak že vyhodí víc jak půl litr vody víčkem expanzí nádobky( doslova-bouchne). Vím že víčko je jištěné 1,4 bar. Měnil jsem v zimě hadice, termostat, vodní pumpu(chladič loni). Vše origo, moc toho nenajezdím po dálnici, stalo se to až teď v teple. Zkusil jsem to znova odvzdušnit dle Rave. Termostat je odbočkou do pumpy- někde to tady bylo, jako špatná montáž. Co dál?
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Jestli to víčko který má 1,4 bar má opravdu 1,4 bar? , bych zkusil dát jiný.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Díky za nápad, pokračuji ve výzkumu, vypadá to že nepouští termostat. Půlka chladiče je skoro “studená” včetně celé spodní hadice.
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Tak mě to nedalo a změřil jsem moji zátku . Otevírá při 1.4 bar a zavírá 1.35bar ,takže dobrý .ale zvažuji že bych to pro jistotu přenastavil na 0.8 až 1,0 bar , protože těch 1,4bar mi přidá, že je to docela velký tlak. Takže riziko prasknutí hadice, atd tu je.
Ventilek ve víčku je pružinka a destička ,jednoduchý zařízení a pokud to není zalepený tak to bude spolehlivě fungovat. Zátka exp. nádržky se dá i rozebrat a ventilek vyčistit
Ventilek ve víčku je pružinka a destička ,jednoduchý zařízení a pokud to není zalepený tak to bude spolehlivě fungovat. Zátka exp. nádržky se dá i rozebrat a ventilek vyčistit
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Ahoj, dlužím odpověď... Těsnění pod hlavou u 5 válce. Takže komplet oprava (rovnání atd...)
Mám rovnou otázku, kam a jaké dát druhé měření teploty vody nezávislé na hlavním budíku? Dělá se nějaká sada přímo na TD5? Do expanze? Nechce se mi dělat moc děr navíc.
Díky.
Mám rovnou otázku, kam a jaké dát druhé měření teploty vody nezávislé na hlavním budíku? Dělá se nějaká sada přímo na TD5? Do expanze? Nechce se mi dělat moc děr navíc.
Díky.
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Myslím, že je mnohem lepší než další teploměr si tam dát signalizaci výšky hladiny v expanzní nádobě, Sám se na to chystám a mám zakoupený čidlo a bude to spínat LEDku a taky bzučák , Pokud padne hladina chladicí kapaliny tak přehřátí motoru atd jde pak velice rychle a když si toho řidič včas nevšimne ,-proto ten bzučák -tak hrozí vážný poškození motoru.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- pojir
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Jestli je to TD5 10P (euro 2), tak by tam mela jit vymenit expanzka za expanzku z nejakyho staryho bavoraku, ktera se lisi prave tim, ze ma i cidlo.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
O té expanzní nádobce jsem četl na UK fórech, ale model který by šel jen zaměnit jsem už nenašel. Starší kusy mají trochu jinou konstrukci, na vrchu mají venkovní závit na tohle čidlo: https://www.c3bmw.co.uk/coolant-level-s ... itch/p/557
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
- pojir
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Mela by to byt tahle: http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-2 ... on_tank_3/
Mel to tady Benjamin ve svych Medvedech, nekde v jeho vlakne byla myslim i fotka.
Mel to tady Benjamin ve svych Medvedech, nekde v jeho vlakne byla myslim i fotka.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- pojir
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
A teda vodu bych ja osobne meril na hadici na vystupu tesne za motorem. Tam by mela byt nejteplejsi a bude to bez vrtani.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Na Defu je ale trochu jiné uchycení, je tam taková "noha". Do D2 to asi pasovat bude. Kam to dát na hadici? Někdo nějaké foto? Moc díky!