1964 SIIA Forward Control
Moderátor: Rover
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
1964 SIIA Forward Control
Musím se tu taky konečně odkopat. Cca před měsícem jsem pořídil místo Pekelníka další FC, tentokrát r. v. 1964 (Robur byl o dva roky mladší, už poslední rok SIIA). Je to šestiválec, auto dodáno generálnímu dovozci Land Rover do Švýcarska, firmě E. Fehlmann & Co. v Curychu, patrně jako "chassis cab", tj. rám s přední boudou. Odtud vozidlo putovalo ke karosáři Willy Müllerovi do Romanshornu, kde dostalo hasičskou nástavbu. Je hodně podobná těm, které instalovala firma Marte, ale má několik odlišností - především tu, že zůstala v původní podobě přední maska, dveře řidiče/spolujezdce a přední okno. Vnitřní vybavení dodávala švýcarská firma Contrafeu, to moje auto ale bylo pořízeno už prázdné a celkem esteticky "vykotlané".
Auto sloužilo u podnikových hasičů u firmy Balzers AG v Lichtenštejnsku. Balzers/Unaxis je součást skupiny Oerlikon a zabývá se povrchovou úpravou kovu a plastů. Hasičům jsem napsal, vypadá to na dobré cestě, že se snad ozve někdo z pamětníků.
V tuto chvíli se peru s palivovým systémem, v nádrži je centimetrová vrstva hnědooranžového hnusu, který postupně dloubu a vyplachuju, nádrž se mi zatím sundavat nechce, ale možná na to dojde. Všeobecně je auto ve velmi pěkném stavu, je ale potřeba vychytat mouchy způsobené dlouhým stáním u dvou předchozích německých majitelů. Jinak auto troubí, svítí, bliká, brzdí a celkem by i jezdilo, kdyby nebylo toho bordelu v palivu. Hadice do palivové pumpy mám teď hozené do kanystru, ale problém to zatím nevyřešilo. Aktuálně nastartuju, za půl minuty otáčky mírně povyrostou a pak to zdechne. Jde to znovu nastartovat, ale už vždycky jen tak na 10-15 vteřin. Asi je někde bordel nalezlý v elektrické pumpě nebo v karburátoru, nevím - postupně se tím prokoušu.
Na autě jsou kola 7,50x16, které přechozí majitel tvrdil, že jsou původní - chtěl bych na to ale 9,00x16, protože koho zajímá poloměr otáčení, že. Bez větších pneu auto jede cca 55 km/h, což je bída i na FC.
S přezdívkou "Obluda", kterou autu daly naše holky, jsem se ještě vnitřně neztotožnil, ale zatím to nijak neřeším. Můj návrh na jméno "Poppy" nezabral Když vidím, co leze z nádrže, tak by se docela hodilo jméno "Dršťková"
Auto sloužilo u podnikových hasičů u firmy Balzers AG v Lichtenštejnsku. Balzers/Unaxis je součást skupiny Oerlikon a zabývá se povrchovou úpravou kovu a plastů. Hasičům jsem napsal, vypadá to na dobré cestě, že se snad ozve někdo z pamětníků.
V tuto chvíli se peru s palivovým systémem, v nádrži je centimetrová vrstva hnědooranžového hnusu, který postupně dloubu a vyplachuju, nádrž se mi zatím sundavat nechce, ale možná na to dojde. Všeobecně je auto ve velmi pěkném stavu, je ale potřeba vychytat mouchy způsobené dlouhým stáním u dvou předchozích německých majitelů. Jinak auto troubí, svítí, bliká, brzdí a celkem by i jezdilo, kdyby nebylo toho bordelu v palivu. Hadice do palivové pumpy mám teď hozené do kanystru, ale problém to zatím nevyřešilo. Aktuálně nastartuju, za půl minuty otáčky mírně povyrostou a pak to zdechne. Jde to znovu nastartovat, ale už vždycky jen tak na 10-15 vteřin. Asi je někde bordel nalezlý v elektrické pumpě nebo v karburátoru, nevím - postupně se tím prokoušu.
Na autě jsou kola 7,50x16, které přechozí majitel tvrdil, že jsou původní - chtěl bych na to ale 9,00x16, protože koho zajímá poloměr otáčení, že. Bez větších pneu auto jede cca 55 km/h, což je bída i na FC.
S přezdívkou "Obluda", kterou autu daly naše holky, jsem se ještě vnitřně neztotožnil, ale zatím to nijak neřeším. Můj návrh na jméno "Poppy" nezabral Když vidím, co leze z nádrže, tak by se docela hodilo jméno "Dršťková"
Naposledy upravil(a) 1960SeriesII dne 10 pro 2023 09:08, celkem upraveno 1 x.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Krása, i když Rosenbauer byl hezčí, tento bude ale asi praktičtější, ne?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6487
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: 1964 SIIA Forward Control
Mně se skoro tydle linie líbí více. Nějakou vzácnost nebo, co je hodnotnější sběratelsky, nedokážu ocenit. Beru to jen podle svého laického oka. Každopádně paráda!
Naposledy upravil(a) Hanys_a_Kaca dne 18 pro 2023 14:55, celkem upraveno 1 x.
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Esteticky je asi nejzdařilejší Rosenbauer, stejně oblá zadní nástavba jako přední kabina, lepší boční linie, bohužel oddělená zadní nástavba od přední kabiny znamená zapsaná pouze přední místa. U nás je dobrá tahle karoserie spojená s kabinou, kde by měly jít zapsat i místa vzadu.
Každopádně se mi tohle líbí také a těším se, až to bude i jezdit a ne jen stát na dvoře
Každopádně se mi tohle líbí také a těším se, až to bude i jezdit a ne jen stát na dvoře
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: 1964 SIIA Forward Control
Gratulace veliká! "Obluda" vypadá parádně... a co teprve na 9x16
Ideální základ pro rodinné expediční vozidlo... když má člověk odolnou rodinu
Ideální základ pro rodinné expediční vozidlo... když má člověk odolnou rodinu
- Zanzibar
- Příspěvky: 1973
- Registrován: 12 lis 2008 17:34
- tel.: +420602286657
- Bydliště: Běleč
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Nemám slov. Jsi borec. Já už na to nemám, tak všechno asi prodám ....
tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Je potřeba si udělat pořádný výlet a něco zažít, mě letos hodně pomohl výlet do Polska, to byla pecka. Potřebuješ dobít LR energii
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: 21 zář 2009 15:42
- tel.: 728609347
- Bydliště: Kaplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Paráda a gratulace! A potom že člověk "nevstoupí dvakráte do stejné řeky", že ...
Re: 1964 SIIA Forward Control
Honzo.Paráda
Re: 1964 SIIA Forward Control
Já myslím že jsi totální magor Velká gratulace
Technologie pro zahradní jezírka
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Nemůžu než souhlasit
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: 1964 SIIA Forward Control
Krásný projekt! Trochu se obávám, že té demontáži a vyšištění nádrže se nevyhneš. Měl jsem kdysi dávno stejný problém ještě se Škodou 110, kde jsem musel pořád čistit karburátor, protože se tam dostával bordel z nádrže. Držím palce ať se brzy svezeš a ať se podaří realizovat i ten zápis míst na úřadě a můžete výletovat.
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Tak to asi jinak nepůjde - pár komických fotek z vyndavání nádrže
Při té příležitosti asi bude možnost podívat se na rám a trochu ho zkrášlit v místech, kam by se jinak nedalo dostat.
Při té příležitosti asi bude možnost podívat se na rám a trochu ho zkrášlit v místech, kam by se jinak nedalo dostat.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 1964 SIIA Forward Control
A mrskal nohama moc, když na něj ta nádrž spadla. Super fotka. Až ji vyčistíš, tak dej vědět, čím si ji ošetřil uvnitř, aby znovu nerezla.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Plánuju moření roztokem kyseliny citronové, tak uvidíme
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: 1964 SIIA Forward Control
Pamatuju si dobře, že u Robura I jsi řešil nádrž taky? Pokud ano tak už to u Robura II bude jen rutina...
Country boy...
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
U Robura byla nádrž děravá, tam mi ji vyřešil eliott výrobou nové, mírně větší a hlavně nerezové. Tady je nádrž v podstatě dobrá, jen je třeba ji zbavit bordelu, který se v ní nasbíral za roky stání u různých předchozích majitelů. Snad bude možné tentokrát nádrž po nějakých peripetiích znovu použít.
Rovnou nakoupím hadice, které by alespoň podle popisu mohly přežít E10.
Rovnou nakoupím hadice, které by alespoň podle popisu mohly přežít E10.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
-
- Příspěvky: 426
- Registrován: 21 lis 2017 23:27
- tel.: +420774275329
- auto: Def 300Tdi
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Mně se docela osvědčilo po vyčištění vylít kaučukem.
Defender 110 300 tdi
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3223
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1964 SIIA Forward Control
Nádrž pomalu pucuju zvenčí, koupil jsem 5 l kyseliny citronové, tak se pustím do moření, až na to bude chvíle. Zrovna má začít mrznout, tak se to úplně nehodí, asi by to dost rychle chladlo, ale uvidíme.
Zatím jsem pořídil, nechal obout a namontoval nová kola a je to nádhera, auto prokouklo. Kdyby někdo potřeboval sadu LWB plecháčů s velmi dobrými (ale asi staršími) Michelin XZY 7,50x16, dejte vědět. Plechy jsou naštětkované černou barvou, min. dva jsou z r. 1969, zbylé případně okouknu, kdyby na tom záleželo.
Nová kola jsou nádhera - plechy 8Jx16 a gumy Toyo Open Country M/T 255/85 R16.
Nová (vlevo) a stará kola (vpravo):
...a když je hotovo:
Zatím jsem pořídil, nechal obout a namontoval nová kola a je to nádhera, auto prokouklo. Kdyby někdo potřeboval sadu LWB plecháčů s velmi dobrými (ale asi staršími) Michelin XZY 7,50x16, dejte vědět. Plechy jsou naštětkované černou barvou, min. dva jsou z r. 1969, zbylé případně okouknu, kdyby na tom záleželo.
Nová kola jsou nádhera - plechy 8Jx16 a gumy Toyo Open Country M/T 255/85 R16.
Nová (vlevo) a stará kola (vpravo):
...a když je hotovo:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: 1964 SIIA Forward Control
Paráda! Co to je na předním kole? Stupínek?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322