DI - prevody - uprava

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

DI - prevody - uprava

#1 Příspěvek od jezbera ivan » 10 bře 2007 21:55

Ahoj, nakolko je to pre mna nejasne, chcem sa opytat, ze co a kde je potrebne urobit ak by som chcel kompenzovat vacsie pneu upravou prevodov, tak aby to auto pri danych otackach jazdilo rovnako rychlo ako seria (nejde mi o spravnost ukazovania tacho ale o to aby sa menej trapil motor a pri redukcii islo auto pomalsie, lebo vacsie pneu - vacsii speed). Este podotykam, ze dozadu a mozno aj predu pojde ARB uzaver. Dakujem. Ivan
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: DI - prevody - uprava

#2 Příspěvek od DanoDEF » 10 bře 2007 22:10

jezbera píše:Ahoj, nakolko je to pre mna nejasne, chcem sa opytat, ze co a kde je potrebne urobit ak by som chcel kompenzovat vacsie pneu upravou prevodov, tak aby to auto pri danych otackach jazdilo rovnako rychlo ako seria (nejde mi o spravnost ukazovania tacho ale o to aby sa menej trapil motor a pri redukcii islo auto pomalsie, lebo vacsie pneu - vacsii speed). Este podotykam, ze dozadu a mozno aj predu pojde ARB uzaver. Dakujem. Ivan

Ide o to co povazujes za väcsie pneu...

Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky. Trebars z Defendera 110 popripade az z Defendera 130.

Ja osobne mam vymenenu reducku z Def 130.

Kazdopadne budu trpiet poloosy.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: DI - prevody - uprava

#3 Příspěvek od jezbera ivan » 10 bře 2007 22:16

DanoDEF píše:
Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky.
To viem, ale to je prilis, ja som myslel ci nestaci vymenit nejake koliecka v diferakoch ci co, niekde som o tom nieco cital. Ak ano, kde, ake kam a odkial?
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: DI - prevody - uprava

#4 Příspěvek od DanoDEF » 10 bře 2007 22:50

jezbera píše:
DanoDEF píše:
Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky.
To viem, ale to je prilis, ja som myslel ci nestaci vymenit nejake koliecka v diferakoch ci co, niekde som o tom nieco cital. Ak ano, kde, ake kam a odkial?
Tak skus http://www.kamdiffs.com/

Ale lacne to nie je....
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#5 Příspěvek od karel » 11 bře 2007 06:17

Pokud dáš kola 33" auto to díky dobrým převodům zvládne i s 3,54 v diferenciálech, ale je lepší provést výměnu za 4,11 nebo 4,7.Jde defakto o změnu stálého převodu tj talířového kola a hnacího pastorku.Důležité je udělat to zároveň na obou nápravách a pokud chceš měnit otevřené dify za ARB tak s tím počítat.Změna v difech je větším přínosem než zásah do redukční převodovky-menší namáhání všech součástí pohonu, ale samozřejmě je to dražší.Bližší info třeba
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.html
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

???

#6 Příspěvek od jezbera ivan » 11 bře 2007 21:55

Dik, pozeral som aj to od dana aj to od karla, zial nic mi to nehovori. Skusme este raz. Ak som spravne pochopil, musim vymenit nieco v diferakoch - aby som zmenil prevodovy pomer na oboch napravach naraz. Potialto tomu rozumiem. Ale, ma na to vplyv ci tam mam ARBcko difflock alebo nemam? Co asi stoji taka sranda a za aky prevodovy pomer to mam menit (u disco I V8 automat)? Dakujem za trpezlivost. Ivan
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: ???

#7 Příspěvek od DanoDEF » 11 bře 2007 22:22

jezbera píše:Dik, pozeral som aj to od dana aj to od karla, zial nic mi to nehovori. Skusme este raz. Ak som spravne pochopil, musim vymenit nieco v diferakoch - aby som zmenil prevodovy pomer na oboch napravach naraz. Potialto tomu rozumiem. Ale, ma na to vplyv ci tam mam ARBcko difflock alebo nemam? Co asi stoji taka sranda a za aky prevodovy pomer to mam menit (u disco I V8 automat)? Dakujem za trpezlivost. Ivan
No je to na dlhsie pisanie...vies vlastne ake pneu tam chces obut? Spomenute moznosti nie su najlacnejsie a vyzaduju si urcite zrucnosti...ak ich nemas tak si to musis dat niekomu urobit a to tiez nieco stoji.

Rozhodne ak das väcsie pneu a zmenis prevodovy pomer tak by si mal mat lepsi diff ako original.

Ak zmenis prevodovy pomer a das tam ARB + väcsie kolesa a NEzmenis poloosy tak cela uprava NEMA vyznam!!!
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#8 Příspěvek od jezbera ivan » 11 bře 2007 22:30

Idu tam 235/85 R 16, uprava vyznam ma, lebo automat bude radit normalne a nebude viac jazdit podkvaltovany ako seria. A tiez auto pri danych otackach nebude jazdit rychlejsie ako seria (cize redukovana jednotka nebude zrychlena oproti serii). Vsetkemu rozumiem, len zatial nie tomu, ze toto kup namontuj (alebo daj namontovat) a si tam kde seria. Tie je to o prachoch, ked to ma byt 30 tis, kaslem na to. Vdaka.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#9 Příspěvek od DanoDEF » 11 bře 2007 22:35

jezbera píše:Idu tam 235/85 R 16, uprava vyznam ma, lebo automat bude radit normalne a nebude viac jazdit podkvaltovany ako seria. A tiez auto pri danych otackach nebude jazdit rychlejsie ako seria (cize redukovana jednotka nebude zrychlena oproti serii). Vsetkemu rozumiem, len zatial nie tomu, ze toto kup namontuj (alebo daj namontovat) a si tam kde seria. Tie je to o prachoch, ked to ma byt 30 tis, kaslem na to. Vdaka.
Som myslel, ze tam davas velke kolesa...pre 235/85R16 by som sa netrapil.

Standardny prevod je 3,54...mas moznost uz iba 4,1 alebo 4,7...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#10 Příspěvek od karel » 12 bře 2007 06:27

Je to tak výměna převodů 3,54 za 4,1 a výš, má význam pouze při montáži kol 33" a větších a to jen v případech, že chceš jezdit třeba trialy, na ježdění při expedicích by to bylo spíš na optíž. 235/8516 tedy 32" sériové převody zvládnou.A tak jak píše DanoDef, pokud to chceš vzít opravdu z gruntu tojest,lepší se špérou dify ARB nebo Detroit, k tomu změnit převody Kam nebo Ashcroft, pevnější poloosy MaxiDrive a nakonec dát kola"jen" 32" tak ten efekt nedocílíš.

Pokud se přesto rozhodneš pro výměnu převodů musíš v diferáku vyměnit tohle
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od teslo » 12 bře 2007 09:16

Suhlasim s Danom a Karlom. Pokial tam mas 235/85 R16, tak je zbytocne menit prevody v diferokoch. Nebude to taky efekt, ako by si ocakaval za tolko penazi. Navyse na kolesa bude prenasany vacsi moment a poloosy sa stanu najslabsim miestom( aj ked pri takychto kolach to nebude nic hrozne).
Efektivnejsia by bola redukcna prevodovka zo 110, alebo 130( ako pisal Dano).
Ubytnku vykonu sa nemusis vobec bat. V8 a automat si s tym hravo poradia.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Admin » 12 bře 2007 12:20

Taky bych to řešil výměnou redučky z dieselového modelu Discovery nebo Defíka. Má pomalejší převody.
Navíc i výhoda je v tom, pokud by jsi měnil pneumatiky zase zpět, tak dáš zpět i redučku.

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#13 Příspěvek od jezbera ivan » 14 bře 2007 14:21

No trochu som sa v tom rypal a zistil som nasledovne:
Rozvodovka z Defendera - high - 15% pomalsi prevod ako D1, low - rovnaky prevod ako D1.
Rozvodovky D1 vsetky maju rovnaky prevod, ci diesel ci benzin.
Mozem pouzit jedine zmenu prevodu v diferakoch co na 4.1 prinesie najakych 15% spomalenia, co je cca to co by sa k 32"kam hodilo, ale je to asi zbytocne, to je svata pravda.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#14 Příspěvek od DanoDEF » 14 bře 2007 14:37

jezbera píše:No trochu som sa v tom rypal a zistil som nasledovne:
Rozvodovka z Defendera - high - 15% pomalsi prevod ako D1, low - rovnaky prevod ako D1.
Rozvodovky D1 vsetky maju rovnaky prevod, ci diesel ci benzin.
Mozem pouzit jedine zmenu prevodu v diferakoch co na 4.1 prinesie najakych 15% spomalenia, co je cca to co by sa k 32"kam hodilo, ale je to asi zbytocne, to je svata pravda.
Tak ak lepsie postudujes tak su k dispozicii tri druhy LT 230 a to lisia sa iba rozdielnym prevodom High...a to jest 1,2.. , 1,4.. a 1,6.. . Redukcny prevod Low maju vsetky rovnake.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Potapěč

#15 Příspěvek od Potapěč » 14 bře 2007 14:45

235/85/16 jsem jezdil na Disco I a nepatrnej rozdíl je znát na dálnici v táhlých kopcích, v terénu to znát není. :idea:

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#16 Příspěvek od jezbera ivan » 14 bře 2007 14:50

DanoDEF píše:Redukcny prevod Low maju vsetky rovnake.
No prave, ja vsak mam problem ze redukcia (jednotka a spiatocka) je rychla ale uz prichadzam na to ze to nie je 32"kami ale automatickou prevodovkou.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Potapěč

#17 Příspěvek od Potapěč » 14 bře 2007 14:57

Není. Přečti si to, už jsem ti v tvém vlákně o rozdílu automatu a manuálu odpověděl. :wink:

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#18 Příspěvek od jezbera ivan » 14 bře 2007 15:53

Dik za info. To sa nada nic zasadne robit. I.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Odpovědět