DI - prevody - uprava
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
DI - prevody - uprava
Ahoj, nakolko je to pre mna nejasne, chcem sa opytat, ze co a kde je potrebne urobit ak by som chcel kompenzovat vacsie pneu upravou prevodov, tak aby to auto pri danych otackach jazdilo rovnako rychlo ako seria (nejde mi o spravnost ukazovania tacho ale o to aby sa menej trapil motor a pri redukcii islo auto pomalsie, lebo vacsie pneu - vacsii speed). Este podotykam, ze dozadu a mozno aj predu pojde ARB uzaver. Dakujem. Ivan
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Re: DI - prevody - uprava
jezbera píše:Ahoj, nakolko je to pre mna nejasne, chcem sa opytat, ze co a kde je potrebne urobit ak by som chcel kompenzovat vacsie pneu upravou prevodov, tak aby to auto pri danych otackach jazdilo rovnako rychlo ako seria (nejde mi o spravnost ukazovania tacho ale o to aby sa menej trapil motor a pri redukcii islo auto pomalsie, lebo vacsie pneu - vacsii speed). Este podotykam, ze dozadu a mozno aj predu pojde ARB uzaver. Dakujem. Ivan
Ide o to co povazujes za väcsie pneu...
Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky. Trebars z Defendera 110 popripade az z Defendera 130.
Ja osobne mam vymenenu reducku z Def 130.
Kazdopadne budu trpiet poloosy.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: DI - prevody - uprava
To viem, ale to je prilis, ja som myslel ci nestaci vymenit nejake koliecka v diferakoch ci co, niekde som o tom nieco cital. Ak ano, kde, ake kam a odkial?DanoDEF píše:
Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Re: DI - prevody - uprava
Tak skus http://www.kamdiffs.com/jezbera píše:To viem, ale to je prilis, ja som myslel ci nestaci vymenit nejake koliecka v diferakoch ci co, niekde som o tom nieco cital. Ak ano, kde, ake kam a odkial?DanoDEF píše:
Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky.
Ale lacne to nie je....
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Pokud dáš kola 33" auto to díky dobrým převodům zvládne i s 3,54 v diferenciálech, ale je lepší provést výměnu za 4,11 nebo 4,7.Jde defakto o změnu stálého převodu tj talířového kola a hnacího pastorku.Důležité je udělat to zároveň na obou nápravách a pokud chceš měnit otevřené dify za ARB tak s tím počítat.Změna v difech je větším přínosem než zásah do redukční převodovky-menší namáhání všech součástí pohonu, ale samozřejmě je to dražší.Bližší info třeba
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.html
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.html
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
???
Dik, pozeral som aj to od dana aj to od karla, zial nic mi to nehovori. Skusme este raz. Ak som spravne pochopil, musim vymenit nieco v diferakoch - aby som zmenil prevodovy pomer na oboch napravach naraz. Potialto tomu rozumiem. Ale, ma na to vplyv ci tam mam ARBcko difflock alebo nemam? Co asi stoji taka sranda a za aky prevodovy pomer to mam menit (u disco I V8 automat)? Dakujem za trpezlivost. Ivan
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Re: ???
No je to na dlhsie pisanie...vies vlastne ake pneu tam chces obut? Spomenute moznosti nie su najlacnejsie a vyzaduju si urcite zrucnosti...ak ich nemas tak si to musis dat niekomu urobit a to tiez nieco stoji.jezbera píše:Dik, pozeral som aj to od dana aj to od karla, zial nic mi to nehovori. Skusme este raz. Ak som spravne pochopil, musim vymenit nieco v diferakoch - aby som zmenil prevodovy pomer na oboch napravach naraz. Potialto tomu rozumiem. Ale, ma na to vplyv ci tam mam ARBcko difflock alebo nemam? Co asi stoji taka sranda a za aky prevodovy pomer to mam menit (u disco I V8 automat)? Dakujem za trpezlivost. Ivan
Rozhodne ak das väcsie pneu a zmenis prevodovy pomer tak by si mal mat lepsi diff ako original.
Ak zmenis prevodovy pomer a das tam ARB + väcsie kolesa a NEzmenis poloosy tak cela uprava NEMA vyznam!!!
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Idu tam 235/85 R 16, uprava vyznam ma, lebo automat bude radit normalne a nebude viac jazdit podkvaltovany ako seria. A tiez auto pri danych otackach nebude jazdit rychlejsie ako seria (cize redukovana jednotka nebude zrychlena oproti serii). Vsetkemu rozumiem, len zatial nie tomu, ze toto kup namontuj (alebo daj namontovat) a si tam kde seria. Tie je to o prachoch, ked to ma byt 30 tis, kaslem na to. Vdaka.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Som myslel, ze tam davas velke kolesa...pre 235/85R16 by som sa netrapil.jezbera píše:Idu tam 235/85 R 16, uprava vyznam ma, lebo automat bude radit normalne a nebude viac jazdit podkvaltovany ako seria. A tiez auto pri danych otackach nebude jazdit rychlejsie ako seria (cize redukovana jednotka nebude zrychlena oproti serii). Vsetkemu rozumiem, len zatial nie tomu, ze toto kup namontuj (alebo daj namontovat) a si tam kde seria. Tie je to o prachoch, ked to ma byt 30 tis, kaslem na to. Vdaka.
Standardny prevod je 3,54...mas moznost uz iba 4,1 alebo 4,7...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Je to tak výměna převodů 3,54 za 4,1 a výš, má význam pouze při montáži kol 33" a větších a to jen v případech, že chceš jezdit třeba trialy, na ježdění při expedicích by to bylo spíš na optíž. 235/8516 tedy 32" sériové převody zvládnou.A tak jak píše DanoDef, pokud to chceš vzít opravdu z gruntu tojest,lepší se špérou dify ARB nebo Detroit, k tomu změnit převody Kam nebo Ashcroft, pevnější poloosy MaxiDrive a nakonec dát kola"jen" 32" tak ten efekt nedocílíš.
Pokud se přesto rozhodneš pro výměnu převodů musíš v diferáku vyměnit tohle
Pokud se přesto rozhodneš pro výměnu převodů musíš v diferáku vyměnit tohle
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
Suhlasim s Danom a Karlom. Pokial tam mas 235/85 R16, tak je zbytocne menit prevody v diferokoch. Nebude to taky efekt, ako by si ocakaval za tolko penazi. Navyse na kolesa bude prenasany vacsi moment a poloosy sa stanu najslabsim miestom( aj ked pri takychto kolach to nebude nic hrozne).
Efektivnejsia by bola redukcna prevodovka zo 110, alebo 130( ako pisal Dano).
Ubytnku vykonu sa nemusis vobec bat. V8 a automat si s tym hravo poradia.
Efektivnejsia by bola redukcna prevodovka zo 110, alebo 130( ako pisal Dano).
Ubytnku vykonu sa nemusis vobec bat. V8 a automat si s tym hravo poradia.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
No trochu som sa v tom rypal a zistil som nasledovne:
Rozvodovka z Defendera - high - 15% pomalsi prevod ako D1, low - rovnaky prevod ako D1.
Rozvodovky D1 vsetky maju rovnaky prevod, ci diesel ci benzin.
Mozem pouzit jedine zmenu prevodu v diferakoch co na 4.1 prinesie najakych 15% spomalenia, co je cca to co by sa k 32"kam hodilo, ale je to asi zbytocne, to je svata pravda.
Rozvodovka z Defendera - high - 15% pomalsi prevod ako D1, low - rovnaky prevod ako D1.
Rozvodovky D1 vsetky maju rovnaky prevod, ci diesel ci benzin.
Mozem pouzit jedine zmenu prevodu v diferakoch co na 4.1 prinesie najakych 15% spomalenia, co je cca to co by sa k 32"kam hodilo, ale je to asi zbytocne, to je svata pravda.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Tak ak lepsie postudujes tak su k dispozicii tri druhy LT 230 a to lisia sa iba rozdielnym prevodom High...a to jest 1,2.. , 1,4.. a 1,6.. . Redukcny prevod Low maju vsetky rovnake.jezbera píše:No trochu som sa v tom rypal a zistil som nasledovne:
Rozvodovka z Defendera - high - 15% pomalsi prevod ako D1, low - rovnaky prevod ako D1.
Rozvodovky D1 vsetky maju rovnaky prevod, ci diesel ci benzin.
Mozem pouzit jedine zmenu prevodu v diferakoch co na 4.1 prinesie najakych 15% spomalenia, co je cca to co by sa k 32"kam hodilo, ale je to asi zbytocne, to je svata pravda.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie